Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-18 10:37

Joolien schreef:
Cayenne schreef:

Dat heb ik ook gelezen. Terwijl die politieman iemand aan het reanimeren was in de supermarkt, vroeg een klant of hij even aan de kant kon gaan zodat hij een advocado kon pakken 8)7

Wait what? :')


Ja serieus, ik wist ook niet dat zoveel onnozelheid bij mensen bestond :=

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 10:45

Je zou als hulpverlener het liefste zulke mensen toch uit die wagens willen trekken en een pak ronsel willen geven.

Zinvol geweld.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:01

Ik denk niet dat Nederlanders slecht rijden, maar steeds egoïstischer. In het buitenland heb je meer hoffelijkheid, mensen voor laten gaan is geen probleem terwijl men in Nederland niet eens kan ritsen, want stel je voor dat die auto op de linkerbaan voor jou gaat.

Alik

Berichten: 840
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 11:06

Getup schreef:
Goof schreef:
Ik had het nergens over de veiligheid en het aantal verkeersdoden ;)
Wel over het aantal debielen op de weg. En ik vind, dat is dus mijn mening en niet een feit, dat hier in Nl belachelijk veel debielen op de weg zijn.

Ik las iemand het voorbeeld schetsen van een Duitser die seint dat hij er met 200km per uur langs wil. Top. Die snelheden mogen daar gereden worden en wat is er dan duidelijker en veiliger dat de auto achter je even seint? Mij valt op dat in Dld iedereen die inhaalt direct weer terug naar rechts gaat en niet blijft tutten en onnodig links rijden. Top. Dat rijdt heerlijk en is duidelijk.
Maar goed. Het ging niet over de discussie welke landen je kent qua rijvaardigheid en hoe je dat ervaart, dus het gaat nu wrl enigszins offtopic.
Terug naar het Nl verkeer en zijn asociale bestuurders.



Eens.... Het is in NL rampzalig met dat " met z'n allen met 115 links rijden, want ergens in de verte rijdt n vrachtwagen"


Maar weer on topic: ben benieuwd of er dikke boetes uitgedeeld gaan worden, ik hoop het ..



Haha ja precies dit dus, hoe vaak ik niet vol in de ankers moet omdat ik met 130 aan het inhalen ben en er schiet iemand voor me die amper de 100 haalt. Ik vind het rijden in Duitsland echt een zaligheid t.o.v. Nederland.

en dan weer on topic, het is typisch kuddegedrag volgens mij. 1 automobilist komt op het onzalige idee om om te keren en hop, de hele kudde gaat er achteraan. Bizar. Ik snap nog wel dat je op het idee komt maar dat je het dan ook gaat uitvoeren }:0

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Wat bezielt deze mensen in hemelsnaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 11:48

Ik vind het verkeer in Duitsland (en Denemarken trouwens ook) veel fijner. Kan NL zich echt een voorbeeld aan nemen.

Los van dat er in al het verkeer aso's zijn vind ik dat er in die landen meer mensen "veilig" rijden. En dat staat dan even los van de regeltjes. Meer de ongesproken regels en beleefdheid.

Zo was ik dit weekend op een NL weg waar steeds kort 2 baans was en dan weer 1 baans en bij elke versmalling was er een "file/harmonica" (en zo druk was het ook weer niet) . Dit soort wegen komen in D ook veel voor en daar gaat men veel relaxter met de versmalling om. Zelden dat ik daar buiten de spits om vertraging oploop.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:19

Het is echt geschift wat je ziet gebeuren op de weg en dat vaak omdat men elkaar het licht in de ogen niet gunt.(kleine piemeltjes :') )

Zielig hoor, en dan janken als ze een bon krijgen natuurlijk.
Dat is ook typisch nederlands: doen wat niet mag en als je dan de gevolgen onder je neus krijgt direct beginnen te huilen. :+

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:02

Riddershow schreef:
Ik vind het verkeer in Duitsland (en Denemarken trouwens ook) veel fijner. Kan NL zich echt een voorbeeld aan nemen.

Los van dat er in al het verkeer aso's zijn vind ik dat er in die landen meer mensen "veilig" rijden. En dat staat dan even los van de regeltjes. Meer de ongesproken regels en beleefdheid.


Niet alleen in het verkeer, maar in de hele maatschappij gaat het er daar anders aan toe (uiteraard)
Dat begint al in de basis opvoeding & scholing met kinderen, die is totaal anders als hier.

De nederlanders staan nou niet bepaald bekend als zijnde respectvol en vriendelijk. :(

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:44

Zelfs mijn kleinzoon van 16, bij ons opgegroeid omdat onze dochter hier woonde, zegt het dat veel jongens van zijn leeftijd geen respect of manieren hebben!

Je hoort niet anders dan dat ze doorrijden, echt erg.
Wij hebben eens een jong meisje op de motorkap van de auto gehad, geheel buiten onze schuld maar je zorgt er wel voor dat ze geholpen wordt. Zie het nog voor me dus vraag me soms echt af of ze wat missen in hun hersens dat ze zomaar weg kunnen gaan en iemand hulpeloos achterlaten.