Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eclair98 schreef:Ik ben er ook veel bewuster mee bezigSowieso herbruik ik plastic wegwerp flesjes maar ook wil ik graag meer doen met mijn boodschappen. Dat vind ik wel erg lastig, dus als er iemand daar tips voor heeft?
CharmingS schreef:Kreeg toevallig gisteren een pakket binnen van mijn moeder, daarin zaten 3 kleine verpakkingen met acupunctuur naaldjes, de doos was zo groot dat er 3 chihuahua's in passen en zat vol met plastic met lucht er in. Terwijl die naaldjes dus ook gewoon in een envelop hadden gepast..
Heb dan ook meteen een mail gestuurd naar het bedrijf met mijn bevindingen en of dit in het vervolg(niet alleen bij ons) anders zou kunnen.
Relaxed schreef:CharmingS schreef:Kreeg toevallig gisteren een pakket binnen van mijn moeder, daarin zaten 3 kleine verpakkingen met acupunctuur naaldjes, de doos was zo groot dat er 3 chihuahua's in passen en zat vol met plastic met lucht er in. Terwijl die naaldjes dus ook gewoon in een envelop hadden gepast..
Heb dan ook meteen een mail gestuurd naar het bedrijf met mijn bevindingen en of dit in het vervolg(niet alleen bij ons) anders zou kunnen.
Wat goed! Ik kreeg nog 2x per jaar een dik boekwerk in de bus, gericht aan de oud bewoner, daar heb ik de laatste keer ook een mail over gestuurd. A om aan te geven dat hij er niet meer woont en mijn adres dus moeten skippen en B aangegeven wat ik ervan vind dat ze nog steeds, in dit internet tijdperk, ongevraagd een dikke catalogus versturen. Kreeg ik een heel nette reactie op dat ze inderdaad naar alternatieven aan het kijken waren..
Verder qua milieu, ik kies er bewust voor om geen kind op de wereld te zetten, deze is al zo vol, wil ik niet aan bijdragenVerder scheid ik mijn afval en gooi geen troep op straat, rook niet, probeer zuiniger met energie te zijn, enz..
eclair98 schreef:Nou ja, meer dat ik niet wordt gezien als winkeldief ofzoIk ga het voortaan gewoon doen! Ik wil graag mijn steentje bijdragen