Rommel dumpen in natuur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33061
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 10:37

purny schreef:
Of ze dumpen de zakken naast de orac's(ondergrondse rest en afval containers). Helaas heb ik die nog niet tot m'n beschikking. Nadeel is dat de meeuwen de zakken open pikken

Als in geen toegang tot de bak?

Wij hebben hier druppels om onze portieken te openen. Deze druppels werken ook op de afvalbak. Hoewel dat eigenlijk niet zou moeten kunnen, want daar hebben we onze stadspas voor. :+ Druppel kan niet op alle containers in de hele stad trouwens :+

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:20

CharmingS schreef:
Mijn opa is kortgeleden overleden, en wij hebben toen de kringloop winkel gebeld. Die hebben alles (maar dan ook echt alles behalve papierwerk) opgehaald, heb zelfs niet hoeven helpen met inladen. Die waren gewoon heel erg blij dat ze het voor niks mee mochten nemen, zaten hier en daar nog wel wat waardevolle spullen tussen waar ze nog wat aan konden verdienen.


Hier komen ze niet eens van de Kringloop. Willen het niet hebben.
Dus de volledige inboedel kon zo naar de vuilstort, zonde hoor.

Edit: Maar ik snap niet waarom ze de gemeentewerf/vuilstort niet overal gratis maken. Zou heel wat dumpen voorkomen denk ik.
Al wordt drugsafval en Mac Donalds zakken nog steeds wel gedumpt. Zo asociaal vind ik. Bij de Mac staan altijd tig prullenbakken, en nog gooien ze het op straat. Ik snap dat echt niet.
Drugsafval is weer een ander verhaal, daarmee kan je moeilijk naar de vuilstort natuurlijk.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:24

Olle schreef:
Er mogen van mij inderdaad ook wel megaboetes op komen te staan.

Gelukkig is grofvuil bij mij in de gemeente ook gratis, 1x per dag en maximaal 3 puinzakken per dag. Nu moet ik zeggen dat de Gemeente Rotterdam wat mij betreft dit wel het best heeft geregeld. Mooie grote milieuparken met vriendelijke mensen. Hier hoef je dus ook niet voor de betalen als inwoner van gemeente Rotterdam. Hier mogen een hoop gemeentes wel een voorbeeld aan nemen.



Megqboetes best, maar dan wel in combinatie met een goed systeem zoals jij beschrijft.

Het is gewoon zot dat je de hoofdprijs moet betalen voor de stort en vervolgens dumpen ze het doodleuk in het buitenland en steken het daar in de fik.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 11:45

Bij de ondergrondse bij mn moeder, zijn het de bewoners zelf, want het staat vrij buitenaf. We hebben de mensen zelf van alles erin zien proppen door de jaren heen en hij is al vaak verstopt geweest. Dan zetten mensen van alles ernaast. Boete is voor het gehele complex, dus de goede leiden onder de kwaden. Hij zit ook vaak te vol, omdat mensen geen afval scheiden. Die bakken zijn niet berekend op ook nog eens bergen glas, papier en apparaten.
Bij de groene ondergrondse ook vaak andere zooi ertussen en dus ook boetes. Alleen de bewoners kunnen erin legen, omdat je een sleutel nodig hebt.

Wij scheiden het afval wel heel goed en het scheelt behoorlijk in je bak. Onze grijze gaat 4 weken mee en is dan nog niet propvol.
Glas, papier, kleding en apparaten wegbrengen is wel gratis, dus tel je dan niet op bij je gewicht van de grijze en scheelt uiteindelijk.
Wij hebben afgelopen tijd veel weggegooid zoals 4 zakken kleding en dat was toch behoorlijk volume en gewicht geweest.
Veel bakken puilen echt uit elke 2 weken, maar je hoort ook tijdens het legen hoeveel glas erin zit bijv. We betalen grijze per legen en kg, dus dan doen mensen het ook zelf, want glas in de glasbak kost niks.

Vuilnismannen komen hier hun wagen niet eens meer uit. Bakken moeten op een bepaalde manier staan en wagen pakt ze op. Toen ze een nieuwe wagen hadden, kregen we een kaart dat ze anders moesten staan en op een andere plek. Bij die wagen zit er nog maar 1 man op die bestuurd.
Bij oude wagens zie je nog 1 of 2 mannen erbij. Daar verdwijnen dus ook banen denk ik.

Groen afval kun je gratis wegbrengen en als je het kan bundelen ook laten ophalen. Voor bladeren staan er straks weer korven om het in te doen.

Zoals ik al zei en boven lees, het verbaasd me ook echt enorm dat mensen hun afval dan in de openbare afval bakken gaan proppen. Ik zou er niet op gekomen zijn. Beter dan in de bosjes, maar hier zit er eentje vlakbij daardoor altijd propvol en kun je dus niks meer in gooien. Die heeft echt vaste klanten. IK zie een ouder buurvrouwtje ook elke dag weg gaan met een zakje afval en haar daar dumpen en laatst vlakbij het dorp bij een afval bak. Ik vind het echt heel apart gedrag.

Buiten het dumpen om, vinden veel mensen de bakken ook vies. Bij ons gaat alles in zakken erin en ik spoel hem elke 4 weken uit na legen, dus hebben geen maden en we hebben hem op het verste puntje van huis af staan, maar veel mensen klagen over de lucht.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:01

Jeetje wat een geld. Wij betaalden bij de gemeente stort €10 voor een volle aanhanger.
Maar ik erger me ook ontzettend aan het dumpen, zowel van afval, kauwgom en sigaretten als dieren. :(:)

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:34

nynke55 schreef:
Popstra schreef:
Wij betalen hier voor de grijze afval bak per lediging. Dat vind ik dus ook krankzinnig.

Heel dat afval scheiden is zot als je bedenkt het elders op de grote hoop geflikkerd in brand gestoken word!
Maar troep in de natuur dumpen zou nooit in jij op komen. Asociaal ten top!


Waarom is dat krankzinnig? Ik heb niet veel afval en betaal dus maar 1 keer per maand voor het restafval in de grijze container. Als ze het per kilo berekenen heb je kans dat de buren hun afval in jouw container gooien. De groene vul ik maar heel af en toe, het meeste gaat bij mij op de composthoop.

Dat is mooi dat jij niet veel afval hebt. Wij dus wel :D

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:37

superpony schreef:
Bij de ondergrondse bij mn moeder, zijn het de bewoners zelf, want het staat vrij buitenaf. We hebben de mensen zelf van alles erin zien proppen door de jaren heen en hij is al vaak verstopt geweest. Dan zetten mensen van alles ernaast. Boete is voor het gehele complex, dus de goede leiden onder de kwaden. Hij zit ook vaak te vol, omdat mensen geen afval scheiden. Die bakken zijn niet berekend op ook nog eens bergen glas, papier en apparaten.
Bij de groene ondergrondse ook vaak andere zooi ertussen en dus ook boetes. Alleen de bewoners kunnen erin legen, omdat je een sleutel nodig hebt.

Wij scheiden het afval wel heel goed en het scheelt behoorlijk in je bak. Onze grijze gaat 4 weken mee en is dan nog niet propvol.
Glas, papier, kleding en apparaten wegbrengen is wel gratis, dus tel je dan niet op bij je gewicht van de grijze en scheelt uiteindelijk.
Wij hebben afgelopen tijd veel weggegooid zoals 4 zakken kleding en dat was toch behoorlijk volume en gewicht geweest.
Veel bakken puilen echt uit elke 2 weken, maar je hoort ook tijdens het legen hoeveel glas erin zit bijv. We betalen grijze per legen en kg, dus dan doen mensen het ook zelf, want glas in de glasbak kost niks.

Vuilnismannen komen hier hun wagen niet eens meer uit. Bakken moeten op een bepaalde manier staan en wagen pakt ze op. Toen ze een nieuwe wagen hadden, kregen we een kaart dat ze anders moesten staan en op een andere plek. Bij die wagen zit er nog maar 1 man op die bestuurd.
Bij oude wagens zie je nog 1 of 2 mannen erbij. Daar verdwijnen dus ook banen denk ik.

Groen afval kun je gratis wegbrengen en als je het kan bundelen ook laten ophalen. Voor bladeren staan er straks weer korven om het in te doen.

Zoals ik al zei en boven lees, het verbaasd me ook echt enorm dat mensen hun afval dan in de openbare afval bakken gaan proppen. Ik zou er niet op gekomen zijn. Beter dan in de bosjes, maar hier zit er eentje vlakbij daardoor altijd propvol en kun je dus niks meer in gooien. Die heeft echt vaste klanten. IK zie een ouder buurvrouwtje ook elke dag weg gaan met een zakje afval en haar daar dumpen en laatst vlakbij het dorp bij een afval bak. Ik vind het echt heel apart gedrag.

Buiten het dumpen om, vinden veel mensen de bakken ook vies. Bij ons gaat alles in zakken erin en ik spoel hem elke 4 weken uit na legen, dus hebben geen maden en we hebben hem op het verste puntje van huis af staan, maar veel mensen klagen over de lucht.
dat dumpen in openbare bakken vind ik niet zo raar. Deze worden vaker geleegd dan de GFT bakken thuis.
Met dit warme weer vis en vlees afval in de GFT die eens in de pak hem beet 14 dagen geleegd word zit je ook niet op te wachten wat dat voor stank en vliegen brengt.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:41

Hier is het gratis en vorig jaar ook echt veel weg gebracht (verhuizen en kleiner wonen) en zijn diverse keren per week geweest, maar nooit geen gezeur gehad en ook niet hoeven te betalen. En ik kwam iedere keer met de paardentrailer := Zelfs niet bij de grote hoekbank, ze kwamen ons zelfs helpen tillen.

Vorige week een vriendin geholpen met tuinafval wegbrengen, 3x op 1 dag met een volle trailer geweest. Maar ook toen niet

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:44

watchthesky schreef:
Ik vind het niet meer dan eerlijk dat de vervuiler betaalt.
Hier in de buurt is het nu nog gratis, maar als het betaald was zou ik het alsnog wegbrengen. Ik betaal liever per kilo contant voor mijn eigen zooi dan via de belasting voor die van een ander. Die belastingen zijn al hoog genoeg voor een stel milieubewuste tweeverdieners zonder kinderen -O-

Ik snap dat je dit denkt hoor, maar aan de andere kant is storten wel weer beter dan gewoon een zak in het afval gooien. Dan hoeft er geen enorme vrachtwagen voor aan te komen rijden.
Ik denk dat een middenweg het beste is: papier, elektra en tuinafval gratis (want recyclebaar, ook recyclebaar maar moet echt aantrekkelijker gemaakt worden en composteerbaar) en dan daarbuiten een kleine hoeveelheid wat je gratis mag storten, voor de rest betalen.

Hier komt de kringloop ook gratis! Super fijn is dat! Ik heb laatst mijn flatgenoten er via FB maar eens op gewezen want het is echt gestoord wat je in de afvalruimte terugvindt. Ik ben volop aan het dumpster diven de laatste tijd := Binnenkort maar weer eens naar de kringloop.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8336
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:46

Sinds een paar weken hebben wij hier ook een pas voor de gemeentewerf. 1 per adres en je mag 1 kuub voor €13 storten.
Dat vind ik nog niet eens zo erg, maar dat het restafval eens per maand word meegenomen is echt te goor, de hele kliko beweegt als je de klep op tilt :r

Diddykong

Berichten: 1472
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 12:53

Het hoeft van mij ook niet allemaal gratis, maar hier zijn de tarieven wel echt belachelijk. Mocht net wel gratis papier inleveren, jeeee. Ik heb met een trailer grof vuil 80 euro mogen afrekenen, dat vind ik echt veel. En een aanhangwagen groen tuinspul 30 euro vind ik ook teveel. Ik denk dat ik in 1 jaar ruim 250 euro aan de milieustraat heb uitgegeven. De grijze container legen ze hier maar 1x per maand, vind ik ook te weinig. En ik scheid braaf mn plastic enzo. Vind het ook geen probleem om per container afval te betalen, maar kom dan vaker dan 1x per maand. Laatst was mn vriend t 1x vergeten aan de weg te zetten, nou je zou voor minder uit elkaar gaan :D.

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:08

Bij ons in Wallonie krijg je van de gemeente een stempelkaart en als je elke maand naar de stort gaat (mooi aangelegde containerparken en ALLES wordt gescheiden) dan krijg je een stempel, en bij een volle kaart wordt er eind van het jaar 40 euro afgetrokken van je huishoudelijke afval rekening.
*\o/*

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:14

Popstra schreef:
superpony schreef:
Bij de ondergrondse bij mn moeder, zijn het de bewoners zelf, want het staat vrij buitenaf. We hebben de mensen zelf van alles erin zien proppen door de jaren heen en hij is al vaak verstopt geweest. Dan zetten mensen van alles ernaast. Boete is voor het gehele complex, dus de goede leiden onder de kwaden. Hij zit ook vaak te vol, omdat mensen geen afval scheiden. Die bakken zijn niet berekend op ook nog eens bergen glas, papier en apparaten.
Bij de groene ondergrondse ook vaak andere zooi ertussen en dus ook boetes. Alleen de bewoners kunnen erin legen, omdat je een sleutel nodig hebt.

Wij scheiden het afval wel heel goed en het scheelt behoorlijk in je bak. Onze grijze gaat 4 weken mee en is dan nog niet propvol.
Glas, papier, kleding en apparaten wegbrengen is wel gratis, dus tel je dan niet op bij je gewicht van de grijze en scheelt uiteindelijk.
Wij hebben afgelopen tijd veel weggegooid zoals 4 zakken kleding en dat was toch behoorlijk volume en gewicht geweest.
Veel bakken puilen echt uit elke 2 weken, maar je hoort ook tijdens het legen hoeveel glas erin zit bijv. We betalen grijze per legen en kg, dus dan doen mensen het ook zelf, want glas in de glasbak kost niks.

Vuilnismannen komen hier hun wagen niet eens meer uit. Bakken moeten op een bepaalde manier staan en wagen pakt ze op. Toen ze een nieuwe wagen hadden, kregen we een kaart dat ze anders moesten staan en op een andere plek. Bij die wagen zit er nog maar 1 man op die bestuurd.
Bij oude wagens zie je nog 1 of 2 mannen erbij. Daar verdwijnen dus ook banen denk ik.

Groen afval kun je gratis wegbrengen en als je het kan bundelen ook laten ophalen. Voor bladeren staan er straks weer korven om het in te doen.

Zoals ik al zei en boven lees, het verbaasd me ook echt enorm dat mensen hun afval dan in de openbare afval bakken gaan proppen. Ik zou er niet op gekomen zijn. Beter dan in de bosjes, maar hier zit er eentje vlakbij daardoor altijd propvol en kun je dus niks meer in gooien. Die heeft echt vaste klanten. IK zie een ouder buurvrouwtje ook elke dag weg gaan met een zakje afval en haar daar dumpen en laatst vlakbij het dorp bij een afval bak. Ik vind het echt heel apart gedrag.

Buiten het dumpen om, vinden veel mensen de bakken ook vies. Bij ons gaat alles in zakken erin en ik spoel hem elke 4 weken uit na legen, dus hebben geen maden en we hebben hem op het verste puntje van huis af staan, maar veel mensen klagen over de lucht.
dat dumpen in openbare bakken vind ik niet zo raar. Deze worden vaker geleegd dan de GFT bakken thuis.
Met dit warme weer vis en vlees afval in de GFT die eens in de pak hem beet 14 dagen geleegd word zit je ook niet op te wachten wat dat voor stank en vliegen brengt.


Wij zetten de bakken maar eens per 4 weken neer, want we scheiden en hebben de bakken nooit vol. Ik spuit ze schoon en ze staan verder van het huis af.
Iedereen heeft hetzelfde probleem, sinds die bakken er zijn. Vroeger werden de zakken 2x per week gehaald in Amsterdam. Moest je tussendoor de zakken ook wel ergens bewaren natuurlijk.

Als mensen die openbare afval bakken gebruiken, zitten die binnen een dag steeds vol hier. Dan wordt de rest dus op straat gegooid en dat is echt vreselijk. In de bosjes ligt het vol met zooi.

Het is hier echt heel erg, omdat men per gewicht betaald en alles in de bakken gooit en niet wil scheiden. Of het nou wel of niet op 1 hoop komt, scheiden scheelt wel in de kosten als mensen daarover vallen.

Wij hebben ook nog afval van de paarden zoals bergen hooitouwtjes, plastic van de vlasbalen etc, maar onze bak is echt nooit vol.
Etensresten gooien we niet los in een bak. Maar behalve schillen, hebben we nooit zoveel afval.

Wat hier wel ook echt te weinig wordt opgehaald, is papier. Dat werd in Almere eens per 2 weken opgehaald toen wij er nog woonde.

Het is ook niet erg als mensen veel afval hebben, maar wel dat mensen het dan te duur vinden om grof afval apart weg te brengen en gaan dumpen. Op campings kun je ook je afval netjes kwijt, maar in de bossen liggen hele tuinsets en bbq's met een berg vuilniszakken erbij waar je U tegen zegt. Elk normaal mens snapt toch dat het daar niet hoort??

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:29

[
nynke55 schreef:
Waarom is dat krankzinnig? Ik heb niet veel afval en betaal dus maar 1 keer per maand voor het restafval in de grijze container. Als ze het per kilo berekenen heb je kans dat de buren hun afval in jouw container gooien. De groene vul ik maar heel af en toe, het meeste gaat bij mij op de composthoop.

Dat is mooi dat jij niet veel afval hebt. Wij dus wel :D[/quote]

Maar dan is het ook geen probleem dat je betaald per lediging, zit de bak toch vol.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:37

Wij betalen vastrecht voor de containers aan huis, bedrag per lediging en daarnaast per kg. Bij de milieustraat is het € 0,20 per kg. met een minimum van €1,-

Nu is mijn doel alleen nog hondenpoep weg te moeten brengen incl. een pedaalemmerzak aan vuil van ons.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:44

En je stofzuiger inhoud dan? Mijn rest afval bestaat ook uit hondenpoep zakjes en dagelijks stofzuigen. Alleen vanwege de poepzakjes stinkt mijn ciontainer als een gek. Moet hem dus wel iedere drie weken aanbieden ook al is ie bijna leeg ivm stank en hygiene. Maar helaas gaat per leging niet per kilo. Zouden ze dat gaan doen veel eerlijker systeem. Mijn bijna lege kliko is even duur als de propvolle loodzware van de niet afval scheidende buren

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:48

Vroeger had je gewoon een zwarte en een groene bak. Werden wekelijks geleegd en dat was prima.
Snap niet zo waarom er nu 4 of 5 verschillende bakken moeten zijn en je volgens een kalender moet werken. Is het om de mens verantwoordelijker te maken over hun troep?! Het zal wel maar waarom hebben ze dan een gemeente verderop ondergrondse containers waar je alles in dumpt? Waarom is het per gemeente anders? Ook de kosten. Is het zo een fraai gezicht al die containers voor, achter of naast je huis? En het ergste, waarom beland het uiteindelijk toch allemaal op 1 grote hoop?

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:48

karuna schreef:
En je stofzuiger inhoud dan? Mijn rest afval bestaat ook uit hondenpoep zakjes en dagelijks stofzuigen. Alleen vanwege de poepzakjes stinkt mijn ciontainer als een gek. Moet hem dus wel iedere drie weken aanbieden ook al is ie bijna leeg ivm stank en hygiene. Maar helaas gaat per leging niet per kilo. Zouden ze dat gaan doen veel eerlijker systeem. Mijn bijna lege kliko is even duur als de propvolle loodzware van de niet afval scheidende buren

Precies dit!!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:54

karuna, die stofzuigerinhoud moet passen in een pedaalemmerzak. Gewoon heel bewust al het afval scheiden.

Vanwege de stank breng ik wekelijks een zak weg ipv het laten ophalen. Ik heb een zwarte container gekocht, doe daar 2 zakken in en gooi daar mijn hondenpoep zakjes in weg.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 13:57

Ik heb eeb stofzakloze stofzuiger juist om te besparen. Dus losse inhoud haren zand stof en andere meuk

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:08

Ja die kan toch geleegd worden in een pedaalemmerzak? Dan heb je 1 zak per week ipv 2 containers?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:12

Is restafval het enige dat ik daaraan nog heb. Dat moet inde kliko die eens in de drie weken geleegd moet worden vanwege hygiëne

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:17

Dan zou ik persoonlijk zeker het verzamelen in 1 zak en zelf wegbrengen. Veel goedkoper dan vastrecht etc. voor containers.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37267
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 14:26

Tsja wegbrengen waarheen? Met scootmobiel gaan slepen met een zak met poep waarvoor ik 4,5 euro betaal, en vervolgens moet worstelen met een te hoog geplaatse te zware klep van een container iedere week dan? Dan ben ik nog duurder uit dan ik nu al ben. Bij de vuilstort mag het niet

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rommel dumpen in natuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 15:39

Wij hebben hier alleen maar een grijze en groene bak. Voor papier hebben we kratjes en die worden eens per maand geleegd. Plastic verzamelen ze hier niet apart. In Drenthe kregen we daar speciale zakken voor, gratis en werd ook gratis opgehaald. Hier beweren ze dat eruit te kunnen filteren.

Glas en kleding/stof moet je zelf wegbrengen, net als batterijen, lampen, apparaten.

De ondergrondse bakken staan alleen bij appartementen, maar of je daar nou blij mee moet zijn? Er is dan voor restafval en groen. Maar alles wat je buren fout doen, betaal je samen boetes voor. Bij mn moeder, die bij een zogenaamd net en luxe complex woont, loopt dat soms best hoog op.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik onze bakken niet vreselijk vind stinken. Alleen als je even open doet, maar verder ruik je ze niet. Staan onder afdak bij fietsen en scooter. Ze worden elke 4 weken geleegd en spuit ze dan schoon. Maar ik doe er niks los in, hooguit een lege fles van wasmiddel bijv.

Wij hebben 2 katten en schep 2 bakken elke dag uit, maar doe het bij mn pedaalemmerzakje uit de emmer van de keuken en gooi die meteen weg. Alsnog nooit vol na 4 weken. Incl afval van stal.

Ik zag wel dat de groene bakken hier van maat wisselend zijn. Sommige hebben grotere. Maar heel grof spul hoeft daar niet in, want dat mag je gratis wegbrengen en blad dumpen in korven straks. Nu is dat wel een dingetje, want er ligt al mega veel blad, maar de korven zullen wel eerder komen.