Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:01

Er zijn gewoon niet genoeg plekken op de wereld om al die massa’s dieren te fokken en te plaatsen die door ons opgevreten worden. De vraag is te groot, er is overbevolking.
Hoe meer “normaal” het wordt dat we iedere dag vlees eten uit de supermarkt, hoe minder snel dit probleem wordt opgelost. Een oplossing? Geen idee. Je gaat niet de hele/halve wereld kunnen overtuigen om vega te eten.

Tot die tijd eet ik van eigen bodem.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:02

Anoniem schreef:
Géén diertjes, wel kindjes of uitgebuitte arbeiders....
Ook sneu.

Volgens mij heb ik de herkomst van mijn eten redelijk op orde. Maar als je tips hebt hoor ik ze graag. :)

Overigens, zoals ik al zei: in de vleesindustrie wordt er óók volop uitgebuit. Niet alleen de mentale stoornissen die zich voordoen bij slachters, maar ook het veevoer dat verbouwd wordt op ex-regenwoud grondgebied dat boeren aldaar gedwongen voor een woekerprijs aan het Westen mogen verkopen.
0 impact hebben is moeilijk, maar je kunt op zijn minst zo veel mogelijk schakels proberen te elimineren.

Movement

Berichten: 1536
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:02

Ik wil graag vegetarisch worden, al ben ik wel heel erg vatbaar voor een b12 te kort. Zelfs nu met vlees krijg ik al elke maand een b12 injectie. Word dat dan een groter probleem als ik geen vlees meer eet?

kaatje77

Berichten: 10433
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:03

Vreselijk om te lezen dat het er nog steeds zo aan toe gaat, en dat terwijl deze bezoeken aangemeld zijn. Ik moet er niet aan denken wat er normaal gebeurd...

Arme dieren.

Toen ik begin 2000 bij veel slachthuizen binnenkwam om de oornummers op te halen ( deze werden door ons bedrijf vernietigd) merkte ik altijd dat zodra ik als meisje binnenkwam, de kerels effe stoer moesten doen.

In Epe heb ik er bijna 1 van de ladder getrokken en in Apeldoorn werd ik zo boos op de schieter, die wou effe stoer doen en in plaats van het genade Schot tussen de ogen, moest hij hem eerst 2x in de ruggengraat schieten :x
Ze hebben het daar geweten, ik heb direct de leidinggevende erop aangesproken.

Ik blijf desondanks gewoon vlees eten, beesten blijven toch wel geslacht worden, maar er mag van mij wel continue toezicht op worden gehouden als ik de berichten moet geloven.....arme diertjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:05

Had ik die tips maar.
Mn punt is eigenlijk dat niet iedereen die heel hard roept hoe verschrikkelijk vleeseters zijn, beseft dat zijn bonen of stuk fruit waarschijnlijk door een kind geoogst zijn. Niet te hard elkaar voor dierenbeul uitmaken als het alternatief echt niet altijd beter is.

Mariska_28

Berichten: 10506
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:05

Misschien moet er op vlees ook maar een foto, net als op een pakje sigaretten.. Misschien dat mensen dan beter beseffen dat het een stuk dood dier is, dat waarschijnlijk een kort rotleven gehad heeft een dus ook mogelijk barbaar geslacht is..

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:07

Movement schreef:
Ik wil graag vegetarisch worden, al ben ik wel heel erg vatbaar voor een b12 te kort. Zelfs nu met vlees krijg ik al elke maand een b12 injectie. Word dat dan een groter probleem als ik geen vlees meer eet?

Dat moet je met je arts bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:07

Damned schreef:
Hoe kan je het houden van dieren voor de slacht en het eten van dieren dan nog goedpraten vraag ik me af...



Nou inderdaad. Je bent heus geen beter persoon als vegetariër, maar toch snap ik niet dat er nog mensen zijn die rustig slapen nadat ze weten dat dit met hun dagelijks stukje vlees is gedaan.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:08

Vreselijk, verschikkelijk, misselijkmakend. Ga maar door..
Daarom koop ik geen vlees meer. Op en enkele uitzondering na en dat is dan biologisch. Hebben ze in ieder geval een fijn leven gehad.

Vlees eten is totaal niet van deze tijd. De keuze vleesvervangers is absurd groot, en erg lekker en divers.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:09

Walgelijk...
Als de vraag minder wordt zullen er ook minder dieren geslacht worden uiteindelijk, dus vlees blijven eten omdat de dieren toch wel geslacht worden is een flauwekul reden.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:09

Dat de consument zich nog durft verschuilen achter ‘dit is mijn schuld niet’ snap ik niet. Je wil en kan het niet zelf slachten omdat je dat te eng if erg of wreed vindt maar je denkt dan wel dat degene die het dan wél wil doen, het ook ‘humaan’ gaat doen... wat dat dan ook wil zeggen.
Zoveel dieren op te kleine oppervlaktes. Elke zoveel maanden brandt er wel ergens een stal af en laten duizenden kippen of varkens op vreselijke wijze het leven. Arme boer!
Het ellenlange transport wat met veel stress gepaard gaat .

Degene die nog dagelijks vlees eten, houden deze zaken gewoon. In stand, of ze dat nu willen of niet helaas. Blijkbaar lukt het ons niet om de zaken te verbeteren. Integendeel, de massaproductie heeft de zaken volgens mij veel erger gemaakt.

Supervixen

Berichten: 12871
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:10

Ik schaam me steeds meer als ik vlees eet. Vanwege al deze verhalen uit de slachthuizen zijn mijn vriend en ik veel minder vlees aan het eten. Het gaat me meer en meer tegenstaan. Hoe kan ik mijn kat knuffelen en vertroetelen terwijl ik er ook aan mee werk dat dieren dit soort dingen moeten ondergaan?
Gelukkig leer ik steeds beter koken zonder vlees en werken we eraan om geen vlees meer te eten.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:13

Anoniem schreef:
Had ik die tips maar.
Mn punt is eigenlijk dat niet iedereen die heel hard roept hoe verschrikkelijk vleeseters zijn, beseft dat zijn bonen of stuk fruit waarschijnlijk door een kind geoogst zijn. Niet te hard elkaar voor dierenbeul uitmaken als het alternatief echt niet altijd beter is.


Dit begrijp ik niet, iemand die vlees eet zou geen bonen of fruit eten? Daarbij worden de soyabonen hoofdzakelijk voor veevoer geteeld. Niet dat die misstanden goed te praten zijn.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:13

Dioxide schreef:
Ik schrik hier ook van, maar mijn achterhoofd kijkt er niet van op...

Er loopt zoveel tuig rond in de "productie" van de grotere slachthuizen, ik geloof dat het daar voornamelijk aan ligt. De kleinere slachters zijn 9/10 keer vakmensen met een hart voor dieren en het begrip dat slachten vakkundig en snel moet gebeuren.


Precies dit..

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:14

Het is heel erg en walgelijk gewoon.
Maar ik weet helaas dat het gebeurd........en kijk hier ook niet van op.
Wel blijf ik het ziekmakend vinden en wen ik er nooit aan als ik weer zulke nieuws te lezen krijg.

Gelukkig eet ik geen vlees, vis of pluimvee.

Vlees eten ok, maar dan wel met respect naar het dier toe bij leven en op de slachtplaats en het moet snel en vakkundig gedaan worden.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 19-06-18 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:15

Terug naar eigen vee en kleine dorpsslagertjes zal denk ik inderdaad al een hoop narigheid voorkomen. Veel mensen zullen opeens toch niet zo'n behoefte aan vlees hebben (liet die actie van 'kweek je eigen vleeskip' pakketten mooi zien) en geen lopende band werk slagerijen meer. Toezicht vanuit de eigenaren en kopers van het vee/vlees zal ook een hoop doen.


Ik eet ondertussen al zo'n 20 jaar geen dieren meer behalve als ik zelf te veel kippen/kalkoenen heb. Daarvan weet ik dat ze goed geleefd hebben en snel, netjes, en met nagenoeg geen stress gestorven zijn. Maar mijn honden en katten eten wel vlees. Moet zeggen dat ik dat wel lastig vind, daar is al helemaal weinig op te vinden waar dat vlees vandaan komt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:17

Anoniem schreef:
Had ik die tips maar.
Mn punt is eigenlijk dat niet iedereen die heel hard roept hoe verschrikkelijk vleeseters zijn, beseft dat zijn bonen of stuk fruit waarschijnlijk door een kind geoogst zijn. Niet te hard elkaar voor dierenbeul uitmaken als het alternatief echt niet altijd beter is.

Maar hoezo is het alternatief niet beter?
Er is voor een stukje vlees vele malen meer soja nodig dan voor een sojaburger. Stel dat inderdaad alle soja geplukt wordt door kinderen, waarom eet je dan de vleesburger terwijl daar eigenlijk veel meer soja in zit (en dus meer kinderarbeid)? Waarom is het alternatief dan 'niet beter'?
En qua tips, wat doe jij om dit te vermijden? Het is duidelijk iets wat je hoog zit. Ik leer graag bij. :)

Verder zou ik best wel een bron willen zien van dat al mijn eten "waarschijnlijk" uit kinderarbeid komt. Ik denk namelijk dat dat niet zo is. Ja of je doelt op scholieren die in een kas werken :Y) Daar kan ik dan weer geen problemen mee hebben als ik eerlijk ben.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:18


Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:18

En vandaag in onze Belgische krant:


Afbeelding

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:19

Niemand verplicht dit dierenleed, zelfs de consument niet. Dit is gewoon gebaseerd op winst en dat er steeds meer filmpjes verschijnen is echt wel een teken dat het geen uitzonderingen op de regel zijn.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:20

Damned schreef:
En vandaag in onze Belgische krant:


[ [url=m/MNS0wI.png]Afbeelding[/url] ]



Ik walg al bij de naam ‘vleeskippen’

julius_juut

Berichten: 3105
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:24

Kip is standaard **** qua dierenwelzijn. Snapte ook niet goed waarom iemand dat hier als beter noemde dan varken.

Ik vind het vergassen wat tegenwoordig als de diervriendelijkere methode van verdoving wordt gezien en toegepast trouwens ook zo iets. Ja het gaat sneller/soepeler voor de fabriek, maar is het werkelijk diervriendelijk? Het is niet snel, en zelf vind ik te weinig lucht krijgen echt heel vervelend voelen.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:44

Zal jullie bij deze beloven dat ik nooit meer een stuk vlees eet na het zien van deze beelden. Ben hier echt heel erg van geschrokken.. Klinkt misschien slecht dat daar deze beelden voor nodig zijn geweest, en misschien naïef dat ik dacht dat het er in Nederlandse niet slecht aan toe ging. Maar ik kan hier wel om janken zeg bah!

Ik ben niet echt tegen slachten, maar wel op een nette en liefst nog vriendelijke manier zover dat gaat. Maar dit is echt walgelijk bah!!

8nnemiek

Berichten: 43427
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:48

:)ddd Kip, het meest mishandelde stukje vlees. Kip! :)ddd

Het is inderdaad al heel lang bekend dat kippen op een vreselijke manier gehouden en geslacht worden.
Ik heb er niet veel moeite mee om af en toe vlees voor anderen te kopen of bereiden, maar kip zal ik nooit kopen.
Varken eigenlijk ook niet. Zo'n enorm intelligent en gevoelig dier, dat vind ik zelfs zonder deze wantoestanden al niet kunnen hoe ze gehouden en behandeld worden.

Zelf eet ik al ruim 20 jaar vegetarisch, en het verbaast me ook niet zo heel erg dat dit soort zaken voorkomen. Wat mij meer verbaast is dat dit nu pas in het nieuws komt, terwijl dit echt al veel langer speelt.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 20:53

Perfecte voorbeeld van waar het fout gaat in de advertentie hieronder...
Afbeelding