Preutsheid in Nederland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielleeee_
Berichten: 3175
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:28

Een borst is maar een stukje vlees hoor, net zoals een arm of been. Hoe kan je daar je eetlust van verliezen of niet tegen kunnen? Zijn zulke mensen ook vies van hun eigen borsten? :') Lijkt me heel vervelend, dan kan je nooit meer lekker douchen, omkleden of zelfs eten als je je eetlust verliest van een borst :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:30

Ik hou er niet van, ik draag zelf ook nooit hemdjes of korte broeken oid in het openbaar omdat ik mij er niet prettig bij voel. Ik hoef andere ook niet halfnaakt te zien, dus dan probeer ik maar de andere kant op te kijken. Ieder z'n ding.

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:32

Zou de preutsheid niet daarvandaan komen....dat veel mensen erg onzeker zijn geworden over hun lijf?

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:34

Sunnda schreef:
wilmatj schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor.. maar waarom vinden vele van jullie dat een ontbloot mannen bovenlichaam hetzelfde is als een ontbloot vrouwen lichaam?

Ik kan mij hierin namelijk alleen maar bedenken dat borsten door manen / kinderen zoizo als iets erotisch gezien wordt.


Ik vind topless zonnen op openbare plekken voor vrouwen dan ook niets..
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien?
Ik kan mij herrinneren dat ik dat vroeger ook echt niet fijn vond..

Maar goed ik zal wel preuts zijn dan.

Omdat het niets bijzonder is :)
Dat is alleen wat je er in je hoofd van maakt.


Oke maar als je hem dan zo stelt.

Zou een blote (slappe) piemel dan ook gewoon normaal is? Is ook normaal toch? Elke man heeft er 1

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:34

Popstra schreef:
Zou de preutsheid niet daarvandaan komen....dat veel mensen erg onzeker zijn geworden over hun lijf?
Ik denk het wel :j

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:34

Ik vind mijn eigen borsten best leuk, nu ik zwanger ben nog meer. Ik sta er niet mee te zwaaien, maar in mijn eigen tuin loop ik lekker in blote billen (as we speak) en als de buurman of buurvrouw dan om een klontje suiker komt vragen moet die ofwel z’n ogen sluiten en zwarte koffie drinken ofwel een keer slikken en genieten van z’n koffie met suiker.
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 26-07-18 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:35

Popstra schreef:
Zou de preutsheid niet daarvandaan komen....dat veel mensen erg onzeker zijn geworden over hun lijf?

Als ik kijk naar de jongeren en hun instagram, denk ik niet dat je daar veel reacties krijgt als je geen perfect lichaam hebt. De posters hebben allemaal een superlichaam en eten de hele dag vogelzaad als je het mag geloven op het eerste gezicht.
Ik kan mij best voorstellen dat dit lastig is voor de jeugd als je lijf net iets anders is als het perfecte plaatje.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:36

Balou_k schreef:
Ik vind mijn eigen borsten best leuk, nu ik zwanger ben nog meer. Ik sta er niet mee te zwaaien, maar in mijn eigen tuin loop ik lekker in blote billen (as we speak) en als de buurman of buurvrouw dan om een klontje suiker komt vragen moet die ofwel z’n ogen sluiten en zwarte koffie drinken ofwel een keer slikken en genieten van z’n koffie met suiker.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:37

Je eetlust verliezen als er borstvoeding wordt gegeven vind ik echt erg overdreven en heb nooit gedacht dat mensen dat zo verschrikkelijk vinden :')
Je weet dat de borsten daar in eerste instantie voor bedoeld zijn? Om een kind mee te voeden. Waarom mag het kind niet in het openbaar eten en alle volwassenen wel, alleen maar omdat je misschien eventueel een klein stukje borst kan zien? >;)
Verlies je ook je eetlust als je de uier van een koe of paard ziet?

belle_boef

Berichten: 10744
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:37

Balou_k schreef:
Ik vind mijn eigen borsten best leuk, nu ik zwanger ben nog meer. Ik sta er niet mee te zwaaien, maar in mijn eigen tuin loop ik lekker in blote billen (as we speak) en als de buurman of buurvrouw dan om een klontje suiker komt vragen moet die ofwel z’n ogen sluiten en zwarte koffie drinken ofwel een keer slikken en genieten van z’n koffie met suiker.


Wat nou als hij om melk komt vragen?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:37

Voor mij heeft het niks met preutsheid te maken ik vind het gewoon niet nodig.

Ik zou nooit topless gaan net zo min als naar een sauna buiten badpak dag om. Simpel weg omdat ik liever kijk naar iemand in bikini als naakt. Als ik het perfecte lichaam zou hebben zou ik het nog niet doen of willen zien.

Idem met borstvoeding. Ik heb nooit openbaar gevoed. Alleen prive of gekolft met de fles als we weg gingen. Ik heb er gewoon weg niks mee.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:38

verootjoo schreef:
Je eetlust verliezen als er borstvoeding wordt gegeven vind ik echt erg overdreven en heb nooit gedacht dat mensen dat zo verschrikkelijk vinden :')
Je weet dat de borsten daar in eerste instantie voor bedoeld zijn? Om een kind mee te voeden. Waarom mag het kind niet in het openbaar eten en alle volwassenen wel, alleen maar omdat je misschien eventueel een klein stukje borst kan zien? >;)
Verlies je ook je eetlust als je de uier van een koe of paard ziet?
Nou inderdaad, je reinste discriminatie dit, die arme baby's :P

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

wilmatj schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor.. maar waarom vinden vele van jullie dat een ontbloot mannen bovenlichaam hetzelfde is als een ontbloot vrouwen lichaam?

Ik kan mij hierin namelijk alleen maar bedenken dat borsten door manen / kinderen zoizo als iets erotisch gezien wordt.


Ik vind topless zonnen op openbare plekken voor vrouwen dan ook niets..
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien?
Ik kan mij herrinneren dat ik dat vroeger ook echt niet fijn vond..

Maar goed ik zal wel preuts zijn dan.


Wat is het verschil tussen een man met cup b en een vrouw met cup b?
Ik denk(maar dat is dus mijn idee)
Man =vlees met tepel
Vrouw =vlees met tepel en melkklieren.
Naja laat je dat laatste nou niet aan de buitenkant zien dus zie weinig verschil.

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

Ailill schreef:
verootjoo schreef:
Je eetlust verliezen als er borstvoeding wordt gegeven vind ik echt erg overdreven en heb nooit gedacht dat mensen dat zo verschrikkelijk vinden :')
Je weet dat de borsten daar in eerste instantie voor bedoeld zijn? Om een kind mee te voeden. Waarom mag het kind niet in het openbaar eten en alle volwassenen wel, alleen maar omdat je misschien eventueel een klein stukje borst kan zien? >;)
Verlies je ook je eetlust als je de uier van een koe of paard ziet?
Nou inderdaad, je reinste discriminatie dit, die arme baby's :P


Ik zit liever naast een borstvoedende mama met baby dan een huilende hongerige baby omdat sommige mensen geen borst durven te zien :j :+
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 26-07-18 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:39

Popstra schreef:
Zou de preutsheid niet daarvandaan komen....dat veel mensen erg onzeker zijn geworden over hun lijf?

Ik denk het wel, ja.

Ik ben een twintiger en sport wekelijks bij een intensieve groepsles van zo'n 60 studentes. Echt goed zweten. 9 van de 10 keer ben ik naderhand letterlijk de énige die op dat sportcentrum doucht. De rest gaat thuis douchen.

Ik denk niet dat er onder die studentes echt angst heerst om gefilmd te worden. Tuurlijk is je douche/bad thuis fijner, maar ik denk dat veel jongeren/jongvolwassenen vooral kiezen om gekleed of thuis te douchen uit preutsheid en schaamte voor zichtbare imperfecties. Op de basisschool en middelbare school werd er in mijn omgeving ook al wat ongemakkelijk over gedaan.

Sabri

Berichten: 1403
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:40

wilmatj schreef:
Ik heb niet alles gelezen hoor.. maar waarom vinden vele van jullie dat een ontbloot mannen bovenlichaam hetzelfde is als een ontbloot vrouwen lichaam?

Ik kan mij hierin namelijk alleen maar bedenken dat borsten door manen / kinderen zoizo als iets erotisch gezien wordt.


Ik vind topless zonnen op openbare plekken voor vrouwen dan ook niets..
Waarom moeten kinderen dat allemaal gelijk al zien?
Ik kan mij herrinneren dat ik dat vroeger ook echt niet fijn vond..

Maar goed ik zal wel preuts zijn dan.


Er zijn ook genoeg kinderen met naakte ouders op het naaktstrand. Of op bv naaktcampings. Er is niks om van te schrikken voor kinderen als je daar als ouders op een gewone manier mee omgaat. Zo ben je nu eenmaal geboren en niks om je daarvoor te schamen.

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:40

belle_boef schreef:
Balou_k schreef:
Ik vind mijn eigen borsten best leuk, nu ik zwanger ben nog meer. Ik sta er niet mee te zwaaien, maar in mijn eigen tuin loop ik lekker in blote billen (as we speak) en als de buurman of buurvrouw dan om een klontje suiker komt vragen moet die ofwel z’n ogen sluiten en zwarte koffie drinken ofwel een keer slikken en genieten van z’n koffie met suiker.


Wat nou als hij om melk komt vragen?


Dan heeft hij pech, want ik heb geen melk in huis en de poedermelk is ook op. :+

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:40

Ik zie mensen hier schrijven dat topless zonnen 40 jaar geleden heel normaal was... Maar mijn ervaring is toch echt dat het veel korter geleden nog normaal was. Ik ben 37, en ik was ‘vroeger’ (lees: toen ik nog tijd had hele zomers aan een meer of op het strand te liggen) vrijwel altijd topless aan het strand. Ook bijvoorbeeld toen ik 16 was, en ik met een vriendinnetje en haar ouders op vakantie was. Met een hele groep vrienden naar het strand? Geen van de meiden/vrouwen had een bikinitopje aan, tenzij we even naar een strandtent gingen.
Een jaar of 10 geleden begon het snel minder normaal te worden naar mijn idee. Vooral de jongere meiden van net een paar jaar jonger zag je echt niet topless, en er werd veel meer gewezen, gegiecheld, etc, kortom, je merkte echt dat er ineens anders tegenaan gekeken werd.

Overigens, ik ben ook in die tijd vaak zat nagefloten of nageroepen terwijl ik topless in de rondte liep. Maar eigenlijk zag ook niemand daar kwaad in, en werden ze echt vervelend (wat zelden gebeurde) dan gaf je een grote bek terug en dat was dat. Ik denk zelf dan ook dat een groot deel van de ‘nieuwe preutsheid’ veroorzaakt wordt door het tegenwoordige idee dat elke man een potentiële verkrachter of tenminste aanrander is. Iemand die een keer fluit wordt zo’n beetje gelijkgesteld met een daadwerkelijke aanrander. En nee, kijken, fluiten, zelfs een keer roepen staat daar niet gelijk aan.
Overigens, wel even een nuance, ‘vroeger’ hoewel je vroeger echt wel nagefloten werd, was het een stuk minder opdringerig. Het ‘hé meisje, meisje! Pssst pssst!’ En je achterna lopen/achtervolgen gebeurde niet of bijzonder weinig. Het was gefluit of een ‘zo dan!’ opmerking als je voorbij liep. En dat vind ik een hele andere categorie dan wat ik tegenwoordig soms meemaak, zelfs gewoon op straat (gelukkig word ik nog steeds nagefloten, dat dan weer wel :') _O- ).
De andere reden is naar mijn idee dat veel meiden tegenwoordig in hun jeugd/schooltijd veel meer in contact komen met jongeren die bloot een stuk minder normaal vinden en die blootheid zien als promiscuïteit, en dat beïnvloedt toch zeker ook je idee ervan.
Laatst bijgewerkt door Supertje op 26-07-18 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:41

Klopt wel hoor! Toen ik 10/15 was deed moeders niet anders. Ik ben nu 26. ;)

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:43

Brainless schreef:
Balou_k schreef:
Oude mensen van die generatie juist niet volgens mij.

Ik herinner het mij nog goed dat mijn moeder vroeger regelmatig topless ging zonnen in de tuin of aan het strand. Aan het strand was dat sowieso een relatief normaal gegeven. Tegenwoordig is dat ‘vreemd’.

(Mijn moeder is 47)

47 is niet "de oude generatie".
Dat zijn de mensen daarboven (dus 65/70+).
Als je moeder 47 is is ze geboren in de jaren 70 en toentertijd kwam topless zonnen en naaktstranden helemaal in (in bepaalde delen van het land).


Ik kom zelf uit de jaren 70 en ik kan mij idd herinneren dat er toen veel vrouwen topless aan het zonnen waren. Het was heel normaal.

Zelf houd ik liever wat aan dus dat heb ik niet mee gekregen van thuis.

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Preutsheid in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:46

Gelukkig is mijn hond nog niet in shock van mijn blote billen. Sterker nog, die gunt me geen blik waardig. :(

Afbeelding
Afbeelding

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:50

Balou_k schreef:
Gelukkig is mijn hond nog niet in shock van mijn blote billen. Sterker nog, die gunt me geen blik waardig. :(

[ [url=m/bqJQTC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rntHAV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Doe mij ook zo'n zwembad *D

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:52

Danielleeee_ schreef:
Een borst is maar een stukje vlees hoor, net zoals een arm of been. Hoe kan je daar je eetlust van verliezen of niet tegen kunnen? Zijn zulke mensen ook vies van hun eigen borsten? :') Lijkt me heel vervelend, dan kan je nooit meer lekker douchen, omkleden of zelfs eten als je je eetlust verliest van een borst :')


Gelukkig ben ik niet 'vies' van mijn eigen borsten, maar op een terras of in een restaurant houd ik ze wel bedekt :).


verootjoo schreef:
Je eetlust verliezen als er borstvoeding wordt gegeven vind ik echt erg overdreven en heb nooit gedacht dat mensen dat zo verschrikkelijk vinden :')
Je weet dat de borsten daar in eerste instantie voor bedoeld zijn? Om een kind mee te voeden. Waarom mag het kind niet in het openbaar eten en alle volwassenen wel, alleen maar omdat je misschien eventueel een klein stukje borst kan zien? >;)
Verlies je ook je eetlust als je de uier van een koe of paard ziet?


Uiteraard begrijp ik het menselijk lichaam en weet ik waar borsten voor bedoeld zijn :') .

Ailill schreef:
Ik zit liever naast een borstvoedende mama met baby dan een huilende hongerige baby omdat sommige mensen geen borst durven te zien :j :+


Zoals ik aangegeven heb in mijn eerste berichtje ben ik niet tegen borstvoeding, maar is het in mijn ogen wat beschaafer/netter (ik kom even niet op het juiste woord) om borstvoeding te geven onder een mooie doek of sjaal. Gewoon een beetje meer van 'we moeten het met zijn allen doen, laten we elkaar wat tegemoet komen :)' in plaats van 'ik hoef geen rekening te houden met anderen, zolang ikke het maar naar mijn zin heb'.

Maar, voor de tweede keer, dit topic is niet bedoeld om borstvoeding in het openbaar te bespreken, dus laten we weer ontopic gaan :).

Doubtless

Berichten: 8490
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:58

Cabelona schreef:
Vanochtend las ik met verbazing dit artikel: https://www.ad.nl/vught/wanneer-komt-he ... ~a03ee6d6/

Ik vind het dan ook raar dat mevrouw op het topless zonnen is aangesproken.


Die mevrouw is aangesproken nav een klacht van andere mensen. De vraag zou beter kunnen zijn: waarom klagen mensen erover dat vrouwen topless zonnen?

Ik zon nooit topless, veel te veel telefoons.
Sauna geen probleem, maar dat is de aangewezen plek ervoor met alleen maar mensen die er hetzelfde over denken.

Machie

Berichten: 16009
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:05

Popstra schreef:
Zou de preutsheid niet daarvandaan komen....dat veel mensen erg onzeker zijn geworden over hun lijf?


Ik denk het wel.

Ik kan me er geen tel druk om maken. Ik vind een behaarde bierpens van een man net zo onaantrekkelijk als een vrouw met borsten op dr knieen. Maar als iemand topless wil zonnen, dikke prima. En onaantrekkelijk is iets anders dan afzichtelijk. Leven en laten leven! Ik loop ook gewoon in korte broek en shirtje op slippers rond. Wie er last van heeft kijkt maar de andere kant op, niet mijn probleem.