2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:37

Heel de dag het nieuws al in de gaten aan het houden maar lijkt weinig nog gedeeld te worden... het is hopen op een wonder, ben benieuwd hoe ver ze al zijn met graven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110840
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:37

Ik las vandaag dat ze verwachten om hem binnen 48 uur te bereiken. Dat klinkt echt nog lang zeg.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:40

Ja las het ook, was alleen nogal onduidelijk of ze daar vanochtend mee zijn begonnen of gisteren ochtend om 7uur? Maar dacht vanochtend.

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:41

Compleet ongepast en walgelijk vind ik die speculaties over de ouders. 1 kind verliezen is al erg genoeg en dan overkomt je dit. Mijn hart breekt als ik aan dat arme jongetje onder de grond en zijn ouders denk. Laatste dat ze kunnen gebruiken zijn mensen die speculeren dat de ouders dit zelf hebben gedaan.

pmarena

Berichten: 48322
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:41

Je zit zomaar niet op die diepte natuurlijk. En dan nog een zijgang graven enzo...Daarom, dat duurt echt een eeuwigheid in deze situatie...

Akelig trouwens ook zeg die verhalen van anderen onder de grond. Brrrr.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:45

Hoe zit het met de zuurstof in zo’n gat? Als hij nog leefde had hij denk ik wel weer gehuild.... hopen op een wonder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:53

Om te kunnen huilen heb je niet alleen zuurstof nodig, maar ook genoeg ruimte om je borstkas uit te zetten. Als je na een kreet of inademing weer uitademt, wordt je borstkas even smaller en kun je nog verder omlaag zakken waar het mogelijk nog krapper is. Dat is het gevaar van smalle, glibberige ruimtes, dat je steeds verder kunt zakken...

MizzMontana

Berichten: 5690
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:16

Cayenne schreef:
Ik las vandaag dat ze verwachten om hem binnen 48 uur te bereiken. Dat klinkt echt nog lang zeg.


Gedver, wat moet de klok langzaam tikken voor de ouders :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:05

Cactusknuf schreef:
Hoe zit het met de zuurstof in zo’n gat? Als hij nog leefde had hij denk ik wel weer gehuild.... hopen op een wonder


Men hoopt dat hij in een luchtbel zit. Kans is heel groot dat hij bedolven is.

Ik blijf hoop koesteren. Hij is niet 110 m naar beneden gevallen, maar langzaam weggeschoven. Voeten eerst.

Kinderen kunnen beter overleven dan je denkt. Ik denk / hoop dat hij hooguit in coma is maar de tijd tikt ontzettend hard.

Het is zo verschrikkelijk dit ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:20


SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:02

Ik volg hier updates:
https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... recto.html

Je moet wel even de vertaalfunctie opzetten als je net als mij geen Spaans spreekt. Ik denk dat dit een up tot date site is, maar misschien heeft iemand anders iets beter? Ze zijn in ieder geval nonstop aan het werken om het kind te vinden.

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:08

SinneJ schreef:
Ik volg hier updates:
https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... recto.html

Je moet wel even de vertaalfunctie opzetten als je net als mij geen Spaans spreekt. Ik denk dat dit een up tot date site is, maar misschien heeft iemand anders iets beter? Ze zijn in ieder geval nonstop aan het werken om het kind te vinden.


Enig idee hoe je die vertaal functie aan kan zetten vanaf je mobiel?

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:11

Maris_ schreef:
SinneJ schreef:
Ik volg hier updates:
https://www.lavanguardia.com/sucesos/20 ... recto.html

Je moet wel even de vertaalfunctie opzetten als je net als mij geen Spaans spreekt. Ik denk dat dit een up tot date site is, maar misschien heeft iemand anders iets beter? Ze zijn in ieder geval nonstop aan het werken om het kind te vinden.


Enig idee hoe je die vertaal functie aan kan zetten vanaf je mobiel?


Dat hangt van je mobiel en browser af denk ik, als je me die info geeft wil ik wel even voor je zoeken op mijn laptop hier.

Maris_

Berichten: 1460
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Gelderland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:16

Ik stuur je even een pB.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:18

Indi_Vito schreef:
Een gat van 25cm.. kijkt naar 2 jarig zoontje..
Hoe de f..k past een 2 jarig kind door zo'n smal gat?
Kan bijna niet geloven dat het kind er in is gevallen.
Hoop dat ze m snel vinden.


Nou...dit dacht ik dus ook, maar durfde het niet hardop te zeggen. Gevallen lijkt me dan ook niet kunnen, maar zouden ze een spelletje hebben gespeelt? Om te kijken of het jochie in het gat durfde stappen? Anyway raar idee. ik weet niet hoe groot of zwaar dat kindje is, maar ehm…..zelfs mijn nichtje van 1,5 zou er niet zomaar doorheen glijden, en nee ze is niet dik :')

ik ben benieuwd hoe dit af loopt voor het manneke en vooral ook voor de ouders. wat een hel.

Independence
Berichten: 1384
Geregistreerd: 05-01-14

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:38

Ik las ergens dat ze met een camera het zakje snoep hadden gezien op de bodem. En nu is het jongetje halverwege gelokaliseerd? Ik heb een beetje mijn twijfels bij het hele verhaal.

Hoe dan ook, ik hoop dat het goed komt met het jongetje

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:40

Witchcraft schreef:
Indi_Vito schreef:
Een gat van 25cm.. kijkt naar 2 jarig zoontje..
Hoe de f..k past een 2 jarig kind door zo'n smal gat?
Kan bijna niet geloven dat het kind er in is gevallen.
Hoop dat ze m snel vinden.


Nou...dit dacht ik dus ook, maar durfde het niet hardop te zeggen. Gevallen lijkt me dan ook niet kunnen, maar zouden ze een spelletje hebben gespeelt? Om te kijken of het jochie in het gat durfde stappen? Anyway raar idee. ik weet niet hoe groot of zwaar dat kindje is, maar ehm…..zelfs mijn nichtje van 1,5 zou er niet zomaar doorheen glijden, en nee ze is niet dik :')


ik ben benieuwd hoe dit af loopt voor het manneke en vooral ook voor de ouders. wat een hel.


Mijn zoontje van 2 zou wel door zo'n gat passen hoor.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:44

We gaan het zien hoe dit afloopt maar mij krijg je niet overtuigd dat je in een gat van 25 CM kan VALLEN. passen misschien wel maar, maar vallen?

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:48

Independence schreef:
Ik las ergens dat ze met een camera het zakje snoep hadden gezien op de bodem. En nu is het jongetje halverwege gelokaliseerd? Ik heb een beetje mijn twijfels bij het hele verhaal.

Hoe dan ook, ik hoop dat het goed komt met het jongetje


Zak snoep lag niet op de bodem. Maar op vuil, daaronder gaat de ruimte van de tunnel verder.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:51

Waarom zou je er niet in kunnen vallen? Stapt erin en glijdt langzaam of snel verder. Kan prima toch?

Overigens verschrikkelijk verhaal.. volg het hard hopend mee...

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:00

Kindjes kruipen en klimmen overal onder, door en in. Zo'n put is best aantrekkelijk. En anders is hij er overheen gerend tijdens het spelen, en er in gevallen.
Een tweejarig kindje is nog niet technisch genoeg om in vochtige grond weer naar boven te klimmen, dus blijven zakken was de enige optie.

Sellyxx

Berichten: 1223
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 00:04

In de laatste berichten staat duidelijk dat de ouders het van een (kleine) afstand voor hun ogen hebben zien gehoren. Dat bewijst maar dat het speculeren van enkele paginas terug veeel te voorbarig is. Eerder was al vermeld dat politie inging op info van de ouders en dat doen ze niet voor niks. Toen wisten wij als totale buitenstaanders enkel nog niet wat die info was. Ook nu er door gespeculeerd wordt snap ik niet helemaal waarom. Die ouders willen niets liever dan hun kind terug, als het kind niet de put in was gevallen maar verder was gelopen hadden de ouders het kind binnen een paar seconde te pakken gehad en in het ergste geval zouden ze wel in de buitenwereld zoeken ipv al die dagen in het gat.Als het voor de ogen van de ouders is gebeurd ; waarom dan überhaupt
zeggen dat er iets anders is gebeurd (want dat zeg je eig. als je het heel onwaarschijnlijk noemt)?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110840
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 04:44

De vader weigert ook om bij de put weg te gaan en slaapt in een auto op een paar meter afstand van de put.

Volgens medici is het nog steeds mogelijk dat Yulen in leven is.

Avalanche

Berichten: 16276
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 06:38

Och..... wat heftig. Wat moeten die mensen wel niet doormaken......

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:03

De vader zei dat zijn zoontje slechts 11kilo woog. Om te vergelijken ik heb een 6 maanden baby die de 8 kilo al vlot voorbij is. We hebben het dus over een klein fijn 2jarig jongetje. Die inderdaad niet in volle vaart gevallen zal zijn, dan had hij die 110 meter nooit overleefd, maar net paste en langs de wanden gegleden en gezakt is.

Er lagen stenen langs. Hij kroop er op, gleed uit en viel in de put. En dat hebben ze zien gebeuren.

https://m.hln.be/nieuws/buitenland/papa ... ~afd48449/