Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 12:37

poe ook ff geluisterd, tranen lopen over mijn wangen. Ja iedereen zal deze ochtend anders opstaan....

esje01

Berichten: 4905
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:08

De column van Peter Heerschop gevolgd door het nummer van Racoon maakte enorm veel bij me lis.
Liep al steeds met een brok in mijn keel maar nu heb ik echt even een potje lopen brullen.
Het is zo verschrikkelijk tragisch.
Hou elkaar vast en wees lief voor elkaar.

__danielle__

Berichten: 1784
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:09

Ook hier tranen door Peter Heerschop.. Wat een verdriet...

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:12

Er werd vanmorgen een column voorgelezen op Q music. Ik kon het droog houden, tot ze dit nummer er achteraan deden:

Het was even rustig in de winkel, geen klanten...waardoor ik uit volle borst heb meegezongen, gehuild, en even alle gevoelens kon laten gaan. Elke keer weer als ik er aan denk is er ongeloof. Het hoort niet zo, geen enkele ouder hoort zijn of haar kind te begraven ;(
Kinderen horen oud te mogen worden, avonturen te beleven...van het leven proeven.
Dat dit niet kan...het raakt me zo diep. Ik ken de kinderen niet, ik ken niemand die met hen in verbinding staat, en toch huilt mijn hart mee.

Mijn duimen draaien, draaien voor de slachtoffers die nu nog in het ziekenhuis liggen. Mijn kaarsjes branden, in de hoop dat de warmte van de kaarsjes iedereen mag bereiken die het nodig heeft. Mijn gedachten zijn bij iedereen die met dit ongeluk te maken heeft met het verlies, zowel gisteren als vandaag Y;(

Goodbyes hurt most, when the story was not finished Y;(

Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:25

Vreselijk ongeluk, blijft ook door je hoofd spoken, zoveel pijn en verdriet...


Popstra schreef:
Ik snap de discussies en speculaties die volgen op een gebeurtenis als dit nooit zo. Nu dan over die Stint ofwel of het een menselijke fout is.
Ik denk maar zo, niemand heeft dit gewild, niemand. Dus speculeren en wel met vingertjes wijzen is echt niet aan de orde vind ik.
Het is een verschrikkelijk tragisch ongeval.


Gaat niet om vingertjes wijzen maar om er achter te komen hoe de kans op herhaling te voorkomen.

Vind het overigens ook kort door de bocht om die dingen dan gelijk maar te verbieden, hoeveel ongelukken worden er veroorzaakt door technische mankementen bij auto's, gaan we toch ook niet gelijk verbieden?
Mijn ouders zijn eens met een Volvo automaat vol gas een drukke kruising op geschoten doordat een beveiliging afbrak en de auto zelf ineens vol gas ging geven...
Bij en door mensen en falende techniek gebeuren nou eenmaal ongelukken, dit zal zo blijven hoe triest dan ook dus ja, het is belangrijk om te kijken waar en waardoor het misging zodat je met deze informatie het risico kunt verkleinen.

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:36

esje01 schreef:
De column van Peter Heerschop gevolgd door het nummer van Racoon maakte enorm veel bij me lis.
Liep al steeds met een brok in mijn keel maar nu heb ik echt even een potje lopen brullen.
Het is zo verschrikkelijk tragisch.
Hou elkaar vast en wees lief voor elkaar.


Ik zat op mijn werk, maar heb even de oordop uit mijn oren gehaald toen ze het nummer van Racoon gingen draaien, dat was na die column echt even veel te veel op dat moment.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:39

En die onderzoeken zijn voor de deskundigen en het is niet voor ons op bokt om te bepalen of iets veilig is of niet, er is ook nog niets bekend. Die Stints zijn ook heus niet zomaar toegelaten op de weg.

Hier ook vanmorgen met tranen op mijn wangen mijn peuter geknuffeld na de column van Peter Heerschop. Het komt op deze manier even heel dichtbij, al had ik dat ook met eerdere dodelijke ongevallen met kinderen deze zomer. Elk leeg bedje is er eentje teveel, je grootste nachtmerrie als ouder....

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-18 13:48

Peter Heerschop en zijn column: de ene week rollen de tranen over je wangen van het lachen, de andere week van medeleven.

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 13:55

Pfff hier ook net bij racoon de tranen over mijn wangen, ongeloof, pijn verdriet.
En dan kijk je naast je, naar je 4 jarige kleuter zoon.. zo perfect, zo aan de start van zijn leven, ontdekkend, en soms ook heel uitdagend en irritant, maar sjonge wat ben ik blij dat ik die boze buien mee mag maken..Dit soort nieuws zet je stil. Laat je beseffen dat heel veel andere probleempjes maa relatief klein zijn.. Liefde is het enige wat echt telt.
Hier zag je vanmorgen ook veel moeders/ vaders hun kind nog een extra dikke knuffel geven.
heel veel sterkte voor alle nabestaanden ..

rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:01

Toen ik mijn zoontje gister van school ging halen hebben ik hem echt wel een heel stuk langer vast gehouden als normaal. En toen hij met zijn zusje in bad zaten te spetteren, had ik zoiets van joh geniet maar lekker. Ik maak het straks wel schoon. Gewoon het besef dat er bij die andere gezinnen niet meer gespetterd zou worden in bad, niet meer de pastasaus tot achter hun oren zou zitten.
Ik geniet altijd van mijn kinderen, maar na dit soort dingen nog meer.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:17

Dat nummer er achteraan vond ik ook erg heftig ja. Nummer werd ook gedraaid vorig jaar op de afscheidsdienst van het meisje dat op oudjaar/nieuwjaarsnacht werd doorgereden in Oss en is voor mij voor altijd verbonden met verdriet van een plots overlijden van een jong persoon.

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:21

Welk nummer is er gedraaid?
Hij stopte bij mij na lieve marianne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:24

Ik hoor net op het nieuws op NOS dat de toestand van de leidster en het meisje van 11 nog kritiek is..

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:32

Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Laatst bijgewerkt door FrNo op 21-09-18 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34754
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:36

Vreselijk ik hoop echt dat ze het redden allebei.

Dat extra knuffelen herken ik. Toevallig hadden we pas bij mijn ouders een heel emotioneel gesprek over familie. Zeker met zo'n ongeluk doet je nog meer beseffen dat je er echt heel blij mee mag zijn als je iedereen om je heen kan hebben. Ze vast kan houden, en kan zeggen dat je van elkaar houdt.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:47

Shanna schreef:
Ik hoor net op het nieuws op NOS dat de toestand van de leidster en het meisje van 11 nog kritiek is..


Hopelijk halen ze het beide alsnog! Dat zou toch een klein zilver randje zijn aan deze donkere wolk :(

Popstra
Berichten: 13844
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:51


rockwitch

Berichten: 11752
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 14:56

Jolliegirl schreef:
Welk nummer is er gedraaid?
Hij stopte bij mij na lieve marianne.



Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:10

Voor diegene die de link niet kunnen openen....



Soms is slechter juist beter. Bijvoorbeeld dat een trein te laat is. Dat de accu van een bolderkar die ochtend kapot is. Hoe kun je samen zijn als het ergst denkbare gebeurt? Het ergst denkbare voor iedere vader en moeder. Dat is de dood van een kind.

Een kind, onbevangen, klein. Dat is jouw spiegel van de wereld. De glimlach die jou doet beseffen dat je leeft. De onvoorwaardelijke liefde die er in jou wordt opgeroepen en al het andere relatief maakt.

Vijf kinderen en een begeleidster in een kar op weg naar school. Ik zie die karren vaak rijden. Ik hoor dan de kinderen praten, lachen en zingen. Ze zijn op weg om iets te leren. Ik denk dan altijd 'wat fijn, onbezorgd met elkaar'. We gaan er allemaal op vooruit.

De kar sloeg op hol en ze weten niet wat er is gebeurd. Maar er was een trein. Vier kinderen dood, één zwaargewond. Net als de begeleidster. Ik kijk door de ogen van de machinist, ik voel de tranen van onmacht: wat nu? Door de ogen van de begeleidster die op de kar rijdt, de tranen van paniek en ongeloof: wat nu? Door de ogen van het zwaargewonde kind, tranen van pijn en onbegrip: wat nu?

Ik zie de dood, de omstanders, vooral de ouders. Mijn god! De ouders! Alles in mij is vader. Ik zoek een oude foto van mijn kind. God wat was die klein. En wat zal ik het missen om mijn kind niet meer naar school te brengen. Maar alles is gestopt. Er is geen 'wat nu?'. Zo klein, pratend, lachend, zingend naar school. Er valt niks meer te leren. Er is niks anders belangrijk. We gaan er niet op vooruit, we staan stil.

We hebben alleen elkaar. Niets anders dan samen. Het komt altijd weer alleen op liefde neer. Hou elkaar vast, het is uiteindelijk het enige wat we hebben. Het is het enige waardoor we er allemaal op vooruit kunnen gaan.

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:23

Vind het echt heel heftig.
Ik heb de laatste maanden veel mee gemaakt en zo langzamerhand geleerd echt van het leven te genieten. Dat het niet vanzelfsprekend is dat je je geliefde partner, kind, vriend(in), familielid of dier weer ziet.
Mijn leraar Duits had destijds zo'n mooie uitspraak, ga niet met ruzie de deur uit...

Het is zo vanzelfsprekend.
Over een week, 2 weken zit iedereen weer in de dagelijkse sleur.
En mopperen we op elkaar om de meest achterlijke dingen. Gaan we met ruzie de deur uit.

Het is niet vanzelfsprekend...
Wanneer gaan we beseffen waar het leven echt om draait?

Leven. De ouders van deze kinderen hebben geen leven meer, hun zon is weg. Konden we de tijd maar terugdraaien...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:23

Anoniem schreef:
bigone schreef:
Maar dan hoeft het toch geen ja/nee discussie te worden . Ik snap dat mensen antwoorden willen maar die zijn er nog niet.


Nee, maar het hoef ook geen ja/nee discussie te worden over wat men wel mag plaatsen hier uit emotie. Nogmaals, iedereen gaat anders met zijn/haar emoties om. Ikzelf schiet ook heet snel naar het rationeel denken, en dit soort dingen komen dan ook bij mij op.
Niemand heeft het recht om te zeggen dat ik op die manier mijn emoties hier dan niet mag uiten, al past het misschien niet helemaal in het "plaatje" :(
Er is iets vreselijks gebeurd, dus alsjeblieft ga niet voor een ander bepalen hoe hij of zij moet denken en reageren :n


Amen _/-\o_

Denise_Storm

Berichten: 2374
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:43

Peter Heerschop... De keiharde realiteit, prachtig verwoord, wat een verdriet, in deze oneerlijke wereld. Y;(

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:47

Echt ziekelijk. Op facebook zijn er een aantal mensen die echt idiote onbegrijpelijke groffe reacties geplaatst door een aantal personen.
Ik hoop echt dat iedereen die deze mensen persoonlijk kennen, ze de rug toe keren.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:52

Peter Heerschop is goed. Als het grappig en luchtig mag zijn, maar ook zeker in zulke situaties. Hij weet het altijd zo mooi en tactvol te brengen.

Ik kan me gewoon niet indenken hoe verschrikkelijk verscheurd je nu bent als ouders van een van de kinderen of als familie van de leidster.
Ik hoop daar ook nooit achter te komen hoe dat voelt ;(

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:53

Myrthe3 schreef:
Echt ziekelijk. Op facebook zijn er een aantal mensen die echt idiote onbegrijpelijke groffe reacties geplaatst door een aantal personen.
Ik hoop echt dat iedereen die deze mensen persoonlijk kennen, ze de rug toe keren.


Daar moet je maar geen aandacht aan besteden. Gister was er op twitter een gekkie bezig te verkondigen dat het een false flag is, incl numorologische uitleg waarom dat zo was... 8)7