Tere mensenzieltjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:33

Zo'n zeil is ook verplicht

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:33

Ik vind vooral de reactie van gelijk op Facebook mikken echt niet kunnen. Die verzorgers hebben het al zwaar genoeg en krijgen nu honderden boze reacties op hun dak. Het was beter geweest als die vrouw gewoon even langs was gegaan om te vragen waarom ze dit zo doen in plaats van die kinderboerderij aan de schandpaal te nagelen. Niet normaal :roll:

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:34

Wat een gezeur weer zeg. En dat hier in ons zeeland. Daar zie je vaker kadavers langs de kant van de weg liggen. Misschien beter om er een kadaverbak overheen te leggen, maarja hoe kom je daar zo snel aan. Verder is dit weer social media ten top natuurlijk om het op een FB pagina te delen.

Maddy_Paola

Berichten: 1335
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:42

Mensen die niet nadenken dat een paard/ezel wat groter is dan een schoothondje die je zo optilt om te verplaatsen >;)

Hier op t dorp is er een manege die midden in t dorp zit, veel pensionklanten die zomers bij een boer staan en daar komt ook hooi vandaan, toen er 1 ingeslapen moest worden is die op de trailer naar die boerderij gegaan en daar ingeslapen, was wel een paard dat eerst regelmatig op de trailer stond, bij een dier dat al 20 jaar niet verplaatst is zou ik dat ook liever niet doen.

Al met al trieste situatie, hoe je t ook bekijkt :(:)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:12

En dat is dus het grootste probleem dat ik heb met stedelingen die op het platteland gaan wonen. En het grootste nadeel, dat zijn dezelfde stedelingen die beleidsmakers zijn voor de landbouwhuisdieren aangezien politiek tegenwoordig ook veranderd is in "gevoels"politiek.

We zijn tegenwoordig alle labels aan het weghalen om een ander niet ongemakkelijk te laten voelen. Dus het lijkt me niet zo gek dat tegenwoordig iedereen zo snel gepikeerd is. "We" hebben dit zelf gecreëerd door het toe te laten en nu loopt het uit de hand.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:26

daffie1986 schreef:
En dat is dus het grootste probleem dat ik heb met stedelingen die op het platteland gaan wonen. En het grootste nadeel, dat zijn dezelfde stedelingen die beleidsmakers zijn voor de landbouwhuisdieren aangezien politiek tegenwoordig ook veranderd is in "gevoels"politiek.

We zijn tegenwoordig alle labels aan het weghalen om een ander niet ongemakkelijk te laten voelen. Dus het lijkt me niet zo gek dat tegenwoordig iedereen zo snel gepikeerd is. "We" hebben dit zelf gecreëerd door het toe te laten en nu loopt het uit de hand.



Dat is echt iets van deze tijd.
En heb voelt soms behoorlijk benauwend. Alles wat normaal is met dieren is opeens ziellig.

Mensen die alleen maar Disney dieren kennen bepalen hoe wij met echte dieren om moeten gaan. Ze weten gewoon niets van echte dieren.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:47

Ik denk dat het vooral verstandig is geweest om het dier in deze tijd van het jaar te laten inslapen. Stel je eens voor midden in de zomer: dan kijken de mensen nog langer tegen het zeiltje aan en bij 30 + Celsius wil je er ook niet dicht langs lopen....

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:50

Avalanche81 schreef:
Anderzijds.... ik kan me wel echt voorstellen dat je geschokt bent als je niet weet hoe die dingen gaan. Ik bedoel, het is ook gewoon voor je als je ermee bent opgegroeid. En ik denk ook wel dat het niet anders had gekund. Maar kan me de schok ook wel voorstellen.

Staan de reacties openbaar op FB? Ik heb geen FB account namelijk. Vind het wel over the top om dan weer te suggereren dat de kinderboerderij maar van die ezel af wilde. Inslapen doe je ook echt voor de lol :roll:


Geschokt, ja dat kan ik wel begrijpen.
Meteen op Facebook zetten? Ze kan op betere manieren een schop onder haar derrière krijgen. ;)

Wat is dat toch dat alles meteen gefilmd en online gezet moet worden. :=

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:56

Ik woon 15 km er vandaan en heel mijn fb stond ermee vol :') het ezeltje was al ouder en zal dus wel iets mee zijn geweest anders laat je een dier niet inslapen. De manier waarop is ook niet echt raar in mijn ogen. Snap dat zo'n zeiltje niet ideaal is maar zeeuws Vlaanderen is bijna alleen maar polder dus het is echt niet zeldzaam ofzo _O-

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:29

magda_90 schreef:
Avalanche81 schreef:
Anderzijds.... ik kan me wel echt voorstellen dat je geschokt bent als je niet weet hoe die dingen gaan. Ik bedoel, het is ook gewoon voor je als je ermee bent opgegroeid. En ik denk ook wel dat het niet anders had gekund. Maar kan me de schok ook wel voorstellen.

Staan de reacties openbaar op FB? Ik heb geen FB account namelijk. Vind het wel over the top om dan weer te suggereren dat de kinderboerderij maar van die ezel af wilde. Inslapen doe je ook echt voor de lol :roll:


Geschokt, ja dat kan ik wel begrijpen.
Meteen op Facebook zetten? Ze kan op betere manieren een schop onder haar derrière krijgen. ;)

Wat is dat toch dat alles meteen gefilmd en online gezet moet worden. :=

Dat is idd iets wat ik zelf niet zou doen. Maar goed, ik zet heel veel dingen niet online. Sowieso, die complottheorieen erbij...... bizar.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:56

Wat een oen van een mens.
Toetsenbord helden. Moord en brand roepen, maar geen flauw benul van hoe het gaat in de echte wereld.
Ik krijg bijna medelijden met mensen die hier zo geschokt door zijn.

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 01:14

Rivendell schreef:
Wat een oen van een mens.
Toetsenbord helden. Moord en brand roepen, maar geen flauw benul van hoe het gaat in de echte wereld.
Ik krijg bijna medelijden met mensen die hier zo geschokt door zijn.



Eigenlijk zou je deze mensen en de mensen die zeggen dat het anders moet eens uitnodigen. Paard in laten slapen in de stal zoals zij het willen en dan zeggen kijk dit is de stal, dit zijn de middelen die we hebben, hij moet voor morgenochtend 6 uur aan de straat liggen 300 meter verderop. Succes.

En dan weglopen.

Uiteraard een stal met bochtwerk dan.

Avalanche

Berichten: 16073
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:41

Ik denk dat het handiger is om zulke mensen een week mee te laten lopen. Je legt het ze echt niet uit door met de botte bijl te gaan werken. Beter laat je zien hoe het werkt, waarom het zo werkt. Veel mensen snappen het dan echt wel. En idioten blijven er altijd, doe je toch niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 01:56

Dode ezel even in de trailer en er weer uit?
Hoe dan?
Misschien kan ze dat eens oefenen door een kinderzwembadje vol water in een trailer te slepen, dat is net zo makkelijk in en uit een trailer te krijgen als een dode ezel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:16

Avalanche81 schreef:
Ik denk dat het handiger is om zulke mensen een week mee te laten lopen. Je legt het ze echt niet uit door met de botte bijl te gaan werken. Beter laat je zien hoe het werkt, waarom het zo werkt. Veel mensen snappen het dan echt wel. En idioten blijven er altijd, doe je toch niks aan.

Dat klinkt inderdaad beter! Men leert het beste door dingen te ervaren. Laat ze een week meelopen en klaar :D

Anoniem schreef:
Dode ezel even in de trailer en er weer uit?
Hoe dan?
Misschien kan ze dat eens oefenen door een kinderzwembadje vol water in een trailer te slepen, dat is net zo makkelijk in en uit een trailer te krijgen als een dode ezel.

Opzich kan het best. Beestje op iets van een dikke plaat karton en het met een trekkertje/vorkheftruck etc verslepen. Maar of dat een fijn beeld is... Voor omstanders minder fijn dan hoe men het nu opgelost heeft in ieder geval :)

Onali

Berichten: 18471
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-18 07:22

Moet je ook maar net een ezelgroot stuk karton bij de hand hebben.
Dan nog zit je vaak met de ribbels of rubberen ondergrond ofwel weerstand van een trailerklep, laat staan dat zowel een vorkheftruck als een trekker zo dicht in een trailer kunnen zonder daarbij de klep te beschadigen.

Anoniem

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 07:26

Klopt, en je moet er ook nog met iets van een trekker bij kunnen komen. Dat kan ook lastig of onmogelijk zijn. (Zoals midden in een stal etcetera)

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:11

Bubblewrap schreef:
Opzich kan het best. Beestje op iets van een dikke plaat karton


Uhm.... Een dood dier laat alles lopen, hoe sterk denk je dat nat karton is?

Daarbij hebben ook genoeg kinderboerderijen geen groot materiaal.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 08-12-18 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Berichten: 16485
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:12

Ja en als dat beest lekker stijf is en t niet meer door het gat past... en respectloos? Net of een dood beest weet dat ie langs de weg onder een zijl ligt...

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:20

Ach, ze mag blij zijn dat het geen 30 graden is en dat hij niet vroeg op d3 ochtend is ingeslapen en de volgende dag pas opgehaald......

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:25

Ik ben zelf in het verleden beheerder geweest op een kinderboerderij en heb toen om dit soort ellende te voorkomen een doodziek dier de donderdag voor Pasen naar de noodslacht gebracht (anders had het kadaver tot de dinsdag erna in de wijk gelegen). Weloverwogen beslissing maar dan moet je niet denken dat dat in dank werd afgenomen, want nee ik had het beest z'n pootje moeten vasthouden terwijl hij ging.

Mensen die hier zo'n punt van maken zijn duidelijk mensen zonder ook maar enige kennis over hoe het werkt in landbouwhuisdierenland en dat kan je ze niet kwalijk nemen.
Pak het educatief op en leg uit waarom er gehandeld is zoals er gehandeld is.

Sterkte voor de betrokkenen

fransje23

Berichten: 15377
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:15

Zag het ook voorbij komen op Facebook.. Mensen zijn de weg een beetje kwijt.
Worden dingen geroepen als: "respectloos, ezeltje word afgedankt na jaren dienst". Die opmerking is op zichzelf wel respectloos.

Mensen willen niet geconfronteerd worden met wat ook onvermijdelijk bij het leven hoort: de dood.

Is hetzelfde principe dat je bij vlees in Nederland niet meer kunt zien dat het van een dier is. Alles is onherkenbaar, geen poten aan een haak of koppen in de vitrine.

Tere mensenzieltjes of hypocriete mensenzieltjes?

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:19

Hoeveel denkt die dame dat zo'n ezeltje weegt?
Wij hebben onze oude geit ook in haar weitje in laten slapen en die heb ik later met veel moeite in de kruiwagen gekregen en langs de kant van de weg gelegd.

Gelukkig lees je nu op Facebook meer reacties over dat ze goed hebben gehandeld en dat mensen niet zo idioot moeten doen..

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Tere mensenzieltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:26

Dat is hier vlakbij. Het dierenwelzijn staat hier echt hoog in het vaandel. Alle dieren staan er keurig bij, wordt goed voor gezorgd.

Het is alleen lastig (niet) te bereiken met een vrachtwagen.

Ik vind echt dat mensen niet zo stom moeten doen hierover. Vind het heel hypocriet.
Vraag me af of ze nu allemaal spontaan vegan worden.

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:34

Ach, zolang er mensen die melden dat een koe niet vrolijk uit zijn ogen kijkt en dat dat toch echt wel erg zielig is en dat daar ècht snel iemand moet gaan kijken!
Natuurlijk moet het dierenwelzijn hoog in het vaandel staan maar wat is er moeilijk aan realistisch zijn en logisch nadenken?