'Mensen die van dieren houden, houden geen dieren.'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:15

Op dit moment kijk ik naar twee honden die hun natuurlijke gedrag vertonen:
In de geduldige aanvalshouding bij de natuurstenenmuur waar een rattenfamilie woont. :D

En voor mijn part blijven ze daar de hele nacht liggen. Wie wil kan opstaan en naar bed (hok, matras, dekens) gaan. Hun buikje is trouwens al vol, ze liggen daar niet omdat ze honger hebben.
Mijn grote hond had daar niet kunnen liggen zonder zijn medicatie. Dan had hij niet eens naar die muur kunnen lopen. Die kleine zou zichzelf dood lopen op de drukke weg op 50 meter boven mijn huis. Dus doe ik de poort maar niet permanent open uit naam van de vrijheid. ;)

Vrijheid? Ja, in de tuin animeren ze zich maar zoals ze willen. Op pad gaat de lijn los als de kust veilig is. Gevangenschap? Ja! Diep ongelukkig daardoor? Ik weet zeker van niet. Ik heb twee heel tevreden honden. En het mooie is dat ik soms thuiskom en geen honden bij de poort zie. Dan zijn ze te druk. :roll: Ratten, kuiltjes en samen spelen.

Dus ik bevestig dat ik mijn honden uit egoïsme heb. Want ik geniet van hun plezier. ;)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: 'Mensen die van dieren houden, houden geen dieren.'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:46

Ik heb een wilde kat in huis.Komt uit een kattenopvang en leefde buiten,op een dag is hij binnengekomen en nooit meer buiten gegaan.het raam waardoor hij binnen is gekomen staat nog altijd open en hij kan buiten,een enkele keer doet hij dat en ligt hij op de nok van het dak te zonnen ,om vervolgens snel weer binnen te komen en een plek in bed op te zoeken.Tot zover zijn wilde leven :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 13:52

Ik ben het niet eens met de stelling, als je er voor zorgt dat je de dieren geeft wat ze nodig hebben (voldoende ruimte, verrijking, goede voeding, en bij de niet-solitaire dieren zorgt dat ze niet alleen zitten) dan zie ik niet in waarom dat verkeerd is.

Bij mensen die een konijn alleen in een caviakooi houden of goudvissen in een kommetje hebben gaat het wel om hun eigen plezier en dat kan ik dan ook geen dierenliefhebbers noemen.