Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BlijNijn schreef:Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af waarom het ineens moet veranderen? Tot nu toe hebben ze situaties als deze toch ook op weten te lossen? Naar mijn idee gaan we ons steeds meer richten op specifieke gevallen in plaats van ons te richten op zaken die voor het grootste deel van de burgers spelen.
Linde99 schreef:BlijNijn schreef:Bij dit soort dingen vraag ik me altijd af waarom het ineens moet veranderen? Tot nu toe hebben ze situaties als deze toch ook op weten te lossen? Naar mijn idee gaan we ons steeds meer richten op specifieke gevallen in plaats van ons te richten op zaken die voor het grootste deel van de burgers spelen.
Vroeger was dit meer taboe dus werd het opgelost op een manier die die mensen niet gelukkig maakt. Lees maar eens een interview met haar. Ze heeft zich jaren voorgedaan als man (zelfs vader geworden) maar voelde zich heel ongelukkig. Was dus niet de juiste oplossing voor haar
belle_boef schreef:Ik vind het ook waanzin. Je bent niet geslacht X. Je bent hoe dan ook een of je je nu zo voelt of niet.
Caesar schreef:Maar ben ik dan zo nuchter dat als je beide geslachten hebt je je bij 1 waarschijnlijk prettig genoeg voelt om dit op je paspoort te zetten?
Is dat nou echt zó belangrijk dat je een uitzondering wilt zijn en lange gang van rechtszaken voor nodig is?
En dat je dan uiteindelijk een X krijgt waar je misschien nog een hoop gedoe mee krijgt, op vakantie altijd onzeker, altijd weer die vragen. Net zoals het mij niet uitmaakt dat het erop staat, want ze doen er niemand kwaad mee zou het dan voor die persoon ook zo kunnen zijn met een dosis nuchter nadenken?
Caesar schreef:Maar ben ik dan zo nuchter dat als je beide geslachten hebt je je bij 1 waarschijnlijk prettig genoeg voelt om dit op je paspoort te zetten?
Is dat nou echt zó belangrijk dat je een uitzondering wilt zijn en lange gang van rechtszaken voor nodig is?
En dat je dan uiteindelijk een X krijgt waar je misschien nog een hoop gedoe mee krijgt, op vakantie altijd onzeker, altijd weer die vragen. Net zoals het mij niet uitmaakt dat het erop staat, want ze doen er niemand kwaad mee zou het dan voor die persoon ook zo kunnen zijn met een dosis nuchter nadenken?
BlijNijn schreef:Er zal ongeacht meer taboe geweest zijn en ik vind het dan ook positief dat er nu ruimte voor is dit soort zaken bespreekbaar te maken. De 'maar' aan dit verhaal is dat ik niet begrijp waarom een V of M op je paspoort/identiteitskaart zo belastend en bepalend is voor je hele leven. Al staat er V en gedraag je je verder als M, prima toch als jij daar gelukkig van wordt? Ik snap alleen niet wat de toegevoegde waarde van een X is, los van het feit dat dit in vele landen niet geaccepteerd wordt en een berg tijd en geld kost om dit te realiseren.