Jongeren klagen volwassenen aan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Jongeren klagen volwassenen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:48

Ik vertaal alles naar mijn eigen situatie en mijn eigen mogelijkheden en dit is mijn piepkleine bijdrage aan een mentaliteitsverandering. Ik denk dat dat helpt, ja.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Jongeren klagen volwassenen aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:54

Ik vind het prima dat je het doet - maar je kunt niet zomaar zeggen dat jouw facebookposts dus betekenen dat het de beste of enige manier is om echte verandering te krijgen. Soms werkt een hardere lijn van aanpak wel degelijk om grote verandering te krijgen, en is wat je op facebook ziet niet representatief voor andere situaties. Onder druk van dwangbevelen worden soms dingen veranderd die met heel veel goodwill niet te bereiken zijn. (Nogmaals: dat maakt jouw facebookberichten en de nuance daarin niet minder zinvol. Alleen maar niet de enige weg om iets te bereiken.)

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 14:56

mysa schreef:
Mij wel. Ik zie het aan de berichten die ik op mijn fb-pagina plaats. Als dat erg kritische berichten zijn, met een agressieve of beschuldigende ondertoon, over de teloorgang van natuur of impact op het milieu, krijg ik weinig reacties. Als ik daarentegen een genuanceerd bericht met een uitnodigende toon plaats, komt er wel veel respons.


Facebook is nu niet bepaald een medium wat uitblinkt in accurate berichtgeving toch }>
Benaming Feestboek is al een duidelijke omschrijving.
Verder als die koters eens niet elke half jaar een nieuwe aifoon gaan kopen en gewoon met een gewone fiets of OV of anders lopend naar school gaan ipv ik wil met mijn 18e een rijbewijs en auto.
Niet na elk weekend heel de stad vol laten liggen met vreetschuur afval (mac) en drinkgelach flessen.
Geef zelf het goede voorbeeld als je de oudjes ergens op gaat wijzen.
Zeg tegen je pa en ma dat ze geen onderhoudsvriendelijke tuin moeten hebben maar een echte.
Heb er nog wel een paar hoor.

mysa

Berichten: 10484
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:02

Shadow, ik zeg ook nergens dat dat de enige of de juiste weg is, ik sprak over de al dan niet beschuldigende toon van betogen en berichtgeving. Als voorbeeld dus.

Morganlefay, zie hierboven. Facebook heeft wel degelijk invloed, veel (politieke) partijen en milieubewegigenen posten ook wekelijks, zo niet vaker, op facebook. En ja, ik krijg heel veel van dat soort berichten te zien, iets met algoritmes. Maar ik heb ook facebook-bekenden, die die berichten niet zullen zien. En juist om die mensen te bereiken vind ik het zinvol te delen of zelf iets op te stellen.

Edit: verder ben ik het helemaal met je eens, mijn eigen zonen zijn grote verspillers. Hoewel ze het in theorie echt allemaal weten.