Godsdienstig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:25

Kadankovitch schreef:
Het spijt mij het weer te moeten zeggen. Ook nu bent u in een pseudo-logische val getrapt. Het enkele feit dat wetenschapper geloven, ontkracht niets van hetgeen ik hierboven gezegd heb. Immers ik deel de mening van Witgenstein, die erop neer komt dat men niet op wetenschappelijk gronden kan rechtvaardigen. Het metafysische en religie zijn twee gescheiden gebieden. Dus dat een wetenschapper gelooft in een God heeft geen enkele betekenis in deze discussie. Indien een wetenschapper echter zijn geloof wetenschappelijk wil onderbouwen, dan twijfel ik sterk aan z'n wetenschappelijke kwaliteiten.

In het overige vind ik dat indien een gelovig persoon de noodzaak voelt zijn/haar geloof wetenschappelijk te verklaren of te onderbouwen, deze persoon, althans de essentie van geloof in de christelijke zin, niet begrepen heeft.


Het was - als u goed heeft gelezen - ook niet mijn bedoeling om hetgeen u heeft gezegd te ontkrachten.
Ik heb alleen gezegd dat ik - persoonlijk - de overtuigingen van deze mensen geloofsversterkend vind.
Uiteraard hoeft dat voor u niet het geval te zijn.
Net zoals dat profetieën uit de bijbel die zijn uitgekomen mij het vertrouwen geven dat God zijn beloften nakomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:31

Babootje schreef:
Ook zijn er steeds meer wetenschappers die op basis van hun eigen onderzoek overtuigd zijn geraakt van het bestaan van een goddelijkheid die de hand heeft gehad in de oorsprong van het leven,

Dat klinkt me extreem on-wetenschappelijk in de oren.

Ze doen dus onderzoek naar .... ja, naar wat eigenlijk?
En dan komen ze tot de overtuiging dat er een god moet zijn?

Dat is de meest onlogische conclusie die je maar kan bereiken als wetenschapper, omdat, zoals "mag" ook al aangeeft, het de vervolg vraag oplevert waar god dan vandaan komt. Het ontstaan van eencellig leven verklaren is al moeilijk genoeg, laat staan het verklaren van intelligent leven dat vele malen verder ontwikkeld is dan al het andere wat ooit bestaan heeft en dat ook nog eens kan scheppen.

Als jij dus beweerd dat "steeds meer wetenschappers" hiervan overtuigd raken dan maak ik me serieus zorgen om de staat van de wetenschap en krijg ik het gevoel alsof we honderden jaren terug in de tijd gaan in plaats van vooruit. Straks komen "wetenschappers" ook nog met een bepaalde dans om het te laten regenen en wat proeven waarmee we kunnen kijken of iemand een heks is of niet.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:38

NatasjavE schreef:
Ik ben in de grot geweest waar Johannes van Patmos zijn openbaringen schreef. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je daar lang moet zitten je vreselijk in de war raakt.
Sorry ik kan werkelijk niets met dat verhaal(als in sorry ik geloof er niets van)
Prachtig om dat op de huidige tijd te projecteren maar als je maar lang genoeg wacht komt het altijd uit.

Verder...er zijn maar weinig betawetenschappers die gelovig zijn. Die paar die wel nog ruimte zien voor bovennatuurlijke zaken...ja daar kan ik verder ook niet veel mee(waarmee ik niet zeg dat het geen goede wetenschappers zullen zijn hoor, ik zie het gewoon niet als bewijs dat God bestaat)

Om met het laatste te beginnen. Dat is precies mijn mening; het is niet relevant.
Om mijzelf als voorbeeld te nemen; ik ben streng Katholiek opgevoed, maar de ratio had in ons gezin toch een heel grote waarde. Nu worstel ik gevoelsmatig daar nog mee, indoctrinatie is een machtig instrument. Maar zodra ik logisch ga nadenken, verdwijnt het geloof geheel in de achtergrond.
Misschien komt het atheïsme meer voor onder beta-wetenschappers [zou leuk zijn daar cijfers over te zien], maar ook onder juristen en polemologen komt dat verschijnsel heel veel voor. Ik denk dat daar waar zeer logisch redeneren belangrijk wordt, het metafysische in het gedrang komt.

Ik vermoed echt dat veel profeten en vroegen kerkleraren zoals Johannes de evangelist zich in een geestelijke staat bevonden, of zich daar opzettelijk in gebracht hadden, waardoor zij bepaalde gedachten of visioenen kregen of konden oproepen. Dit bedoel in niet spottend, maar meer als een verklaring hoe bepaalde zaken zo waargenomen konden worden door deze personen.
Voor mij een meer voor de hand liggende verklaring dan een goddelijke interventie.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:43

Babootje schreef:
Het was - als u goed heeft gelezen - ook niet mijn bedoeling om hetgeen u heeft gezegd te ontkrachten.
Ik heb alleen gezegd dat ik - persoonlijk - de overtuigingen van deze mensen geloofsversterkend vind.
Uiteraard hoeft dat voor u niet het geval te zijn.
Net zoals dat profetieën uit de bijbel die zijn uitgekomen mij het vertrouwen geven dat God zijn beloften nakomt.

Inderdaad indien dat strik uw persoonlijk opvatting is, kan ik daar niets op tegen hebben. Maar u het eerder wel getracht wetenschap aan te voeren als onderbouwing van uw geloof. Vandaar dat ik wellicht iets op het verkeerd been ben gezet.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:45

Kadankovitch schreef:
Inderdaad indien dat strik uw persoonlijk opvatting is, kan ik daar niets op tegen hebben. Maar u het eerder wel getracht wetenschap aan te voeren als onderbouwing van uw geloof. Vandaar dat ik wellicht iets op het verkeerd been ben gezet.


Nee dat heeft u niet goed verstaan. Ik heb gezegd dat wetenschap godsdienst niet per definitie uitsluit.

En verder ben ik blij met dat geloof. Want het geeft mij een hoop op een mooie toekomst.
Wat is het alternatief? Leven in een wereld waarin - zoals Palmera ook al zei - je geen kind zou willen laten opgroeien. Want wat voor toekomst is er dan nog?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-08-18 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:47

Kadankovitch schreef:
Om met het laatste te beginnen. Dat is precies mijn mening; het is niet relevant.
Om mijzelf als voorbeeld te nemen; ik ben streng Katholiek opgevoed, maar de ratio had in ons gezin toch een heel grote waarde. Nu worstel ik gevoelsmatig daar nog mee, indoctrinatie is een machtig instrument. Maar zodra ik logisch ga nadenken, verdwijnt het geloof geheel in de achtergrond.
Misschien komt het atheïsme meer voor onder beta-wetenschappers [zou leuk zijn daar cijfers over te zien], maar ook onder juristen en polemologen komt dat verschijnsel heel veel voor. Ik denk dat daar waar zeer logisch redeneren belangrijk wordt, het metafysische in het gedrang komt.

.


Er zijn ook cijfers over. Ik zal kijken of ik ze nu kan vinden.
Maar ik ben in Griekenland. :)

Edit: sorry kan het nu zo snel niet vinden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:55

Babootje schreef:
Kadankovitch schreef:
Inderdaad indien dat strik uw persoonlijk opvatting is, kan ik daar niets op tegen hebben. Maar u het eerder wel getracht wetenschap aan te voeren als onderbouwing van uw geloof. Vandaar dat ik wellicht iets op het verkeerd been ben gezet.


Nee dat heeft u niet goed verstaan. Ik heb gezegd dat wetenschap godsdienst niet per definitie uitsluit.

En verder ben ik blij met dat geloof. Want het geeft mij een hoop op een mooie toekomst.
Wat is het alternatief? Leven in een wereld waarin - zoals Palmera ook al zei - je geen kind zou willen laten opgroeien. Want wat voor toekomst is er dan nog?


Dat laatste moet je echt even uitleggen. Ik snap hem denk ik niet :)

Je hebt nu toch ook hoop op een mooie toekomst?
Het leven is fantastisch. Daar heb ik echt geen geloof in het hiernamaals voor nodig. (En dan spreek ik voor mezelf uiteraard)

En wij en de kinderen zijn de toekomt. Leren je kinderen de aarde net weer beter achter te laten dan waar jij hem in gevonden hebt. En zij weer voor hun kinderen.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:03

NatasjavE schreef:
Babootje schreef:
En verder ben ik blij met dat geloof. Want het geeft mij een hoop op een mooie toekomst.
Wat is het alternatief? Leven in een wereld waarin - zoals Palmera ook al zei - je geen kind zou willen laten opgroeien. Want wat voor toekomst is er dan nog?


Dat laatste moet je echt even uitleggen. Ik snap hem denk ik niet :)

Je hebt nu toch ook hoop op een mooie toekomst?
Het leven is fantastisch. Daar heb ik echt geen geloof in het hiernamaals voor nodig. (En dan spreek ik voor mezelf uiteraard)

En wij en de kinderen zijn de toekomt. Leren je kinderen de aarde net weer beter achter te laten dan waar jij hem in gevonden hebt. En zij weer voor hun kinderen.


Dat is toch een utopie NatasjavE? Kijk om je heen. Denk je nu echt dat wij zelf in staat zijn de processen van vernietiging van deze aarde tegen te houden? iedere klimaattop is een wassen neus; iedere afspraak stuit op macht en geld. Maak je je nu echt geen zorgen over de toekomst? Misschien niet van jezelf (gelukje dat wij in NL wonen) dat zal de tijd misschien nog wel uitduren, maar die van je kinderen?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 11-08-18 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49164
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:03

Ik meen me te herinneren dat er al experimenteel is aangetoond dat je delend 'materiaal' (organisch-chemische verbindingen) kunt krijgen als je het in vacuum maar met voldoende UV en andere straling bombardeert. In de 'lege' ruimte dus, buiten onze dampkring.
Maw, het is technisch mogelijk zonder enig ingrijpen van welke god dan ook om chemische verbindingen zichzelf te laten repliceren. Of je dat ook leven wilt noemen - sommigen hier wel :+

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:09

Ibbel schreef:
Ik meen me te herinneren dat er al experimenteel is aangetoond dat je delend 'materiaal' (organisch-chemische verbindingen) kunt krijgen als je het in vacuum maar met voldoende UV en andere straling bombardeert. In de 'lege' ruimte dus, buiten onze dampkring.
Maw, het is technisch mogelijk zonder enig ingrijpen van welke god dan ook om chemische verbindingen zichzelf te laten repliceren. Of je dat ook leven wilt noemen - sommigen hier wel :+


Vervolgens is het de vraag hoe groot de kans is dat dit bij toeval gebeurt. Blijft een interessante discussie :+

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 13:53

NatasjavE schreef:
Er zijn ook cijfers over. Ik zal kijken of ik ze nu kan vinden.
Maar ik ben in Griekenland. :)

Edit: sorry kan het nu zo snel niet vinden.


Ach, dat heeft geen haast. Maar als u het toch eens tegen komt zou ik het leuk vinden om het te lezen. Het veranderd mijn standpunt weliswaar niet, maar een interesseer mij voor die dingen.

Bij voorbaat dank

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-18 14:01

Ibbel schreef:
Ik meen me te herinneren dat er al experimenteel is aangetoond dat je delend 'materiaal' (organisch-chemische verbindingen) kunt krijgen als je het in vacuum maar met voldoende UV en andere straling bombardeert. In de 'lege' ruimte dus, buiten onze dampkring.
Maw, het is technisch mogelijk zonder enig ingrijpen van welke god dan ook om chemische verbindingen zichzelf te laten repliceren. Of je dat ook leven wilt noemen - sommigen hier wel :+

Ja,als je cellen bombardeert met allerlei straling,dan gaan ze zich wel delen,maar dat worden dan kankergezwellen.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:12

NatasjavE schreef:
Babootje schreef:

En verder ben ik blij met dat geloof. Want het geeft mij een hoop op een mooie toekomst.
Wat is het alternatief? Leven in een wereld waarin - zoals Palmera ook al zei - je geen kind zou willen laten opgroeien. Want wat voor toekomst is er dan nog?


Dat laatste moet je echt even uitleggen. Ik snap hem denk ik niet :)

Je hebt nu toch ook hoop op een mooie toekomst?
Het leven is fantastisch. Daar heb ik echt geen geloof in het hiernamaals voor nodig. (En dan spreek ik voor mezelf uiteraard)

En wij en de kinderen zijn de toekomt. Leren je kinderen de aarde net weer beter achter te laten dan waar jij hem in gevonden hebt. En zij weer voor hun kinderen.


Er zijn genoeg redenen om zelfmoord te plegen. Één ervan zou zijn als ik de overtuiging zou hebben dat de mensheid er niet in zou kunnen slagen bepaalde processen om te stoppen of zelfs om te draaien en niet ooit tot een wereld vrede zou kunnen komen. En dat laatste, daar zijn bijna alle 'wetenschappers' het over eens kan alleen indien we tot een eerlijkere verdeling van arm en rijk kunnen komen. Ik ben ervan overtuigd dat het realistischer is om aan te nemen dat de mens dat bereiken kan, dan te hopen op een goddelijk ingrijpen.


P.s. Ik heb het woord 'wetenschappers' tussen aanhalingstekens gezet, omdat de meesten personen die zich met deze problematieken bezighouden, juist niet beoefenaars zijn van de wetenschappen in de enge betekenis van het woord.

Ibbel

Berichten: 49164
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:20

anjali schreef:
Ja,als je cellen bombardeert met allerlei straling,dan gaan ze zich wel delen,maar dat worden dan kankergezwellen.


Geen cellen, organisch-chemische verbindingen. Moleculen. Cellen hebben geen straling nodig om te delen, dat doen ze sowieso al. Daarom noemen we dat 'leven', weet je wel. Daar ging het over. Of dat vanzelf kon ontstaan.

Babootje: is weinig toeval voor nodig. Het verhipt van de straling in de ruimte, en wát er aan materiaal los rondzweeft zijn heel vaak simpele organische verbindingen zoals koolwaterstoffen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:25

Babootje schreef:
Dat is toch een utopie NatasjavE? Kijk om je heen. Denk je nu echt dat wij zelf in staat zijn de processen van vernietiging van deze aarde tegen te houden? iedere klimaattop is een wassen neus; iedere afspraak stuit op macht en geld. Maak je je nu echt geen zorgen over de toekomst? Misschien niet van jezelf (gelukje dat wij in NL wonen) dat zal de tijd misschien nog wel uitduren, maar die van je kinderen?


Ik maak me uiteraard ook zorgen over de toekomst als we het hebben over het milieu.
Alleen maakt dat niet dat ik geloof in God.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:34

Kadankovitch schreef:
Indestal schreef:
Helaas ga ik mee met kadankovitch....hele veldslagen door het geloof door de eeuwen heen en nog steeds...en als er een hemel bestaat, komen we allemaal naast elkaat te zitten, dus wat had het voor zin.

Precies, dat is een onweerlegbare logica.



Ehm - volgens mij is het geen logica, maar historie.

Ik neem even The Troubles als voorbeeld.
Een eufemisme van heb - ik - jou - daar.
"Katholiek tegen protestant"...?
Och - dat zijn namen.
Het ging over geld en macht. Rijk Engeland, vanwege huwelijk zoveel van Hendrik de achtste protestant tegen het voormalige wingewest Ierland.

Ik ben grootgebracht met de voortreffelijkheid van onze eigen Republiek der zeven Verenigde Nederlanden. (Nu ja, acht, maar mijn huidige woonstee was te arm om een stem in het kapittel te hebben.)
Nou - die revolutie tegen de Koning van Spanje (bekend uit het Wilhelmus ;) ) ging vooral over belastingen: de tiende penning, en het intrekken van de privileges van de lagere adel.
Accoord: Spanje bleef rooms - nieuwe bezems vegen schoon: de republiek kende een soort godsdienstvrijheid. (Al zaten de roomsen en soms ook de dopers in schuilkerken.)

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:59

Janneke2 schreef:
Indestal schreef:
Helaas ga ik mee met kadankovitch....hele veldslagen door het geloof door de eeuwen heen en nog steeds...en als er een hemel bestaat, komen we allemaal naast elkaat te zitten, dus wat had het voor zin.

Precies, dat is een onweerlegbare logica.



Ehm - volgens mij is het geen logica, maar historie.

Ik neem even The Troubles als voorbeeld.
Een eufemisme van heb - ik - jou - daar.
"Katholiek tegen protestant"...?
Och - dat zijn namen.
Het ging over geld en macht. Rijk Engeland, vanwege huwelijk zoveel van Hendrik de achtste protestant tegen het voormalige wingewest Ierland.

Ik ben grootgebracht met de voortreffelijkheid van onze eigen Republiek der zeven Verenigde Nederlanden. (Nu ja, acht, maar mijn huidige woonstee was te arm om een stem in het kapittel te hebben.)
Nou - die revolutie tegen de Koning van Spanje (bekend uit het Wilhelmus ;) ) ging vooral over belastingen: de tiende penning, en het intrekken van de privileges van de lagere adel.
Accoord: Spanje bleef rooms - nieuwe bezems vegen schoon: de republiek kende een soort godsdienstvrijheid. (Al zaten de roomsen en soms ook de dopers in schuilkerken.)[/quote]
Ik gebruikte het woord "logica" met betrekking tot de lering die uit de "historie" werd getrokken door Indestal.

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:17

NatasjavE schreef:
Babootje schreef:
Dat is toch een utopie NatasjavE? Kijk om je heen. Denk je nu echt dat wij zelf in staat zijn de processen van vernietiging van deze aarde tegen te houden? iedere klimaattop is een wassen neus; iedere afspraak stuit op macht en geld. Maak je je nu echt geen zorgen over de toekomst? Misschien niet van jezelf (gelukje dat wij in NL wonen) dat zal de tijd misschien nog wel uitduren, maar die van je kinderen?


NatasjavE schreef:
Ik maak me uiteraard ook zorgen over de toekomst als we het hebben over het milieu.
Alleen maakt dat niet dat ik geloof in God.


Maar dat geeft toch niet? Ik hoef jou daar niet van te overtuigen. Dat is ook mijn bedoeling niet.

Ik wil alleen uitleggen waarom ik dat wel doe. Ik vind het fijn dat mijn geloof mij het vertrouwen geeft dat het wel goed komt in de toekomst.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:51

Tieneke schreef:
Godzijdank ( ;-) ) is kerk en staat gescheiden in onze contreien. Dat moet ook zo gehouden worden.


Mee eens. Geloof is een privé aangelegenheid.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:08

Babootje schreef:
Babootje schreef:
Daar gaat het dus om Kadankovitch. Gelovigen leggen anderen niet op wat ze mogen zeggen en doen. Gelovigen leggen zich dat vooral zichzelf op. Als jij anders denkt en dat voor jezelf kunt rechtvaardigen dan is dat jouw goed recht. Maar net zo goed is het mijn goed recht en dat van Anjali om er anders over te denken. (Niet dat Anjali en ik precies hetzelfde denken) |Maar ook haar manier van denken is haar goed recht.

Kadankovitch schreef:
En dat bestrijd ik nou. Door het gebruik van beladen woorden worden andersdenkende toch gekrenkt. Zo kan ik mij heel wel voorstellen dat het vreselijk in de oren van een vrouw die abortus heeft gepleegd om haar, en alleen haar moverende redenen. Zij wordt voor moordenares uitgemaakt. .


Nee dat zeg ik niet. Als je goed leest, staat er dat een leven dat je beëindigt, impliciet is aan een leven doden. Dat is toch een logisch gevolg. Het is aan de lezer zelf om er moord van te maken. Ik maak ook niemand ergens voor uit. Ik belicht alleen wat de zienswijze van de bijbel hierin is. Dat ik deze zienswijze volgt is mijn vrijheid en mijn goed recht. Ik leg ook niemand iets verder op. Ieder heeft zn eigen keuze en afweging te maken.


Niet waar. Wat je als leven ziet is voor iedereen anders. Jouw woordkeuze in een voor een ander moeilijke keuze vind ik zeer grof, kwetsend en niet nodig. Ik zie het als een kind redden van een potentieel slecchte start en leven. In Amerika is de daalde misdaad ineens in de jaren 90. Omdat abortus is toegestaan sinds de jaren 70 en er dus minder potentieel kansarme kinderen in slechte situaties werden geboren.

Als deze manier van omgaan met elkaar christelijk is dan pas ik.

Vraagje - stemmen gelovigen ook christelijk (cu / sgp) puur omdat het christelijke partijen zijn, alleen omdat je nou eenmaal op een partij bij wie het geloof in beleid zit moet stemmen? Ook al sluiten ze qua rest van punten niet noodzakelijk aan?

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:43

Ik ben Belg en hier hebben we cd&v als christen-democratische partij. Die 'c' speelt niet rechtstreeks mee of ik er wel of niet op stem.
Wel geef ik toe dat ik nooit op een moslimpartij zal stemmen en dan net wel omdat het islamitisch geïnspireerd is. Kan me ook niet voorstellen dat ik me in een dergelijk programma zal kunnen vinden.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:47

Ik moet nergens op stemmen van iemand, dus dat bepaal ik zelf waar ik op stem. Ik stem landelijk meestal op SGP/CU en lokaal op de VVD.

Landelijk niet omdat het perse christelijke partijen zijn, maar ik denk doordat het christelijke partijen zijn kan ik me wel goed in het programma vinden.
Maar ik ken eigenlijk ook best veel mensen die niet christelijk zijn of bij een kerk horen en die ook daarop stemmen, dus ik weet niet of het wat uitmaakt dat er christelijke partijen zijn.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:53

Ik ben zelf wel christelijk, heb nog nooit landelijk gestemd (was 2 weken voor mijn 18e verjaardag toen volgens mij haha), maar zou niet per defenitie christelijk stemmen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:10

Ik vind het zelf vooral wonderlijk hoe je vanuit een christelijke visie bij de VVD uit kunt komen. Ik heb toch het idee dat Jezus daar zelf niet aan mee zou willen doen. (Ik geloof niet in Jezus als zoon van God, maar ik heb het idee dat ik wel een deel van zijn boodschap enigzins kan begrijpen, en... dat is niet die boodschap.)

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Godsdienstig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 21:14

Ben sowieso verbaasd wanneer mensen openlijk er voor uitkomen dat ze VVD stemmen :P