De reden is om problemen met dronken mensen te voorkomen, nou weet ik niet hoe ernstig die problemen waren, maar ik vind dat nogal een besluit, kan me ook voorstellen dat een hoop mensen daar dan liever geen vakantie gaan vieren.
Zou ik iig niet doen, niet dat ik persé hoef te drinken, maar dit komt op mij erg dictaturig over ofzo, en dan zo locaal.
Alcohol is natuurlijk een ongezonde drank waar mensen zich mee kapot kunnen maken, en op zich zou het geen gek besluit zijn om het helemaal uit te bannen.
Maar we hebben het dan ook nog over Frankrijk, énorme alcohol cultuur, met de wijn en de aperitiefjes, pastis voor de heren en muscat voor de vrouwen.
Niemand drinkt een glas melk bij de lunch, bij het eten drink je of wijn, of water, heel gek als je cola of bier ofzoiets drinkt.
Daarom vind ik het dus echt heel gek, las het in de telegraaf, en dacht eerst dat het een grap was, maar na even zoeken zag ik dat dat niet het geval was.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Dacht wel aan een Frans ex vriendje die voorstelde om een week geen alcohol te drinken, die trok bij de eerste de beste maaltijd een fles wijn open, dus ik zeg, joehoe, ben je vergeten wat we afgesproken hadden?
Zegt hij, nee, wijn is geen alcohol. Hij bedoelde geen andere alcohol dan wijn bij het eten

https://www.stap.nl/nl/nieuws/laatste-n ... -de-ardche