9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16247
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:49

Morganlefay schreef:
Hahahaa heb in de jaren '90 op de Vrouwenvakschool gezeten en kan jullie vertellen dat dat een stel feministes eerste klas waren. Hun denkwijze en gedrag naar mannen zal ik jullie maar besparen %)

Dan waren dat dus geen feministen. Feminisme heeft niets te maken met mannenhaat.

Het heeft vooral te maken met onrechtvaardigheden in de wereld, zoals het slachtoffer de schuld geven bij verkrachting, zoals roepen dat vrouwen zich moeten bedekken willen ze niet verkracht worden, ipv gewoon de schuld leggen waar die ligt: bij de dader. En dat geldt voor vrouwelijke en mannelijke slachtoffers. Heel veel jongens durven er niet eens over te praten, uit angst dat ze uitgescholden worden voor van alles. Maar het gebeurt wel.

Ik ben helemaal niet een voorstander van traditionele patronen, maar ben er ook niet tegen. Als vrouwen graag bij de kinderen thuis willen blijven, prima. Als ze willen werken, ook prima. Als er mannen thuis willen blijven, voor de kids, of gewoon, omdat zij meer verdient, en ze worden daar allebei gelukkig van, prima. Ik wil gewoon dat mensen hun eigen keuzes kunnen maken, onafhankelijk van wat ze tussen de benen hebben, en dat niet slachtoffers worden bestraft, maar daders.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:15

Joolien schreef:
Ik denk dat we gewoon kunnen concluderen dat iedereen hier anders naar zulke foto's kijkt. Dat lijkt me de enige juiste conclusie ipv elkaar aan te gaan vallen op elkanders mening ;)

Ik vind het juist een mooie en waardevolle discussie. Past bij dit fragiele onderwerp.
En al reageer ik niet veel (alleen als ik het gevoel heb echt iets toe te kunnen voegen), ik lees.wel geïnteresseerd mee.


Avalanche81 schreef:
Ik wil gewoon dat mensen hun eigen keuzes kunnen maken, onafhankelijk van wat ze tussen de benen hebben, en dat niet slachtoffers worden bestraft, maar daders.

Volwassen mensen kunnen prima voors en tegens afwegen en de levensbepalende gevolgen van hun keuze overzien. Een meisje van negen kan dat niet en zou daarom meer beschermd moeten worden door haar ouders.

Avalanche

Berichten: 16247
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:17

Mee eens hoor :) dat vind ik een betere reden om te zeggen: lief, nog even niet. Veel beter dan mogelijke creeps.

BigOne
Berichten: 38456
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:27

Tja, wanneer de fotograaf haar vergelijkt met Brooke Shield toen ze in Blue Lagoon speelde dan zegt mij dat dat hij de suggestieve sfeer van vrouwelijk naakt wilde portretteren . Moet je niet doen bij een negen jarige. Maar er is een hele serie gemaakt door hem en sommigen zijn ontzettend mooi, juist die zonder haar verleidelijke lipjes open en zwoele blik en blote schouder en been.

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:32

xHaithi schreef:
Neen het is niet omdat ze niet lacht. Deze foto's roepen gewoon een andere soort betekenis en intentie op dan een normale kinderfoto waar vaak de spontaniteit en eventueel een mooie kinderblik wordt vastgelegd. Die vind ik hier niet terug.
In je link zat inderdaad één meisje waarvan ik één van die foto's in eerste instantie ook net wat minder vond. Maar het is op die foto's duidelijk dat het überhaupt een kind is (daar gaat het bij Summer al mis) en de poses zijn normaal voor die leeftijd.


Dat het inderdaad geen huis-tuin-keukenfoto's zijn ben ik het met je eens.
Dat je niet kan zien dat het een kind is, ben ik niet met je eens. Maar leeftijden schatten is persoonlijk perspectief. Dit kind echter 17 schatten (zoals blijkbaar een collega van een bokker deed) vind ik wel wat overdreven. Je kan ze misschien een twee-drietal jaar ouder schatten, maar ze ziet er toch niet uit als een meid die volgend jaar naar de unief kan gaan.

xHaithi schreef:
Hij zet haar eigenlijk wel weg als een seksueel object, al is het misschien wat subtieler en niet baf in your face met een grote pijl erop. Dat doet heel die industrie trouwens constant met vrouwen, alleen weten die volwassen vrouwen perfect waarvoor ze kiezen en weten die ook welke pose en blik welk beeld zal oproepen bij een kijker. Een kind niet!


Maar dat is juist wat ik zo erg vind. De grens tussen 'ik wil eens een keer écht mooi op een foto staan en mijn schoonheid in de kijker zetten' en 'ik wil seks, pak mij' lijkt zo dun. Als vrouw/meisje doe je het blijkbaar heel snel heel slecht. Als een vrouw een beetje schouder laat zien, wordt ze al seksueel. Als een vrouw haar gezicht aanraakt, ah, seksueel. Als ze haar lippen van elkaar doet, ah, seksueel. Als je er dan ook nog reteknap uitziet, tja, dan is er geen houden meer aan.
Ik zie gewoon een kind wiens schoonheid inderdaad extra benadrukt wordt en waarbij gespeeld wordt met poses en blikken.

Maar goed, ik wil je niet overtuigen van mijn mening. Je hebt het recht op die van jou. :)

chanicha

Berichten: 12188
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 22:10

CharleyT schreef:
chanicha schreef:
Als mijn negenjarige dochter zo overal te zien, mooi of niet mooi, zou zijn zou ik vreselijk vinden. Geen haar op mijn hoofd die daarover zou denken om daar toestemming voor te geven, hoeveel geld ze ook kan verdienen. Zo’n meisje kan totaal geen kind meer zijn en er wordt van alle kanten aan getrokken want die bedrijven gaat het alleen om geld verdienen.


Beetje overdreven reactie hoor, je praat alsof je er steeds bij bent en nu weet voorspellen dat het helemaal mis gaat met het meisje.


Mag je vinden.
Ik zeg nergens dat het helemaal misgaat hoor maar ik vind dat een kind kind moet kunnen zijn en daar hoor je als ouder zijnde voor te zorgen.