Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StableDoor

Berichten: 1683
Geregistreerd: 23-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:11

superpony schreef:
Maar als je geen dierenleed wil, wat denk je dan van palmolie en waar dat allemaal in zit? Zag laatst filmpje hoe de bedreigde apen zich verzetten tegen de machines, echt vreselijk.

Of al ons afval waar dieren last van hebben?
En energie verbruik/misbruik, teveel water verbruik etc.

Overal lijden dieren onder ons gedrag natuurlijk.


Dat andere dingen ook dierenleed veroorzaken betekent niet dat je dit dan ook maar zo moet laten gebeuren. Aan al deze dingen kan je als consument iets doen, alle gebieden waarop je iets doet helpen!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:11

Giolli schreef:
LadyMadonna schreef:
Dus poesie mauw moet ook vegan worden?



En met een blote billen gezicht door het leven!
Zonder gekheid, dit is dus wat mij tegen staat. Ik zou best geen vlees meer kunnen eten, maar alles waar nog meer dierlijke producten in zit, ja sorry maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Het klinkt misschien wat lüllig, maar daar ben je dus de rest van de dag mee bezig. Krijg je een gebakje voorgeschoteld, moet je het afslaan, en ga zo maar door. Dit gaat dus je hele leven in beslag nemen en daar pas ik dan weer voor...


Ik ben ook niet compleet vegan. Dat is in onze maatschappij idd nog wel een uitdaging. Maar ik doe wat ik kan. Ik kook vegan thuis maar buitenshuis is het vega. Als er een relatief eenvoudig of lekker vegan alternatief is, doe ik dat. Maar als niet dan niet. Ik denk altijd maar dat alle beetjes helpen!

Ben overigens wel haast volledig overgestapt naar cruelty free make up en heb ook gewoon nog alles hoor.

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:13

En door deze resultaten ben ik blij dat alle varkens die hier de stal uit gaan meegaan met een goede chauffeur en worden geleverd aan een slachterij die zo transparant is dat je van begin tot eind met eigen ogen het proces mag zien. 1 fout is voldoende om niet één varken meer aangeleverd te krijgen vanaf ons bedrijf.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:14

StableDoor schreef:
superpony schreef:
Maar als je geen dierenleed wil, wat denk je dan van palmolie en waar dat allemaal in zit? Zag laatst filmpje hoe de bedreigde apen zich verzetten tegen de machines, echt vreselijk.

Of al ons afval waar dieren last van hebben?
En energie verbruik/misbruik, teveel water verbruik etc.

Overal lijden dieren onder ons gedrag natuurlijk.


Dat andere dingen ook dierenleed veroorzaken betekent niet dat je dit dan ook maar zo moet laten gebeuren. Aan al deze dingen kan je als consument iets doen, alle gebieden waarop je iets doet helpen!


Dat zeg ik ook niet. Ik vind alles erg, maar palmolie weten veel mensen niet en het zit echt overal in. Ga er als consument maar aanstaan om diervriendelijk in te kopen en te leven

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:16

Magrathea schreef:
Giolli schreef:
En met een blote billen gezicht door het leven!
Zonder gekheid, dit is dus wat mij tegen staat. Ik zou best geen vlees meer kunnen eten, maar alles waar nog meer dierlijke producten in zit, ja sorry maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in. Het klinkt misschien wat lüllig, maar daar ben je dus de rest van de dag mee bezig. Krijg je een gebakje voorgeschoteld, moet je het afslaan, en ga zo maar door. Dit gaat dus je hele leven in beslag nemen en daar pas ik dan weer voor...

Gut dit herken ik dan weer niet. Het is niet alsof mij de hele dag door gebakjes en saucijzenbroodjes worden aangeboden. Ik ren net zo hard door de supermarkt als ieder ander. (Misschien wel sneller want ik sla een paar schappen over :Y) )

Het vereist wat aanpassingen, ja. Dat is met elke verandering zo. Echter vraag ik me nog elke dag af waarom ik ooit dacht dat het zo moeilijk zou zijn.

Ik heb trouwens zomaar het idee dat de 15 miljoen dieren die geslacht worden niet grotendeels naar dierenvoeding gaan. Dus eh ja, de grote dingen eerst aanpakken lijkt me. (En wat in dierenvoeding zit wordt echt geen beest speciaal voor geslacht hoor :o )
Ook @superpony, já er zijn absoluut veel dingen aan de hand in de wereld. Maar ik vind dat persoonlijk een beetje een gek argument, om dan maar niets te doen. Ik neem aan dat je dat ook niet bedoelt.


Nee, ik zou ook niet “niets” willen doen, maar ik vind het lastig om bvb zoals bovenstaand te zeggen ik eet geen varken en wel rund.
Ik vind zelf dat ik al heel bewust mijn vlees eet en het haal/koop en ik zou best ook geen vlees willen eten, maar het lijkt me veel gedoe om op de rest te letten. Alhoewel, zoals jij het zegt zal het vast wel “hier en daar een aanpassing” zijn, en alles went natuurlijk...

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:18

superpony schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik vind alles erg, maar palmolie weten veel mensen niet en het zit echt overal in. Ga er als consument maar aanstaan om diervriendelijk in te kopen en te leven

Ok maar je kunt ook palmolievrije producten kopen. (Al is palmolie de laatste tijd wel een stuk minder heftig dan eerder hoor, de regelgeving wordt beter.)
Of anders bedenken: als je nou heel makkelijk een heel groot deel van je dierenleed-impact kan verminderen, dan is dat toch een goed idee? :) Palmolie is over het algemeen maar een klein deel van je dieet (zelfs als je er niet op let), veel minder dan vlees in het gemiddelde dieet.

Overigens: die apen worden ook verjaagd in bossen die worden omgekapt zodat er veevoer verbouwd kan worden :(

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:28

Het is elk klein beetje en alles bij elkaar.

Je doet wat je kan en dat is al meer dan niks doen. Maar als ik om me heen kijk, hoeveel mensen nog helemaal niks doen, word ik wel wat treurig. Hier kun je alles te fiets doen in het dorp in principe, maar zoveel buren die voor alles de auto pakken en zeker als je een dag thuis bent ze op en neer ziet rijden.......Daar word ik echt moedeloos van.

Nu is minder suikers een hype, betere verpakkingsmateriaal, elektrische auto's etc, maar er komen weer 100 nieuwe producten voor terug met zoetstof, verpakkingen etc.

Ergens moet je dit mensen echt heel jong gaan aanleren, want het heeft allemaal nog veel te weinig effect.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:32

superpony schreef:
Het is elk klein beetje en alles bij elkaar.

Je doet wat je kan en dat is al meer dan niks doen. Maar als ik om me heen kijk, hoeveel mensen nog helemaal niks doen, word ik wel wat treurig. Hier kun je alles te fiets doen in het dorp in principe, maar zoveel buren die voor alles de auto pakken en zeker als je een dag thuis bent ze op en neer ziet rijden.......Daar word ik echt moedeloos van.

Nu is minder suikers een hype, betere verpakkingsmateriaal, elektrische auto's etc, maar er komen weer 100 nieuwe producten voor terug met zoetstof, verpakkingen etc.

Ergens moet je dit mensen echt heel jong gaan aanleren, want het heeft allemaal nog veel te weinig effect.

Snap ik hoor. Ik denk dan altijd hieraan:

Afbeelding

En het is waar! Als ik kijk naar hoeveel mensen in mijn omgeving al naar me toe zijn gekomen en hebben gezegd "moet je horen, ik ben eens gaan denken en wil graag minder vlees eten / vegan worden / ... , kun je me helpen?" dan ben ik daar stiekem wel een beetje trots op :o

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 23:47

Ehm, producten zonder palmolie kopen is echt niet moeilijk ofzo. Dat doe ik al jaren, een principekwestie, en het ontbreekt me echt niet aan fatsoenlijke douchegel, shampoo, wasmiddel etc.

Vegetarisch kost me echt meer moeite, maar dan om op gewicht blijven.

Maar, ik ga gewoon door. Ik weiger het pertinent om ook maar één cent uit te geven aan dergelijke praktijken.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:21

Ik vind palmolie ook een minder overeenkomende vergelijking.
Daar wordt geen levend varken voor gekookt.
LEVEND KOKEN. Dat is gewoon bruut en middeleeuws.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:26

Ik zeg niet dat het niet kan, maar als je om je heen kijkt, wordt je dood gegooid met alles wat slecht is voor ons, dieren en de aarde en het interesseert heel veel mensen echt geen bal. Het gaat ook niet om de vergelijking, maar dat mensen dingen gewoon niet weten. En leed is wel leed, maakt feitelijk niet uit wat voor leed of voor hoeveel dieren en wat voor soort dieren.

Dit komt even in het nieuws, mensen schrikken, een paar mensen denken erover na en een enkeling verandert iets. De rest gaat gewoon hetzelfde verder.

Er is ook allang gekeken, maar alles goed en bewust doen is voor veel mensen echt veel duurder. Niet iedereen heeft voldoende bestedingsruimte om echt bio vlees/kip te kopen, dier/milieu vriendelijke producten etc.

En voor goedkoop gaan mensen bestellen en zie ik overal busjes bezorgen. Vaak oude vervuilende busjes die voor een klein pakketje rijden.......

Ik ben ''pas'' 43, maar ook in mijn jeugd was heel veel nog heel anders. Daar tegenover wisten we minder en was het bereik minder groot. Je had de krant, tv of je contacten.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:31

Tivoli schreef:
Ik vind palmolie ook een minder overeenkomende vergelijking.
Daar wordt geen levend varken voor gekookt.
LEVEND KOKEN. Dat is gewoon bruut en middeleeuws.

Levend koken is bruut en middeleeuws. Dát ben ik zeker met je eens.

Maar palmolie zit ook echt, welliswaar op ander niveau, een hele bak leed achter wat ook om te kotsen is.
Álles, oerwoud, dier en ook die weinige mensen die daar wonen en juist niet grootschalig en respectloos (westerse wereld) met ander leven omgaan, worden daar verjaagd en vermoord. Palmolie is ook een hele smerige industrie.

Edit @Superpony. Het klopt dat vooral voedingstheoriën veel te vaak wisselen. Ik ken de "snoep verstandig, eet een appel" slogan. Dat is tegenwoordig natuurlijk een verschrikking! Stel je toch eens voor, zoveel natuurlijke fruitsuikers! :+ Maar, ik eet nog steeds een appel, of welk fruit dan ook. En als ik zie wat er in de plaats is gekomen van de appel, wat beter zou moeten zijn, nee, daar geloof ík niet in.

De wereld slaat door qua voeding. Er komen en gaan modes m.b.t voeding. Maar laten we wel wezen: gewoon gezond fruit, groente, granen en voor wie wil een klein stukje (niet én op brood, én bij het bier én bij het avondeten) vleeswaar is toch veel gezonder dan kant en klare "alles wat je nodig hebt +1000 calorieën, extra vet en dubbel suiker" maaltijden?
Laatst bijgewerkt door Palmera op 20-06-18 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 00:37

Sinds 1,5 maand vegetariër. Manlief doet ook mee (had t niet eens gevraagd of hij mee wil doen :-D). Mis het nog geen dag, en kan me al niet meer voorstellen ooit vlees te eten weer.
Ik wil niét meer meewerken aan dit dierenleed. Het is wel lastig; zou eigenlijk vegan moeten worden, maar wil wel leer gebruiken. En vrijwel overal zit melk in..... :-/

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110809
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 06:08

_Zeppelin schreef:
Iedereen overstuur en in shock. Maar ondertussen wel een lekker stukje vlees op je bord 's avonds.


Lees anders de reacties in dit topic ook even terug >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:08

Kinke schreef:
en niemand die de link leest

Ik heb de link wel gelezen. Maar het is precies wat ik zou verwachten, ze proberen het te nuanceren. Hoewel ze ook zeggen "komen echter ook enkele verschrikkelijke zaken aan het licht".

Niet een heel verrassend of interessant bericht daarom wat mij betreft. Misschien moet je dan gewoon vertellen waarom jij het wel interessant vindt, ipv alleen de link plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110809
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 06:30

Magrathea schreef:
superpony schreef:
Dat zeg ik ook niet. Ik vind alles erg, maar palmolie weten veel mensen niet en het zit echt overal in. Ga er als consument maar aanstaan om diervriendelijk in te kopen en te leven

Ok maar je kunt ook palmolievrije producten kopen. (Al is palmolie de laatste tijd wel een stuk minder heftig dan eerder hoor, de regelgeving wordt beter.)
Of anders bedenken: als je nou heel makkelijk een heel groot deel van je dierenleed-impact kan verminderen, dan is dat toch een goed idee? :) Palmolie is over het algemeen maar een klein deel van je dieet (zelfs als je er niet op let), veel minder dan vlees in het gemiddelde dieet.

Overigens: die apen worden ook verjaagd in bossen die worden omgekapt zodat er veevoer verbouwd kan worden :(


Mijn vogels hebben rode palmolie nodig, dus wij kopen alleen biologische palmolie met certificaat dat het op een eerlijke manier is geoogst.
Het is idd heel heftig wat voor impact de overige winning van palmolie geeft. Toch ontkom je soms niet aan noodzakelijk gebruik. Dan maar op een manier die nog enigzins te verantwoorden is.
https://www.alarineke.nl/aman-prana-rod ... gisch.html

Popstra
Berichten: 13842
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Dieren levend gekookt en gevild in slachthuizen NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:47

wat mij betreft word de mensheid op de wereld eens flink in aantal terug gebracht dmv geboorte beperking. Al die monden die maar gevoed moeten worden lijden naar dit soort leed. Overbevolking...over bevoering. Supermarkten die uitpuilen..mensen die te dik worden...Gatverdamme, ranzig eigenlijk als je daar over na denkt.

Morganlefay

Berichten: 8711
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:54

Kwam een post tegen dat iemand cruelty free make up gebruikt. Misschien gewoon helemaal geen make up meer gebruiken scheelt grondstoffen.
Verder is dat dierenleed voor heel groot deel te voorkomen door op een gewone manier te slachten, dus geen 60 per uur. En ik val in herhalingen.
https://www.uitzendinggemist.net/afleve ... /2doc.html

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:14

Geen make up :oo

valine

Berichten: 1199
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: 1724

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:20

Waarom wordt er geen totale openheid gegeven wbt het slachten. Zet de naam van het slachthuis op de verpakking en zorg als slachthuis dat je je zaken op orde hebt en dat mensen ten alle tijden bij je binnen kunnen komen lopen.
Ik liep er al een tijdje mee in mijn hoofd, maar sinds gisteren is het definitief, geen vlees voor ons mee uit de supermarkt. Kennissen van mijn vriend verkopen hun eigen vlees van hun eigen koeien. Dan maar een dag minder vlees eten en wat meer betalen voor het stukje vlees, maar de kiloknallers komen er hier niet meer in.
In en in triest wat er in die slachthuizen gebeurd, dit zou niet nodig hoeven zijn ;(

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:24

kaatje77 schreef:
Vreselijk om te lezen dat het er nog steeds zo aan toe gaat, en dat terwijl deze bezoeken aangemeld zijn. Ik moet er niet aan denken wat er normaal gebeurd...

Arme dieren.

Toen ik begin 2000 bij veel slachthuizen binnenkwam om de oornummers op te halen ( deze werden door ons bedrijf vernietigd) merkte ik altijd dat zodra ik als meisje binnenkwam, de kerels effe stoer moesten doen.

In Epe heb ik er bijna 1 van de ladder getrokken en in Apeldoorn werd ik zo boos op de schieter, die wou effe stoer doen en in plaats van het genade Schot tussen de ogen, moest hij hem eerst 2x in de ruggengraat schieten


Epe is zelfs onder de slachthuizen berucht, ik heb zelf 10 jaar voor de varkensslachterij in Apeldoorn gewerkt en als je voordien in Epe had gewerkt kwam je er bij ons niet in.

Omdat je over schieten praat ga ik ervan uit dat het over een kalverslachterij gaat. Ik denk de grootste.

Wat betreft dieren liefhebbers, de directeur/eigenaar was in mijn tijd een echte paardenman, die met mij mee stond te janken in kantoor toen mijn paard op was en moest worden ingeslapen.

Hij is ook weleens kwaad naar buiten gestormd omdat een transporteur een varken aan zijn oren uit de vrachtwagen sleepte... nee het zijn niet allemaal horken.
Zijn visie was zolang ze leven zorg je er goed voor ook in het slachthuis.
Dit was jaren ‘90 toen deden we 2000 varkens per dag, nu slacht dezelfde slachterij er 5000-8000 per dag. Ergens lever je dan aan kwaliteit in, allemaal omdat men zo graag een goedkoop speklapje op karbonade op zijn bord wil.

Vlees is te goedkoop en daar zijn de dieren de dupe van.

Inmiddels eet ik steeds minder vlees...

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:37

Cayenne schreef:
_Zeppelin schreef:
Iedereen overstuur en in shock. Maar ondertussen wel een lekker stukje vlees op je bord 's avonds.


Lees anders de reacties in dit topic ook even terug >;)


Deze opmerking mag je breed nemen, dus niet alleen gericht op de reacties hier maar in het algemeen. Het is goed dat er steeds meer en meer mensen bewuster worden van de industrie en, naast het leed dat er bij komt kijken (niet overal maar het is er wel!), de impact die het heeft op het milieu.

Kinke

Berichten: 20571
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 09:59

Marie_Anne schreef:
Niet een heel verrassend of interessant bericht daarom wat mij betreft. Misschien moet je dan gewoon vertellen waarom jij het wel interessant vindt, ipv alleen de link plaatsen.


Dan ben jij hier denk ik de enige (m.u.v. mijzelf) die nu weet dat die boetes de periode 2015-2016 betroffen. Niet dat dit iets goedpraat overigens. Wat mij betreft sluiten ze acuut iedere slachterij waar men zulke toestanden aantreft.
Wat ik interessant vind, is de berichtgeving. Opeens komt dit gisteren in het nieuws. En bingo, je kon er al op wachten, de filmpjes uit België worden weer getoond alsof dit de beelden zijn die NU in Nederlandse slachterijen zijn gemaakt.
Na de extremiteiten in België zijn de meeste Nederlandse slachterijen overgegaan op camerabewaking.
Dit oude nieuws is door RTL de wereld ingeslingerd, net als de keer met die tweelingenfraude waaraan volgens hun alle boeren meededen, er megarijk van werden etc. Toen later bleek dat het heel anders zat bleef het stil…doodstil.
Zoals iemand anders uitrekende: 48 boetes in 2 jaar tijd..... er worden jaarlijks ca 2 miljoen runderen en 15 miljoen varkens geslacht.... dus 48 boetes op 34 miljoen handelingen.
En nee, dat hoort niet zo, maar men loopt hier te gillen alsof ieder varken levend gekookt wordt, runderen levend gevild worden etc.etc. Een uitgelezen kans voor de vega extremisten, jaja, u vindt ze ook op dit forum, om zieltjes te winnen.
Ben benieuwd wat de cijfers zijn voor 2017-2018.
Een bevriend melkveehouder opperde vanmorgen: nu er zoveel positieve reacties zijn gekomen op het nieuwe programma van Yvon Jaspers kon je hier op wachten, een gerichte en grote aanval van WD/Animal Rights/veganisten/vegetariers clubs om dit weer de grond in te slaan. Nu ik dit gebeuren een aantal jaren volg, vrees ik dat hij gelijk heeft.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:06

Kinke schreef:
Dan ben jij hier denk ik de enige (m.u.v. mijzelf) die nu weet dat die boetes de periode 2015-2016 betroffen. Niet dat dit iets goedpraat overigens. Wat mij betreft sluiten ze acuut iedere slachterij waar men zulke toestanden aantreft.
Wat ik interessant vind, is de berichtgeving. Opeens komt dit gisteren in het nieuws. En bingo, je kon er al op wachten, de filmpjes uit België worden weer getoond alsof dit de beelden zijn die NU in Nederlandse slachterijen zijn gemaakt.
Na de extremiteiten in België zijn de meeste Nederlandse slachterijen overgegaan op camerabewaking.
Dit oude nieuws is door RTL de wereld ingeslingerd, net als de keer met die tweelingenfraude waaraan volgens hun alle boeren meededen, er megarijk van werden etc. Toen later bleek dat het heel anders zat bleef het stil…doodstil.
Zoals iemand anders uitrekende: 48 boetes in 2 jaar tijd..... er worden jaarlijks ca 2 miljoen runderen en 15 miljoen varkens geslacht.... dus 48 boetes op 34 miljoen handelingen.
En nee, dat hoort niet zo, maar men loopt hier te gillen alsof ieder varken levend gekookt wordt, runderen levend gevild worden etc.etc. Een uitgelezen kans voor de vega extremisten, jaja, u vindt ze ook op dit forum, om zieltjes te winnen.
Ben benieuwd wat de cijfers zijn voor 2017-2018.
Een bevriend melkveehouder opperde vanmorgen: nu er zoveel positieve reacties zijn gekomen op het nieuwe programma van Yvon Jaspers kon je hier op wachten, een gerichte en grote aanval van WD/Animal Rights/veganisten/vegetariers clubs om dit weer de grond in te slaan. Nu ik dit gebeuren een aantal jaren volg, vrees ik dat hij gelijk heeft.

Ieder varken dat levend gekookt word is er één teveel! Dat dier gaat sterven om op jouw bord te belanden! Kan daar dan niet op zijn minst fatsoenlijk mee omgegaan worden?

Verder: ik vind het een sneue gewaarwording dat professionele veehouders zich blijkbaar verschuilen achter complottheorieën i.p.v de waarheid onder ogen te zien. Oók zij zijn een schakel. En dat geldt ook voor de melkveehouder.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 10:07

Marie_Anne schreef:
Kinke schreef:
en niemand die de link leest

Ik heb de link wel gelezen. Maar het is precies wat ik zou verwachten, ze proberen het te nuanceren. Hoewel ze ook zeggen "komen echter ook enkele verschrikkelijke zaken aan het licht".

Niet een heel verrassend of interessant bericht daarom wat mij betreft. Misschien moet je dan gewoon vertellen waarom jij het wel interessant vindt, ipv alleen de link plaatsen.


Ik kan niet voor Kinke spreken, maar ik vind dit bericht de boel wel nuanceren inderdaad en dat lijkt me niet verkeerd. Een foutmarge van 0.0001% laat wel wat meer de verhoudingen zien als dat het nu lijkt alsof dit dagelijkse misstanden zijn. Daarnaast zijn dit dus vooral kleine slachthuizen zonder keurmerk als ik het zo lees. En dus niet specifiek de grote massaslachthuizen die hier vaak benoemd worden als de "veroorzaker".
Wat mij betreft is er dus al veel gewonnen als men gedwongen wordt onder dit soort keurmerken te gaan werken.

Los daarvan denk ik dat we er allemaal een stuk beter van worden als het stukje vlees niet meer de gouden standaard is bij iedere maaltijd. Zelfs nog los van dierenleed. Bewuster vlees kopen en vooral vlees minderen zou de wereld een stuk leefbaarder maken.