Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
_Nelleke_ schreef:De consumptiemaatschappij en de gevolgen op het milieu hiervan. Dan heb ik het met namen over de consumptie van dierlijke producten zoals vlees en vis, maar ook over het elk jaar kopen van een nieuwe telefoon of tablet, het leegkopen van de action met spullen die je niet nodig hebt, het kopen van kleding die slechts een aantal maal wordt gedragen etc.
Zammie schreef:Het gepamper en prinsjes en prinsesjes opvoeding van kinderen. Veel kinderen worden tegenwoordig opgevoed alsof ze het allerbelangrijkste zijn op deze aardbol. Dat altijd alles goed verloopt en dat ze alles kunnen krijgen wat ze maar willen enz..
Gevolgen hiervan maak ik me ongerust over.. Weet niet wat het gaat worden, maar krijg met name op mijn werk de gevolgen al een beetje te zien..
Zammie schreef:Het gepamper en prinsjes en prinsesjes opvoeding van kinderen. Veel kinderen worden tegenwoordig opgevoed alsof ze het allerbelangrijkste zijn op deze aardbol. Dat altijd alles goed verloopt en dat ze alles kunnen krijgen wat ze maar willen enz..
Gevolgen hiervan maak ik me ongerust over.. Weet niet wat het gaat worden, maar krijg met name op mijn werk de gevolgen al een beetje te zien..
gohya schreef:Zammie schreef:Het gepamper en prinsjes en prinsesjes opvoeding van kinderen. Veel kinderen worden tegenwoordig opgevoed alsof ze het allerbelangrijkste zijn op deze aardbol. Dat altijd alles goed verloopt en dat ze alles kunnen krijgen wat ze maar willen enz..
Dit!! idd. kinderen worden softy's van gemaakt.Maar dat komt niet persé door de ouders maar door de 'regeltjes' zoals een tik op de vingers is al gauw kindermishandeling.
De wereld is al zo hard en word alleen maar harder,maak de kinderen dan ook hard zodat ze het niet moeilijk krijgen later.
karuna schreef:Naast de hierboven genoemde kinderen en wegwerp maatschappij.
Vooral het als je niet werkt hoor je nergens bij houding van overheid.vroeger was je gehandicapt. Nu heb je achterstand op arbeidsmarkt. Doorwerken tot lang ook voor zware beroepen. Het vreselijke woningtekort dat er is. Veel te dure huizen koop en huur. Met minder daan tweeverdieners top salaris heb je pech. Wat schrijnende situaties oplevert op zowel woon als zorg gebied. Iets boven bijstand een je bent de pineut.
Korten op thuiszorg waardoor situaties uit de hand lopen. Alles moet duurder en meer en beter en vooral nu meteen. De digitalisering waardoor mensen buiten de boot vallen. Enn de controoledwang van de overheid
Quera niet dus. Tenzij je fit bent en niet ouder dan pakweg 35 of zo.
quera schreef:Ohja vergeet niet de: ‘ik kan geen werk vinden’ mensen.
Er is namelijk altijd ! Wel werk te vinden. Alleen niet altijd leuk werk of werk waar je voor geleerd hebt.
karuna schreef:Woon je in west of oost nl? Dat scheelt nog al. Bazen willen geen mensen met een smetje.
O ja nog een ding. Leuk de we gaan bezuinigen op postbussen banken eerste hulpen openbaat vervoer enz. In dunner bevolkte gebieden heeft dat grote gevolgen. Geen eigen vervoer is geen vervoer hebben. Ziekenhuizen of hap jammer dan. Geen bus in weekenden of naar een hap of zkh