De honden van Rudi Lubbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

estja

De honden van Rudi Lubbers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 22:46

Afgelopen week was er bij Andere Tijden Sport een rapportage over de oud-boxer Rudi Lubbers. De man leefde, samen met zijn vrouw Ria en zwerfhonden, onder erbarmelijke omstandigheden in een busje in Hongarije.

Afgelopen week bleken de omstandigheden dusdanig verslechterd dat er acuut hulp nodig was en gelukkig kwam die er voor Rudi en zijn vrouw. Ria is opgenomen in het ziekenhuis en Rudi in het huis van een weldoener. Maar niet voor de honden.

De 4 honden zitten nog in dat busje in de vrieskou van de Hongaarse winter. De afgelopen tijd hebben ze Ria warm gehouden. Wie houdt hun nu warm? Voert ze? Waar moeten ze heen?

Ik zag net een krantenartikel met foto en ben er helemaal naar van. Die trouwe honden blijven bij het busje. Wat is hun toekomst? Wie zorgt er voor hun?

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil bereiken, gewoon even delen wat me raakt denk ik.
Artikel met onderaan een foto van de honden in het busje: https://www.ad.nl/buitenland/oud-bokser ... ~ae9bc6df/

kimmie261

Re: De honden van Rudi Lubbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 22:57

estja schreef:
Ik zag net een krantenartikel met foto en ben er helemaal naar van. Die trouwe honden blijven bij het busje. Wat is hun toekomst? Wie zorgt er voor hun?

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil bereiken, gewoon even delen wat me raakt denk ik.
Artikel met onderaan een foto van de honden in het busje: https://www.ad.nl/buitenland/oud-bokser ... ~ae9bc6df/

"
Behalve over zijn vrouw maakt Rudi zich ook zorgen over zijn vier honden die nog bij het busje zijn. ,,Ik ga morgen hondenvoer halen en naar ze toe.”

Hoewel Lubbers herhaalt dat hij ‘best terug wil naar Nederland’, zegt hij ook: ,,Niet zonder m’n honden. Die zijn mijn alles.”

Hij zorgt toch nog zelf voor ze, de honden zullen elkaar wel warm houden nu, het is zielig ,maar er wordt nog wel voor ze gezorgd... Ik denk ook met deze media aandacht dat er vast wat geregeld gaat worden door mensen of instanties :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-19 23:12

Dat hoop ik ook Kimmie, dat er door alle media aandacht ook iets voor de honden geregeld wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:15

Die beesten zijn daar niet zomaar zonder zorg achtergelaten toch, waarom dan zo overdreven doen er over?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:31

Volgens mij hoorde ik er net iets over bij SBS 6 hart van Nederland!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 16:40

estja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-19 16:52

Oh dankjewel Kimmie. Fijn om te lezen!