9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tieneke

Berichten: 21702
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:11

Normaal is het niet, dit is uitzonderlijk. Ik ben het eens met wat iemand eerder zei: alles staat of valt met de begeleiding. En de invulling van dat contract.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:11

Kinke schreef:
BloemBloem schreef:
Ik denk dat dit ook appels met peren vergelijken is.

Ga er maar vanuit dat dit niet zomaar een "contract" is ;-)



Maar dat is toch precies wat er zo absurd aan is...een kind! 9 jaar!! contract, hele familie verhuizen...


Jij vindt dat absurd :-) En ja, er zal veel geld mee gemoeid zijn. Het meisje is ontdekt. Begeleiding dat is wat ik denk dat belangrijk is.
Zij kan haar droom zeker waar gaan maken.

Weet je hoe het er aan toe gaat als een voetballertje van die leeftijd gescout wordt? Ik vraag mij, als ouder, serieus af wat "erger" is voor het kind. Tenminste.... Ik weet dan inderdaad wel wat ik zou "kiezen".

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:13

we hebben het hier over een kind, van 9 jaar nog maar. Ook via Nederlandse wegen kun je prima een beroemd model worden, op een veel normalere manier.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:14

Bij voetballers vind ik het net zo idioot :)

Maanlicht

Berichten: 6855
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:14

Tieneke schreef:
Normaal is het niet, dit is uitzonderlijk. Ik ben het eens met wat iemand eerder zei: alles staat of valt met de begeleiding. En de invulling van dat contract.


Precies dit.

BloemBloem

Berichten: 16616
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:18

Kinke schreef:
we hebben het hier over een kind, van 9 jaar nog maar. Ook via Nederlandse wegen kun je prima een beroemd model worden, op een veel normalere manier.


Ik denk dat juist dit veel belastender zal zijn voor het kind. Sterker nog ivm leerplicht ed helemaal niet zo heel gemakkelijk geregeld zal zijn. Weet je hoeveel het meisje dan moet reizen?

Voor het kind is het toch juist onwijs belangrijk om een stabiele veilige basis te hebben. In dit geval is dat nu in Amerika en dus minder belastend voor haar :)

BigOne
Berichten: 38465
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:52

BloemBloem schreef:
Kinke schreef:
we hebben het hier over een kind, van 9 jaar nog maar. Ook via Nederlandse wegen kun je prima een beroemd model worden, op een veel normalere manier.


Ik denk dat juist dit veel belastender zal zijn voor het kind. Sterker nog ivm leerplicht ed helemaal niet zo heel gemakkelijk geregeld zal zijn. Weet je hoeveel het meisje dan moet reizen?

Voor het kind is het toch juist onwijs belangrijk om een stabiele veilige basis te hebben. In dit geval is dat nu in Amerika en dus minder belastend voor haar :)

En daar zit net de clou, dat meisje mag volgens de Nederlandse wet onderstaande hoeveelheid werken:

Maximaal 24 dagen optreden in een leeftijdsjaar (exclusief repetities).
Maximaal 3 dagen per week* werken (zowel optreden als repeteren telt als werken).
Maximaal 4 uren werken op schooldagen.
Maximaal 12 uren werken in een schoolweek.
Maximaal 7 uren werken op vakantiedagen.
Maximaal 21 uren werken in een vakantieweek.
Minimaal een half uur pauze op een werkdag van 4,5 uur of langer.
Na een uitvoering of repetitie minstens 14 uren niet werken
Niet werken tussen 23.00 uur en 8.00 uur.

Dus mag ze max 24 shoots per jaar doen zoals ik het lees. Aangezien je niet voor alle soorten shoots geschikt bent en deze personen blijkbaar opgaan voor de dure namen ben je in Nederland al heel snel uitgepoept en is een zakcentje het enigste dat je overhoud.
Kun je beter in een land zitten waar je veel gebruikt gaat worden. Dus ja, het is een centenkwestie, niets meer en niets minder. Het is voor het meisje te hopen dat ze zich goed ontwikkeld en niet over een paar jaar met allerlei kunstgrepen " geschikt" moet blijven voor het vak van kledinghanger.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:14

Kinke schreef:
we hebben het hier over een kind, van 9 jaar nog maar. Ook via Nederlandse wegen kun je prima een beroemd model worden, op een veel normalere manier.


Daarom trekken die meiden "die het willen maken" zeker allemaal naar het buitenland. Die willen niet normaal, die willen groots!

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 17:44

Hebben ze in Amerika niet zo'n wet dan voor werkende kinderen?
Hoe zit het met jonge talent volle acteurs?

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:30

Papa en mama willen blijkbaar ook groot, een kind van 9 overziet echt niet wat het betekent om daar naartoe te gaan om te wonen en te werken.

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:43

Cowgirl schreef:
Hebben ze in Amerika niet zo'n wet dan voor werkende kinderen?
Hoe zit het met jonge talent volle acteurs?


Jawel, daarom hadden ze voor Michelle in full house de Olsen tweeling omdat ze anders teveel zouden werken :)

Wat de precieze richtlijnen zijn geen idee...

Urbanus

Berichten: 44958
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:45

Thylane Blondeau is ook zo jong begonnen, misschien zelfs nog jonger. Ik vind het een prachtige kans voor dit meisje zolang haar ouders goed op haar passen en ik zie geen reden om te denken van niet.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:57

Ik krijg gewoon, vooral bij dit bericht, het gevoel dat de ouders er gewoon van genieten om het zo groot mogelijk te doen en daarna lekker meeliften op het succes van dochter..

Het kan ook zo zijn dat de ouders echt het beste met het meisje voorhebben en het haar zo gemakkelijk mogelijk willen maken, maar als ik al hoor en zie hoe het gezin zich voordoet op social media dan krijg ik toch sterk het idee van niet.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:08

Ik denk dat de wet en de nuchterheid in Nederland een beschermende werking hebben op het welzijn van kindsterren. Helaas kiezen de ouders ervoor om daar afscheid van te nemen.

Popstra
Berichten: 13849
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:32

Wellicht is het juist die nuchterheid in NL die er voor zorgt dat als iemand zijn hoofd boven het maaiveld steekt meestal juist veel kritiek ontvangt.

Lestrange01

Berichten: 2824
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:26

lieveli schreef:
Thylane Blondeau is ook zo jong begonnen, misschien zelfs nog jonger. Ik vind het een prachtige kans voor dit meisje zolang haar ouders goed op haar passen en ik zie geen reden om te denken van niet.


Zij heeft geloof ik ook op jonge leeftijd in een film gespeeld.

Misschien is dat deels ook de insteek van de ouders van dit meisje om naar de vs te gaan.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:57

Popstra schreef:
Wellicht is het juist die nuchterheid in NL die er voor zorgt dat als iemand zijn hoofd boven het maaiveld steekt meestal juist veel kritiek ontvangt.


Inderdaad, probeer nooit meer dan het dubbeltje te worden.... En juist in Amerika wordt dat wel gewaardeerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:16

Ik vind het ongezond voor een meisje van 9. Dan hoor je gewoon lekker kind te zijn hoe knap, mooi of bijzonder goed je ergens ook in bent.

pien_2010

Berichten: 43741
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 17:31

Hier eigenlijk geen oordeel.
Als het gaat om modellen werk is er meer nodig als een mooi gezicht c.q. figuurtje. Je moet expressief kunnen zijn en dat kunnen uiten wat er van je gevraagd wordt. Blijkbaar heeft dit jong meisje dat in zich anders zou ze niet gevraagd zijn en een contract voor 3 jaar hebben gekregen.

9 Jaar is jong in onze maatschappij. Maar je hebt altijd jonge kinderen en volwassen kinderen. Ik heb zelf een dochter gehad die al ontzettend vroeg (4 jaar) heel volwassen was, een zoon gehad die zelfs op zijn 14de het liefst nog een klein jongetje was gebleven en eentje die zich volgens de "normale" maatstaven ontwikkelde. Ze zijn alle drie goed terecht gekomen en heb altijd van alle 3 veel gehouden ook al vroeg het drie totaal verschillende opvoedingsstijlen :j Dat terzijde.

Ik hoop vooral dat dit meisje haar dromen waargemaakt ziet worden, want zeg nu zelf, het is heel hard werken het modellen werk, dus ik hoop dat haar omgeving het kind zijn in acht nemen. Ik hoop dat het een geweldige carrière wordt want het is natuurlijk een geweldige kans. Als dit is wat het meisje zelf graag wil, dan heeft ze mijn zegen. Go for it, girl *\o/*

Aanvulling. Ik heb het filmpje gezien en de foto's. Ik ga ten dele met Rien mee, dat ze niet eens super knap is. MAAR als je de foto's ziet, dan spat daar wel iets bijzonders vanaf. Het zijn super mooie foto's vind ik en het meisje heeft wel uitstraling.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:26

Mooi meiske!

Ik zie zelf liever dit dan die moeders(ouders) die zoveel druk op hun kind leggen in de ponysport. Kind moet maandag rijden,kind moet dinsdag lessen, kind moet woensdag huismaken en pony poetsen want ook een vrije dag hoort erbij, kind moet donderdag lessen, kind moet vrijdag rijden en oefenen want weekend moet kind op wedstrijd, liefst een 2daagse.
Oke,, het valt niet onder de noemer 'werk' maar dan zie ik liever een kind wat af en toe een shoot doet voor (veel) geld dan een té fanatieke moeder.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 18:44

xxCYNNxx schreef:
Tja het meisje is zeker een heel mooi meisje. En met goede begeleiding moet het ook echt wel goed komen.

Maar zelf zou ik niet verhuist zijn. Ten eerste: wat gaan die ouders daar doen dan? Of worden die nu haar agents en gaan zo hun inkomen verdienen?
Maar de voornaamste reden: gezien er meerdere kinderen in het gezin zijn en ze dus niet enigs kind is, zou ik in het belang van de andere kinderen niet zijn gegaan. Vind niet dat je kan vragen van je andere kinderen dat die alles maar opgeven ten behoeve van een ander kind in het gezin.
Die modellencarriere had ze uiteindelijk toch wel gekregen, maar dan een aantal jaar later en zonder dat de andere kinderen alles op moeten geven voor de modellencarriere van grote zus.


Nou dit inderdaad. En het is niet voor niks dat je in Nederland op die leeftijd nog nauwelijks mag werken. Is toch niet gezond. Eerst lekker kind zijn.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: 9-jarig meisje modellencontract in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:15

Ik ben er geen voorstander van. Net zoals ik niet zou willen dat mijn kind op die leeftijd met topsport bezig is.

Ook vraag ik me af in hoeverre het de droom van dit meisje is en in hoeverre die van haar ouders (die dat natuurlijk overbrengen op hun kind). Ik zou haar af en toe hier wat shoots laten doen als ze het echt zo leuk vind. Met 16 kan ze dan alsnog naar de VS, maar dan kan ze wel zelf beslissen.

BigOne
Berichten: 38465
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:42

Ladygiroc schreef:
Mooi meiske!

Ik zie zelf liever dit dan die moeders(ouders) die zoveel druk op hun kind leggen in de ponysport. Kind moet maandag rijden,kind moet dinsdag lessen, kind moet woensdag huismaken en pony poetsen want ook een vrije dag hoort erbij, kind moet donderdag lessen, kind moet vrijdag rijden en oefenen want weekend moet kind op wedstrijd, liefst een 2daagse.
Oke,, het valt niet onder de noemer 'werk' maar dan zie ik liever een kind wat af en toe een shoot doet voor (veel) geld dan een té fanatieke moeder.


Hier zo'n moeder die er vroeger een paar op redelijk niveau in de sport had zitten. Het verschil tussen sporten als mens of sporten met een dier is toch echt wel de verantwoording van het trainen/verzorgen van je partner, het paard. Bij ons hoefden ze niet te rijden, prima, dan gingen ze ook niet op wedstrijd of naar de club. Ik noem dat een stukje verantwoording kweken en niet de druk er op leggen. Ze wilden rijden, ze wilden een pony, ze wilden resultaten. Allemaal gelukt maar wel door ze de discipline bij te brengen dat het dier ten allen tijde qua verzorging en resultaten van hun afhankelijk was. En dat is wel wat anders dan op zaterdag een paar uur je meest mooie smoeltje laten zien, alhoewel dit meisje op de foto een hele goede uitstraling heeft.

pien_2010

Berichten: 43741
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:55

Citaat:
En dat is wel wat anders dan op zaterdag een paar uur je meest mooie smoeltje laten zien, alhoewel dit meisje op de foto een hele goede uitstraling heeft.


Sorry hoor, dan moet je jezelf echt gaan verdiepen in dit werk. Is echt niet zo simpel en komt veel meer bij kijken. Het zijn vaak zeer hard werkende intelligente mensen. Modellenwerk op zeer hoog niveau is echt niet voor dommerikken met enkel mooi smoeltje.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:36

bigone schreef:
Ladygiroc schreef:
Mooi meiske!

Ik zie zelf liever dit dan die moeders(ouders) die zoveel druk op hun kind leggen in de ponysport. Kind moet maandag rijden,kind moet dinsdag lessen, kind moet woensdag huismaken en pony poetsen want ook een vrije dag hoort erbij, kind moet donderdag lessen, kind moet vrijdag rijden en oefenen want weekend moet kind op wedstrijd, liefst een 2daagse.
Oke,, het valt niet onder de noemer 'werk' maar dan zie ik liever een kind wat af en toe een shoot doet voor (veel) geld dan een té fanatieke moeder.


Hier zo'n moeder die er vroeger een paar op redelijk niveau in de sport had zitten. Het verschil tussen sporten als mens of sporten met een dier is toch echt wel de verantwoording van het trainen/verzorgen van je partner, het paard. Bij ons hoefden ze niet te rijden, prima, dan gingen ze ook niet op wedstrijd of naar de club. Ik noem dat een stukje verantwoording kweken en niet de druk er op leggen. Ze wilden rijden, ze wilden een pony, ze wilden resultaten. Allemaal gelukt maar wel door ze de discipline bij te brengen dat het dier ten allen tijde qua verzorging en resultaten van hun afhankelijk was. En dat is wel wat anders dan op zaterdag een paar uur je meest mooie smoeltje laten zien, alhoewel dit meisje op de foto een hele goede uitstraling heeft.


De bocht is weer lekker kort vandaag..
Het is meer dan op een zaterdag een paar uur 'je smoeltje laten zien' Ik denk zelf dat je geen idee hebt van hoeverre dat verschilt van niveau in de paardensport, gezien je reactie.