Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Swift schreef:Wij zijn afgelopen weekend wezen opruimen op Terschelling. We zijn geschrokken van de hoeveelheden afval maar waren erg onder de indruk van wat een grote groep vrijwilligers met elkaar voor elkaar kan krijgen. Toen wij zondag weg gingen was het eiland optisch al bijna schoon maar dat was dus voor de storm van dinsdag.
Wij waren van plan om dit weekend weer te gaan opruimen langs de kust maar de berichten zijn tegenstrijdig en onduidelijk en dat maakt het best lastig. Ik las dat twee scholen die hadden geregeld om te komen opruimen langs de Groningse kust niet mochten komen en dat vind ik echt onvoorstelbaar, wat een gemiste kans ook ter educatie! Ik me niet voorstellen dat er nu of in de toekomst geen hulp meer nodig is maar op deze manier haken mensen af en dat is zo zonde.
senna21 schreef:Helaas kun je in Nederland iedere dag wel een schoonmaakactie houden, waar je ook woont.
Er ligt zoveel troep op zoveel plekken.
Ik heb standaard een zakje mee als ik ga wandelen. Kom bijna nooit met niks thuis.
Je moet wel even een drempel over om dit te gaan doen, maar hiermee maak je wel verschil.
boeflover schreef:Goed dat jullie dit doen! Maar idd waarom moet het georganiseerd worden of een hele dag zijn?
Stop een zak en evt de hond met werpstok en bal in de auto en rijd naar het strand. Tussen het gooien van de bal door buk je een paar keer en je tas is zo vol hoor. Gooi het ik de bak bij de strandopgang of thuis in de kliko.
30 min-1 uur van je tijd, even lekker uitgewaaid én de hond uitgelaten!
Ik snap dat mensen die zich verplicht voelen een hele dag te moeten gaan dat die zeggen dat ze geen tijd hebben, maar alles wat je opraapt is weg dus het maakt niet uit hoe lang je gaat!
En edit: daarvoor hoef je niet naar Groningen of de wadden. Overal ligt troep langs het strand, maar ook bv langs fietsroutes door het hele land en vrijwel op iedere hoek van de straat...