Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:05

AOW omhoog ?!
Hoe dan?
Met heel veel beroepen kan dat bijna niet. Denk aan de bouw,zorg enz.
Ik zie ze dadelijk al met rollator een patiënt verschonen...... en kapotte ruggen door het jarenlange bouwen...

Ibbel

Berichten: 49241
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:12

janderegelaa schreef:
Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.


Ha, en jij gelooft dat 'wij' Moslims willen omarmen?

Zolang er nog polariserende politici zijn kan je dat op je buik schrijven. Daar wringt het nu net. Wíj willen niet, wíj roepen continu 'oprotten naar je eigen land'. Vind je het dan gek dat zij óók niet zo happig zijn?

pien_2010

Berichten: 43781
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:25

janderegelaa schreef:
Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.


Sorry, maar dan vergeet je het terrorisme tegenover moslims (je gebruikt het woordje Bacatlan→ terroristische aanslag in Parijs) dat komt uit extreem rechtse cq extreem linkse hoek. Dus als je jouw redenatie doortrekt dan zeg je daarmee dus ook dat "wij"→ wie zijn trouwens die "wij" % , de moslims niet omarmen want "we" vallen hun moskeeën binnen en doden zoveel mogelijk moslims als we maar kunnen. Te eenzijdig bekeken vind ik dit.

Tevens vergeet je dan ook het moslim terrorisme van extreme fundamentalisten tegenover normale moslims. Of anders gezegd, zowel de moslims als de niet moslims hebben met dit probleem te maken. De moslims als je echt dode mensen gaat tellen, vele malen meer als de niet moslims.

Ik ben het wel met je eens dat het moslim geloof wel een verlichting zou mogen doormaken. Maar dat vind ik van bepaalde christenen, boeddhisten e.a geloven ook. Of laat ik het anders formuleren, in alle geloven waar het woordje fundamentalistisch voorstaat is gewoon foute boel en bedreigend voor de vrede in de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:29

Ik zie het probleem van vergrijzing ook niet zo. Eerder een opluchting voor de enorme bevolkigsdruk.

Geeft dat problemen op de arbeidsmarkt? Ja maar moet dat dan worden opgelost door meer geboortes? Nee! Automarisering krijgt meer en meer mogelijkheden.

Het is maar net hoe het de politici uitkomt. De ene schreeuwt dat de vergrijzing onze economie en welvaart bedreigd en de ander roept dat automatisering en AI onze banen gaat weg concureren......tja wat is het nu :+

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:40

Vergrijzing heeft natuurlijk twee kanten: aan de ene kant opluchting idd, maar aan de andere kant wordt het voor de jongeren van nu wel ontzettend uur om alles te bekostigen (en bouwen we zelf nauwelijks iets op, of iig veel minder dan de oudere van nu). Zoals ik het begrijp in ieder geval (maar zit er niet heel diep in).

pien_2010

Berichten: 43781
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:40

Zo zie ik het ook Gloa. Termeer daar er veel Europese landen zijn waar het moeilijk rondkomen is. Laten we gewoon de regelgeving en huisvesting rondom arbeidsmigranten goed regelen, met goede en eerlijke voorwaarden, dan hoeven er echt niet meer kinderen gebaard worden. Er zijn zoveel mensen die graag willen werken. Daarnaast zowel in de UK als in andere westerse landen, willen de mensen het soort werk niet doen wat de arbeidsmigranten wel willen doen. Dus als we extra babies gaan maken, wil dat waarschijnlijk zeggen, dat zij dit werk niet gaan doen. Alle mensen die in Nederland werken of in andere westerse landen, betalen gewoon mee aan ons zorgstelsel.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 15:50

Citaat:
Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.


Zodra je spreekt over DE moslims is de deur al dicht.
Een heel groot deel van de wereldbevolking over een kam scheren met extremisten is niet goed.

Extremisme is in geen enkele vorm goed.

Bedenk ook dat als de baby boom generatie is uitgestorven we echt krimp gaan krijgen.

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:03

Op dit soort momenten moet ik er altijd aan denken dat een van de grootste moslimlanden ter wereld ooit Nederlands is geweest.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:12

Ik vind sowieso Bacatlan bij deze discussie betrekken niet chic :(

Karl66

Berichten: 29768
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:12

Zolang we wereldwijd nog last hebben van bevolkingsgroei en dat op een manier die ons milieu niet aankan, lijkt het me niet zo slim om in Nederland nog maar wat extra aan die groei te gaan bijdragen...

En wat die moslims betreft, dat zijn net gewone mensen met gewone dromen en gewone verwachtingen. Iemand die moslim is wil ook gewoon in vrede leven met welvaart en welzijn en ze hopen dat hun kinderen het nog wat beter krijgen dan zijzelf. Dat er hier en daar een gek rondloopt die mensen opblaast en zichzelf moslim noemt, verandert daar niks aan.

Maar dat past niet zo goed in het frame van extremistisch rechts, die brallen liever over haatbaarden en ploflims. Want angst creëren levert hun meer macht op. En dat is precies waar dat verhaal van Baudet over gaat. Angst creëren dat we straks met te weinig zijn en het dus gaan verliezen van de moslims. Daarom heeft hij het over de vrouwenemancipatie, abortus en euthanasie, om angst te creëren. Daarom kan hij achteraf ook heel gemakkelijk zeggen dat hij verkeerd begrepen is en dat hij natuurlijk voor vrouwenemancipatie en al die andere blablabla is. Want de angst is al gecreëerd.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:22

janderegelaa schreef:
Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.

Nou, dat is wel erg zwart-wit gesteld. Genoeg gematigde, moderne moslims die best openstaan voor een blanke Westerse partner. En omgekeerd zijn er ook autochtone (al dan niet christelijke) Nederlanders die pertinent geen moslim als partner willen. Overigens is niet elke allochtone immigrant ook automatisch een moslim. En dat Bataclan vind ik ook wat misplaatst, dan heb je het over terroristen, niet over de gehele moslimgemeenschap in Europa.

Als je kijkt naar demografische ontwikkelingen komt het 'gevaar', voor zover je daarvan kunt spreken, overigens m.i. eerder van orthodoxe Christenen - de biblebelt- dan van 'homeopathische verdunning' door zich voortplantende allochtone immigranten. Ik vind het ergens best een eng idee dat christenfundamentalisten zich massaal voorplanten, zeker nu hun ideeën inzake abortus, euthanasie en vrouwenrechten blijkbaar minder weerstand oproepen dan voorheen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:30

janderegelaa schreef:
Vergrijzing is een heel groot probleem. En dat moeten mannen en vrouwen zich aantrekken. Het komt enerzijds omdat we steeds langer leven en anderzijds omdat er te weinig kinderen geboren worden. Maar ja, dat kun je niet afdwingen.


Jan, Nederlandse vrouwen gaan echt niet meer zulke grote gezinnen stichten.

Ook al was ik eerder met kinderen begonnen en zou ik thuis blijven in plaats van werken dan nog waren het er maximaal 2 geweest.

Zwanger zijn en voor hele jonge kinderen zorgen is loodzwaar. Veel zwaarder dan gewoon een dag werken. En dan had ik er maar 2. Moet er niet niet aan denken om er 5 te hebben achter elkaar. :):)

pien_2010

Berichten: 43781
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:31

Karl66 schreef:
Zolang we wereldwijd nog last hebben van bevolkingsgroei en dat op een manier die ons milieu niet aankan, lijkt het me niet zo slim om in Nederland nog maar wat extra aan die groei te gaan bijdragen...

En wat die moslims betreft, dat zijn net gewone mensen met gewone dromen en gewone verwachtingen. Iemand die moslim is wil ook gewoon in vrede leven met welvaart en welzijn en ze hopen dat hun kinderen het nog wat beter krijgen dan zijzelf. Dat er hier en daar een gek rondloopt die mensen opblaast en zichzelf moslim noemt, verandert daar niks aan.

Maar dat past niet zo goed in het frame van extremistisch rechts, die brallen liever over haatbaarden en ploflims. Want angst creëren levert hun meer macht op. En dat is precies waar dat verhaal van Baudet over gaat. Angst creëren dat we straks met te weinig zijn en het dus gaan verliezen van de moslims. Daarom heeft hij het over de vrouwenemancipatie, abortus en euthanasie, om angst te creëren. Daarom kan hij achteraf ook heel gemakkelijk zeggen dat hij verkeerd begrepen is en dat hij natuurlijk voor vrouwenemancipatie en al die andere blablabla is. Want de angst is al gecreëerd.


Goed verwoord Karl66 en het 100% mee eens!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30267
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 16:40

NatasjavE schreef:
Zwanger zijn en voor hele jonge kinderen zorgen is loodzwaar. Veel zwaarder dan gewoon een dag werken. En dan had ik er maar 2. Moet er niet niet aan denken om er 5 te hebben achter elkaar. :):)


Ik zie het van dichtbij gebeuren. Die vriendin in kwestie, waar ik het eerder al over had. Geboren en getogen Nederlandse, moslim geworden, heeft inmiddels vijf kinderen en ik wilde heel graag met haar een bedrijf beginnen, maar het zit er gewoon niet in. Kansloos. Zelfs acht uur in de week, flexibel in te zetten, vanuit huis: no way. Veel te druk. En dat snap ik echt. Dat is hogere logistiek :=

Ze woont trouwens naast een zeer autochtoon gezin met veertien kinderen. De Heere Heere heeft hen gezegend :))

Wat ik dan weer wel verdrietig vindt: vriendin in kwestie is geboren en getogen in haar woonplaats en altijd sociaal actief geweest, dat is ze ondanks die vijf kinderen nog steeds. Maar ook zij wordt, met haar hoofddoek, anders behandeld dan vroeger. Het is echt alleen die hoofddoek. Ze voelt zich in haar eigen woonplaats niet meer thuis. Dat, met de melding van van de week dat Joden niet meer overal keppeltjes kunnen dragen, maakt me verdrietig, maar maakt ook de activist in mij wakker.

Hoezo - dit is Nederland, toch? Kernwaarde tolerantie? Kom maar op dan. Laat maar zien.

Overigens is de religie die het meest te lijden heeft van moslimfundamentalisme de islam zelf. Er zijn heel veel meer islamieten overleden door de mannen met baarden dan welke andere religieuzen dan ook.

pien_2010

Berichten: 43781
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:13

Prrrr schreef:
Wat ik dan weer wel verdrietig vindt: vriendin in kwestie is geboren en getogen in haar woonplaats en altijd sociaal actief geweest, dat is ze ondanks die vijf kinderen nog steeds. Maar ook zij wordt, met haar hoofddoek, anders behandeld dan vroeger. Het is echt alleen die hoofddoek. Ze voelt zich in haar eigen woonplaats niet meer thuis. Dat, met de melding van van de week dat Joden niet meer overal keppeltjes kunnen dragen, maakt me verdrietig, maar maakt ook de activist in mij wakker.

Hoezo - dit is Nederland, toch? Kernwaarde tolerantie? Kom maar op dan. Laat maar zien.


Klopt. De dochter van mijn vriendin, hoogblond blauwe ogen, prachtige meid, is in haar hele leven nog nooit aangehouden door de politie. Sinds ze met Mo is getrouwd echt al enorm vaak, als hij bij haar in de auto zit. Het is gewoon een heel leuk stel. Zij is Christelijk gedoopt, hij moslim en daar slaapt echt geen duivel tussen. Ze is helemaal geaccepteerd door zijn ouders en familie, hebben al geruime tijd een schattig jongetje, en deze mensen hebben het gewoon heel erg leuk.

Beiden werken en zijn gewoon goed opgeleid→ zij iets hoger als hij.

Net als jij Prrrr word ik om de zelfde reden heel activistisch. Nl is gewoon niet zo´n heel tof land hoor.

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:24

Die concertzaal in Parijs heet trouwens Bataclan.

Electra63

Berichten: 17899
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 17:28

Pipodipo schreef:
Die concertzaal in Parijs heet trouwens Bataclan.


Klopt dat had ik ook getypt om mijn telefoon. Ik heb het verbeterd, omdat ik dacht, dat Jan het wel zou weten, hij haalde het immers aan in deze discussie. :D

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:09

pien_2010 schreef:
Prrrr schreef:
Net als jij Prrrr word ik om de zelfde reden heel activistisch. Nl is gewoon niet zo´n heel tof land hoor.


Als je NL al niet tof vindt wat vind je dan van alle andere landen :)).

Nee NL doet het best oké relatief gezien maar het kan altijd nog stukken beter. Zeker dat over een kam scheren van een religie ben ik het ook niet mee eens: bij elke bevolkingsgroep of religie heb je variaties.

Veronica2
Berichten: 2702
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:28

Electra63 schreef:
Pipodipo schreef:
Die concertzaal in Parijs heet trouwens Bataclan.


Klopt dat had ik ook getypt om mijn telefoon. Ik heb het verbeterd, omdat ik dacht, dat Jan het wel zou weten, hij haalde het immers aan in deze discussie. :D

Het is ook lastig :D.

pien_2010

Berichten: 43781
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:38

IMANDRA schreef:
pien_2010 schreef:

Net als jij Prrrr word ik om de zelfde reden heel activistisch. Nl is gewoon niet zo´n heel tof land hoor.


Als je NL al niet tof vindt wat vind je dan van alle andere landen :)).

Nee NL doet het best oké relatief gezien maar het kan altijd nog stukken beter. Zeker dat over een kam scheren van een religie ben ik het ook niet mee eens: bij elke bevolkingsgroep of religie heb je variaties.


Je hebt gelijk Imandra en ik had me beter moeten uitdrukken. In dit opzicht vind ik NL niet zo'n heel tof land.
Daarmee bedoel ik dus dat Nl zich vrijwel altijd het beste jongetje van de klas vindt, maar gerust ook wel eens kritisch naar de eigen ontwikkeling mag gaan kijken.

Of anders gezegd, Nl was vroeger zo begrijp ik hier van de Fransen en de Engelsen een voorbeeld als het om vrijheid van mening uiting gaat, de emancipatie van de homoseksuelen, het anti rascisme etc etc. Het feit dat Wilders zo bekend is ook bij de Engelsen en Fransen en zoals ik al eerder schreef is hij daar nog radicaler als in Nederland, vinden ze enorm verbazingwekkend en ook angstig. Want als Nl ook al populistisch wordt.........

Dus doordat ik in het buitenland woon, ervaar ik aan den lijve, hoe positief er tegen Nl aan wordt gekeken, en hoe schokkend mensen een man als Wilders vinden. Schokkend in de zin van zo on nederlands, ze vinden dat enorm zorgelijk.

Baudet kennen ze niet hier, maar die man vind ik persoonlijk nog erger dan Wilders. Dat heeft voor mij te maken dat die man willens en wetens liegt en dat feit enorm bagatelliseert (immers voor de goede zaak is dat wel geoorloofd).

Wat ik met mijn voorbeeld heb aan willen tonen, dat ook bij politie enz. sprake is van mensen aanhouden puur en alleen vanwege het feit dat er een Nederlander met een Marrokaans uiterlijk in de auto zit. Dat gaat zelfs zo ver, dat als er snel iets gehaald moet worden, er al paar keer door de dochter van mijn vriendin gekozen is dat zij ALLEEN wel eventjes rijdt. Wetende dat ze dan niet aangehouden wordt. Haar man wordt gewoon gediscrimineerd , ook door mensen in de buurt, en die goede man heeft altijd braaf gestudeerd, een mooi beroep. nog nooit iets meegemaakt bij de politie of andere criminaliteit en heeft hoopjes last van zijn uiterlijk en zijn naam Mo.
Dus gaf ik aan, of althans dat wilde ik vertellen en deed ik te kort door de bocht, Nl is ook niet zo'n tof land en daar de ogen voor sluiten is niet juist.

En ja, hier in Frankrijk is het vele male erger, want als Musselman, heb je heel weinig kans zeker als je uit bepaalde banlieus (achter gestelde wijken) komt kun je het wel schudden. Nl is verder met zijn emancipatie. Maar kritiek is zeker op zijn plaats. Het is niet enkel rozengeur en manenschijn.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Baudet stelt abortus, werkende vrouwen en meer ter discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:42

DE moslim
DE Nederlander?
DE bokker? _O-

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 18:47

Maar dat zeg ik toch niet? NL is niet perfect maar zeker ook niet slecht. Zaken als discriminatie kunnen altijd nog beter, en daar moeten we ook zeker aan werken. Genoeg zaken waar NL moet verbeteren ondanks dat ze bij die zaken misschien wel al in de top 5 zitten.

Etnisch profileren... ik weet het niet. Wat ik van mijn moeder (werkt vrij dicht met politie samen) zijn er ook de statistieken die het onderbouwen om een gekleurde man in een dure auto staande te houden in bepaalde situaties. Is dat omdat er echt meer criminaliteit is, of is het omdat die mensen meer in de gaten worden gehouden en dus ook vaker gepakt? Dat is dan de hamvraag.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:34

IMANDRA schreef:
Maar dat zeg ik toch niet? NL is niet perfect maar zeker ook niet slecht. Zaken als discriminatie kunnen altijd nog beter, en daar moeten we ook zeker aan werken. Genoeg zaken waar NL moet verbeteren ondanks dat ze bij die zaken misschien wel al in de top 5 zitten.

Etnisch profileren... ik weet het niet. Wat ik van mijn moeder (werkt vrij dicht met politie samen) zijn er ook de statistieken die het onderbouwen om een gekleurde man in een dure auto staande te houden in bepaalde situaties. Is dat omdat er echt meer criminaliteit is, of is het omdat die mensen meer in de gaten worden gehouden en dus ook vaker gepakt? Dat is dan de hamvraag.

Ik vind etnisch profileren zo gek niet. De kans dat een Marokkaanse jongen van 19 een gevierde zakenman is is nogal klein. Dus als ze die jongen in een nieuwe BMW 5 serie of een Porsche aanhouden vind ik dat niet zo raar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:36

Askja schreef:
janderegelaa schreef:
Ik ben ook voor vermenging van ras en geloof. Het probleem is alleen dat wij de moslims wel willen omarmen maar de moslims ons niet. Bacatlan.

Nou, dat is wel erg zwart-wit gesteld. Genoeg gematigde, moderne moslims die best openstaan voor een blanke Westerse partner. En omgekeerd zijn er ook autochtone (al dan niet christelijke) Nederlanders die pertinent geen moslim als partner willen. Overigens is niet elke allochtone immigrant ook automatisch een moslim. En dat Bataclan vind ik ook wat misplaatst, dan heb je het over terroristen, niet over de gehele moslimgemeenschap in Europa.

Als je kijkt naar demografische ontwikkelingen komt het 'gevaar', voor zover je daarvan kunt spreken, overigens m.i. eerder van orthodoxe Christenen - de biblebelt- dan van 'homeopathische verdunning' door zich voortplantende allochtone immigranten. Ik vind het ergens best een eng idee dat christenfundamentalisten zich massaal voorplanten, zeker nu hun ideeën inzake abortus, euthanasie en vrouwenrechten blijkbaar minder weerstand oproepen dan voorheen.

Ik zou niet weten wat voor een gevaar er van christenfundamentalisten moet komen. In elk geval geen terroristische aanslagen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15936
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 19:45

Karl66 schreef:
En wat die moslims betreft, dat zijn net gewone mensen met gewone dromen en gewone verwachtingen. Iemand die moslim is wil ook gewoon in vrede leven met welvaart en welzijn en ze hopen dat hun kinderen het nog wat beter krijgen dan zijzelf. Dat er hier en daar een gek rondloopt die mensen opblaast en zichzelf moslim noemt, verandert daar niks aan.

Niet iedere moslim is een extremist maar er zijn er meer symphatisant dan je denkt. Of ben je de juichende filmpjes vergeten van moslims in NL die feestvieren na 9/11?

Wat mij persoonlijk stoort is dat de moslimgemeenschap zich nauwelijks laat horen als er weer een aanslag geweest is. Ze laten zich wel horen als er een moskee aangevallen wordt maar als er zoals nu recent weer een aanslag in Parijs gepleegd is hoor je niets. Laten ze daar iedere keer maar eens openlijk afstand van nemen.

En als je nou dit onderstaande stukje even leest, gewoon cijfertjes, en dan een conclusie trekt over moslimextremisme.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Islamitisch_terrorisme