Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:53

Oh poeh Marlies. Dat is wel heel heftig.

Heel veel sterkte met dit gruwlijke drama. Lijkt me heel moeilijk om dit te moeten vertellen tegen je kinderen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:54

Heel veel sterkte Marlies |(

Deni11

Berichten: 1217
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:56

Heftig dit. jeetje geen worden voor

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:57

Het is gewoon verschrikkelijk, geen woorden voor. Ook hier wordt de bijna-peuter extra geknuffeld vandaag en geniet ik bewust nóg meer van hem dan gewoon, hoewel ik me afvraag of dat kan.

Tranen in mijn ogen bij het lezen van de gedichten.

De KDV's waar ik woon gebruik ook zo'n Stint. M'n moeder heeft al zo vaak gezegd hoe link ze die dingen vindt, maar ik heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. Heb er zelf ook niet mee te maken. Hopelijk worden die dingen in ieder geval allemaal goed gecontroleerd zodat er niet ooit een herhaling van dit drama kan plaatsvinden....

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:57

Ik heb er echt geen woorden voor. Wat is dit vreselijk ;(

MarliesV

Berichten: 15240
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:58

marlies85 schreef:
Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...


Jeetje, las op de eerste pagina dat je vanmorgen een klap gehoord hebt met wegbrengen. En dan nu dit bericht.

Heel veel sterkte. Ook al raakt dit je niet fysiek, emotioneel is dit erg heftig.

Ben er verder stil van, brok in mijn keel. Wat een verdriet....

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:59

Ik hoorde het vanmorgen via een groepje zwaar aangeslagen buurvrouwen. Ik heb dan zelf wel geen kinderen maar ook bij mij stonden de tranen in de ogen, dit wens je niemand maar dan ook niemand toe. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, slachtoffers en ooggetuigen. Wees niet bang om om hulp te vragen, je word er enkel sterker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:59

Ik kan me deze reactie om stints niet langer te gebruiken uit emotie ook heel goed voorstellen, maar vraag me ook af in welke mate deze reactie realistisch is.
Als deze stint daadwerkelijk een technisch mankement had, en dat was een minuut eerder aan het licht gekomen dan was de stint wellicht hij de eerst volgende bocht uit de bocht gevlogen en was het ook een ramp geweest, maar dan zouden de gevolgen waarschijnlijk veel minder groot zijn geweest/ vermoedelijk vergelijkbaar met van je fiets vallen. Echter door de verkeerde plaats (een trein verwoest alles op zn pad) en verkeerde tijd is dit een afgrijselijk ongeluk geworden. Maar om dan meteen alle stints in de ban te doen vind ik persoonlijk niet realistisch.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:02

Er moet sowieso uitgebreid onderzoek gedaan worden naar hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren, en of de veiligheid van de stint daar mogelijk een rol in heeft gespeeld. Maar dat lijken me vragen voor later. Belangrijkste voor nu is zorg voor de betrokkenen.

noviceh

Berichten: 4802
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:07

Vreselijk, dit ongeluk! Mijn gedachten zijn bij iedereen die hierin betrokken is. Het verdriet is te voelen in elke persconferentie die wordt gegeven. Ook Maxima is duidelijk aangeslagen. Net als zij, hebben wij ook 3 dochters. Mijn maag draait om als ik als eraan denk.
Net van de opvang bericht gehad dat de stint tot nader order niet rijd, eerst willen zij meer horen over de toedracht. Persoonlijk vind ik dit heel netjes.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:10

De leidster waarmee ik sprak gaf aan dat de stints waar zij mee rijden sowieso bijna continue gecontroleerd worden. En hoe goed dingen ook onderhouden worden er kan altijd iets mis gaan. Met een auto kan ook de remmen ineens stuk gaan. Het is echt goed dat ze de boel goed checken. Maar iets kan het ene moment perfect werken en het andere moment niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:13

rockwitch schreef:
De leidster waarmee ik sprak gaf aan dat de stints waar zij mee rijden sowieso bijna continue gecontroleerd worden. En hoe goed dingen ook onderhouden worden er kan altijd iets mis gaan. Met een auto kan ook de remmen ineens stuk gaan. Het is echt goed dat ze de boel goed checken. Maar iets kan het ene moment perfect werken en het andere moment niet meer.


Idd en zoals hier ook al geschreven, de plek en tijd waren nu extreem ongelukkig.. Was het 1 minuut eerder waren ze misschien in een sloot beland en hadden ze een paar blauwe plekken en had je er ook niemand over gehoord. Enkel de fabrikant had dan een bericht gekregen. Nu in deze situatie is het gewoon een dramatisch ongeval geworden ;(

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:20

Precies. Ik hoorde ook dat de directeur van het bedrijf van Stint aan het boarden was om op vakantie te gaan. Hij is gelijk uitgestapt.
Kan me best voorstellen dat als er zoiets met jouw product gebeurt dat het echt wel wat met je doet.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:23


Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:30

Oh God en drie van de vier kids waren zusjes... t is voor iedereen heel eg maar dit moet toch wel extra hard aankomen.. heb je ook geen steun meer aan de anderen.. hoorde dat de begeleider de kids nog wilde redden maar hierbij haar benen verloor. Een getuige heeft haar horen schreeuwen ‘DE REMMEN WEIGEREN!!’ Maar ik denk dat het gas dan inderdaad ook op hol sloeg. Want zoals volgensmij ook al gezegd stopt zon ding zodra he t gas los laat bijna direct

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:33

Trui schreef:
Oh God en drie van de vier kids waren zusjes... t is voor iedereen heel eg maar dit moet toch wel extra hard aankomen.. heb je ook geen steun meer aan de anderen.. hoorde dat de begeleider de kids nog wilde redden maar hierbij haar benen verloor. Een getuige heeft haar horen schreeuwen ‘DE REMMEN WEIGEREN!!’ Maar ik denk dat het gas dan inderdaad ook op hol sloeg. Want zoals volgensmij ook al gezegd stopt zon ding zodra he t gas los laat bijna direct


Nee, 3 vd 5.. 1 van de 3 zusjes is het zwaargewonde kindje.. Verder is de Telegraaf vooral weer sensationeel bezig met uitspraken over de remmen ed. Is nog helemaal niets bekend over..

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:42

Relaxed schreef:
Trui schreef:
Oh God en drie van de vier kids waren zusjes... t is voor iedereen heel eg maar dit moet toch wel extra hard aankomen.. heb je ook geen steun meer aan de anderen.. hoorde dat de begeleider de kids nog wilde redden maar hierbij haar benen verloor. Een getuige heeft haar horen schreeuwen ‘DE REMMEN WEIGEREN!!’ Maar ik denk dat het gas dan inderdaad ook op hol sloeg. Want zoals volgensmij ook al gezegd stopt zon ding zodra he t gas los laat bijna direct


Nee, 3 vd 5.. 1 van de 3 zusjes is het zwaargewonde kindje.. Verder is de Telegraaf vooral weer sensationeel bezig met uitspraken over de remmen ed. Is nog helemaal niets bekend over..


Hmm ik las over vier kindjes.. maar goed. Ja er schijnt een getuige te zijn die haar dat hoorde gillen

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:42

Liselot schreef:
Tot nader order niet laten rijden is niet direct in de ban doen. Ik vind het juist heel verantwoordelijk dat ze eerst uit willen sluiten of er met de stint die hier aanwezig is iets mis is.

Hier ben ik het mee eens. Mijn dagopvang berichtte ook meteen alle ouders dat ze de stints voorlopig niet gebruiken.
Ik vind dat ook erg prettig en verantwoordelijk.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:42

Er zijn 4 kindjes overleden en 1 zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Het zwaargewonde kindje, en twee van de overleden kindjes zijn zusjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:44

Trui, je was er niet bij en de Televaag ook niet.. De mededeling over de kindjes uit 1 gezin is te vinden op NOS en komt uit de persconferentie. Beter dat eerst lezen en dan pas dingen roepen :)

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:44

NienkeV1994 schreef:
Er zijn 4 kindjes overleden en 1 zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht. Het zwaargewonde kindje, en twee van de overleden kindjes zijn zusjes


De zwaargewonde is inmiddels ook overleden toch?

Edit: relaxed, geen idee hoe het op jou overkomt maar het is zeker niet betweterig etc bedoelt? Ik lees artikels waar dit in staat en ik roep niet zomaar dingen hoor ... weet niet hoe het allemaal
Op jou over komt maar denk niet op de manier die ik bedoel {:}
Laatst bijgewerkt door Trui op 20-09-18 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:47

Je speculeert met de Telegraaf mee.. Ook over dat het kindje overleden zou zijn, is nergens bevestigd, maar wordt op Facebook al sinds vanochtend geroepen. Beter schrijf je dat soort dingen pas als je het zeker weet én het officieel is bevestigd.

enjoymyhorse
Berichten: 757
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:47

Dat staat nergens trui. Misschien minder speculeren tot het ook echt bevestigd word.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:48

Laten we hier nu over ophouden. Ik bedoel het naders, bij jou komt het anders over, ik lees dingen en ga er van uit dat het waar is aangezien het in allerlei artikels staat. Maar meldt het hier ook, en zeker niet bedoelt als ‘nee hoorde is dood want dat lees ik punt uit’ maar goed laten we hier over
Ophouden

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 16:56

Marlies... Afbeelding