Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 20:59

Net zoals je rijbewijs kan afgenomen worden als je boven een bepaalde snelheid rijdt op de snelweg vind ik dat ze dat bij spookrijden ook mogen doen. Hoe dom kan je zijn zelfs... Je brengt andere mensen er ook mee in gevaar.

En je hoort de ambulance in het begin van het filmpje toch al aankomen? Snap dan al helemaal niet hoe je het nog in je kop kan krijgen om om te draaien.
Laatst bijgewerkt door DezeNaam op 01-09-18 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 21:00

Lau schreef:
Cayenne schreef:
Maar ook dat je dan een ambulance niet de mogelijkheid geeft om zsm bij een slachtoffer te zijn of die naar het ziekenhuis te brengen.
Je eigen haast is blijkbaar belangrijker dan een mensenleven? :?


Zo was er ook een idioot die een reanimerende politieagent een vraag ging stellen. De mensheid word echt steeds zelfzuchtiger dN asocialer.


Dat heb ik ook gelezen. Terwijl die politieman iemand aan het reanimeren was in de supermarkt, vroeg een klant of hij even aan de kant kon gaan zodat hij een advocado kon pakken 8)7

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:16

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.

En toch staan de Nederlanders op de eerste plaats als beste chauffeurs van de wereld. :+

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:50

_Ekenna schreef:
Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.

En toch staan de Nederlanders op de eerste plaats als beste chauffeurs van de wereld. :+


Als dat zo is vind ik dat zeer bijzonder.
De landen waarover ik spreek zijn bijvoorbeeld Duitsland, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Slovenie. Die hele hoek. Alles houdt rechts, alles laat je voor indien nodig zonder egoistisch te zijn, weinig asociale rijders en gekke fratsen op de weg.
Als je daar iemand tegenkomt die geen richting aangeeft, zonder te kijken in voegt vlak voor je of onnodig links rijdt ofzo is het 9 van de 10 keer een Nederlander.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 21:55

Soms schaam ik me gewoon dat ik tot dezelfde soort behoor als die idioten -O- dat verhaal ook van die man die vroeg of de reanimerende agent even aan de kant wil gaan. Pff..

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:41

Goof schreef:
Als dat zo is vind ik dat zeer bijzonder.
De landen waarover ik spreek zijn bijvoorbeeld Duitsland, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Slovenie. Die hele hoek. Alles houdt rechts, alles laat je voor indien nodig zonder egoistisch te zijn, weinig asociale rijders en gekke fratsen op de weg.
Als je daar iemand tegenkomt die geen richting aangeeft, zonder te kijken in voegt vlak voor je of onnodig links rijdt ofzo is het 9 van de 10 keer een Nederlander.


Nu werk ik met heel veel Polen en Litouwers en zit vaak bij ze in de auto, en als ik een volk moet noemen wat niet kan rijden (als in; asociaal, veel te hoge snelheden, drank op achter het stuur en véél schade..) zijn het die 2 wel.. En wat heel veel van die Polen en Litouwers niet snappen is dat je het gaspedaal stabiel kan houden zodat hij 100 blijft rijden. Nee, dat gaspedaal gaat continu omhoog en omlaag om bij die bijv 100 in de buurt te blijven. Deze mensen hebben al jaren hun rijbewijs, maar ik denk dat ze die bij een pakje boter hebben gekregen.

Tevens is een kennis van mij vrachtwagenchauffeur en hij vervloekt dat volk op de weg.

En de mensen die hier op de Nederlandse wegen onnodig links blijven rijden zijn vaak Duitsers. Kan aan mij liggen, maar dat viel mij laatst nog op. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 00:22

Ik verplaats dit topic van Leven zonder paarden naar nieuws en maatschappij. Daar past het beter. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 03:08

Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.

Kom gezellig eens een weekje rondrijden in Thailand; sinds vorig jaar het gevaarlijkste land ter wereld om rond te rijden (36.2 doden per 100.000 bewoners terwijl Nederland op de 3.4 zit). Als ik terug in Nederland ben haat ik het om te rijden, want alles gaat zo langzaam en het is zo saai met al die ruimte op de weg.

Natuurlijk zit er hier en daar wel een idioot tussen, maar die heb je overal.
Het verschil is dat je als bezoeker in een land de idioten niet opmerkt in die ene week, terwijl je in Nederland alle idioten die je de afgelopen 10 jaar hebt gezien op een hoop gooit en daar conclusies op trek.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:12


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:33

Goof schreef:
Als dat zo is vind ik dat zeer bijzonder.
De landen waarover ik spreek zijn bijvoorbeeld Duitsland, Polen, Slowakije, Oostenrijk, Slovenie. Die hele hoek. Alles houdt rechts, alles laat je voor indien nodig zonder egoistisch te zijn, weinig asociale rijders en gekke fratsen op de weg.
Als je daar iemand tegenkomt die geen richting aangeeft, zonder te kijken in voegt vlak voor je of onnodig links rijdt ofzo is het 9 van de 10 keer een Nederlander.


Ik ken van deze landen alleen Duitsland qua autorijden enneuh....nou. :+

Net zulke verkeersidioten als hier. + als je per ongeluk toch het onzalige idee had om in de linkerbaan te komen je op een vrij asociale manier weer naar rechts terug gestuurd word.( lees een Audi, Mercedes of BMW nadert je met 200 met flink knipperde koplampen)

Verder, doe een rondje Berlijn in de avondspits. :')

Doet verder niets af aan de idioten uit de OP. Ik vraag me dan echt af hoe die mensen het in hemelsnaam bedacht krijgen. Keren op de snelweg :? En een ambu hinderen...

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:47

De educatieve maatregel (op basis van artikel 5)cursus kost al 1100 euro...lijkt mij echt prima geschikt voor deze lui.

De EMA komt natuurlijk bovenop de standaard boete....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 07:59

Berdien schreef:
Goof schreef:
Ik vind Nederlanders werkelijk randdebielen in het verkeer. Ongeduldig, gehaast, asociaal.
Ik verbaas me er altijd over in het buitenland hoe goed en vooral sociaal daar gereden wordt. Men moet eigenlijk verplicht eens een rondje Europa doen en leren inzien hoe het ook anders kan.


Mwah, wel eens in Ierland rond gereden? :D Daar is een richtingaanwijzer een hele dure accessoire schijnbaar en is de snelheidslimiet een suggestie, maar niet iets om je aan te houden


Of in Roemenië , Oekraïne, Albanië, Israël, om maar wat te noemen? En Slovenië vond ik ook bepaald geen succes, net als idd de Duitse autobahnen. Nederlanders kunnen er absoluut wat van, maar dat is heilig vergeleken bij heel wat andere landen?

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:05

Waarschijnlijk hadden deze mensen haast.. Is toch een goede reden om wetten te overtreden? :+

CharleyT
Berichten: 3991
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:05

Simbaa schreef:
Cayenne schreef:
Volgens mij zag ik op het filmpje wel een agent kentekens opschrijven?
De boete hiervoor is idd minstens 640 euro, maar spookrijden, een ambulance hinderen, een wegversperring opheffen en rijden over de vluchtstrook moet bij elkaar toch meer zijn?


Waarvoor is de boete 640,-? :)
Ik kan me er overigens niets bij voorstellen dat je anderen zo hindert en eigenlijk ook in gevaar brengt.


Serieus? Heb je een rijbewijs?

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 08:27

Helemaal met Deze Naam eens! Stelletje aso’s!

Mijn man zit voor zijn werk de hele dag op de weg, je wil niet weten met wat voor frustraties hij soms thuiskomt, al gaat het hem steeds makkelijker af om zich er niet kwaad om te maken. Het is tegenwoordig ikke ikke ikke :r

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:02


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 09:05

NatasjavE: Bizar! Waarom komt dit de laatste tijd steeds vaker voor :?
Een week geleden was het ergens anders ook al raak.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:11

CharleyT. Ja ik heb een rijbewijs. Snap je vraag eigenlijk niet? Zo raar was mijn opmerking/vraag toch niet? Heb bij mijn rijexamen geen boetebedragen geleerd.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:27

Om verdrietig van te worden! Die Audi op het filmpje die op zijn gemakje stilstaat en keert vlák voor de ambulance. Hoe verzin je het? :n

Simbaa schreef:
CharleyT. Ja ik heb een rijbewijs. Snap je vraag eigenlijk niet? Zo raar was mijn opmerking/vraag toch niet? Heb bij mijn rijexamen geen boetebedragen geleerd.

Ik denk dat jullie elkaar verkeerd begrepen hebben. Volgens mij bedoelde jij met je laatste zin "ik kan me niet voorstellen dat je zo zou rijden, wat vreselijk!", maar las CharleyT "ik kan me niet voorstellen dat dit gevaarlijk is, valt wel mee toch?".
Laatst bijgewerkt door Paisano op 02-09-18 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:27

Goof ik zou een aflevering gaan kijken van idioten op de weg.
wij rijden hier echt heel netjes als je dat gezien hebt.

Wat hier gebeurt is echt idioterie en mogen idd hoge straffen opstaan.
En hulpdiensten hinderen is rijbewijs kwijt levenslang, mafklappers.

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:32

Wat een onbeschoft gedrag. Flinke boetes voor iedereen die daar beetje carrousel ging rijden. En bekend maken ook dat ze hoge boetes hebben gekregen.

Ik denk ook niet dat Nederland de slechtste leerling van de klas is qua verkeersveiligheid. Er zijn een pak ergere landen.
Maar keren op de autostrade is wel origineel qua onverantwoord gedrag.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 09:54

Fitzroy schreef:
https://www.europa-nu.nl/id/vkneejkmjbt ... dubxdwqrzw

Goof, ook de cijfers weerspreken je bericht. Nl is van alle landen die jij noemt het veiligste land met de minste verkeersdoden.


Ik had het nergens over de veiligheid en het aantal verkeersdoden ;)
Wel over het aantal debielen op de weg. En ik vind, dat is dus mijn mening en niet een feit, dat hier in Nl belachelijk veel debielen op de weg zijn.

Ik las iemand het voorbeeld schetsen van een Duitser die seint dat hij er met 200km per uur langs wil. Top. Die snelheden mogen daar gereden worden en wat is er dan duidelijker en veiliger dat de auto achter je even seint? Mij valt op dat in Dld iedereen die inhaalt direct weer terug naar rechts gaat en niet blijft tutten en onnodig links rijden. Top. Dat rijdt heerlijk en is duidelijk.
Maar goed. Het ging niet over de discussie welke landen je kent qua rijvaardigheid en hoe je dat ervaart, dus het gaat nu wrl enigszins offtopic.
Terug naar het Nl verkeer en zijn asociale bestuurders.
Laatst bijgewerkt door Goof op 02-09-18 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:24

Echt serieus elke bestuurder levenslang verbod op wel motorrijtuig dan ook. idioten 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:25

Cayenne schreef:
Lau schreef:


Zo was er ook een idioot die een reanimerende politieagent een vraag ging stellen. De mensheid word echt steeds zelfzuchtiger dN asocialer.


Dat heb ik ook gelezen. Terwijl die politieman iemand aan het reanimeren was in de supermarkt, vroeg een klant of hij even aan de kant kon gaan zodat hij een advocado kon pakken 8)7

Wait what? :')

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:29

Goof schreef:
Fitzroy schreef:
https://www.europa-nu.nl/id/vkneejkmjbt ... dubxdwqrzw

Goof, ook de cijfers weerspreken je bericht. Nl is van alle landen die jij noemt het veiligste land met de minste verkeersdoden.


Ik had het nergens over de veiligheid en het aantal verkeersdoden ;)
Wel over het aantal debielen op de weg. En ik vind, dat is dus mijn mening en niet een feit, dat hier in Nl belachelijk veel debielen op de weg zijn.

Ik las iemand het voorbeeld schetsen van een Duitser die seint dat hij er met 200km per uur langs wil. Top. Die snelheden mogen daar gereden worden en wat is er dan duidelijker en veiliger dat de auto achter je even seint? Mij valt op dat in Dld iedereen die inhaalt direct weer terug naar rechts gaat en niet blijft tutten en onnodig links rijden. Top. Dat rijdt heerlijk en is duidelijk.
Maar goed. Het ging niet over de discussie welke landen je kent qua rijvaardigheid en hoe je dat ervaart, dus het gaat nu wrl enigszins offtopic.
Terug naar het Nl verkeer en zijn asociale bestuurders.



Eens.... Het is in NL rampzalig met dat " met z'n allen met 115 links rijden, want ergens in de verte rijdt n vrachtwagen"


Maar weer on topic: ben benieuwd of er dikke boetes uitgedeeld gaan worden, ik hoop het ..