Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:15

De activisten zitten op de grond tussen de stalen buizen waar de varkens in leven. Ze aaien de dieren en zijn verder stil.
De varkens zelf tonen weinig stress of ongemak om eerlijk te zijn. Behalve de moeders dan omdat ze amper kunnen bewegen.

Ik krijg altijd een dubbel gevoel bij dit soort acties. Ik ben trots dat er mensen zijn die beelden naar buiten brengen, bewustzijn creëeren, hun best doen de dieren wat liefde te geven. Tegelijkertijd roept het zoveel weerstand op. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Edit : ze dragen allemaal van die witte pakken en van die plastic zakjes om hun schoenen. Ze hebben dus wel degelijk stil gestaan bij de hygiëne
Laatst bijgewerkt door Mallow op 13-05-19 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:16

Ik was ze als boer zijnde met een knuppel te lijf gegaan, prima als je het ergens niet mee eens bent. Maar dit? Sorry hoor, dit is nog slechter voor het dierenwelzijn dan het feit waar ze zich daadwerkelijk druk om maken. :n

Arme dieren, en arme boer!

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:17

Wat een ontzettend domme actie van deze mensen.
Ik snap ergens goed dat de boeren hun collega konen ondersteunen.
Ben wel bang dat de vlam in de pan schiet.
Het zal mij benieuwen hoe dit gaat aflopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:18

Lijkt erop dat ze uit zichzelf vertrekken zag ik op insta

Maar dat is een uur geleden gepost

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:18

ach hou toch op Mallow, dus heel toevallig zijn de zeugen in de kraamboxen wel gestresst maar de andere zeugen niet? Je bent trots op mensen die inbreken dus. Heb je ook het filmpje gezien over hoe ze tegen die boer deden?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:19

Mallow schreef:
De activisten zitten op de grond tussen de stalen buizen waar de varkens in leven. Ze aaien de dieren en zijn verder stil.
De varkens zelf tonen weinig stress of ongemak om eerlijk te zijn. Behalve de moeders dan omdat ze amper kunnen bewegen.

Ik krijg altijd een dubbel gevoel bij dit soort acties. Ik ben trots dat er mensen zijn die beelden naar buiten brengen, bewustzijn creëeren, hun best doen de dieren wat liefde te geven. Tegelijkertijd roept het zoveel weerstand op. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Trots?? Er zijn zeker 6 miljoen andere manieren te bedenken om dit onder de aandacht te brengen die wel legaal zijn.

Dit zijn gewoon een stel kinderlijke pubers met nog minder hersenen dan de varkers die ze nu een beetje liefde aan het geven zijn. :roll:

Mallow

Berichten: 4695
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:20

Kinke schreef:
ach hou toch op Mallow, dus heel toevallig zijn de zeugen in de kraamboxen wel gestresst maar de andere zeugen niet? Je bent trots op mensen die inbreken dus. Heb je ook het filmpje gezien over hoe ze tegen die boer deden?

Ho ho, dat zeg ik nergens. Inbreken is nooit oké, nooit een oplossing. Maar ik ben er trots op dat er mensen zijn die opkomen voor het dierenleed.
Nee ik heb dat filmpje niet gezien. Je hoeft mij niet te benaderen alsof ik er tussen zit. Ik ben Zwitserland in deze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:22

jongens, laten we elkaar alsjeblieft in elkaars waarde laten en er een mooie discussie van maken. Want ik denk dat iedereen wil dat de dieren een beter leven krijgen.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:22

Mallow schreef:
De activisten zitten op de grond tussen de stalen buizen waar de varkens in leven. Ze aaien de dieren en zijn verder stil.
De varkens zelf tonen weinig stress of ongemak om eerlijk te zijn. Behalve de moeders dan omdat ze amper kunnen bewegen.

Ik krijg altijd een dubbel gevoel bij dit soort acties. Ik ben trots dat er mensen zijn die beelden naar buiten brengen, bewustzijn creëeren, hun best doen de dieren wat liefde te geven. Tegelijkertijd roept het zoveel
weerstand op. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden.

Edit : ze dragen allemaal van die witte pakken en van die plastic zakjes om hun schoenen. Ze hebben dus wel degelijk stil gestaan bij de hygiëne

Sorry maar ik heb hier 0,0 begrip voor terwijl ik voor de meeste dingen wel begrip kan opbrengen.
Beetje begrip voor de boeren die heel erg hun moeite moeten doen om te voldoen aan alle regeltjes en wetjes die de overheid hun oplegt kan geen kwaad

Voor verreweg de meeste boeren geld dat ze wel anders willen maar niet anders kunnen.
Dag en nacht paraat staan voor hun beesten, geen enkele zondag vrij, etc

Om dan het erf of stal iig hun privé terrein op zo’n idiote wijze te betreden verdient totaal geen begrip.
Als ze dan willen protesteren laat ze dan lekker gaan demonstreren bij de overheid en de EU

mar_fay

Berichten: 2620
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:24

Zuur dit. Ik sta er hetzelfde in als Selka; zelf vega(n), tegen intensieve en voor biologische/biodynamische veehouderij. Maar dit bezorgt je als tegenstander alleen maar een slechte naam en heel erg veel onwil. Nee, ik vind het leven van deze varkens niet oké zoals het nu wordt ingericht, maar op deze manier maak je het niet beter voor deze varkens nú, op dit moment. En dat lijkt me ook van belang, zeker als je het in de toekomst anders wil. Dat zou ik ook graag zien, en velen met mij, maar dit is niet de manier.

Ik hoop dan ook dat er ruimte voor discussie en verandering blijft en dat dit er niet voor zorgt dat er meer onwil ontstaat, ondanks dat dat een menselijke reactie is, want ik ben er van overtuigd dat dat niet de goede weg is naar een eerlijkere, dier- en milieuvriendelijkere (en daarmee ook boervriendelijkere) boerderij, waarbij de uitstoot verminderd omdat mensen minder vlees eten en van biologische afkomst, zodat de dieren een beter, natuurlijker leven hebben en de boer ook minder gedoe heeft. De meeste boeren die ik ken hebben oprecht gekeken naar biologisch, maar schakelen bijvoorbeeld niet om omdat zij de laatste generatie zijn, of omdat het proces teveel kost en ze dat in hun eigen werkjaren niet meer terug kunnen verdienen. Dat is zo jammer en ik hoop dat we er naartoe gaan dat dat verandert - zonder dat je in het wilde weg gaat schreeuwen, maar met veel overleg. Ik denk wél dat petities, vriendelijke acties (tegen intensieve veehouderij maar zónder daarin de dieren te belasten), kamervragen en vooral veel overleg tussen mensen, politici, organisaties en boeren, kunnen en moeten leiden tot wetten en een daaropvolgende verandering, maar nogmaals, niet zo. Boeren zijn de duivel niet >;)

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:25

Mallow schreef:
Edit : ze dragen allemaal van die witte pakken en van die plastic zakjes om hun schoenen. Ze hebben dus wel degelijk stil gestaan bij de hygiëne


Superleuk die witte pakken.
Maar als je bij een varkensboer binnen komt douche je, trek je kleding van het bedrijf aan, daarover heen een overall en laarzen van het bedrijf.
Dus erg leuk die witte pakken en die plastic zakjes die na 10 meter lopen al kapot zijn.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:27

1 voor 1 oppakken en laten afvoeren door de politie en dan mooi wat dagen met zijn allen in een celletje stoppen, huisvredebreuk is nog altijd niet toegestaan.

Dit was vanmiddag al op de radio, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat de politie dus gewoon niks doet en ze om half 10 's avonds nog massaal daar in de varkensstallen zitten . Lieve boer ook, genoeg die ze 1 voor 1 hardhandig de stal had uitgetrapt en ik kan ze geen ongelijk geven want dat had ik zelf ook gedaan vrees ik.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:28

Froukje schreef:
1 voor 1 oppakken en laten afvoeren door de politie en dan mooi wat dagen met zijn allen in een celletje stoppen, huisvredebreuk is nog altijd niet toegestaan.

Dit was vanmiddag al op de radio, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat de politie dus gewoon niks doet en ze om half 10 's avonds nog massaal daar in de varkensstallen zitten . Lieve boer ook, genoeg die ze 1 voor 1 hardhandig de stal had uitgetrapt en ik kan ze geen ongelijk geven want dat had ik zelf ook gedaan vrees ik.

Ik ben niet heel bekend met varkens, maar is er een reden tbv de varkens dat ze niet ongrijpen? Bv stress?

Jacimatho

Berichten: 9606
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 21:28


Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:28

't is dat het sneu is voor de varkens maar anders zou ik denken: luchtwasser en ventilatie uit. Deurtjes op slot, probleem opgelost.

tienus63

Berichten: 12099
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:28

Bubblewrap schreef:
Selka schreef:
Ik eet 90% vegan, 10% vega en ben tegen intensieve veehouderij. Ik ben een enorme voorstander voor dierenwelzijn.

Ik ben 100% tegen deze actie. Ik schaam mij voor mijn mede “dierenliefhebbers”. Dit is niet de manier. Arme boer en arme dieren.

Mooi om ook dit geluid te horen van iemand die vegan eet. Ik ben het met je eens, er mag iets veranderen, maar deze drastische manier is niet hoe het moet. Maar dat is ttpisch iets voor activisten. Er vol op in gaan, terwijl je betere resultaten voor de dieren kunt behalen als je overlegt met boer en overheid.

Helemaal eens.
Ik vind reactie van Selka ook mooi om te lezen!
Hartverwarmende reactie voor betrokken boer en de veeboeren in het algemeen.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:29

Prima als ze willen demonstreren, ik begrijp de reden namelijk. Maar dit is niet de juiste manier. Dit is allesbehalve diervriendelijk.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:31

Renske_W schreef:
Mallow schreef:
Edit : ze dragen allemaal van die witte pakken en van die plastic zakjes om hun schoenen. Ze hebben dus wel degelijk stil gestaan bij de hygiëne


Superleuk die witte pakken.
Maar als je bij een varkensboer binnen komt douche je, trek je kleding van het bedrijf aan, daarover heen een overall en laarzen van het bedrijf.
Dus erg leuk die witte pakken en die plastic zakjes die na 10 meter lopen al kapot zijn.


Dit... er is totaal niet over nagedacht en weet je waarom? Omdat een heleboel “dierenvrienden” zich totaal niet er 100% verdiepen hoe het echt werkt, niet de moeite nemen om met boeren zelf te praten maar wel hun oordeel al klaar hebben.

Mar fay mooi idee van het biologische maar ook dan verwijs ik weer naar de overheid/EU. Boeren moeten eerst een aantal jaar biologisch werken willen ze het keurmerk krijgen en dus vergoeding hiervoor. Boeren zullen in die paar jaar dus eerst verlies draaien. Hierdoor kan het economisch gezien niet uit.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:31

Jep, lekker relaxt barbeknoeien, heeeel erg provocerend.

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Dierenactivisten bezetten varkensstal in Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:31

Er is ook helemaal niet zoveel vraag naar biologisch.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:32

Sunnda schreef:
Froukje schreef:
1 voor 1 oppakken en laten afvoeren door de politie en dan mooi wat dagen met zijn allen in een celletje stoppen, huisvredebreuk is nog altijd niet toegestaan.

Dit was vanmiddag al op de radio, ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat de politie dus gewoon niks doet en ze om half 10 's avonds nog massaal daar in de varkensstallen zitten . Lieve boer ook, genoeg die ze 1 voor 1 hardhandig de stal had uitgetrapt en ik kan ze geen ongelijk geven want dat had ik zelf ook gedaan vrees ik.

Ik ben niet heel bekend met varkens, maar is er een reden tbv de varkens dat ze niet ongrijpen? Bv stress?

Varkens kunnen heel slecht tegen stress maar die stress hebben ze nu toch al, varkens worden niet blij van een stel geitenwollen sokken die ze een beetje "liefdevol" gaan zitten aaien want die zijn geen aanraking gewend.
IMO beter even in 1x doorzetten en ze er allemaal uittrekken zodat de varkens daarna tot rust kunnen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:33

Er is ook een activist binnen die dierenarts is , kan zo even niet op insta die post terug vinden

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:34

Overigens eet ik 90% vega en dus af en toe nog vlees/vis
100% vega laat staan vegan is voor mij niet te doen ivm gezondheidstechnische redenen

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:34

Rebecca schreef:
Er is ook een activist binnen die dierenarts is , kan zo even niet op insta die post terug vinden

Als die nu even zijn naam bekend maakt..weet de rest van NL weer waar ze niet moeten komen met hun dieren.

Danielleeee_
Berichten: 3176
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 21:36

Het verbaast me ook dat het nog niet voorbij is. Ik zag er vanmiddag iets van langskomen op het nieuws, maar dacht dat de politie of weet ik veel wie het wel zou aanpakken/actievoerders naar buiten slepen. Maar ze zijn dus nog steeds bezig? In de stal?