Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:58

Vagina is een te vrouwelijk woord? Het is een vrouwelijk geslachtsorgaan, waar sekse bij 99% gewoon overeenkomt met de gender. Ja, transseksuelen zijn ook een vrouw/man, maar het gaat nu over sekse. Je kan niet alles neutraal maken >;)

Edit: niet om verkeerd begrepen te worden, ik accepteer en respecteer iedereen zoals hij/zij is. Genoeg vrienden in de LGHBT gemeenschap. Maar mijn mening is dat alles aanpassen en genderneutraal maken te ver gaat.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 26-08-18 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:58

Hoe willrn ze dat dan oplossen met de andere vrouwelijke geslachtsorganen? Die staan tenslotte ook typisch voor de vrouw.

De clitoris kan gewoon weggesneden worden natuurlijk. Scheelt weer discussie :')

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 16:59

Suzanne F. schreef:
Front hole and back hole? Mag black hole dan nog wel of is dat discriminatie?

Wahaha ik ga stuk _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 17:01

Dichtnaaien die handel en zoals in sf boeken is omschreven. Geslachtsloze voortplanting in een kunstmatige baarmoeder. Oh nee baarbuidel.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:03

karuna schreef:
Dichtnaaien die handel en zoals in sf boeken is omschreven. Geslachtsloze voortplanting in een kunstmatige baarmoeder. Oh nee baarbuidel.

Gewoon géén voortplanting is gezien de steeds krankzinnigere hersenpinsels van de toch al te grote groep mensen meer aan te bevelen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 17:04

Ook een optie maar als "men" dat niet wil is dit wel een optie.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:05

MizzMontana schreef:
Het is misschien wel AD nieuws, je kan het sensatiebelust noemen. Maar je kan moeilijk ontkennen dat er niet meer van deze geluiden te horen zijn met genderneutrale wc’s, Hema die de labels jongens en meisjes uit de kleding heeft gehaald, NS die geen dames en heren meer omroept, etc.

Er zijn gradaties van redelijkheid. Dit is duidelijk een extreme versie. Het is niet eerlijk om iedereen die zich inzet voor dit soort dingen op één hoop te gooien, iets waar de anti-sjw/antifeminists nogal een handje van hebben

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:07

*Proest* daar gaat mijn water :') Echt is dit serieus? _O-

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:08

Citaat:
For the purposes of this guide, we’ve chosen to include alternative words for readers to use for their genitals. For example, some trans men choose to use the words “front hole” or “internal genital” instead of “vagina.” Alternatively, some trans women may say “strapless” or “girl dick” for penis. This usage is meant for one-on-one communication with trusted persons, such as your doctor or partner, not for broad discussion.


AKA deze 'safe sex guide' is geschreven als inclusief alternatief voor LGBTQ jongeren die niets hebben aan de hetero, cisgender seksuele voorlichting die ze vanuit school of huis uit krijgen. Het is geschreven met die doelgroep in mind, en om te zorgen dat ook deze kinderen en jonge mensen veilig seks kunnen hebben. De gids geeft aan dat sommige transgender jongeren andere termen gebruiken voor hun genitaliën (dit komt vaak voort uit dysforie). Daaronder valt 'front hole', maar ook andere termen. De gids geeft aan dat dit niet bedoeld is als generieke term, maar enkel in persoonlijke communicatie. De reden dat deze term, náást vagina, ook gebruikt wordt in de gids, is om te zorgen dat iedereen met dit geslachtsdeel toegang heeft tot de belangrijke informatie die er in staat zonder dat ze zich daarbij ongemakkelijk hoeven te voelen.

Dit staat overigens in de eerste paar paragrafen van de website waar dit artikel naar linkt. Nergens wordt er gezegd dat vagina in algemeen gebruik vervangen moet worden voor 'voorgat', noch dat het woord niet meer 'mag'. Misselijkmakend om te zien hoeveel mensen geen enkele moeite doen om feiten te checken, en headfirst ergens in duiken als het hun intolerante agenda maar past.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:08

Op mijn werk (verpleeghuis) spreekt iedereen: van onderen.
En in de rapportage wordt labia gebruikt, nooit vagina.

Bewoners zelf zeggen ook: van onderen of voorkant
Blijkbaar voelt iedereen zich daar comfortabeler/neutraler bij, om er zo over te praten.
Ik werk al 15 jaar in de zorg, op verschillende plaatsen, en het is overal hetzelfde. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 26-08-18 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:08

En hoe zit het dan met vaginale producten?

*Voorgat verfrissingsdoekjes?
*Voorgat douche?
*Voorgat zeep zonder zeep?

Ik vind sowieso het woord gat echt heel ernstig. Doet me denken aan zwaar uitgescheurde vrouwen. Vinden die deze benaming trouwens geen belediging? Of te confronterend?

Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:09

Sjonge jonge..waar mensen zich druk om kunnen maken..het is maar een woord.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:11

Killyenn schreef:
Misselijkmakend om te zien hoeveel mensen geen enkele moeite doen om feiten te checken, en headfirst ergens in duiken als het hun intolerante agenda maar past.

Ga je lekker?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 17:13

Voor mij is het woord gat iets dat stuk is en gedicht of gerepareerd moet worden. -O-

En intolerant. _O- ok dat ben ik nog nooit genoemd. :') als er iemand tolerant is ben ik het wel. Maar de idioterie om alles maar te gaan aanpassen omdat er ergens misschien ooit iemand ermee gekwetst kan worden. Beetje eelt kweken kan geen kwaad. :n anders is dadelijk het woord poep ook verboden.

Bijvoorbeeld vroeger was je gehandicapt (ja ik ben de doelgroep) daarna was je verminderd mobiel, nu heb je een achterstand tot de arbeidsmarkt (lees je bent verworden tot een voor werken ongeschikt product) maar dekt het de lading nu nee absuluut niet. :n
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-08-18 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:14

Killyenn schreef:
Citaat:
For the purposes of this guide, we’ve chosen to include alternative words for readers to use for their genitals. For example, some trans men choose to use the words “front hole” or “internal genital” instead of “vagina.” Alternatively, some trans women may say “strapless” or “girl dick” for penis. This usage is meant for one-on-one communication with trusted persons, such as your doctor or partner, not for broad discussion.


AKA deze 'safe sex guide' is geschreven als inclusief alternatief voor LGBTQ jongeren die niets hebben aan de hetero, cisgender seksuele voorlichting die ze vanuit school of huis uit krijgen. Het is geschreven met die doelgroep in mind, en om te zorgen dat ook deze kinderen en jonge mensen veilig seks kunnen hebben. De gids geeft aan dat sommige transgender jongeren andere termen gebruiken voor hun genitaliën (dit komt vaak voort uit dysforie). Daaronder valt 'front hole', maar ook andere termen. De gids geeft aan dat dit niet bedoeld is als generieke term, maar enkel in persoonlijke communicatie. De reden dat deze term, náást vagina, ook gebruikt wordt in de gids, is om te zorgen dat iedereen met dit geslachtsdeel toegang heeft tot de belangrijke informatie die er in staat zonder dat ze zich daarbij ongemakkelijk hoeven te voelen.

Dit staat overigens in de eerste paar paragrafen van de website waar dit artikel naar linkt. Nergens wordt er gezegd dat vagina in algemeen gebruik vervangen moet worden voor 'voorgat', noch dat het woord niet meer 'mag'. Misselijkmakend om te zien hoeveel mensen geen enkele moeite doen om feiten te checken, en headfirst ergens in duiken als het hun intolerante agenda maar past.

Maar dat is toch net zo vreemd?
Je kunt je man voelen en vrouw zijn misschien, maar dan helpt het toch niets om je vagina weet ik wat voor naam te geven?
Dat is toch gewoon maar een woord, of je er nu blij mee bent of niet.
Die vagina heb je toch gewoon nu eenmaal als je met de kenmerken van een vrouw geboren bent.

blokje

Berichten: 7916
Geregistreerd: 24-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:16

Ze slaan daadwerkelijk helemaal door. Wat een onzin. We hebben nou eenmaal een vagina of een penis.
Ook een transgender.

Dat gender neutraal slaat echt een beetje door. Pff.
Laatst bijgewerkt door blokje op 26-08-18 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37252
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-18 17:18

Hee wacht even een :)* poedersuiker en een banketstaaf. Probleem opgelost super genderneutraal en al best ingeburgerd in nederland en vlaams belgie

Zoolgangster

Berichten: 9619
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:20

Shadow0 schreef:
Het AD speurt naar dit soort artikelen om clicks en dat soort ophef mee te krijgen ('kijk hoe buitensporig dit nou weer is'). Met journalistiek heeft dat niets te maken.



:j
Het valt me wel vaker op dat bij velen de "Televaag" de reputatie heeft sensatiebelust te zijn, terwijl in de praktijk het juist het AD is die met zulke rariteiten aankomt. En dat zal vast om de clicks zijn, ja.

Lugea

Berichten: 1665
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:22

Ik word echt doodziek van dit geneuzel. Je wordt als jongen of als meisje geboren en hebt dus een penis of een vagina. Straks mag een verloskundige niet eens meer zeggen "het wordt een meisje", maar krijg je te horen "het heeft een voorgat".

Ik vraag me soms wel af waar het is misgegaan in de evolutie van de mens..

Elisa2

Berichten: 37228
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:26

karuna schreef:
Voor mij is het woord gat iets dat stuk is en gedicht of gerepareerd moet worden. -O-

En intolerant. _O- ok dat ben ik nog nooit genoemd. :') als er iemand tolerant is ben ik het wel. Maar de idioterie om alles maar te gaan aanpassen omdat er ergens misschien ooit iemand ermee gekwetst kan worden. Beetje eelt kweken kan geen kwaad. :n anders is dadelijk het woord poep ook verboden.

Bijvoorbeeld vroeger was je gehandicapt (ja ik ben de doelgroep) daarna was je verminderd mobiel, nu heb je een achterstand tot de arbeidsmarkt (lees je bent verworden tot een voor werken ongeschikt product) maar dekt het de lading nu nee absuluut niet. :n


Ben het helemaal met je eens, gewoon de dingen benoemen zoals ze zijn. Duidelijk blijven.

Mensen die zich zo snel gekwetst voelen hebben vooral iets aan een psycholoog oid naar mijn mening want daar zit vaak iets heel anders achter. (problemen met zelfacceptatie bijv)

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:28

Sunnda schreef:
Killyenn schreef:
AKA deze 'safe sex guide' is geschreven als inclusief alternatief voor LGBTQ jongeren die niets hebben aan de hetero, cisgender seksuele voorlichting die ze vanuit school of huis uit krijgen. Het is geschreven met die doelgroep in mind, en om te zorgen dat ook deze kinderen en jonge mensen veilig seks kunnen hebben. De gids geeft aan dat sommige transgender jongeren andere termen gebruiken voor hun genitaliën (dit komt vaak voort uit dysforie). Daaronder valt 'front hole', maar ook andere termen. De gids geeft aan dat dit niet bedoeld is als generieke term, maar enkel in persoonlijke communicatie. De reden dat deze term, náást vagina, ook gebruikt wordt in de gids, is om te zorgen dat iedereen met dit geslachtsdeel toegang heeft tot de belangrijke informatie die er in staat zonder dat ze zich daarbij ongemakkelijk hoeven te voelen.

Dit staat overigens in de eerste paar paragrafen van de website waar dit artikel naar linkt. Nergens wordt er gezegd dat vagina in algemeen gebruik vervangen moet worden voor 'voorgat', noch dat het woord niet meer 'mag'. Misselijkmakend om te zien hoeveel mensen geen enkele moeite doen om feiten te checken, en headfirst ergens in duiken als het hun intolerante agenda maar past.

Maar dat is toch net zo vreemd?
Je kunt je man voelen en vrouw zijn misschien, maar dan helpt het toch niets om je vagina weet ik wat voor naam te geven?
Dat is toch gewoon maar een woord, of je er nu blij mee bent of niet.
Die vagina heb je toch gewoon nu eenmaal als je met de kenmerken van een vrouw geboren bent.


Dat helpt mensen dus wel, daarom wordt het gedaan. Dat hoef je niet per sé te begrijpen, zolang je maar kunt accepteren dat mensen die dit zelf ervaren daar op hun eigen manier mee om gaan, en dat jouw mening daar niet zo veel aan toe te voegen heeft.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:29

En kunnen we nu weer stoppen met een community die het al moeilijk genoeg heeft belachelijk te maken en de grond in te stampen? Killyen laat zien dat het zoals gebruikelijk weer uit zijn verband is gerukt. Live and let live.

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:30

Palmera schreef:
karuna schreef:
Dichtnaaien die handel en zoals in sf boeken is omschreven. Geslachtsloze voortplanting in een kunstmatige baarmoeder. Oh nee baarbuidel.

Gewoon géén voortplanting is gezien de steeds krankzinnigere hersenpinsels van de toch al te grote groep mensen meer aan te bevelen.



Ik denk dat de vraag hier meer is of jij wel lekker gaat Palmera. Of vind je het normaal om eugenetica te promoten zolang het maar gaat om een groep mensen die jij niet belangrijk genoeg vind om op een morele manier te behandelen?

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Vagina mag niet meer als woord, moet voorgat worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:32

Clickbait en sensatie over de rug van een community die het toch al lastig heeft. Aapjes kijken. Bah hoor AD.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 17:35

Killyenn schreef:
Citaat:
For the purposes of this guide, we’ve chosen to include alternative words for readers to use for their genitals. For example, some trans men choose to use the words “front hole” or “internal genital” instead of “vagina.” Alternatively, some trans women may say “strapless” or “girl dick” for penis. This usage is meant for one-on-one communication with trusted persons, such as your doctor or partner, not for broad discussion.


AKA deze 'safe sex guide' is geschreven als inclusief alternatief voor LGBTQ jongeren die niets hebben aan de hetero, cisgender seksuele voorlichting die ze vanuit school of huis uit krijgen. Het is geschreven met die doelgroep in mind, en om te zorgen dat ook deze kinderen en jonge mensen veilig seks kunnen hebben. De gids geeft aan dat sommige transgender jongeren andere termen gebruiken voor hun genitaliën (dit komt vaak voort uit dysforie). Daaronder valt 'front hole', maar ook andere termen. De gids geeft aan dat dit niet bedoeld is als generieke term, maar enkel in persoonlijke communicatie. De reden dat deze term, náást vagina, ook gebruikt wordt in de gids, is om te zorgen dat iedereen met dit geslachtsdeel toegang heeft tot de belangrijke informatie die er in staat zonder dat ze zich daarbij ongemakkelijk hoeven te voelen.

Dit staat overigens in de eerste paar paragrafen van de website waar dit artikel naar linkt. Nergens wordt er gezegd dat vagina in algemeen gebruik vervangen moet worden voor 'voorgat', noch dat het woord niet meer 'mag'. Misselijkmakend om te zien hoeveel mensen geen enkele moeite doen om feiten te checken, en headfirst ergens in duiken als het hun intolerante agenda maar past.


Ik heb behoorlijk wat transgender personen gesproken, maar ik heb nou niet het idee dat zij zich storen aan woorden zoals penis en vagina. Wat ik wel vaak voorbij zie komen is dat vagina niet gelijk staat aan vrouw zijn. Je kan als transman wel een vagina hebben en een man zijn en als transvrouw geen vagina hebben en toch een vrouw zijn.