2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:29

DeMolenhoek schreef:
Ik ben er vrij zeker van dat hij al lang niet meer leeft. Volgens mij is hij al bezweken aan onderkoeling voor de uitdroging. Dit is in mijn ogen ook geen reddingsoperatie meer maar een bergingoperatie. De ouders zitten in mijn gedachten. Wat een verschrikking. Ze hebben echt alle pech tegen.

Dat lijkt mij ook inderdaad zeker na een week...
Zeker met deze omstandigheden bij elkaar al. Winter ,geen eten , drinkentrauma ect

Echt verschrikkelijk voor iedereen dat het zo moet aflopen.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:14

Ik blijf hoop houden tot en met morgen! Moest het mijn kind zijn zou ik ook blijven hopen :)

Natuurlijk is de kans super klein, en wordt elk uur kleiner. Maar toch..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:07

Ik denk dat ik zelf ook niets anders zou kunnen dan een sprankel hoop te blijven hebben totdat ik het levenloze lichaam van mijn zoon in mijn armen zou sluiten, zelfs al zou hij 10 dagen vastzitten. Je weet heel goed dat de kans nihil is. Maar soms hoor je uitzonderlijke verhalen, zoals dus bv kinderen die na meer dan een week nog levend onder het puin van een aardbeving gehaald worden. Kinderen die het niet zouden overleefd moeten hebben en die het toch gelukt is. Of ouders van kinderen die al meer dan 10 jaar vermist zijn. Je weet ergens dat de kans dat het goed afloopt nihil is, maar zo nu en dan hoor je wel eens ergens iemand die na zoveel jaren gezond gevonden wordt. Dus totdat ze het stoffelijk bewijs hebben blijven de meeste ouders hopen. En ik denk dat je die hoop nodig hebt tot het bittere einde om niet om te geven en te blijven zoeken en vechten. Zelfs als de uitkomst dramatisch is wil je nog tegen je kind kunnen zeggen dat je tot het laatste alles hebt gedaan en gehoopt om hem te redden en dat je hem nooit hebt opgegeven.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:11

Helemaal mee eens Kwanyin!

Lees net dat ze nu aan die tunnel zij beginnen boren, of dat toch deze middag zouden doen, en dan duurt het nog 15 uur.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:23

Ik moet het maar hebben van mijn google translate vertalingen maar ik versta dat ze bezig zijn met de boringen die 15 uur gaan duren...en er dan een paar mijnwerkers aan de slag moeten voor meer precisiewerk dat 20 uur kan duren...ik hoop dat mijn google translate gewoon weer slecht vertaald en ze 20 uur in totaal bedoelen, wat al veel te lang is -O-

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:10

Hoop echt dat het niet al te lang meer duurt. Wat een hel.
Ik dacht: ze graven even nog twee tunnels en dan zijn ze er na een dag ofzo. Maar zo simpel is het dus niet :( het duurt al zo lang en dat terwijl ze dag en nacht bezig zijn las ik hier.

Babootje

Berichten: 26438
Geregistreerd: 25-06-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:39

Zeker het laatste stuk moet heel moeilijk zijn. Ze moeten dat vnl met de hand doen.
Ik had begrepen dat ze wel zeker zijn van de locatie van Julen. Vanwege de grondradar die is ingezet.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:40

Ja ze zeiden dat ze voor zo'n werk normaal maanden nodig hebben. Dat ze na een week al zo ver zijn is eigenlijk al razendsnel. Maar veel te langzaam voor dat arm jongetje.

Babootje

Berichten: 26438
Geregistreerd: 25-06-05

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:46

Ja, ik begreep dat ze de halve heuvel hebben afgegraven om zo - horizontaal - een gang te graven om bij Julen te komen. Daarvoor hebben ze eerst met grondradar een mogelijke positie bepaald. Ze denken te weten waar hij is (maar 100% zeker is dat dus niet). Wat een werk en wat een inzet. Ik vrees ook het ergste maar je hoort toch nog steeds dat er een kans is.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:12


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:14

Nog zeker 35 uur? Dan is het alweer bijna maandag :\

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102115
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:16

Ik kan echt niet geloven dat ie nog leeft hoor...zolang vastzitten in een smalle doorgang...misschien is er wel iets afgekneld waardoor er daar geen bloed heen stroomt...uitdroging, honger, zuurstof gebrek...en zijn zoveel mogelijkheden. :\

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:36

Babootje schreef:
Ja, ik begreep dat ze de halve heuvel hebben afgegraven om zo - horizontaal - een gang te graven om bij Julen te komen. Daarvoor hebben ze eerst met grondradar een mogelijke positie bepaald. Ze denken te weten waar hij is (maar 100% zeker is dat dus niet). Wat een werk en wat een inzet. Ik vrees ook het ergste maar je hoort toch nog steeds dat er een kans is.


Klopt. Het graven hier van was live te volgen. Inmiddels niet meer ...

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 22:59

Het is ook eng stil hier :( hoop echt dat het jochie nog leeft. Kijk haast ieder half uur voor nieuws

borderjay

Berichten: 1490
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:51

Misschien heb ik het gemist, maar is er geen camera die put in gedaan om te kijken of dat jongetje daar is en of hij nog leeft?

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:54

Jawel, maar de camera kon op een gegeven moment niet verder, omdat er puin boven het jongetje ligt.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 00:59

Misschien ligt het puin wel op het jongentje ;( ;(
Wat een drama zeg.
Als hij overleden is hoop ik dat dat dan gelijk gebeurd is door het puin.
Ik moet er niet aan denken dat zo'n kindje dagen in zo'n put moet hangen zonder zich te kunnen bewegen, alleen en in het donker |(

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 01:14

Nee, want er is een “lucht gat” van 15 m tussen het jongetje en het puin.

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 02:57

Dat dénken ze alleen, als ik het goed begrepen heb... ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 05:07

Misschien heel luguber gedacht: maar als hij overleden is, dan is dat toch te meten aan de lucht (stank) die vrij komt en de gassen?
Misschien zijn die niet aanwezig en hebben de onderzoekers daarom nog goede hoop dat hij in leven is?

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 07:11

Als er geen zuurstof in kan kan er ook geen gas uit. Hangt ook af van de temperatuur hoe snel een lijk gaat stinken. Als het daar inderdaad vrij koud is dan gaat dat natuurlijk veel trager.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:11


BloemBloem

Berichten: 16610
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:13

dito schreef:
Poe lees nu het dat ze vanmorgen om 5u pas op de helft zijn. Hard steen vergt veel vertraging.


Oooo die ouders. Wat een ramp.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:17

Ik lees ook net dat ze verwachten er maandagmorgen geraken.
Met de grootste hoop kan ik me niet inbeelden dat zo'n mager 2 jarig jongetje nog leeft als ze hem vinden.

Hoe Cru ook nu hoop ik alleen dat hij heel snel is gestorven. Het is al verschrikkelijk om je kind te verliezen, maar je kind verliezen met misschien de wetenschap dat hij daar zo heeft afgezien lijkt mij een ultieme horror die je je ergste vijand niet toewenst :'( .

mag
Berichten: 1603
Geregistreerd: 09-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:17

Wat ik me afvraag... Degene die deze put gemaakt heeft weet toch welke soorten gesteente en grond ze tegen moeten komen?