Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
shiroihebi schreef:Wat moeten ze dan? Ezel op een bed van bloemen in de wei leggen en net voordat de rendac komt richting de weg slepen? Ze hebben het er al moeilijk genoeg mee dat het dier moest worden ingeslapen. Mensen zijn zo beschermend naar dieren toe, schreeuwen moord en brand als er een dier zichtbaar dood is. Alsof het dier bruut afgeslacht is.
Edit: Ik lees net dat mensen ernstig twijfelen of het dier wel iets mankeerde. Alsof ze er van af willen. Wat een vertrouwen, ze denken dus gewoon dat een kinderboerderij z'n dieren om niets laat inslapen?
Onali schreef:shiroihebi schreef:Wat moeten ze dan? Ezel op een bed van bloemen in de wei leggen en net voordat de rendac komt richting de weg slepen? Ze hebben het er al moeilijk genoeg mee dat het dier moest worden ingeslapen. Mensen zijn zo beschermend naar dieren toe, schreeuwen moord en brand als er een dier zichtbaar dood is. Alsof het dier bruut afgeslacht is.
Edit: Ik lees net dat mensen ernstig twijfelen of het dier wel iets mankeerde. Alsof ze er van af willen. Wat een vertrouwen, ze denken dus gewoon dat een kinderboerderij z'n dieren om niets laat inslapen?
Op FB gaan ze flink tekeer ja. Mensen die zeggen dat ze dan maar met een trailer verreden moet worden of in stal ingeslapen en daarna naar een crematorium, idd de vrijwilligers moeten een nachtwake doen.
Echt belachelijk.
Ladygiroc schreef:Maar... wij weten dat je grote (huis)dieren niet netjes in de vriezer kunt stoppen nadat ie bij de da op tafel is ingeslapen. Ik denk dat mensen die niets met grote (huis)dieren hebben totaal geen idee hebben hoe zo'n dood en daarna in z'n werk gaat.
Ik kan me best voorstellen dat het voor een leek overkomt als 'die ezel wordt in de bosjes gedumpt met een zeiltje, lekker respectloos'.
Terwijl wij denken 'goh dat hadden ze niet beter kunnen regelen bij die kinderboerderij'.