Preutsheid in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ratties4life

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:53

Sabri schreef:
Momenteel weer op naaktstrand. Ligt er opnieuw een stel waarvan alleen de vrouw topless ligt. Beide met broekjes aan maar wel tussen allerlei blote mensen gaan liggen aangezien dit een naaktstrand is. Blijkbaar durft vrouwlief zich niet meer met blote borsten op het textielstrand te liggen. Maar durven ze ook beide niet naakt maar wel tussen allerlei naakte mensen gaan liggen. Ik vind dat ook niet echt kunnen. Het is hier een naaktstrand en als er dan mannen met broeken aan ertussen gaan liggen terwijl de rest naakt is vind ik dat ook nogal onbeschoft.
Ook vind ik het nogal ongelijk, dat mannen met hun soms behaarde bovenlichaam en duidelijke borstvorming naakt buiten mogen lopen met hun bovenlijf, maar als vrouw zijnde je dat maar moet bedekken.


Ongelijk is het zeker, en dat is erg jammer. Is er niet iets om die ongelijkheid tegen te gaan?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:54

In Edam had je vroeger het strandbad, daar lag iedereen topless, als je wél een bovenstukje aandeed was je een preutse volendammer :+

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:55

Jammer dat mevrouw niet op het ‘normale’ strand met de borsten bloot durft gaan. Kan me voorstellen dat het dan wat ongemakkelijk is voor de andere mensen die wel met de billen bloot lopen. :j

Daar zou ik het gevoel bij krijgen dat de mensen vooral even ‘lekker’ komen koekeloeren. Al is dat dan vast niet zo bedoeld. :o

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:03

Ik heb geen enkele moeite met bloot. Ga naar de sauna, desnoods naar naaktstrand. Nee geen strak lijf en heb ook geen problemen met uitgezakte borsten, hangballen vetkwabben of wat ook.
Heb wat betreft de preutsheid het idee dat hoe mooier en perfecter het lichaam hoe groter de kans op preuts zijn,

wel eens iemand zien worstelen om een natte bikini uit te trekken zonder bloot te laten zien. Ze was zo onhandig aan het spartelen met een handdoek dat toen ze klaar was heel veel koppies haar kant opstonden. :+ denk als ze gewoon hup bovenstukje uit bh aan en broekje uit broekje aan het niemand was opgevallen. :P

Pas camper van mijn paps moeten afgooien op een naaktcamping. Dat hoeft voor mij dan weer niet. Veel te onpraktisch :') blote kont op bankbekleding of koken met een blote leuter tegen en op het gasstel. :x maar boeit me dus echt niet.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:08

Sommige mensen zien er ook niet bepaald smakelijk uit met bikini, dus wat maakt het nou in godsnaam uit? Ik ga ook gerust topless liggen zonnen hoor. Het is toch mijn lichaam, niemand hoeft daar perse naar te kijken, en als mensen dat wel doen of een opmerking maken dan slaap ik daar niet minder om hoor.

Lag laatst op het strand topless, en toen kwam er een groepje jongens langs lopen, en een vond het nodig om de opmerking "mooie tieten" te maken. Heb hem vriendelijk bedankt en het groepje een biertje aangeboden, hebben daarna nog een hele gezellig middag gehad.. Niemand die daarna nog een opmerking maakte, behalve het compliment dat alles zo mooi egaal bruin was ;)

Durf ook best van mezelf te zeggen dat ik een mooi lichaam heb en ik niet bang ben om dat te laten zien ;). Denk dat het in sommige gevallen ook een gevalletje jaloezie is, en dan vooral bij andere vrouwen.. Zo jammer!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:10

Mijn lijf is niet een om jaloers te zijn, ja spieren dat zeker maar ook hangborsten dankzij royale cub en een flubberhangbuik met los vel door medicatie en weer afvallen daarna. Heb een bikini waarin alles netjes wordt weggestopt. Een badpak idem maar ga ook net zo gemakkelijk naakt.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:15

Ja zeker ongemakkelijk als je op speciaal naaktstrand een stel, man of vrouw maakt niet uit, hebt wat daar met broekjes of zelfs een badpak aan tussen gaat liggen. Ik snap nooit dat mensen zich daar zelf prettig bij voelen om aangekleed tussen allerlei naakte mensen te willen liggen. Gelukkig is het steeds maar een enkeling maar toch, irritant is het zeker als zo'n persoon nog uitdrukkelijk naar de anderen gaat zitten loeren. Die mensen krijgen geen boete maar als ik me ongekleed of een vrouw in AD topless op het textielgedeelte begeef is er wel een boete mogelijk ..Overigens op de naaktstranden of in de meeste saunaas, er lopen er van super dik flabberig tot graatmager rond, niks valt nou echt op ofzo.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 26-07-18 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:16

Hoezo is het voor jullie ongemakkelijk? Zolang ze niet overduidelijk gaan liggen gluren of met een erectie zich liggen op te geilen? Het is geen uitkleed plicht op een naaktstrand. Kans op gillende kinderen is een stuk kleiner daar dus snap het wel een beetje.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:19

Ailill schreef:
Elisa2 schreef:
Ik vind in bikini op het strand al vreselijk omdat je zo bekeken word..topless lijkt me dat alleen maar erger + het feit dat iedereen tegenwoordig een camera/ fototoestel op de telefoon heeft. Dan schaam ik me niet voor mijn lichaam maar ik vind dat toch wel prive.

Voor de rest worden vrouwenborsten hier toch altijd nog erg geassocieerd met sex/ lust etc. juist ook door de oversexte (mannen)maatschappij en daarom word er ook krampachtig mee omgegaan denk ik.

Borstvoeding geven zou juist de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, want daar zijn die dingen eigenlijk voor..de rest is bijzaak. Ik heb daar dan ook totaal geen problemen mee. Midden in een restaurant is wat minder handig wellicht.

Voor de rest moeten vrouwen zelf weten wat ze doen,wel of niet topless. Dat is persoonlijk..maar ik kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger worden door de oversexte maatschappij en het extra risico op aanrandingen etc. (uitlokking) noem maar op.
Goed geschreven en sterke punten.

Los van het 'aandeel' v.d. mannen, want ik zal niet ontkennen dat die er zijn (al denk ik een stuk minder dan de meesten hier). Wat zouden jullie vrouwen hier aan kunnen doen?

Als ik bijv. kijk naar het VK/Ierland/Schotland, daar zijn in mijn ervaring de vrouwen een stuk mondiger. Daar moet je in een pub echt geen ruzie mee krijgen, kun je gerust een stomp op je neus verwachten. Al kan dit voor sommige mannen een trigger zijn, het zal er ook een hoop afschrikken.

Of bijvoorbeeld de meer zuidelijke landen, op bijv. Mallorca of in Italië, daar begreep ik opeens hoe het voelt om nagefloten/roepen te worden. Ik bedoel dan door vrouwen, lol. Best bizar. Je ziet wel duidelijk dat vrouwen er ook plezier in hebben.

Nu zeg ik niet dat dit hier ook de oplossing gaat zijn, beide zijn imo typisch lokale cultuureigenschappen. Ik vraag me wel af wat hier zou kunnen werken. Want blijkbaar schrikt het ene hoop vrouwen af, er moet toch ook vanuit jullie een verandering mogelijk zijn?


Goede vraag waar ik geen antwoord op kan geven, ik voel me kwetsbaar in bikini/ met minder kleren aan omdat ik vroeger in het zwembad daar een aantal (verschillende) nare ervaringen mee heb opgelopen. (ongewild betast worden)
Dus zolang ik geen bodyguard bij me heb zal ik niet snel de confrontatie aan gaan.

Naroepen en flirten kan leuk zijn en hoeft helemaal geen probleem te zijn, maar er zijn helaas toch wel veel mensen(mannen)die grensoverschrijdend gedrag vertonen.

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:20

karuna schreef:
Hoezo is het voor jullie ongemakkelijk? Zolang ze niet overduidelijk gaan liggen gluren of met een erectie zich liggen op te geilen? Het is geen uitkleed plicht op een naaktstrand. Kans op gillende kinderen is een stuk kleiner daar dus snap het wel een beetje.


Omdat je speciaal voor de mensen die het ongemakkelijk kunnen vinden naar het naaktstrand gaat. Ik had enkel een broekje aan tijdens mijn menstruaties op het naaktstrand. :j

Ik vond dat ook niet zo fijn, je bent dan toch bedacht op ‘gluurders’.

akishino
Berichten: 1876
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:22

Even vol verwondering het topic gelezen. Van topless zonnen naar verkrachting en swaffelende piemels :D

"Vroeger" toen ik 18-25 jaar was en topless ging zonnen interesseerde het me het niet als mensen keken. Topless was vrij normaal. Ik had een super strak lijf en mooie borsten daar was ik trots op, dus laat maar kijken als ze willen.
Nu zon ik nooit meer topless in het openbaar. Na een aantal zwangerschappen en extra kilo's, voel ik me daar niet zo prettig meer bij. Heb altijd het idee dat omstanders hard gillend weg gaan rennen als ik mijn topje uitdoe.

Dus bij mij heeft het preutse alles te maken met zelfvertrouwen of juist het ontbreken daarvan. En ik denk dat dat voor veel vrouwen zo is.

Hoe iemand rondloopt, topless, naakt, een a-cup of een dubbel d, in een hotpants of een skipak, het kan me eigenlijk niets schelen. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zo hoop ik dat andere mij ook in mijn waarde laten.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:30

leven en laten leven, ieder moet doen wat goed voelt, al wil je in je blote kont naar je werk, prima toch?
Ik heb er geen moeite mee.
Vind het echter soms wel beperkend dat andere er wel moeite mee hebben en ik dus niet altijd kan doen waar ik zin in heb.

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:32

cinniz123 schreef:
wilmatj schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor.. maar waarom vinden vele van jullie dat een ontbloot mannen bovenlichaam hetzelfde is als een ontbloot vrouwen lichaam?

Ik kan mij hierin namelijk alleen maar bedenken dat borsten door manen / kinderen zoizo als iets erotisch gezien wordt.


Ik vind topless zonnen op openbare plekken voor vrouwen dan ook niets..
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien?
Ik kan mij herrinneren dat ik dat vroeger ook echt niet fijn vond..

Maar goed ik zal wel preuts zijn dan.


Wat is het verschil tussen een man met cup b en een vrouw met cup b?
Ik denk(maar dat is dus mijn idee)
Man =vlees met tepel
Vrouw =vlees met tepel en melkklieren.
Naja laat je dat laatste nou niet aan de buitenkant zien dus zie weinig verschil.


Ehm een man met een B cup per definitie al onaantrekkelijk is?

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:37

karuna schreef:
Hoezo is het voor jullie ongemakkelijk? Zolang ze niet overduidelijk gaan liggen gluren of met een erectie zich liggen op te geilen? Het is geen uitkleed plicht op een naaktstrand. Kans op gillende kinderen is een stuk kleiner daar dus snap het wel een beetje.


Ik voel mij er met mijn 'Eva kostuum' wel ongemakkelijk bij als iemand dan met badpak of als man zijnde met broek aan pal naast jou of andere blote mensen gaat liggen of tussendoorlopen. Terwijl het textielstrand vele malen groter is waar je ook zou kunnen liggen. Net zoiets als van die mensen die in de stiltecoupe in de trein gaan zitten praten omdat je toch overal zou mogen praten.
In saunaas en op naaktcampings is het overigens ook verboden om je in badkleding te begeven op blote dagen. Ik denk om geloer te voorkomen. Het is natuurlijk ook wat vreemd om zelf je geslachtsdelen wel af te dekken zodat een ander dat niet kan zien maar wel naar andermans blote lichaamsdelen te kunnen gaan zitten kijken. Overigens zitten er ook nu kinderen op het naaktstrand maar die gillen inderdaad niet veel en de kans daarop is inderdaad wel kleiner. Je kan ook direct naast het naaktstrand gaan liggen, tussen mensen met textiel aan maar wel weinig gegil.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 26-07-18 15:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:37

Op het betaalde deel werd laatst wel iemand met kleren aangesproken. En er staan dus daadwerkelijk af en toe mensen vanaf het fietspad te gluren :roll:


akishino schreef:
Nu zon ik nooit meer topless in het openbaar. Na een aantal zwangerschappen en extra kilo's, voel ik me daar niet zo prettig meer bij. Heb altijd het idee dat omstanders hard gillend weg gaan rennen als ik mijn topje uitdoe.

Dus bij mij heeft het preutse alles te maken met zelfvertrouwen of juist het ontbreken daarvan. En ik denk dat dat voor veel vrouwen zo is.


En dat vind ik eigenlijk nog het verdrietigste eraan, dat het zoveel emotie oproept. Ik vind een naaktstrand fijn omdat het zo duidelijk maakt dat we allemaal maar mensen zijn - het geeft wat perspectief over hoe breed normaal is. Als je alleen maar in aanraking komt met gestylede plaatjes, de blote borsten bijna altijd die zijn van knappe jonge vrouwen, dan snap ik ook dat je een behoorlijk verschil voelt als jij daar zelf niet (meer) bijhoort.

Maar hoe meer je allerlei soorten en maten borsten ziet, hoe minder iets eruit springt als 'raar' of zelfs lelijk.
(Geldt trouwens ook voor piemels. Sophie Hilbrand heeft daar toen een serie over gemaakt - Sophie in de kreukels, over zelfbeeld. Met ook een serie over mannen en hun zelfbeeld en onzekerheden. En dan blijkt dat er best veel mannen zijn die zich daar onzeker over voelen en waarbij een deel van de onzekerheid misschien minder wordt als we meer bekend raken met de brede variatie die er is.)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37319
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:43

Klopt helemaal. Mooiste dat ik ooit ben tegen gekomen in de sauna is een vrouw met een eenzijdige borst amputatie. Gewoon normaal naar de sauna en geen mens liep te staren. En iemand met een stoma en een meneer zonder testikels ivm teelbalkanker. Dat is fijn om te zien, gewoon je lichaam accepteren als ok. *\o/* en idd vanaf maat anorexia tot heel zwaar obees en alles wat er tussen zit :j

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:44

Elisa2 schreef:
Ehm een man met een B cup per definitie al onaantrekkelijk is?


Vindt jij (en ik toevallig ook), maar sommige vinden dat wel aantrekkelijk. :)

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:44

akishino schreef:
Even vol verwondering het topic gelezen. Van topless zonnen naar verkrachting en swaffelende piemels :D

"Vroeger" toen ik 18-25 jaar was en topless ging zonnen interesseerde het me het niet als mensen keken. Topless was vrij normaal. Ik had een super strak lijf en mooie borsten daar was ik trots op, dus laat maar kijken als ze willen.
Nu zon ik nooit meer topless in het openbaar. Na een aantal zwangerschappen en extra kilo's, voel ik me daar niet zo prettig meer bij. Heb altijd het idee dat omstanders hard gillend weg gaan rennen als ik mijn topje uitdoe.

Dus bij mij heeft het preutse alles te maken met zelfvertrouwen of juist het ontbreken daarvan. En ik denk dat dat voor veel vrouwen zo is.

Hoe iemand rondloopt, topless, naakt, een a-cup of een dubbel d, in een hotpants of een skipak, het kan me eigenlijk niets schelen. Iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. Zo hoop ik dat andere mij ook in mijn waarde laten.


Zelfvertrouwen is zeker een (grote) factor voor een hoop meiden/vrouwen denk ik. Persoonlijk heb ik daar dikke schijt aan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor een ander niet zo is.
Ik heb geen compleet droog getraind lijf, maar ben er ook absoluut niet ontevreden over. Je kunt zien dat ik echt wel sport, maar ook dat ik geen nee zeg als iemand me een koekje geeft zeg maar :+

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:55

Bedekt is wel mooier, vind ik.

Maar als een vrouw topless wil dan moet ze dat lekker doen en zelf weten.

Er lopen tegenwoordig van die dikke mannen met veel grotere tieten dan van een vrouw en die dingen zijn lelijk ook maar daar doet weer niemand moeilijk over.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:01

Als een mannenborst hetzelfde is als een vrouwenborst.... gaan jullie dan ook met bloot bovenlijf op de fiets zitten, de hond uitlaten, een boodschapje doen etc? :?

Balou_k

Berichten: 14084
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:04

LadyMadonna schreef:
Als een mannenborst hetzelfde is als een vrouwenborst.... gaan jullie dan ook met bloot bovenlijf op de fiets zitten, de hond uitlaten, een boodschapje doen etc? :?


Dat laatste klinkt me heerlijk, lekker verfrissend de AH in. :+

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:04

LadyMadonna schreef:
Als een mannenborst hetzelfde is als een vrouwenborst.... gaan jullie dan ook met bloot bovenlijf op de fiets zitten, de hond uitlaten, een boodschapje doen etc? :?


Ik zou willen dat het kon nu _O-
Ik was net boodschappen aan het doen, het was zo heerlijk koel dat ik de neiging kreeg in mijn blote kont voor de koeling te gaan liggen. Toch maar niet gedaan, krijg je zo’n rare reputatie van.

Ragdollcat
Berichten: 14681
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:05

LadyMadonna schreef:
Als een mannenborst hetzelfde is als een vrouwenborst.... gaan jullie dan ook met bloot bovenlijf op de fiets zitten, de hond uitlaten, een boodschapje doen etc? :?



Ze mogen wel wat aan gaan trekken als ze ergens boodschappen gaan doen of in een restaurant komt.

Verder......moeten ze zelf weten.

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:06

LadyMadonna schreef:
Als een mannenborst hetzelfde is als een vrouwenborst.... gaan jullie dan ook met bloot bovenlijf op de fiets zitten, de hond uitlaten, een boodschapje doen etc? :?


Dat doen we niet, maar het is raar dat het niet kan eigenlijk.

cinniz123

Berichten: 4406
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:08

Elisa2 schreef:
cinniz123 schreef:

Wat is het verschil tussen een man met cup b en een vrouw met cup b?
Ik denk(maar dat is dus mijn idee)
Man =vlees met tepel
Vrouw =vlees met tepel en melkklieren.
Naja laat je dat laatste nou niet aan de buitenkant zien dus zie weinig verschil.


Ehm een man met een B cup per definitie al onaantrekkelijk is?


Oke oke je hebt een punt _O-