Vlieg jij bewust niet voor je vakantie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 15:21

nuscaniels schreef:
Voor degene die bewust niet vliegen met vakantie, houden jullie ook rekening met de boodschappen waar het vandaan komt.
Zat me te bedenken dat veel dingen die ik koop in de winkel hier naartoe gevlogen worden.

Voor zover mogelijk probeer ik het wel. Als je een beetje met het seizoen mee eet gaat dat eigenlijk altijd wel goed.
Aan de andere kant is het niet altijd duidelijk waar producten vandaan komen, bijvoorbeeld wanneer je een sapje koopt. Maar: de fabrikant gaat echt geen dure producten invliegen als het goedkoper dicht bij huis te halen valt.

Olle

Berichten: 2726
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:04

Magrathea schreef:
Aan de andere kant is het niet altijd duidelijk waar producten vandaan komen, bijvoorbeeld wanneer je een sapje koopt. Maar: de fabrikant gaat echt geen dure producten invliegen als het goedkoper dicht bij huis te halen valt.


Hier mag je denk ik niet blind vanuit gaan. Het kan soms goedkoper zijn om sinaasappels vanuit Zuid-Amerika te laten komen dan bij uit ons eigen landje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 17:11

nuscaniels schreef:
Zat me te bedenken dat veel dingen die ik koop in de winkel hier naartoe gevlogen worden.

Bijna niets is ingevlogen naar Nederland op dingen zoals verse vis (voor sommige restaurants) en post na en we vliegen veel verse bloemen uit. Vliegen is veel te duur voor "normale" goederen en die zullen dan ook per boot of vrachtwagen gaan in de een of andere vorm (sinaasappelsap als bevroren concentraat bijvoorbeeld).

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:53

Olle schreef:
Het kan soms goedkoper zijn om sinaasappels vanuit Zuid-Amerika te laten komen dan bij uit ons eigen landje.

...vervoer is helaas veel te goedkoop.
(Het verdrag van Chicago: er zit niet eens btw op kerosine - laat staan milieutax.)

En sinaasappels groeien hier hoogstens in kassen: 'orangerieën'.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 09:48

enzino schreef:
nuscaniels schreef:
Zat me te bedenken dat veel dingen die ik koop in de winkel hier naartoe gevlogen worden.

Bijna niets is ingevlogen naar Nederland op dingen zoals verse vis (voor sommige restaurants) en post na en we vliegen veel verse bloemen uit. Vliegen is veel te duur voor "normale" goederen en die zullen dan ook per boot of vrachtwagen gaan in de een of andere vorm (sinaasappelsap als bevroren concentraat bijvoorbeeld).


Veel verse bloemen worden juist hier ook ingevlogen, idem met fruit.