Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Oh wauw die wil wel heel erg graag ongelijkheid zien overal in.
Een zak cement is zo zwaar omdat er gedacht is aan mannen ipv vrouwen die het moeten tillen? Wat een bullshit verhaal is dat stuk tekst zeg.ik kan het niet eens opbrengen het af te lezen.
Karl66 schreef:Het is altijd goed om bias te herkennen en er wat mee te doen, want het is wel duidelijk dat de helft van de bevolking in heel veel data niet is meegenomen. Tegelijkertijd is het natuurlijk een onzintitel. Nergens in het stuk wordt onderbouwd dat vrouwen slechter rijden. Er wordt alleen onderbouwd waarom auto's veiliger zijn voor mannen, namelijk doordat de veiligheidsvoorzieningen op de lengte van de gemiddelde man worden afgestemd. Maar dat zegt natuurlijk niks over beter of slechter autorijden. In dit geval wordt er dus een niet kloppend, negatief feit over vrouwen met de haren erbij gesleept, dat vrouwen werkelijk slechter autorijden dan mannen ook al kunnen ze er niks aan doen en dat in een stuk over vrouwenongelijkheid![]()
En het zou maar zo eens kunnen zijn dat hier in Nederland met gemiddeld genomen langer dan gemiddelde mensen, dat de auto's behoorlijk goed op maat zijn voor vrouwen en te klein voor mannen. Met als gevolg dat ze juist voor mannen onveiliger zijn. Dat is nou eenmaal het nadeel van niet aan de gemiddelde norm voldoen.
Sunnda schreef:Vrouwen kunnen niet autorijden is waar (zei de vrouw). Ik herken een vrouw in een auto over het algemeen van een km afstand.
xmarritw schreef:Karl66 schreef:Het is altijd goed om bias te herkennen en er wat mee te doen, want het is wel duidelijk dat de helft van de bevolking in heel veel data niet is meegenomen. Tegelijkertijd is het natuurlijk een onzintitel. Nergens in het stuk wordt onderbouwd dat vrouwen slechter rijden. Er wordt alleen onderbouwd waarom auto's veiliger zijn voor mannen, namelijk doordat de veiligheidsvoorzieningen op de lengte van de gemiddelde man worden afgestemd. Maar dat zegt natuurlijk niks over beter of slechter autorijden. In dit geval wordt er dus een niet kloppend, negatief feit over vrouwen met de haren erbij gesleept, dat vrouwen werkelijk slechter autorijden dan mannen ook al kunnen ze er niks aan doen en dat in een stuk over vrouwenongelijkheid![]()
En het zou maar zo eens kunnen zijn dat hier in Nederland met gemiddeld genomen langer dan gemiddelde mensen, dat de auto's behoorlijk goed op maat zijn voor vrouwen en te klein voor mannen. Met als gevolg dat ze juist voor mannen onveiliger zijn. Dat is nou eenmaal het nadeel van niet aan de gemiddelde norm voldoen.
Denk dat de titel zo is omdat dat aanspreekt. Er stond volgens mij ook in het stuk dat vrouwen overal minder goed bijkomen en daardoor slechter rijden. Dus titel wordt wel besproken, maar ik denk dat het voornamelijk een aandachttrekker is.
enzino schreef:Ik kan niet wachten tot er over een aantal jaar eenzelfde artikel komt klagende dat alle data gebaseerd is op blanke mensen, en over een tiental jaar dat de data gebaseerd is op CIS gendered mensen en dat een auto ook aangepast moet worden op een intersex furry want met een staart zit je niet lekker achter het stuur.
![]()
![]()
Balenciaga schreef:Sunnda schreef:Vrouwen kunnen niet autorijden is waar (zei de vrouw). Ik herken een vrouw in een auto over het algemeen van een km afstand.
Ik ben het er niet mee eens dat vrouwen per definitie niet kunnen autorijden, maar als iemand echt ongelooflijk aan het sukkelen is in het verkeer is het 9 van de 10 keer wel een vrouw
lifaya schreef:Balenciaga schreef:Ik ben het er niet mee eens dat vrouwen per definitie niet kunnen autorijden, maar als iemand echt ongelooflijk aan het sukkelen is in het verkeer is het 9 van de 10 keer wel een vrouw
Niet mee eens. Ik rijd erg veel op de snelweg en het zijn vooral jonge gappies , zakenmannetjes en ouderen die de verkeersveiligheid in gevaar brengen. Ja hoop vrouwen die idd raar rijden maar niet per definitie gevaarlijk.
Ik rijd overigens op snelwegen veel te hard, maar wel wanneer het kan en probeer gevaarlijke situaties niet te creeeren. Het valt mij wel op dat mensen in het algemeen weinig spiegel gebruiken bij inhalen. Dus je ziet (of naja eigenlijk niet want je kijkt niet) een auto snel aankomen en je blijft langzaam de andere auto inhalen, dan heb je een gevaarlijke situatie.