9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:23

Niniane schreef:
Ik vind het geen goed idee. Als het echt een droom is, dan is die droom er ook nog wanneer ze 16 is, of liever zelfs 18. Ik zou mijn jonge dochter niet willen laten samenwerken met de vele ongure en misselijkmakende types die er in de modewereld rondlopen. Niet iedereen is net zoals Terry Richardson, maar voor een meisje in ontwikkeling zijn casting agents bijvoorbeeld ook geen gezonde invloed.

Soms moet je tegen jezelf in bescherming genomen worden. Jammer dat dit bij dit meisje niet gebeurd.

Ik vind het ook maar apart dat dit bij een jong meisje van deze leeftijd is toegestaan. Alles wat ik van de modewereld heb meegemaakt van dichtbij is gewoonweg misselijk makend. Hoe kun je dat een kind aan doen wat hoort te spelen en naar school te gaan?

chanicha

Berichten: 12188
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:30

Ik zou mijn dochter daar, nog niet, aan wagen. Laat zo’n kind eerst eens kind zijn, als het er inzit kot het er over een paar jaar ook wel uit.
Er wordt zoveel van zo’n kind gevraagd en ik vind dat je als ouder zijnde je kind in bescherming moet nemen.
Het is een mooi kind maar zal ze dat over een paar jaar, als ze wat steviger in haar schoenen staat, niet nog zijn!

PerleB
Berichten: 341
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:42

Ik vind het een beeldschoon kind, echt. Maar ik vraag me vooral af welke impact sociale media/aandacht, keurig op uiterlijk, gaat hebben op haar verdere ontwikkeling. Volgens mij wordt dit geen gelukkig kind. Ik vind het oprecht geen goed idee en vind het de verantwoordelijkheid van de ouders. Zij horen, naar mijn inziens, hun kind te beschermen tegen dit soort taferelen. Ik zou iig mijn kind dit niet laten doen, hoe groot de droom ook is (al ik vraag me wel af in hoeverre negenjarige kunnen beslissen wat hun echte droom is).

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:42

tja, ik denk gewoon dat het een kwestie van geld is. Anders zouden ze prima kunnen wachten, ze is nog maar 9!

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:50

Beeldschoon! Echt een typisch high fashion model.

Zelf zie ik er geen probleem in. Uiteraard wel met goede begeleiding en balans in "school" "werk"

Daarbij, als het meisje in kwestie dit zo graag wilt, dan zou ik haar echt haar droom laten najagen :j

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:02

Wat leuk, ik heb haar een tijdje op instagram gevolgd. Denk dat ze voorlopig prima is opgewassen tegen de modellenwereld (zit er ook al een tijdje in ondanks haar 9 jaar), het is natuurlijk een ander verhaal als ze ouder wordt. Maar erg leuk hoor, ze heeft natuurlijk een uitstraling van hier tot Tokio. Ben heel benieuwd!

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:07

chanicha schreef:
Ik zou mijn dochter daar, nog niet, aan wagen. Laat zo’n kind eerst eens kind zijn, als het er inzit kot het er over een paar jaar ook wel uit.
Er wordt zoveel van zo’n kind gevraagd en ik vind dat je als ouder zijnde je kind in bescherming moet nemen.
Het is een mooi kind maar zal ze dat over een paar jaar, als ze wat steviger in haar schoenen staat, niet nog zijn!


maar je geeft het zelf aan... idd een mooi kind kan heel anders uitgroeien (andersom trouwens ook ;-) )
Dus in dat opzicht is dit voor een 'vogue" een product. Het is een business en ieder moet zelf beslissen daar aan deel te willen nemen ja of nee. Allicht kan ze hier zelf best wat mee verdienen en geeft het idd wel instant fame. Dat is iets waar ze slim mee moeten omgaan (mentaal en financieel), maar bvb niet de verantwoordelijkheid van de modewereld.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:22

Kinke schreef:
maar als 1 van die andere kinderen dan boer (of vul elk ander willekeurig beroep in) wil worden? Gaat de hele familie dan ook weer verkassen om ergens een boerderij aan te schaffen?


Gelukkig kan je in Amerika ook boer worden, of wellicht wijkt ze dan uit naar Canada.

En ze hebben ook gewoon scholen in Amerika *\o/*
Dus als ze willen kunnen ze ook nog dokter ,advocaat of piloot worden. Of supermarkt medewerker net als hier in Nederland :P

NoTwixLeft
Berichten: 607
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:37

Goede jonge sporters worden ook vaak vroeg aangetrokken door teams etc, absoluut geen probleem mee. Maar ik ga denk ik toch even een knuppel in het hoenderhok gooien...

Maar ik vind echt dat het kind beter beschermd moet worden. Sommige foto's vind ik echt te "volwassen" voor een 9jarige.
Knap kind zeker, prachtig dat ze deze kans krijgt. Moet ze echt grijpen als haar ouders haar steunen. Maar ben ik de enige die de foto's die ze achter de presentatoren van boulevard goed heeft bekeken?
Overal wordt gewaarschuwd om bepaalde foto's niet online te zetten, je minderjarige kind bewust te maken van de (eventuele) gevolgen en dit mag gewoon? Noem me maar preuts, bekrompen, of wat dan ook, maar ze is 9!
Ik hoop toch wel dat ik niet de enige ben die twijfels heeft bij sommige foto's ik tot nu toe heb gezien en waar de ouders dus toestemming voor hebben gegeven.

BigOne
Berichten: 38457
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:53

Eén voordeel, in Amerika zijn ze zo verschrikkelijk preuts dat een kind nog niet in de onderbroek op de foto mag dus dat zal wel loslopen. Maar toch, sommige foto's zijn geweldig voor dagdromende pedo's.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:59

bigone schreef:
Eén voordeel, in Amerika zijn ze zo verschrikkelijk preuts dat een kind nog niet in de onderbroek op de foto mag dus dat zal wel loslopen. Maar toch, sommige foto's zijn geweldig voor dagdromende pedo's.

:=

Citaat:
That said, Diaconu’s early experiences in the fashion industry illustrate its perils for young models. “When I was fourteen, I’d have photographers asking me to go topless. There would be 20-hour days, taking green tea pills for stamina. Once, when I was about sixteen,” she says, “I had a booker tell me I had to socialize and go to clubs. It still makes me uncomfortable when I see models dressed as exotic parrots, hanging out at bottle service.”

https://www.vogue.com/article/why-fashi ... ember-2018

NoTwixLeft
Berichten: 607
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:02

Ik wilde het er niet zo letterlijk neerzetten, maar dat dus inderdaad, bigone.

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:10

Ik heb als kind ook modellenwerk gedaan (natuurlijk niet op deze schaal), maar ik vond het heel erg gaaf!
Het is toch prachtig als je deze kans krijgt? Met beide handen aangrijpen. De modellenwereld is zo vergankelijk dat je er maar beter snel bij kan zijn voordat je "te oud" bent.

Achterom
Berichten: 23061
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:25

MarliesV schreef:
Ik vind het bijzonder dat de TS en meerdere mensen met haar wel mogen roepen: wat een mooi meisje.
Maar als je haar niet knap vind dan moet je je mening voor je houden en niet oordelen omdat het een 9-jarige betreft?
Iets met een pot en een ketel.....

Ik vind het niet normaal dat een meisje van 9, hoe intelligent/knap/bijzonder of wat dan ook ze zou zijn, naar de US verhuist om een modellencontract te tekenen en als model aan het werk te gaan.

Je kan mij niet vertellen dat een kind van 9 zover vooruit kan denken en kijken, dat die kan beoordelen of dit goed voor haar is en verstandig om te doen. Dit is werk van ouders en niet van een kind, die is gewoon beïnvloed.

Vind het de taak van de ouders om zo'n kind te beschermen en dus niet naar de US te gaan. Sorry, maar vind het eigenlijk belachelijk dat dit überhaupt is toegestaan en dat er geen minimum leeftijd aan dit soort zaken is verbonden.

Mee eens.
Juridisch gezien gaat het kind trouwens helemaal geen contract aan, want ze is door haar leeftijd namelijk nog helemaal niet tekenbevoegd.
Het is dus formeel gezien eigenlijk zo dat ouders een 3-jarig contract aangaan voor hun dochter en daarvoor het gezin verhuizen naar de VS. Zodat het kind meer kan werken dan in NL is toegestaan.
En daarmee een goede boterham gaat verdienen.
Ik vind dat grenzen aan uitbuiting, ongeacht wat het kind er van vindt. Die is namelijk nog helemaal niet in staat om de consequenties van deze beslissing te overzien.

BigOne
Berichten: 38457
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:26

Maanlicht schreef:
Ik heb als kind ook modellenwerk gedaan (natuurlijk niet op deze schaal), maar ik vond het heel erg gaaf!
Het is toch prachtig als je deze kans krijgt? Met beide handen aangrijpen. De modellenwereld is zo vergankelijk dat je er maar beter snel bij kan zijn voordat je "te oud" bent.



Dochter van kennissen mocht pas op haar 18de , na het diploma van de middelbare, de modellen wereld in. En tja, wat is dan oud wanneer je binnen een paar jaar de vogue, kl, dior, chanel en al die namen binnenhaalt. Wanneer je de juiste uitstraling op het juiste moment hebt en stevig in je schoenen staat kun je het op je 18 ook maken.

Avalanche

Berichten: 16247
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:37

En zelfs op je 18e ben je nog niet in staat om alle gevolgen te overzien van zoiets, laat staan als je 9 bent....... en voor wie zegt dat het het kind haar droom is: tuurlijk is het haar droom. Ik droomde ook van van alles toen ik zo oud was, dat wil niet zeggen dat het verstandig is om die dingen dan ook te doen.


Achterom schreef:
Juridisch gezien gaat het kind trouwens helemaal geen contract aan, want ze is door haar leeftijd namelijk nog helemaal niet tekenbevoegd.
Het is dus formeel gezien eigenlijk zo dat ouders een 3-jarig contract aangaan voor hun dochter en daarvoor het gezin verhuizen naar de VS. Zodat het kind meer kan werken dan in NL is toegestaan.
En daarmee een goede boterham gaat verdienen.
Ik vind dat grenzen aan uitbuiting, ongeacht wat het kind er van vindt. Die is namelijk nog helemaal niet in staat om de consequenties van deze beslissing te overzien.

Absoluut, zeker omdat je in de VS wel portretrecht hebt, maar dat recht in veel van die contracten opgeeft. Waiver the portrait rights...... ik ben niet zeker of ik het helemaal goed vertaal. Dat betekent dan in de praktijk dat ze je foto (wat voor foto ook) overal mogen publiceren, omgeacht of jij het er mee eens bent of niet.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:49

Maanlicht schreef:
Ik heb als kind ook modellenwerk gedaan (natuurlijk niet op deze schaal), maar ik vond het heel erg gaaf!
Het is toch prachtig als je deze kans krijgt? Met beide handen aangrijpen. De modellenwereld is zo vergankelijk dat je er maar beter snel bij kan zijn voordat je "te oud" bent.

Ik neem aan dat het in nederland was.Mijn kinderen hebben het ook wel eens gedaan en vonden dat voor een keertje ook grappig.Beide hebben geen modeaspiraties er van over gehouden.
Ik zou er zeker niet voor naar amerika gegaan zijn maar uit mijn eigen belang,ik hou niet van het kunstmatige wereldje en heb te veel biografieën gelezen van mensen die jong in het beroemd zijn wereldje zijn terecht gekomen waarmee het niet goed is afgelopen.
Ik zie de bijzonderheid in het kind ook niet,in mijn ogen is ze niet knapper als het doorsnee kind,maar daarom zal ik ook geen scout zijn.
Ik vraag me eerlijk gezegd af of er geen hype gecreëerd rond iets wat er eigenlijk niet is.Naar mijn mening ontstaan er rond dit soort dingen vaak massa hysterie's.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:50

Avalanche81 schreef:
En zelfs op je 18e ben je nog niet in staat om alle gevolgen te overzien van zoiets, laat staan als je 9 bent....... en voor wie zegt dat het het kind haar droom is: tuurlijk is het haar droom. Ik droomde ook van van alles toen ik zo oud was, dat wil niet zeggen dat het verstandig is om die dingen dan ook te doen.


Ik denk daar echt anders over, en dat mag gelukkig. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jou :-)

Juist met goede begeleiding, waarin haar ouders uiteraard een rol spelen zie ik niet in waarom het niet verstandig zou zijn. Ook van ervaringen en levenslessen kan je heel wijs worden.

Mijn dochter van 7 haar droom is een wedstrijd rijden op "haar" pony. Volgende week is het zover. Ze maakt zich vreselijk druk of ze wel "winst" zal gaam rijden. Wat overigens voor ons geen fluit uitmaakt. Is dit dan ook onverstandig?

Het vervelende aan de modellenwereld is dat er ongure typisch in hebben rond gelopen en dat anorexia helaas ook aan de orde was. Dat zijn in mijn ogen de dingen waar heel goed in gestuurd moet worden. Dat je er mag zijn zoals je bent. En laten we wel zijn met 9 jaar is dat je kracht. Zo puur, niets aan "gesleuteld" Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:00

Ik denk dat alles staat of valt bij de begeleiding van de ouders. Het wordt wel normaal gevonden als je een kind met een bepaald talent, b.v. sport/muziek/hoogbegaafd, op een speciale manier laat begeleiden. Hele schema's worden daarvoor gemaakt voor trainingen en lessen. Dit is dan toch ook een beetje speciaal?!
Heel veel jonge filmsterretjes hebben een hoop ellende meegemaakt maar vaak ligt dat toch wel aan de ouders die er zelf mee beroemd wilden worden en pushten...... Er zijn echter ook genoeg die erbij zijn gaan studeren en meer bereikt hebben.
Kind zal echt niet de hele dag voor de camera staan en ook wel vrije tijd hebben en les krijgen.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:01

Cowgirl schreef:
Gelukkig kan je in Amerika ook boer worden, of wellicht wijkt ze dan uit naar Canada.

En ze hebben ook gewoon scholen in Amerika *\o/*
Dus als ze willen kunnen ze ook nog dokter ,advocaat of piloot worden. Of supermarkt medewerker net als hier in Nederland :P


Je snapt niet wat ik bedoel. Als een kind van 9 in Nederland later boer wil worden in Amerika snellen we vast niet met de hele familie daar naartoe om het kind zijn/haar droom te laten uitkomen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:05

BloemBloem schreef:
Avalanche81 schreef:
En zelfs op je 18e ben je nog niet in staat om alle gevolgen te overzien van zoiets, laat staan als je 9 bent....... en voor wie zegt dat het het kind haar droom is: tuurlijk is het haar droom. Ik droomde ook van van alles toen ik zo oud was, dat wil niet zeggen dat het verstandig is om die dingen dan ook te doen.


Ik denk daar echt anders over, en dat mag gelukkig. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor jou :-)

Juist met goede begeleiding, waarin haar ouders uiteraard een rol spelen zie ik niet in waarom het niet verstandig zou zijn. Ook van ervaringen en levenslessen kan je heel wijs worden.

Mijn dochter van 7 haar droom is een wedstrijd rijden op "haar" pony. Volgende week is het zover. Ze maakt zich vreselijk druk of ze wel "winst" zal gaam rijden. Wat overigens voor ons geen fluit uitmaakt. Is dit dan ook onverstandig?

Het vervelende aan de modellenwereld is dat er ongure typisch in hebben rond gelopen en dat anorexia helaas ook aan de orde was. Dat zijn in mijn ogen de dingen waar heel goed in gestuurd moet worden. Dat je er mag zijn zoals je bent. En laten we wel zijn met 9 jaar is dat je kracht. Zo puur, niets aan "gesleuteld" Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel te zeggen.


Je leest overigens ook tegenwoordig veel dat er in de sportwereld ook veel misbruik bovenkomt. Als ouder moet je gewoon goed je verstand erbij houden en zorgen dat je kind kind blijft.
Ik heb het hebben van een pony altijd een fijn alternatief gevonden voor het "hangen" op straat, die van mij had verantwoordelijkheden en een pony dus!

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:06

Kinke schreef:
Cowgirl schreef:
Gelukkig kan je in Amerika ook boer worden, of wellicht wijkt ze dan uit naar Canada.

En ze hebben ook gewoon scholen in Amerika *\o/*
Dus als ze willen kunnen ze ook nog dokter ,advocaat of piloot worden. Of supermarkt medewerker net als hier in Nederland :P


Je snapt niet wat ik bedoel. Als een kind van 9 in Nederland later boer wil worden in Amerika snellen we vast niet met de hele familie daar naartoe om het kind zijn/haar droom te laten uitkomen.


Ik denk dat dit ook appels met peren vergelijken is.

Ga er maar vanuit dat dit niet zomaar een "contract" is ;-)

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:06

ik snap niet dat men het normaal vindt om de droom van een 9-jarig kind in Amerika te vervullen.
Als ze zo graag model wil worden kan dat ook gewoon eerst in Nederland. Al het andere is volgens mij gewoon bullshit en dient maar 1 doel, namelijk geld.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:07

BloemBloem schreef:
Ik denk dat dit ook appels met peren vergelijken is.

Ga er maar vanuit dat dit niet zomaar een "contract" is ;-)



Maar dat is toch precies wat er zo absurd aan is...een kind! 9 jaar!! contract, hele familie verhuizen...

BigOne
Berichten: 38457
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:09

Kinke schreef:
ik snap niet dat men het normaal vindt om de droom van een 9-jarig kind in Amerika te vervullen.
Als ze zo graag model wil worden kan dat ook gewoon eerst in Nederland. Al het andere is volgens mij gewoon bullshit en dient maar 1 doel, namelijk geld.


Dat denk ik ook, maar je kunt groot dromen!! Maar dit kind had ook via Nederland naar allerlei opdrachten kunnen reizen, alleen mag dat niet zo vaak want ze is kind. En ik denk dat ze er in Amerika geen enkel punt van maken om elk weekend te shooten. Ik hoop dat het kind ook daar gewoon naar school zal gaan en een leven met andere kinderen op kan bouwen, los van dat hele modellen gedoe en niet dat het ook nog thuis onderwijs word.