Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:14

Rebecca schreef:
Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

[ [url=m/gVMzs3.jpg]Afbeelding[/url] ]




die hebben echt een plaat van 10 meter dik aan graniet voor hun kop, das wel duidelijk. Beetje net doen alsof ze heel vreedzaam waren, maar wel met geweld zich naar binnen dringen op privéterrein(!), biggen verplaatst naar andere hokken zodat die ongetwijfeld door de zeug zijn doodgebeten, stroom afzetten zodat er geen frisse luchttoevoer meer was.
Hoorde vanmiddag ook op al op de radio; zo'n domme muts die vertelde dat ze heel veel dieren met stress hadden gezien...goh hoe zou dat nu komen????

Er zijn uitspraken voorbij gekomen dat ik denk; hebben deze mensen alleen maar basisschool gehad?

Je zou je bijna kapot lachen om zoveel domheid als het niet zo intriest was wat ze gedaan hebben. Maar ja; boeren de schuld geven en aanvallen is makkelijker dan de gehele keten aanspreken. Daar hebben mensen een woord voor bedacht; lafheid, anders pak je niet de zwakste schakel, maar stap je gelijk op de sterkste af. En doe je goede research, zodat je weet waar je over praat en zodat je met argumenten kan komen hoe dingen te veranderen.....maar dat vereist werk, dus dan maar de laffe weg pakken.

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:18

Stomste wat je kunt doen, bij oude(re) biggen gaan wisselen tussen de tomen.
Weten die lieve dierenvrienden niet dat iedere big zijn eigen speen heeft bij de zeug na 3 dagen?
En geheid diarree bij de biggen nu.
Overleggen tussen tomen is iets wat je meer dan 100 keer gedaan moet hebben voordat je het redelijk kunt.
Daar heb je specifieke informatie bij nodig en een getraind oog.
Dat zegt waarschijnlijk genoeg waarom je niet zomaar biggen van hok naar hok kunt slepen zoals gisteren gebeurd is.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:30

Onali schreef:
Rebecca schreef:
Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

[ [url=m/gVMzs3.jpg]Afbeelding[/url] ]



Serieus het is gewoon eng om die berichten om IG te lezen:
Bel alsjeblieft de politie om ons hier binnen te beschermen.
Wanstanden hier, deze boer mishandelt zn dieren.
En dan helemaal verbaasd zijn als ZIJ worden opgepakt terwijl ze de politie hadden gebeld om beschermd te worden.

Oh ja de mooiste; van vlees eten word je agressief :))


Daar heb ik ook zo hard om gelachen, verbaasd zijn dat ze niet worden beschermd en dat heel wat activisten die ook ingebroken zijn een nacht de cel in mochten :') ze mogen blij zijn dat de politie hier zo soft is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:32


LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:35

Eigenlijk hadden ze gewoon die 3 dagen moeten zitten..

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:37

Myrthe3 schreef:
Stomste wat je kunt doen, bij oude(re) biggen gaan wisselen tussen de tomen.
Weten die lieve dierenvrienden niet dat iedere big zijn eigen speen heeft bij de zeug na 3 dagen?
En geheid diarree bij de biggen nu.
Overleggen tussen tomen is iets wat je meer dan 100 keer gedaan moet hebben voordat je het redelijk kunt.
Daar heb je specifieke informatie bij nodig en een getraind oog.
Dat zegt waarschijnlijk genoeg waarom je niet zomaar biggen van hok naar hok kunt slepen zoals gisteren gebeurd is.


Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat dat getrainde oog dan niet ziet dat de zeug zich niet eens kan omkeren. Of het wel ziet maar daar geen enkele emotie bij heeft. Want hoe kan je er elke dag naar kijken zonder misselijk te worden van je eigen bedrijf.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:38

Rebecca schreef:
Ze worden op insta weer actief , ze zijn zielig want de boeren deden zo gemeen :(:) _O-

En plaatjes als :

[ [url=m/gVMzs3.jpg]Afbeelding[/url] ]


Walgelijk, ze kunnen ook een foto plaatsen waarop te zien hoe ze de deuren openbreken. Dat is vreedzaam zeg :') . En die idioten gingen met z'n allen op de kraamafdeling zitten waar vrouwtjesbiggen hun biggetjes werpen. En ze weten zoveel van beesten dat ze op alle kraamafdelingen de deuren 10 uur wagenwijd open hebben gezet ;( . Al die pasgeboren biggen vol in de tocht, een slechtere start kun je als big niet hebben -O-

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:41

En wat die vegans willen klinkt in Utopia natuurlijk geweldig. Alle veehouderij weg. Dan importeren we lekker nog meer kip uit Oekraïne, want daar hebben kippen het geweldig *\o/* :') . Hetzelfde zien we nu bij nertsen. In Nederland straks verboden en in Griekenland zijn er meer nertsen dan ooit, want de vraag naar bont bestaat nog steeds. Maar in Griekenland zijn veel minder eisen voor nertsen, maar wat zijn we goed bezig zeg!

Snap trouwens niet dat Bokkers deze actie steunen. Deze mensen zijn tegen elk gebruik van dieren, ze vinden het ook vreselijk als je op de rug van een paard hangt. Maar doe vooral je oogkleppen op :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:43

Jennyj01 schreef:
Myrthe3 schreef:
Stomste wat je kunt doen, bij oude(re) biggen gaan wisselen tussen de tomen.
Weten die lieve dierenvrienden niet dat iedere big zijn eigen speen heeft bij de zeug na 3 dagen?
En geheid diarree bij de biggen nu.
Overleggen tussen tomen is iets wat je meer dan 100 keer gedaan moet hebben voordat je het redelijk kunt.
Daar heb je specifieke informatie bij nodig en een getraind oog.
Dat zegt waarschijnlijk genoeg waarom je niet zomaar biggen van hok naar hok kunt slepen zoals gisteren gebeurd is.


Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat dat getrainde oog dan niet ziet dat de zeug zich niet eens kan omkeren. Of het wel ziet maar daar geen enkele emotie bij heeft. Want hoe kan je er elke dag naar kijken zonder misselijk te worden van je eigen bedrijf.


Geef de zeug de keuze en ze gaat in de kooi liggen. In de dekstal net zo. Daar mogen ze vrij rondlopen maar kunnen ze evt ook in een kooi gaan liggen. 9 vd 10 doen dat dan ook.

Bovendien staat een zeug 3 weken in een kraamkooi en mag daarna weer bijna 4 maand los lopen.

Nee, ik word niet misselijk op mijn werk. Omdat ik weet dat wij als team de varkens de meest goeie zorg aanbieden. Deze varkens hebben meer toezicht dan het gemiddelde paard van een bokker en wij hebben ook de kennis in huis en de middelen om de varkens meteen te helpen mochten ze ziek worden.
Dus nee, ik word niet misselijk van mijn werk.
Ik ga iedere dag met veel plezier heen om samen met de boer en mijn collega de varkens de beste zorg te geven die wij ze kunnen bieden! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110761
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:44


Onali

Berichten: 18492
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:51

Goh het zijn ook allemaal dierenartsen in spé dat ze zien dat die beestjes dood aan het gaan zijn.

Lindor92
Berichten: 7005
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:06

KimD schreef:
Het ergste is nog dat het werkt ook nog. Kijk eens hoeveel mensen in dit topic maar wat roeptoeteren over deze boeren, stallen en de manier waarop de varkens gehouden worden.

Ik durf de wedden dan minstens 8 van de 10 roeptoeteraars nog nóóit daadwerkelijk bij zo'n bedrijf zijn binnen geweest, en nog nóóit de moeite hebben genomen om daadwerkelijk met zo'n boer te praten.

Weten van toeten noch blazen, zien alleen de slechte aspecten die zulke idioten laten zien. 8)7

Dat de vleesindustrie beter kan? Zeker! Maar dat het zo slecht is? Absoluut niet.

Precies dit!

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:17

Mazida schreef:
Snap trouwens niet dat Bokkers deze actie steunen. Deze mensen zijn tegen elk gebruik van dieren, ze vinden het ook vreselijk als je op de rug van een paard hangt. Maar doe vooral je oogkleppen op :)



Dat snap ik eerlijk gezegd ook niet. Mensen zouden eens wakker moeten worden. Dit zijn alles behalve lieverdjes. Dit zijn terroristen en als het aan hun ligt wordt paardrijden straks ook nog verboden.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:20

Het is toch net zo als in de nertsenfokkerij... hier in Nederland worden die mensen bedreigd. Ze moeten zich aan keiharde regels houden en staan onder toezicht. Hier moet alles weg... gaat de hele inboedel van zo'n stal direct naar Polen of Oekraïne om vervolgens op zo'n manier alsnog weer Nederland binnen te komen.

Houd het dan gewoon hier, dan heb je in ieder geval nog iets te zeggen!

Loretta
Berichten: 8784
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:23

Myrthe3 schreef:
Geef de zeug de keuze en ze gaat in de kooi liggen. In de dekstal net zo. Daar mogen ze vrij rondlopen maar kunnen ze evt ook in een kooi gaan liggen. 9 vd 10 doen dat dan ook.

Bovendien staat een zeug 3 weken in een kraamkooi en mag daarna weer bijna 4 maand los lopen.

Nee, ik word niet misselijk op mijn werk. Omdat ik weet dat wij als team de varkens de meest goeie zorg aanbieden. Deze varkens hebben meer toezicht dan het gemiddelde paard van een bokker en wij hebben ook de kennis in huis en de middelen om de varkens meteen te helpen mochten ze ziek worden.
Dus nee, ik word niet misselijk van mijn werk.
Ik ga iedere dag met veel plezier heen om samen met de boer en mijn collega de varkens de beste zorg te geven die wij ze kunnen bieden! :)



Het is goed als jullie een tegengeluid laten horen. Met feiten op tafel komen en de leugens van dit soort extremisten weerleggen. Het wordt tijd dat mensen zien wat dit soort clubjes werkelijk zijn.

fransje23

Berichten: 15413
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:34

Caesar schreef:
Het is toch net zo als in de nertsenfokkerij... hier in Nederland worden die mensen bedreigd. Ze moeten zich aan keiharde regels houden en staan onder toezicht. Hier moet alles weg... gaat de hele inboedel van zo'n stal direct naar Polen of Oekraïne om vervolgens op zo'n manier alsnog weer Nederland binnen te komen.

Houd het dan gewoon hier, dan heb je in ieder geval nog iets te zeggen!


Tja, mijn idee..

Ben sowieso van korte lijnen qua dierlijke producten.

Wat mij betreft mogen we weervtetug naar vroeger. Veel lokale kleine slachterijen waar de lokale boeren hun dieren brengen.

Megastal vind ik persoonlijk niet zo probleem omdat de grote niet zo zeer iets zegt over de mate van dierwelzijn.
Ken grote biologische varkensbedrijven en relatief kleine reguliere varkensbedrijven.
Grote zegt ook niet per definitie dat over de zorg voor de dieren. Ook op grote bedrijven kan er voldoende toezicht en zorg zijn.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:48


LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:49

PvdD neem ik sowieso niet al te serieus meer

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:51

De partij voor de dieren laat eindelijk haar ware gezicht zien... de boer wordt veroordeeld door de politiek, maar over de activisten mag alleen de rechter zich uitspreken?

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:52

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk is de boer hier weer de grote boosdoener en krijgen de 125 inbrekers nog net geen lintje omdat ze zo fantastisch hebben vastgelegd wat er allemaal mis gaat.

Ik mag hopen dat de boer aangifte heeft gedaan tegen alle 125 van inbraak, erfvredebreuk en laster. Al zullen ze daar wel weinig mee kunnen als driekwart uit het buitenland komt..

Anoniem

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:55


MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 22:56

Laurie schreef:


:') :') lachwekkend dit. Mw. Ouwehand haalt een wet aan die juist de actievoerders hebben overtreden.

Citaat:
,,Want de wet Dieren zegt dat het een veehouder verboden is om dieren de nodige zorg te onthouden.”

Volgens mij waren het de actievoerders die er voor zorgden dat de boer niet bij zijn dieren kon om te verzorgen.

secricible

Berichten: 25704
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:03

Wat mij betreft heeft iedereen recht op een eigen mening. Maar als je denkt je mening te mogen verkondigen op een manier waarbij je de wet overtreed en je mensen die zich wel aan de wet houden benadeelt ben je gewoon af. Dan heb je geen recht meer van spreken.
Woorden als "de manier waarop keur ik af maar hun boodschap sta ik achter" ben ik dan ook tegen. Met hun illegale actie hebben ze dan alsnog bereikt dat er gesproken wordt over hun opinie.
Oppakken, opsluiten en geen aandacht aan geven, dat is het enige dat werkt. Bah.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:05

Froukje schreef:
Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk is de boer hier weer de grote boosdoener en krijgen de 125 inbrekers nog net geen lintje omdat ze zo fantastisch hebben vastgelegd wat er allemaal mis gaat.

Ik mag hopen dat de boer aangifte heeft gedaan tegen alle 125 van inbraak, erfvredebreuk en laster. Al zullen ze daar wel weinig mee kunnen als driekwart uit het buitenland komt..

Dit is echt bullshit :roll: Zowel onder de artikelen, als op facebook, als hier en als vanuit de politiek krijgen de boeren de overgrote steun. Niet zo zielig gaan lopen doen omdat de PvdD ook wat laat horen.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 23:15

Myrthe3 schreef:
Jennyj01 schreef:

Wat ik dan wel weer bijzonder vind is dat dat getrainde oog dan niet ziet dat de zeug zich niet eens kan omkeren. Of het wel ziet maar daar geen enkele emotie bij heeft. Want hoe kan je er elke dag naar kijken zonder misselijk te worden van je eigen bedrijf.


Geef de zeug de keuze en ze gaat in de kooi liggen. In de dekstal net zo. Daar mogen ze vrij rondlopen maar kunnen ze evt ook in een kooi gaan liggen. 9 vd 10 doen dat dan ook.

Bovendien staat een zeug 3 weken in een kraamkooi en mag daarna weer bijna 4 maand los lopen.

Nee, ik word niet misselijk op mijn werk. Omdat ik weet dat wij als team de varkens de meest goeie zorg aanbieden. Deze varkens hebben meer toezicht dan het gemiddelde paard van een bokker en wij hebben ook de kennis in huis en de middelen om de varkens meteen te helpen mochten ze ziek worden.
Dus nee, ik word niet misselijk van mijn werk.
Ik ga iedere dag met veel plezier heen om samen met de boer en mijn collega de varkens de beste zorg te geven die wij ze kunnen bieden! :)


Ik vind het echt achterlijk dat je dit kunt zeggen op dit specifieke paardenforum en zoveel mensen het nog toejuichen ook.
Wanneer iemand zegt ‘Na drie uur in de wei zet ik mijn paard weer binnen, want dan staat hij bij het hek’ dan is de hele fiets wereld te klein. Maar een varken ingeklemd tussen de metalen stangen met 0 bewegingsruimte, geen daglicht en niet eens behoorlijke bodembedekking dat wordt toegejuichd.

Even buiten de hele Boxtel-situatie om, hoe kan je dierenliefhebber zijn en dát zeggen.