Nashville manifest

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:54

fransje23 schreef:
Waar ik treurig van werd is een interview met een predikant gisteravond op tv. Deze had een voorbeeld van een homoseksuele man die nu na 8 jaar vol gesprekken en gebeden uiteindelijk met een vrouw ging trouwen. Ze hadden hem genezen/gered... -O-


Goh, was jaren geleden al het geval met een ''genezen'' boegbeeld van de EO. Onder druk van familie en omgeving getrouwd 4 kinderen, directeur van een speciale stichting die hielp met hetero worden.
De stichting had ook een eigen opvanghuis en diverse therapieën.
Directeur naar congres met gelijkgestemden in de USA, en daar ging het mis. Hij ontdekte dat hij niet genezen was, en keerde in verwarring huiswaarts. Daar werd hij opgewacht door bestuursleden van de Stichting, baan kwijt, auto en huissleutel inleveren, scheiding in aantocht.
Het begrip ''genezen'' betekent hier eigenlijk gewoon: je ware ik verloochenen om te voldoen aan de ideeen van anderen.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 12:59

Even een citaat uit een interview vandaag in het AD met Piet de Vries een van de opstellers van het manifest.

Eerder dit jaar publiceerden we ook al een wake up call over het thema. Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat de Bijbel zegt over het huwelijk en seksualiteit. We moeten ons geluid laten horen.Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak

Vergelijkt die zieke geest lhbt+ mensen nou echt met nazi's, is hij echt zo bang en vol van haat dat hij het nodig vind om mensen niet alleen tot op het bot te kwetsen maar ook nog te demoniseren en uit te maken voor nazi?

Weet die pannenkoek wel hoeveel homo's er zijn omgekomen in de kampen en gaskamers van de echte nazi's.
Gadverdamme wat een walgelijke vent -:(- -:(- -:(-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Nashville manifest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:08

Goed interview met Margriet van der Linden! Ik wist niet dat zij ook uit zo'n milieu komt. Bedankt voor het delen Shadow +:)+

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:13

alex66 schreef:
Even een citaat uit een interview vandaag in het AD met Piet de Vries een van de opstellers van het manifest.

Eerder dit jaar publiceerden we ook al een wake up call over het thema. Er wordt te weinig onderwijs gegeven over wat de Bijbel zegt over het huwelijk en seksualiteit. We moeten ons geluid laten horen.Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken. Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak

Vergelijkt die zieke geest lhbt+ mensen nou echt met nazi's, is hij echt zo bang en vol van haat dat hij het nodig vind om mensen niet alleen tot op het bot te kwetsen maar ook nog te demoniseren en uit te maken voor nazi?

Weet die pannenkoek wel hoeveel homo's er zijn omgekomen in de kampen en gaskamers van de echte nazi's.
Gadverdamme wat een walgelijke vent -:(- -:(- -:(-


Dit is veel triester dan een sgp lid die het manifest ondertekend. De vergelijking die deze meneer maakt is echt heel heel triest, en inderdaad een walgelijke van god los griezel die echt beter zijn klep dicht had gehouden.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:23

CharmingS schreef:
Citaat:
Hmm. Ja. Zo werkt trauma alleen niet altijd. Dat is niet een kwestie van 'vervelend maar je moet er gewoon anders mee omgaan.' Dat is een 'je lichaam zet alles in standje paniek en sluit je verstand tijdelijk buiten'-reactie.
Met 'vervelend' kun je inderdaad omgaan, met trauma niet altijd. En betoon mensen dan op z'n minst het respect om dat te serieus te nemen en niet te doen alsof het alleen maar 'vervelend' is.


Kom op, net of nu ieder homoseksueel een trauma heeft..
Want er word namelijk ook geen rekening gehouden met mensen met PTSS die op oudjaar trauma's beleven en onder de bank liggen, of helemaal plat liggen van de medicatie.

Een trauma is iets heel vervelends, maar is geen ongeneeslijke ziekte.
Als je een trauma hebt dan kun je daar iets aan doen, daar zijn verschillende methodes voor. Maar je vinger naar een ander wijzen is natuurlijk altijd de makkelijkste oplossing. Met huilen in een hoekje kom je er namelijk niet. En ja dat is misschien wel hard. Maar wil niet zeggen dat ik het eens ben met de manifest. Want ik ben van mening dat je mensen moet accepteren zoals ze zijn.

En het is goed om dit serieus te nemen, maar je kan er ook te ver in mee gaan. En dat is zonde van je tijd en energie. Met of zonder dit manifest zullen mensen er toch wel hun mening over hebben. Het is jammer dat dat zo moet maar je kan mensen hun gedachtes niet veranderen als ze dat zelf niet willen.
Heel veel mensen reageren hier zo ontzettend histerisch op en die mensen zijn vaak gewoon hetro, maargoed volgende week is er wel weer iets anders waar mensen zich histerisch druk over gaan maken en over 2 weken hoor je er niks meer van..

Nogmaals hoe vervelend dit is voor deze mensen, er zijn dingen die gaande zijn die veel erger zijn dan dit..

Precies. Al die massahysterie weer.
Dit is geloof en dat doet een beetje wappie dingen met een mens.
Ik vraag mij dan weer af of mensen zich realiseren dat er op dit moment heel veel mensen het land binnen komen die net zo zijn als die van der staaij, maar dan een iets ander geloof. Maar wel hetzelfde uitgangspunt hebben wbt de verhouding in het huwelijk.
Denken dat je hen of van der Staaij kan overtuigen van hun ongelijk is naief. 90% van de gelovigen blijven dit tot hun dood geloven. Ik denk juist dat de tolerantie helaas niet zo sterk meer zal groeien.

En ja, het is triest en verwerpelijk, maar ik ben het met Charmings eens dat ik mij verbaas over de ophef..het is de SGP. Iemand die iets anders verwacht had? Dit is wat geloof is in de kern. Triest ja. Moet je het uitbannen: nee. Mensen kunnen nu eenmaal geloven wat ze willen. Gedachtenpolitie bestaat gelukkig niet.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:26

Sunnda schreef:
Precies. Al die massahysterie weer.
Dit is geloof en dat doet een beetje wappie dingen met een mens.
Ik vraag mij dan weer af of mensen zich realiseren dat er op dit moment heel veel mensen het land binnen komen die net zo zijn als die van der staaij, maar dan een iets ander geloof. Maar wel hetzelfde uitgangspunt hebben wbt de verhouding in het huwelijk.
Denken dat je hen of van der Staaij kan overtuigen van hun ongelijk is naief. 90% van de gelovigen blijven dit tot hun dood geloven. Ik denk juist dat de tolerantie helaas niet zo sterk meer zal groeien.

En ja, het is triest en verwerpelijk, maar ik ben het met Charmings eens dat ik mij verbaas over de ophef..het is de SGP. Iemand die iets anders verwacht had? Dit is wat geloof is in de kern. Triest ja. Moet je het uitbannen: nee. Mensen kunnen nu eenmaal geloven wat ze willen. Gedachtenpolitie bestaat gelukkig niet.

Funny story: de meeste vluchtelingen zijn Christelijk (want ik neem aan dat je de Islam bedoelt die zo anti is?). Hoe orthodox weet ik niet.
Maar: ook een goed aantal vluchtelingen vluchten JUIST omdat hun geaardheid niet geaccepteerd wordt in hun land van herkomst.

Ik ben wel benieuwd naar cijfers van homo-acceptatie door vluchtelingen. Ik heb namelijk het vermoeden dat die mensen wel wat anders aan hun hoofd hebben dan wat de buurman in de slaapkamer uitspookt. Intussen roepen de Nederlanders dat we o zo tolerant zijn maar dat valt stiekem ook tegen :z

Edit: *de meeste, daarmee bedoel ik de helft. Ik ga er vanuit dat niet exact de andere helft hetzelfde geloof aanhangt (bijv de Islam). Dit cijfer werd onlangs genoemd door Nieuwsuur.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:30

Hoorde dat ook op de radio gisterenmiddag. Zo verbaasd hoeven we niet te zijn dat een SGP politicus dit ondertekent, wat de SGP vindt is immers gewoon hier bekend.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 13:50

Ik kwam deze tegen in een andere discussie over dit onderwerp, en vind het eigenlijk wel een plaatje om hier ook even te delen aangezien hier ook gezegd wordt dat we mensen met een uiterst intolerant wereldbeeld ook moeten tolereren.


Afbeelding

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nashville manifest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:10

Ik ben juist blij als mensen eerlijk uiten wat ze denken of voelen.dan weet je tenminste wat je aan ze hebt. Ik heb er juist last van als mensen met je meepraten,waardoor je op het verkeerde been wordt gezet,en later merk je dan ineens dat ze heel anders zijn dan ze zich voordeden. Dus,vrijheid van meningsuiting vind ik heel belangrijk.Welke mening dan ook over welk onderwerp dan ook!En ja,dat kan kwetsend zijn als jij er anders over denkt. Maar toch wil ik de waarheid weten.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:20

kan het niet anders dan met dat plaatje eens zijn.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:29

anjali schreef:
Ik ben juist blij als mensen eerlijk uiten wat ze denken of voelen.dan weet je tenminste wat je aan ze hebt. Ik heb er juist last van als mensen met je meepraten,waardoor je op het verkeerde been wordt gezet,en later merk je dan ineens dat ze heel anders zijn dan ze zich voordeden. Dus,vrijheid van meningsuiting vind ik heel belangrijk.Welke mening dan ook over welk onderwerp dan ook!En ja,dat kan kwetsend zijn als jij er anders over denkt. Maar toch wil ik de waarheid weten.

Je klinkt alsof je LHBTI+ een mening vindt.

LHBTI is geen mening. Ik had heel graag gehad dat ik hetero zou zijn geweest en ik heb het zelfs geprobeerd, maar ik werd er doodongelukkig van. Als er een God bestaat denk ik dat hij het relevanter vindt dat ik gelukkig ben dan hetero.

En daar zit het hem in. Iedereen dénkt te weten wat God vindt, maar niemand weet het.
Laten we dan ook niet met zijn allen doen alsof we zijn woord verkondigen, want niemand heeft hem ooit gesproken.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:44

Maar toch is hierin geen waarheid, het is voor een ieder anders.

Ik begrijp ook echt niet dat mensen dit manifest serieus nemen in NL want als er op de wereld een land is dat tolerant is dan is het NL. Dat er binnen gezinnen homoseksualiteit niet word geaccepteerd wil niet zeggen dat dit manifest daar iets mee te maken heeft. En geloof mij dat al de mensen die de verklaring hebben ondertekend over een paar weken allemaal terug krabbelen, en dan vinden we weer iets nieuws om over te panikeren.

Zoals ik al zei, ik denk dat ik een bedrijf ga opstarten en roze hesjes ga verkopen, gat in de markt..

Als we hier nu eens met zijn alle boven staan en ze uitlachen en dan vervolgens de rug toe keren heb je ze veel harder mee.. Maar om hier nu vol in te vliegen, de politiek er bij te betrekken slaat werkelijk waar helemaal nergens op..

Blijkbaar zijn er gisteren zelfs debatten over geweest, iedereen roept wel continu dat de regering niets aan belangrijke dingen doet, maar dat komt door idioten die hier serieus op in gaan en hun van het serieuze werk af houden..

En dit is hoe ik er over denk, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar ik ben helemaal klaar met dat zielige gedoe. Pas als het verboden gaat worden door de regering en het strafbaar word om homoseksueel te zijn, vind ik dat er reden is voor actie.

En nee het is niet leuk om door je familie verstoten te worden, of je te moeten schamen voor je geaardheid, maar dat is iets wat zolang mensen verschillend denken zal blijven hoe erg het ook is. Maar als je kijkt hoe het 20 jaar geleden was denk ik dat we al heel ver vooruit zijn gegaan. Het word ook steeds vaker geaccepteerd dan vroeger ook binnen de kerk en binnen families.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:46

Ik weet ook niet wat God vindt.Maar ik vind het praktisch om te weten wat andere mensen vinden.Daar kan ik dan rekening mee houden in het dagelijks leven.

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:48

Ik woon op een zwaar deel van de Biblebelt (elspeet/nunspeet/doornspijk/elburg)
Hier heerst de leer van de SGP en de zwaardere orthodoxe kerken.
Ik ben hier geboren en getogen dus ik weet hoe de mensen hier zijn en denken.
In de orthodoxe kerken hier is de liefde van God niet de kern , maar zonde en het oordeel en de bijbehorende angst.
Dus dat speelt in veel aspecten van het leven door, het zit er diep in geworteld.

Hoe meer er door de wereld getrokken gaat worden aan hun waarden en normen, hoe vaster hier de hakken in het zand worden gezet.
De duivel kan ook aan het werk zijn, om mensen van het ware geloof af te trekken en dat ze zo van God afdwalen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 08-01-19 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:49

anjali schreef:
Ik weet ook niet wat God vindt.Maar ik vind het praktisch om te weten wat andere mensen vinden.Daar kan ik dan rekening mee houden in het dagelijks leven.


Phoe als je met iedereen rekening moet houden, kom je dan nog wel aan jezelf toe?
Ik houd ook rekening met anderen tot bepaalde hoogte, egoïstisch? Misschien, maar als ik bij iedere stap moet nadenken wat een ander daar van vind dan ga ik een ellendig leven tegemoed. Ik heb normen en waarden gedraag me netjes en val niemand lastig vind dat al meer dan genoeg..

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 14:50

CharmingS: Zou je er hetzelfde over denken als het ging over acceptatie van de geaardheid waar jij onder valt?

Anjali: ik vind het totaal niet relevant om te weten wat andere mensen vinden en ik vind het zo mogelijk nog minder interessant om daar rekening mee te houden. Ik heb genoeg dingen om me druk over te maken zonder daarbij 'rekening houden met de mening van anderen'. Dat maakt dat je nooit meer je eigen normen en waarden kunt ontwikkelen. Je leeft voor jezelf. Niet voor de mening van anderen.

Wat ik wel bijzonder vind is dat mensen met het idee dat zij hun angst voor het onbekende kunnen fixen door het onbekende te bestempelen als 'fout' en 'onrein' zo'n groot podium krijgen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:15

upendo schreef:
CharmingS: Zou je er hetzelfde over denken als het ging over acceptatie van de geaardheid waar jij onder valt?


Ja dan zou ik er hetzelfde over denken, neemt niet weg dat het heel erg vervelend is. Dat is het nu ook voor de mensen die hier nu tegenaan lopen. Ik wil ook niet beweren dat die mensen in een makkelijk pakket zitten, maar er zijn maar weinig mensen die het echt makkelijk hebben een zich nergens zorgen over maken. Het gaat mij er om dat er meteen zo hysterisch gehapt word en er bij veel mensen meteen paniek is.

Dat je er iets van vind en dat het belachelijk is daar ben ik het helemaal mee eens. Maar kom op we kunnen ook overdrijven, en blijven happen maar aan het eind van het liedje draait iedereen die verklaring terug en gaat dit gewoon weer over.

En over de acceptatie binnen gezinnen en kerken kun je weinig aan doen, je kan mensen hun gedachten gang niet veranderen alleen als ze dit zelf willen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:24

Iedereen die zo kortzichtig is om te denken dat alles wat buiten hun ideaal plaatje van man/vrouw/kinderen/aanrecht valt, niet deugt en niet kan en niet aangeboren is en dus te genezen valt, die neem ik al niet serieus en ik heb er soms zelfs medelijden mee, wat een stumpers en wat zullen ze het moeilijk hebben om deze invloeden bij hun eigen kinderen weg te houden in de huidige internet tijd. Stelletje kortzichtige, blinde kippen.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:30

CharmingS schreef:
upendo schreef:
CharmingS: Zou je er hetzelfde over denken als het ging over acceptatie van de geaardheid waar jij onder valt?


Ja dan zou ik er hetzelfde over denken, neemt niet weg dat het heel erg vervelend is. Dat is het nu ook voor de mensen die hier nu tegenaan lopen. Ik wil ook niet beweren dat die mensen in een makkelijk pakket zitten, maar er zijn maar weinig mensen die het echt makkelijk hebben een zich nergens zorgen over maken. Het gaat mij er om dat er meteen zo hysterisch gehapt word en er bij veel mensen meteen paniek is.

Dat je er iets van vind en dat het belachelijk is daar ben ik het helemaal mee eens. Maar kom op we kunnen ook overdrijven, en blijven happen maar aan het eind van het liedje draait iedereen die verklaring terug en gaat dit gewoon weer over.

En over de acceptatie binnen gezinnen en kerken kun je weinig aan doen, je kan mensen hun gedachten gang niet veranderen alleen als ze dit zelf willen.

Nee, okee, dan begrijp ik je gedachtengang en dan ben ik het met je eens. :)
Juist door ze aandacht te geven worden ze misschien wel gesterkt in het idee dat mensen het met ze eens zijn en dat ze nog meer van dit soort meningen moeten gaan neerkalken als feit of waarheid en ik denk dat we daar met zijn allen ook niet verder mee komen.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 15:36

bigone schreef:
Iedereen die zo kortzichtig is om te denken dat alles wat buiten hun ideaal plaatje van man/vrouw/kinderen/aanrecht valt, niet deugt en niet kan en niet aangeboren is en dus te genezen valt, die neem ik al niet serieus en ik heb er soms zelfs medelijden mee, wat een stumpers en wat zullen ze het moeilijk hebben om deze invloeden bij hun eigen kinderen weg te houden in de huidige internet tijd. Stelletje kortzichtige, blinde kippen.

Angstbijters zijn nog steeds gevaarlijk.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Nashville manifest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:04

Inderdaad, zelfde als met kinderen en honden.. Goed gedrag word beloond, slecht gedrag genegeerd ;)
Scheelt ook heel veel voor jezelf. En je kan je wel druk gaan maken, maar sommige dingen kun je niet tegen houden of veranderen. Stress is niet goed voor de mens, en als je jezelf aanleert om je voor bepaalde dingen af te sluiten zullen mensen zich een stuk beter voelen..

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Nashville manifest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:21

Net zo negeren of je zelf voor afsluiten als een aantal decennia geleden? Net zo zeggen 'Het gaat niet over mij dus boeie?'

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:22

julius_juut schreef:
Net zo negeren of je zelf voor afsluiten als een aantal decennia geleden? Net zo zeggen 'Het gaat niet over mij dus boeie?'

Dit ja. Als mijn hond een andere hond aanvalt, moet ik dan ook maar erbij gaan staan om het slechte gedrag te negeren? :o

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:25

Ik vind de vraag 'hoe zou jij het vinden als het over jouw seksualiteit ging' aan hetero's stellen nogal nutteloos. Hetero's zijn nooit onderdrukt geweest voor hetero zijn, zijn nooit uit de kast moeten komen, hebben de hele gay experience niet dus het is dan nogal simpel om als hetero zijnde te zeggen 'ik zou me er niks van aantrekken'. Je hebt nooit in die positie moeten staan, dus je kan niet weten of je het je zou aantrekken.
Net als ik als blanke persoon zou zeggen 'ik zou me er niks van aantrekken als ik gediscrimineerd word op mijn huidskleur' als er zoiets gemaakt wordt tegen getinte mensen. Ik heb hun levenservaring niet, zij hebben mogelijk wel al discriminatie ondervonden dus 'trek het je niet zo aan want dat zou ik ook niet doen' is nogal simpel gesteld.

En zoals Julius_juut zegt... Het maar gewoon terug even erger laten worden zodat mensen daarna gaan kunnen klagen waarom niemand ingegrepen heeft?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Nashville manifest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 16:27

Hoe zou jij het dan doen? Liever dat door zo'n vraag iemand in ieder geval nadenkt over de niet-vanzelfsprekendheid van buiten de norm vallen.