2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:52

Daks schreef:
Waar lees je dit?


https://www.elmundo.es/andalucia/malaga ... b4634.html

*17.48 El problema al que se enfrentan ahora los equipos de rescate es similar a lo sucedido ayer. Los tubos no pueden bajar y es necesario hacer algo más grande la cavidad.*

Zoveel respect voor al die mensen die dag en nacht aan het werk zijn en alles doen wat ze kunnen.
En zo lief dat mensen uit het dorp koken voor de bouwvakkers.

Nu ook hier een live reportage op televisie dat er complicaciones zijn opgetreden, het moet absoluut veilig zijn vooordat de mijnwerkers afdalen.....

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:28

Wat is de temperatuur eigenlijk in Spanje? Zou het zo diep onder de grond ook niet koud zijn?

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:32

Wbt die prop. Als puin loskomt doordat er kind langsglijd dan is dat doorgaans klein puin, kleine stenen, zand, aarde. Misschien hier en daar een grotere steen. Het is technisch mogelijk dat een grotere steen loskwam en de prop veroorzaakte, maar het is misschien waarschijnlijker dat het kind de prop is en het losse puin erbovenop terecht is gekomen. Ik weet niet wat ze hebben gezien met de echo, maar het feit dat ze onder de prop willen komen verbaasd me niets. Het is het meest waarschijnlijke scenario vrees ik.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:33

dito schreef:
Wat is de temperatuur eigenlijk in Spanje? Zou het zo diep onder de grond ook niet koud zijn?


Overdags een graad of 16/17 en snachts meestal rond de 10/11 graden.

Zo diep onder de grond is het vrijwel altijd koud, ook in warme landen.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:35

Een grote tragedie.

Vind het echt heel afschuwelijk.
Wat een nachtmerrie voor die ouders.
Hopelijk zijn ze snel bij het jongetje.

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:40

Wat ik volgens google terug vind is op die diepte ongeveer een constante temperatuur van 10/11 graden. Niet veel dus.

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:42

DeMolenhoek schreef:
Wat ik volgens google terug vind is op die diepte ongeveer een constante temperatuur van 10/11 graden. Niet veel dus.

Zonder eten en drinken hou je dat niet vol lijkt mij

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:45

Nee. Ben er vrij zeker van dat hij al eventjes overleden is.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 20:51

Ik las vluchtig ergens dat een deel van de verticale tunnel was ingestort, iemand dat iets over gelezen? Weet even niet meer waar ik het had gezien, was ong 2u geleden

Edit: gevonden
De Spaanse krant Sur berichtte dat de redders al klaar stonden om naar beneden te gaan, maar dat er op het laatste moment weer een probleem was. Op 50 meter diepte zou de gegraven tunnel door verschoven rotsen of aarde geblokkeerd zijn

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:25

Ze hebben nog ''geluk''dat het Andalusië is en dus over het algemeen minder koud. Spanje heeft meerdere klimaten, je kunt er ook prima op skivakantie.. Dus wat dat betreft hebben ze geen hinder van zulke weersomstandigheden..

Had echt gehoopt dat die buis er vandaag wel in zou gaan. Zo sneu en frustrerend dit voor iedereen.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:29

Zelfs in Andalusië wordt volop geskied in de winter. Maar in de buurt van Málaga is het gelukkig minder koud, maar kan het ook nog vriezen hoor.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:34

Inderdaad, vriezen zal makkelijk kunnen, maar zal daar vlak langs de kust iig niet zo snel sneeuwen en dus ''geluk'' dat ze zulke weeromstandigheden niet hebben..moest er nog eens bij kkmen :(. Maar de meeste mensen denken alleen aan warmte en zon als ze het over Spanje hebben maar niets is minder waar :)!

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:37

Ik heb de enige hoop die ik nog had inmiddels wel opgegeven. Hoop zo ontzettend dat hij al 10 dagen geleden overleden is.

Inmiddels denk ik ook dat als ze "er zijn" er nog lang niet zijn. Dat hij veel verder is en ze nog veel verder en langer moeten graven of dat fel hele boel instort. Ik begin steeds meer te denken dat ze er nog laaaaang niet zijn.

Al hoop ik mijn heel mijn hart van niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 21:45

Ik hoop zó dat Julen niet de prop is... wat een eng idee...

Feit is in elk geval dat de vader hem 30 seconden heeft horen huilen, dus na een halve minuut is hij bedolven. Als het een grote steen is die de tunnel heeft geblokkeerd kan hij dus nog verder zitten dan die 70 meter?

Hopelijk kunnen ze dan met een camera hindernisloos de tunnel dieper onderzoeken eens de werkers hem bereiken. En niet op weer een steenophoping botsen.

Ik heb tot op dit moment zo vurig gehoopt en geloofd dat hij zou overleven. Dat moest gewoon. Dit is te erg voor een mens, een kind om mee te maken. En er hebben al wonderen plaatsgevonden.

Maar nu zal ik gewoon heel, heel erg dankbaar zijn dat ze hem vinden. Ik weet niet hoe de ouders, reddingswerkers en de rest van de wereld zich zullen voelen als ze morgen in Julens tunnel nog meer hindernissen aantreffen.

Er blijft in mijn hart toch een waakvlammetje van hoop branden, ik hoop daar in Malaga ook.

knooopje

Berichten: 3619
Geregistreerd: 22-10-06
Woonplaats: friesland

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:23

yes! de behuizing van de tunnel is geplaatst! nu kunnen de afdalen en gaan graven

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:26

Op Facebook gaat dit hart rond onder mijn Spaanse vrienden uit solidariteit met de familie van Julen ...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:42

knooopje schreef:
yes! de behuizing van de tunnel is geplaatst! nu kunnen de afdalen en gaan graven


Goed nieuws, eindelijk!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:32

Hoelang nog naar schatting?

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:33

Nou en nu de moeilijkste taak voor de mijnwerkers, hopelijk zit het voor hun wel mee.
Ik had hoop dat er een wonder zou gebeuren maar ik vrees nu voor het ergste .

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:53

Shaggy09 schreef:
Hoelang nog naar schatting?


Ik begreep ongeveer 4 meter en daar doen ze ongeveer 6 uur per meter over. Dus 24 uur zeker nog wel denk ik, mits alles mee zit.

marjoleinft

Berichten: 2328
Geregistreerd: 25-06-06

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:08

Hopelijk zit alles mee en zijn ze sneller.

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 00:10

Ik hoop dat er een lichtpuntje voor dit jongetje en zijn familie schijnt en dat ze hem morgen bereiken en hij nog in leven is. Hoe klein de kans ook gaat zijn, want het is voor de ouders vreselijk om 2 kinderen te moeten verliezen. Ik duim heel hard maar weet hoe klein de kans is na 10 dagen in een put te zitten zonder eten en drinken. Maar het allerbelangrijkste is dat het jongetje gevonden wordt in welke staat hij ook is. Verschrikkelijk wat dit jongetje en zijn familie moet hebben doorstaan en nogsteeds.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:06

Na alle berichten van gisteravond had ik toch wel verwacht dat ze hem inmiddels bereikt zouden hebben maar helaas. Hopelijk vandaag.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:10

Die graafmachines.... Is dat die aarde (of wat voor grond dan ook) die ze eruit halen van de horizontale tunnel?

Noppes

Berichten: 2716
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Groningen

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:30

Wanneer zijn de mijnwerkers nu precies begonnen met de laatste meters?