Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend was![]()
Jep, ‘weeskinderen’ zijn geldbronnen.
Vrijwilligerswerk moet je ook echt nooit doen in een weeshuis. Die kids worden er niet beter van. Als ze al wees zijn, krijgen ze zo mogelijk nog een groter trauma doordat ze elke keer na een paar maanden met iemand anders een band moeten opbouwen.
Maar er zijn wel goede doelen waarbij je wel echt de kinderen sponsort
speedfiets_2 schreef:Tja voor mij al bekend. Ook een reden waarom ik niet aan adoptie doe. Op Netflix staat documentaire the traffickers. Waren meerder afleveringen aan dit soort praktijken gewijd. Kwam voor mij ook schrikbarend veel Nederlandse onderdelen in voor die dit soort praktijken in stand hielden.
Lithya schreef:Een paar jaar geleden in een weeshuis geweest, maar wij moesten daar spullen ophalen. Dit weeshuis gaat dus echt wel op zoek naar familie van de baby die ze via de politie binnen krijgen. Hierbij helpt de politie en de gemeenschap. Wanneer familie is gevonden, wordt er gekeken of die de baby kunnen opnemen. Kan dit echt niet, dan kan de baby eerst even blijven. Na een jaar wordt de situatie weer opnieuw bekeken. Er zijn wel vrijwilligers, maar het is daar zeker niet zo dat je maar even kunt komen helpen.
Er zullen zeker slechte “wees”huizen zijn, maar nu wordt wel echt alles over een kam geschoren.
Foaly schreef:Tja, dat 'alles over een kam scheren' is in deze situatie denk ik juist wel gepast. Als je het bovenstaande artikel leest: 70 weeshuizen die open mogen blijven en bijna 600(!) die dicht moeten. Dat jij toevallig een weeshuis bent tegengekomen dat wel legit is, is natuurlijk fijn. Maar de kans is nu eenmaal een stuk groter dat ze de boel lopen te flessen, helaas.
Nymeria schreef:verootjoo schreef:Ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend was![]()
Jep, ‘weeskinderen’ zijn geldbronnen.
Vrijwilligerswerk moet je ook echt nooit doen in een weeshuis. Die kids worden er niet beter van. Als ze al wees zijn, krijgen ze zo mogelijk nog een groter trauma doordat ze elke keer na een paar maanden met iemand anders een band moeten opbouwen.
Maar er zijn wel goede doelen waarbij je wel echt de kinderen sponsort
Om eerlijk te zijn, nooit bij stilgestaan dat kinderen een geldbron zijn. Dacht eerlijk gezegd dat ze alleen maar geld kosten (die van mij althans wel)
Maar zoals ik al aangaf, misschien ben ik te naïef. Ik heb wel vrijwilligerswerk gedaan in Afrika, maar dat was het bouwen van huizen/scholen/toiletten etc, dus had niets met weeshuizen te maken. Ben er verder dus nooit mee in aanmerking gekomen.
De organisatie die ik sponsor heb ik via via doorgekregen, van goede bekenden die er ook regelmatig zijn geweest en er wel over te spreken waren. Dus dan verwacht ik dat het wel betrouwbaar is.
Mocht je nog tips hebben met goede doelen die sowieso netjes werken dan graag!
Lithya schreef:Een paar jaar geleden in een weeshuis geweest, maar wij moesten daar spullen ophalen. Dit weeshuis gaat dus echt wel op zoek naar familie van de baby die ze via de politie binnen krijgen. Hierbij helpt de politie en de gemeenschap. Wanneer familie is gevonden, wordt er gekeken of die de baby kunnen opnemen. Kan dit echt niet, dan kan de baby eerst even blijven. Na een jaar wordt de situatie weer opnieuw bekeken. Er zijn wel vrijwilligers, maar het is daar zeker niet zo dat je maar even kunt komen helpen.
Er zullen zeker slechte “wees”huizen zijn, maar nu wordt wel echt alles over een kam geschoren.