9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:51

Ik vind het niet creepy hoor dat haar pa haar netwerk wilt vergroten. Ik vind het eerder jammer, ik zie heb vaker overenthousiaste ouders gezien die té graag willen. Wat vaak ten koste gaat van het kind. Een kind met ambitie is goed, ouders die je daarbij steunen is super fijn maar een kind dat op 9 jarige leeftijd al naar NYC verhuist voor een modellen carrière heeft geen kind kunnen zijn en dat vind ik wel sneu.

Cioccolato

Berichten: 6656
Geregistreerd: 13-12-11

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:55

Ik ben erg benieuwd of ze wel weet wat de modellenwereld echt in houd en of ze niet keihard tegen de lamp aan gaat lopen.
Maar daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter, gewoon gaan!

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen als het mijn kind was. Eerst maar opgroeien, als ze ´mooi´ uitgroeit zijn er dan ook nog kansen genoeg. Gelukkig zijn we allemaal anders!
Ze is overigens mooi. Maar vrij standaard, net als veel andere modellen. Ik heb dan ook niks met die wereld. Doe mij toch maar een paardenmodel! *D Ik hoop oprecht dat ze een leuke tijd tegemoed gaat. Zowel Summer als het hele gezin.

BigOne
Berichten: 38469
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:58

Had mijn eerdere post puur gebaseerd op het nieuwsbericht, nieuwsgierig als ik ben even gaan kijken op de instaaccounts van pa en ma, tja, meisje zal het zelf willen maar de ouders volgens mij nog veel meer en als het kan ook nummer twee en drie straks. Ik hoop dat ze ongeschonden door het hele avontuur komen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:01

LadyMadonna schreef:
__Sannne schreef:
Tuurlijk kan dat wel. Maar of zij wel of niet knap is, is niet het onderwerp van dit topic. Waarom dan wel de nood voelen om dat te melden?

Euh, waarom niet? Of kwetsen “we” dan weer?
Ik ven het ermee eens dat men niet altijd hun mening hoeft te verkondigen, maar met zeggen dat men het kind niet knap vind is toch helemaal niks mis? Ik vind dat ook geen afkraken.
Iemand die mijn hond niet mooi vind kraakt haar toch niet af? Dat kan gewoon.
Het zou anders zijn als die persoon haar een afgrijselijk lelijk poedersuiker beest zou vinden. Mag die persoon overigens nog steeds vinden hoor, maar hoef je imo niet zo te ventileren...

Je mag tegenwoordig niks meer zeggen in dit land....

En dan nog een zijsprong... door de media op te zoeken krijgen mensen een mening over zo’n meisje.... wil je dat nier? Dan moet je er buiten blijven...


Tuurlijk mag er nog genoeg gezegd worden in dit land. Maar het hoeft niet. Je hoeft niet altijd maar overal je mening over te geven. Je kan hem ook gewoon hebben zonder dat met anderen te delen. Nogmaals, het meisje knap vinden of niet is niet de discussie van dit topic. Waarom dan perse je mening daarover moeten willen delen?

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:23

het gaat nou eenmaal over een modellencontract. En dan gaat het dus over of iemand mooi is of niet.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:41

Mooi kind... Het is nog zo'n jong meisje. Die hoort te kunnen spelen met vriendjes en vriendinnetjes en niet al te "moeten" werken. Ze is knap zat om ook al 16/17 jarige door te kunnen breken. Waarom moet dit nu al? Ik denk dat het belangrijk is jonge kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Of met ze te verhuizen naar de VS daar onder valt zal ik in het midden laten.

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:48

Kinke schreef:
het gaat nou eenmaal over een modellencontract. En dan gaat het dus over of iemand mooi is of niet.


Dan heb je echt de strekking van het topic niet begrepen. Het gaat er om of het normaal is of gezond is om een kind van 9 al een contract te geven en iedereen te laten verhuizen daarvoor. Het maakt dus geen hol uit hoe het kind er uit ziet in dit topic. Ik ben opgevoed met dat je alles mag vinden maar niet alles hoeft te zeggen. Het uiterlijk van het meisje staat dus los van de strekking van dit topic en het lijkt mij heel verstandig om er niks meer over te zeggen. Het is off topic.

MarliesV

Berichten: 15246
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 10:56

Ik vind het bijzonder dat de TS en meerdere mensen met haar wel mogen roepen: wat een mooi meisje.
Maar als je haar niet knap vind dan moet je je mening voor je houden en niet oordelen omdat het een 9-jarige betreft?
Iets met een pot en een ketel.....

Ik vind het niet normaal dat een meisje van 9, hoe intelligent/knap/bijzonder of wat dan ook ze zou zijn, naar de US verhuist om een modellencontract te tekenen en als model aan het werk te gaan.

Je kan mij niet vertellen dat een kind van 9 zover vooruit kan denken en kijken, dat die kan beoordelen of dit goed voor haar is en verstandig om te doen. Dit is werk van ouders en niet van een kind, die is gewoon beïnvloed.

Vind het de taak van de ouders om zo'n kind te beschermen en dus niet naar de US te gaan. Sorry, maar vind het eigenlijk belachelijk dat dit überhaupt is toegestaan en dat er geen minimum leeftijd aan dit soort zaken is verbonden.

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:01

Het is zeker een mooi meisje.

Maar als het mijn dochter was geweest was ik niet op het aanbod ingegaan.
Je kindertijd is zo belangrijk! Vooral het hebben van geen verantwoordelijkheid is zo belangrijk.

Laat haar lekker kind zijn en wat licht modellen werk doen in Nederland, naar school gaan en normaal opgroeien.

Als ze volwassen is kan ze zelf beslissen, maar geef haar een stabiele basis!

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:19

Inderdaad Marlies.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:29

Prachtig intelligent meisje. Ik kan alleen maar zeggen wat voor stoere familie het is om naar Amerika te gaan met het hele gezin! Er zijn duizenden families die dit doen en in mijn persoonlijke cirkel ken ik geen enkele familie die hier niet blij mij is. Kinderen vinden hun aansluiting wel en het is toch een verrijking.

En in het geval de modellencarrière stopt.. kunnen ze altijd terug naar Nederland.. al die huismussen hier. Wat kun je er van zeggen zolang het kind het leuk blijft vinden ?? Als ouders bescherm je je kind ook wel tot op zekere hoogte.

Ibbel

Berichten: 49235
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:41

Tja, is dit nu heel veel anders dan Pa Jackson, die Michael rond deze zelfde leeftijd begon te exploiteren? Michael wilde ook best wel zingen, het was ook 'zijn keuze'. Maar ondertussen weten we wel hoe het geëindigd is. Om maar eens een voorbeeld uit een heel andere wereld te geven.

Of het nu muzikale wonderkinderen zijn, schaakwonders, tenniswonders of al dan niet mooie meisjes zijn, kinderen die op jonge leeftijd grof geld gaan verdienen, doen dat niet voor hun eigen portemonnee. Hoe beschermende pa en ma ook zijn, zíj worden er rijk van. En of kindlief tegen de tijd dat ze 18 is a) nog werk heeft en b) ook maar één cent ziet van de inkomsten van 10 jaar daarvoor is maar de vraag.

Nynkster

Berichten: 5335
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:44

Ik heb net ''Je zal het maar zijn'' gezien waar het ook over haar gaat. De moeder zegt dat ze alles op een spaarrekening zet voor Summer. Er worden alleen dingen betaald zoals vliegtickets naar Milaan als het niet vergoedt wordt vanuit de organisatie. Denk dat de mensen al in een veel groter huis hadden kunnen wonen als ze dat wilden. Ze wonen tot op heden nog steeds onder een 6 onder 1 kap ofzo.

Ik moet wel zeggen dat die kinderen allemaal frappante namen hebben in mijn opinie }:0 De oudste heet dan Summer, de tweede heet Love en de derde staat niet echt de naam van op instagram. 8)7

BigOne
Berichten: 38469
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:46

Tja, natuurlijk beschermen ouders hun kinderen . Iedereen doet dat op zijn manier. Ik hoop dat die drie meiden heel goed de betrekkelijkheid van het modellenbestaan word bijgebracht en een stel nuchtere ouders hebben. Maar wanneer ik kreten als mijn prinses, ons tweede modelletje enz zie voorbij vliegen dan krijg ik daar beetje rillingen van. Instaaccounts die duidelijk al door derden worden bijgehouden, vergelijkingen met het mooiste meisje op aarde??? Ik zou natuurlijk als ouders apetrots zijn op mijn kinderen maar niet ten koste van. Meisje krijgt een drie jaars contract. Straks word ze maar 165 lang en kan ze wieberen wanneer ze een jaar of 16 is. Er zijn meer kindsterren die de vernieling ingaan ( in Amerika) dan dat ze top blijven. En dan??

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:47

maar als 1 van die andere kinderen dan boer (of vul elk ander willekeurig beroep in) wil worden? Gaat de hele familie dan ook weer verkassen om ergens een boerderij aan te schaffen?

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:56

Wat een reacties.. Even naar dit forum trekkende, hoeveel kinderen krijgen er hier geen goede pony's/paarden onder hun kont, inclusief begeleiding, sponsors, vrachtwagens etc etc, en hoeveel halen er de top? Erger hoeveel gaan er emotioneel/ financieel aan ten onder?... Allemaal de nieuwe Anky's (of wie hun idool mag zijn) of Edward Gal, opgeblazen door de ouders (vaak de droom van de ouders leven) of gebombardeerd door enkele (meestal kleine) successen. Verschil met dit topic, dit brengt op, de paarden kosten vooral geld. En ja lukt het niet, so be it, als je het niet probeert als je de kans krijgt, dan weet je het nooit. Alles start met een droom, ambitie en kansen grijpen.

Ontopic, zeker een mooi kind en best anders qua looks (niet een typische Hollandse kop of american cover look )

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 11:57

Ik lees veel reacties over dat het in Nederland maar een maximaal aantal uur is toegestaan om te werken voor kinderen van haar leeftijd, en dat mensen zich zorgen maken nu ze naar Amerika gaat. Misschien heb ik er overheen gelezen, maar staat er ergens in het artikel dat ze daar 40 uur per week zal werken? Ik neem aan dat ze daar ook gewoon naar school gaat etc.? :)

Verder vind ik het een bloedmooi kind en ik begrijp volledig dat ze een contract heeft gekregen. Ik vind haar heel bijzonder en ze lijkt me ook erg slim.

Zelf ben ik als 8 jarige met topsport begonnen en later naar het buitenland verhuisd om die reden, en dat was ook echt mijn droom. Mijn moeder heeft mij daar altijd in gesteund. Dus ik kan helemaal begrijpen dat haar ouders haar hierin steunen en verhuizen. :j

Jolien87

Berichten: 17512
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:03

Oef, lastig. Ik weet nog dat ik pas op mijn 15e in de plaatselijke buurtsuper mocht gaan werken. Op lagere leeftijd was uit den boze.
Ik vraag me af hoe dit werkt als je als 9-jarige zoiets aangaat. Het meisje gaat natuurlijk officieel in dienst. Aan de andere kant: met zoveel acteurs en actrices op jonge leeftijd is een 9-jarig meisje natuurlijk geen uitzondering. Het enige verschil is nu dat ze een "eindje" verderop gaan wonen. Maar er zijn ongetwijfeld regels voor opgesteld.

En dan is het natuurlijk de kunst om de dromen van het meisje te volgen maar haar wel in bescherming te nemen wanneer dit nodig is. Leuk dat het meisje zo slim is, maar het is nog steeds een kind. En het is algemeen bekend dat iemand op zo'n leeftijd nog niet de capaciteiten heeft om beslissingen te nemen met het oog op de toekomst.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:12

Mooi meisje, maar ik vind het nogal wat dat je als ouders je hele financiële toekomst in handen van een 9 jarige legt. Dit moet toch een enorme druk geven. Neem niet aan dat ze daar gaan werken. Hele gezin is dus afhankelijk van haar. Ook al vindt ze dit leuk, het is niet echt gezond.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:16

Paardenfan25 schreef:
Mooi meisje, maar ik vind het nogal wat dat je als ouders je hele financiële toekomst in handen van een 9 jarige legt. Dit moet toch een enorme druk geven. Neem niet aan dat ze daar gaan werken. Hele gezin is dus afhankelijk van haar. Ook al vindt ze dit leuk, het is niet echt gezond.


Dat neem je aan, maar dat staat nergens toch? :) Misschien hebben de ouders daar al werk gevonden, heeft een van de huidige werkgevers daar wel een vestiging etc.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:20

Frummels schreef:
Paardenfan25 schreef:
Mooi meisje, maar ik vind het nogal wat dat je als ouders je hele financiële toekomst in handen van een 9 jarige legt. Dit moet toch een enorme druk geven. Neem niet aan dat ze daar gaan werken. Hele gezin is dus afhankelijk van haar. Ook al vindt ze dit leuk, het is niet echt gezond.


Dat neem je aan, maar dat staat nergens toch? :) Misschien hebben de ouders daar al werk gevonden, heeft een van de huidige werkgevers daar wel een vestiging etc.


In het filmpje op RTL wordt besproken dat ze een visum hebben en daardoor (waarschijnlijk) niet mogen werken. Ik weet niet hoe de wetgeving werkt in de VS, maar er werd gezegd dat er een verschil is tussen een greencard en een visum.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:23

Ine23 schreef:
Frummels schreef:
Dat neem je aan, maar dat staat nergens toch? :) Misschien hebben de ouders daar al werk gevonden, heeft een van de huidige werkgevers daar wel een vestiging etc.


In het filmpje op RTL wordt besproken dat ze een visum hebben en daardoor (waarschijnlijk) niet mogen werken. Ik weet niet hoe de wetgeving werkt in de VS, maar er werd gezegd dat er een verschil is tussen een greencard en een visum.


Maar ook hier weer "waarschijnlijk". Al begrijp ik het wel hoor, dat het wordt aangenomen omdat dat toen de stand van zaken was. :) Maar feit is dat niemand weet wat de situatie is, behalve de familie zelf.

Matheno

Berichten: 7957
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:44

Wauw! Hebben we eindelijk een keer onze 'eigen' Thylane Blondeau.
Hartstikke leuk voor het meisje, en gaaf dat haar ouders haar dit gunnen! :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 12:48

Als het meiske dit zelf zo graag wil ben ik de laatste om haar tegen te houden, maar verhuizen naar USA? Weet niet of ik daarin was meegegaan :=

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:13

Ik vind het geen goed idee. Als het echt een droom is, dan is die droom er ook nog wanneer ze 16 is, of liever zelfs 18. Ik zou mijn jonge dochter niet willen laten samenwerken met de vele ongure en misselijkmakende types die er in de modewereld rondlopen. Niet iedereen is net zoals Terry Richardson, maar voor een meisje in ontwikkeling zijn casting agents bijvoorbeeld ook geen gezonde invloed.

Soms moet je tegen jezelf in bescherming genomen worden. Jammer dat dit bij dit meisje niet gebeurd.