https://www.at5.nl/artikelen/191397/pol ... tkZg49zHVU
Korte samenvatting: mensen staan te filmen bij een reanimatie en geven de hulpdiensten weinig ruimte.
1 woord: triest

Nu vind ik het zelf not done om uberhaupt een slachtoffer te filmen, en not done om hulpverleners te blokkeren. Ik denk altijd als volgt: 'stoppen en helpen, of als er al genoeg hulp is en je bent niet nodig, doorlopen'. Zo ben ik wel eens doorgelopen toen een oude mevrouw op de grond lag. Aanspreekbaar, en genoeg mensen erbij waarbij 1 al stond te posten voor de ambulance. Ze hadden genoeg mensen.
Wat zouden de beweegredenen zijn van de mensen die wel filmen? 'Kijk eens wat voor gaafs ik heb meegemaakt?!' 'kijk, politie!' 'Mooi filmpje voor later' 'oh, snel even op snapchat'? Mensen zijn kuddedieren én nieuwsgierig, zou dit de grootste reden zijn? Of zou het de kick zijn?
Het is me 1 groot raadsel... En ik zou zo graag willen dat het raadsel wordt opgelost en niemand meer staat te filmen bij incidenten en slachtoffers. (Behalve persfotografen met perskaart en eventuele programmas die het werk van de hulpdiensten filmen.)
Waarom filmen mensen? Wat denken jullie?