2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:51

Ik snap alleen die schacht tot 70 mt niet zo. Dan zitten ze net onder de blokkade. De put is nog zo’n 40 mtr dieper. Straks concluderen ze dat ze nog 40 m moeten?!?
Ik snap ook wel dat het ws handiger is om zsm te kijken wat de situatie is zodra ze de blokkade voorbij zijn, maar toch .....
Mijn hoop is nu helaas echt wel vervlogen. Ik hoop dat ze, als ze hem gevonden hebben, snel kunnen concluderen dat hij al snel na de val bezweken is en niet pas na 4 dagen bijv. |(
Pfff net een begrafenis gehad en dit verhaal ligt ook al een week als een blok op mijn borst.

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:54

Dit kan toch nooit goed aflopen :(

Jolien87

Berichten: 17509
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:54

Ik heb mezelf al een aantal keren op de gedachte betrapt dat ik hoop dat wat ze aantreffen überhaupt nog enigszins toonbaar is.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:57

Jolien87 schreef:
Ik heb mezelf al een aantal keren op de gedachte betrapt dat ik hoop dat wat ze aantreffen überhaupt nog enigszins toonbaar is.


Laten we hopen van wel...
Zodat de ouders het kindje nog vast kunnen houden en afscheid kunnen nemen...

ikkedus
Berichten: 3305
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:09

Jolien87 schreef:
Ik heb mezelf al een aantal keren op de gedachte betrapt dat ik hoop dat wat ze aantreffen überhaupt nog enigszins toonbaar is.


Ik ook.

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:23

ikkedus schreef:
Jolien87 schreef:
Ik heb mezelf al een aantal keren op de gedachte betrapt dat ik hoop dat wat ze aantreffen überhaupt nog enigszins toonbaar is.


Ik ook.


Ik ook..
We blijven hopen op een wonder!

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:25

Ik vermoed dat (als het niet nog een week duurd) dat hij nog best toonbaar is. In een grot is het vaak koud, dus neem aan dat het beneden in dat gat ook koud is. Dan vergaat een lichaam een stuk minder snel als dat het warm is.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:39

Op zo'n diepte is de temperatuur volgens mij zo'n 10 tot 15 graden, in Nederland in ieder geval. Warm genoeg om een tijdje te kunnen overleven, maar te warm om een lichaam lang te kunnen conserveren lijkt me?

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:40

Misschien leeft hij nog wel...het kan, een collega van mij had een kindje van twee.

Deze was in een vijver gevallen en bijna verdronken. Hij lag in coma en werd kunstmatig beademd. De apparatuur werd uit gezet, omdat er geen levens uitzicht was voor hem. De apparatuur werd uitgezet en hij begon zelfstandig te ademen, maar dat was ook alles voor de rest was er niks meer. (Hersendood) Ze hebben toen geen eten en vocht meer gegeven (stervings proces versnellen) omdat euthanasie niet was toegestaan, maar dit mocht wel (vreselijk). Hij heeft nog tien dagen geademd (geleefd).

Dus wie weet leeft deze kleine knul ook nog wel.

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:41

Als je hersendood bent, kan je niet ademen lijkt mij...je hersenen sturen je lichaam,,

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:49

Cinnepin schreef:
Als je hersendood bent, kan je niet ademen lijkt mij...je hersenen sturen je lichaam,,


Geen idee...mijn collega noemde het wel hersendood. Ze waren ook erg verbaasd dat hij zelfstandig begon te ademen. Maar voor de rest was hij niks meer, reageerde nergens op. Hij heeft echt nog tien dagen geademd! Vond het zelf erg wreed en niet humaan dat het zo moest.

Stral

Berichten: 2546
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:51

Dat klinkt inderdaad niet als een mooi einde helaas :(

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:52

bridgetF schreef:
Cinnepin schreef:
Als je hersendood bent, kan je niet ademen lijkt mij...je hersenen sturen je lichaam,,


Geen idee...mijn collega noemde het wel hersendood. Ze waren ook erg verbaasd dat hij zelfstandig begon te ademen. Maar voor de rest was hij niks meer, reageerde nergens op. Hij heeft echt nog tien dagen geademd! Vond het zelf erg wreed en niet humaan dat het zo moest.


Vreselijk bridgetF, wat een verhaal ook. ;(

Cinnepin

Berichten: 8961
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:54

bridgetF schreef:
Cinnepin schreef:
Als je hersendood bent, kan je niet ademen lijkt mij...je hersenen sturen je lichaam,,


Geen idee...mijn collega noemde het wel hersendood. Ze waren ook erg verbaasd dat hij zelfstandig begon te ademen. Maar voor de rest was hij niks meer, reageerde nergens op. Hij heeft echt nog tien dagen geademd! Vond het zelf erg wreed en niet humaan dat het zo moest.


Is idd vreselijk :( Maar ik denk dat er dan toch ergens nog activiteit is geweest want het wordt geregeld in je hersenen...

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:57

Cinnepin schreef:
Is idd vreselijk :( Maar ik denk dat er dan toch ergens nog activiteit is geweest want het wordt geregeld in je hersenen...



Ademhaling wordt aangestuurd vanuit je hersenstam.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 20-01-19 22:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 21:58

Maar bij hersensood is er ook geen activiteit meer in de hersenstam en het verlengde ruggenmerg

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:11

Ik weet ook niet precies hoe het zit met hersendood, mijn collega had het over coma en hersendood. Misschien dat er nog wel iets actiefs was, maar ik weet alleen nog maar wat ik hierboven schreef. En dat het zeker weten tien dagen waren nadat ze stopten met vocht en zonde voeding te geven, weet ik nog als de dag van gisteren, ook al is het al 18 jaar geleden.

Zo iets blijft je toch altijd bij, maar om dan nu weer on topic te gaan... ergens is er dus een kansje dat het Spaanse knulletje nog leeft. Ik hoop het, maar betwijfel het wel.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:16

Wat een erg verhaal BridgetF!

Maar ik geloof dus ook wel dat er van die extreme uitzonderingen bestaan, die dus langer dan gemiddeld overleven.

Laat ons echt hopen dat Julen één van deze uitzonderlijke wonderkindjes is.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:26


gillian

Berichten: 4430
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:30

Pfff, weinig hoop nog...
Verdorie zeg, waarom zit het allemaal zo ontzettend tegen... arm kind, arme ouders en dan al die reddingswerkers...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:45

Ik ben zelfs bang dat ze hem daar niet gaan vinden. Dat hij veel dieper zit dan gedacht en er niet meer bij kunnen i.v.m. instortingsgevaar. Dat zou echt een hel zijn voor de ouders.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:55

Misschien een domme vraag, maar is er ook nog een mogelijkheid aanwezig dat hij niet de put ingevallen is? Dat het zakje snoep er lag maar hij op een andere manier is verdwenen?

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:00

Nee helaas niet... Ze hebben haar gevonden met DNA van het kindje, wat officieel bevestigd dat hij in de put zit :(

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:00

Shaggy09 schreef:
Misschien een domme vraag, maar is er ook nog een mogelijkheid aanwezig dat hij niet de put ingevallen is? Dat het zakje snoep er lag maar hij op een andere manier is verdwenen?


Heb ik ook al over zitten denken... Vreselijke scenario’s...

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 23:06

Djali schreef:
Nee helaas niet... Ze hebben haar gevonden met DNA van het kindje, wat officieel bevestigd dat hij in de put zit :(


He bah, het is dus al uitgesloten. :( Zo verschrikkelijk dit... geen woorden voor..