Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14772
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:39

lieveli schreef:
benangelique schreef:
Bovenstaande is een Facebook bericht wat ik geplaatst heb. Er wordt massaal op gereageerd. Blijkbaar heb ik kunnen verwoorden wat alle ouders herkennen...


Nou! Ik vind het prachtig en treffend en hartverscheurend.

Precies. En nu het zo duidelijk verwoord wordt loopt het kippenvel me over het lijf |(

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:40

benangelique schreef:
Mijn kinderen blijven normaliter over tussen de middag op school. Ik ben thuis vanwege een operatie en heb ze naar huis laten komen. Ik had ze nodig om grip te krijgen op mijn emotie




Snap ik volkomen!
Jouw bericht zet ook alles enorm in perspectief; T is soms zó strontvervelend, maar 1000x liever dat dan dat hij er niet meer zou zijn

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:44

Ik snap het ook. Ben blij met mijn Ootje veilig naast me. Ook al heeft ie net op de bank getekend. Teken maar lekker door.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:44

Ik werd vanmorgen ook stil van dit gedicht van Merel Morre. Ik heb zelf niet eens kinderen, maar het laat je hoe dan ook zien dat het niet zo vanzelfsprekend is dat iemand heel en gezond weer thuiskomt als hij of zij 's morgens de deur uit gaat.

Gowlan
Berichten: 4977
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:46

Wat een verschrikkelijk nieuws is dit. Sterkte aan alle betrokkenen, getuigen en nabestaanden Y;( |(

verootjoo
Berichten: 35665
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:49

Mijn kind plunderde net illegaal de droppot, liep met z’n vieze zandschoenen door het huis en werd kwaad en strontvervelend toen hij naar bed moest
Maar oh, mijn leven zou instorten als me dit zou overkomen. Hoe kan je doorleven als je kind(eren) er niet meer zijn... ;(

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:55

Afbeelding

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 14:56

Echt verschrikkelijk dat dit is gebeurd.. Ik werk ook met kinderen en rijd ook regelmatig met een elektrische bakfiets rond dus vind dit heel heftig om te lezen.

Heel veel sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34747
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:00

Krijg gewoon tranen in mijn ogen van de tekst van benangelique. Idd extra knuffelen met mijn dochter vandaag. Het ongeluk raakt me heel erg. Heb dat normaal nooit zo maar ben al de hele dag van slag erdoor. Die emotie is natuurlijk niks in vergelijking met wat de ouders en naaste familie en overige betrokkenen nu moeten voelen. Mijn hart gaat uit naar hen.

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:16

Ik vind het zo erg, zo ontzettend erg..
Arme familie's die smorgens hun kind nog met goed vertrouwen overdragen aan een ander. En ze " tot vanmiddag "zeggen. En dat, dat het laatste was...

Ga nu gauw mijn Kids knuffelen

Jorex

Berichten: 9997
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:20

benangelique schreef:
Bovenstaande is een Facebook bericht wat ik geplaatst heb. Er wordt massaal op gereageerd. Blijkbaar heb ik kunnen verwoorden wat alle ouders herkennen...

Hij staat zelfs bij Darum nu. Geeft de essentie wel weer van dit drama ;(

Zelfs ik ben van slag en ik heb nog geeneens kinderen, maar dat heeft ermee te maken dat ik nu juist de stof zit te leren die leidt tot dit soort inventies. En ja, het leren gaat ook niet lekker en morgen is de toets al. Maar niks is zo vreselijk als levens die zo jong al eindigen.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:34

Onvoorstelbaar triest. Heel veel sterkte voor de nabestaanden en extra voor de begeleider op de bakfiets. Die zal ook de rest van zijn/haar leven dit mee moeten dragen... Y;(

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:35

Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:38

marlies85 schreef:
Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...


Zitten ze nu nog op school? Had verwacht dat ze juist allemaal al naar huis waren gestuurd.. Wat is hun nu verteld dan? Ze missen toch immers hun klasgenootjes al?

Heftig hoor, sterkte ermee :(:)

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:40

Afschuwelijk gewoon...mijn kinderen zijn volwassen maar je kinderen verliezen is de grootste nachtmerrie..

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:43

marlies85 schreef:
Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...


Krijgen jullie hier begeleiding bij? Dit moet je niet zelf willen doen

WendyLotte

Berichten: 1139
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:45

Ik lees bij een moeder van een vriendinnetje van mijn dochter veel sterkte berichten op Fb, maar weet nog niet of zij of haar broertje één van de betrokkenen was. Ik hoop zo dat zij het niet waren maar ga ook niet met de deur in huis vallen en het direct vragen, want stel dat... Wat moet je zeggen of kan je doen. Dat er familie bij betrokken is, is wel duidelijk.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:45

marlies85 schreef:
Mijn beide dochters zijn een klasgenootje verloren bij dit vreselijke ongeluk. Nu nog de moeilijke taak om het mijn kinderen te vertellen...


Wat verschrikkelijk moet het zijn om dit zware nieuws aan je kinderen te moeten vertellen. Ik wil je heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd.

rockwitch

Berichten: 11749
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:47

Jeetje wat erg en het lijkt me echt heel moeilijk om het te moeten vertellen.

Ik stond net op het schoolplein om mijn zoon op te halen met 1 van de leidsters van zijn opvang. Zij was met de stint om de bso kindjes te halen. Maar ze vertelde ook dat ze echt even adem moest halen voor ze weg reed ermee. Die dingen kunnen niet harder dan 17 km per uur en normaal is het schijnbaar zo dat zodra je gas los laat dat ding stilstaat. Nog abrupter als wanneer je remt. Dus over het algemeen echt wel veilig. Maar ja er kan altijd een keer iets aan mankeren en dan is vandaag wel duidelijk hoe rampzalig de gevolgen kunnen zijn.

Zal morgen ook best wel even een beetje spannend zijn om te weten dat mijn zoontje ook weer met de stint naar school gaat.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:49

Kinderopvang waar mijn zoontje op zit heeft net bekend gemaakt dat de stint die zij gebruiken tot nader order niet rijdt

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:49

Pffff...... Ik hoor/lees dit nu pas, ook mijn maag draait ervan om en zit hier gewoon te janken terwijl ik deze mensen niet ken....

Wat een pijn, wat een verlies, wat een verdriet.
Alle betrokkenen heel heel veel sterkte ;(

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:50

Er zijn veel grote opvang organisaties die de stint in de ban doen. Ondanks dat ik de emotie om een technisch mankement begrijp, begrijp ik deze keuze niet.
Ook met auto's gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken. Vliegtuigongelukken gebeuren bijna altijd vanwege technische mankementen. Die blijven we ook massaal gebruiken.

Ik kan me wél voorstellen dat een stint van dezelfde fabrikant on hold wordt gezet tot duidelijk is of er sprake is van een fabrieksfout

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:51

Wij hebben de kinderen om 12u van school moeten halen. Morgen is er gewoon school maar is er wel hulpverlening. Mijn kinderen weten van het ongeluk, maar nog niet dat het om klasgenootjes gaat. Wij als ouders krijgen vanavond meer te horen.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:52

Tot nader order niet laten rijden is niet direct in de ban doen. Ik vind het juist heel verantwoordelijk dat ze eerst uit willen sluiten of er met de stint die hier aanwezig is iets mis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 15:53

benangelique schreef:
Er zijn veel grote opvang organisaties die de stint in de ban doen. Ondanks dat ik de emotie om een technisch mankement begrijp, begrijp ik deze keuze niet.
Ook met auto's gebeuren dagelijks dodelijke ongelukken. Vliegtuigongelukken gebeuren bijna altijd vanwege technische mankementen. Die blijven we ook massaal gebruiken.

Ik kan me wél voorstellen dat een stint van dezelfde fabrikant on hold wordt gezet tot duidelijk is of er sprake is van een fabrieksfout


Mijn idee :j