Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doemaar

Berichten: 1327
Geregistreerd: 08-05-10

Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 14:41

Nou de de titel zegt het al!

Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Ik moet een cadeautje maken voor een stel en ik vroeg me dit af.. Kan nergens antwoorden vinden haha

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:44

Verschilt per persoon of ze dat wel of niet willen lezen. MIsschien kun je het gewoon aan de mensen zelf vragen? Iedereen is anders :)

Suzanne F.

Berichten: 49218
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:44

Je bedoelt met Gereformeerden mensen die naar de gereformeerde kerk gaan? Of mensen die christelijk gereformeerd zijn? Waarom zouden deze mensen geen tijdschriften mogen lezen? Misschien niet de Actueel, de Playboy of de Panorama maar verder lijkt het me geen probleem hoor.

Annefleur200

Berichten: 1664
Geregistreerd: 20-09-12

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:48

Ik ben gereformeerd. En lees gewoom tijdschriften :) trouwens ook nog nooit gehoord dat dit niet mocht..?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:49

Hangt er een beetje vanaf waar het over gaat. :D
Sommige lezen bijna alles en bij anderen is de libelle al een stap te ver.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:51

Je hebt gereformeerd en gereformeerd, en je hebt tijdschriften en tijdschriften ;)
Ik mag lezen wat ik wil. Doet niemand moeilijk over. Maar als die persoon lid is van een zware hoedjes/zwartekousenkerk, kon het nog weleens niet zo lekker vallen als je met bv de Viva aankomt ;)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:53

Anders een tijdschriftenbon, kunnen ze zelf kiezen. :)
Ik denk dat bijv een wetenschapstijdschrift misschien niet zo lekker valt, de Quest bijvoorbeeld heeft het nog wel eens over het ontstaan van de aarde, evolutie etc.
Maarrr je hebt ook kritische gelovigen die dat soort dingen juist graag lezen en bespreken om te ontdekken wie er nou gelijk heeft.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:53

Ik heb wel gehoord dat de strenge richting bij hen niet naar de t.v. mag kijken.Inderdaad zouden daar allerlei foute zaken op kunnen komen. Dat zou dan toch ook via tijdschriften binnen kunnen komen. Ik ben Rooms-Katholiek,en vroeger bestond er een index van verboden boeken. Maar dat is inmiddels al lang opgeheven.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:56

Woooow...

Ik ben christelijk opgevoed... gereformeerde kerk. Maar ik denk niet dat je die grefo's bedoelt?
Want wij mogen gewoon alles lezen hoor... doet niemand moeilijk over.
Wist niet dat hier elders een beperking op zat :oo

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:59

Blue_Eyes schreef:
Maar als die persoon lid is van een zware hoedjes/zwartekousenkerk, kon het nog weleens niet zo lekker vallen als je met bv de Viva aankomt ;)

Dan gewoon de playboy geven dus. Staan doorgaans ook plaatjes van zwarte kousen in. :+

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:07

Palmera schreef:
Blue_Eyes schreef:
Maar als die persoon lid is van een zware hoedjes/zwartekousenkerk, kon het nog weleens niet zo lekker vallen als je met bv de Viva aankomt ;)

Dan gewoon de playboy geven dus. Staan doorgaans ook plaatjes van zwarte kousen in. :+



:+

TS, verreweg de meeste gereformeerden lezen echt wel tijdschriften. Misschien inderdaad niet de Playboy, maar een 'onschuldig' tijdschrift als de Libelle, Margriet zeker wel :j. En anders, inderdaad gewoon vragen welke tijdschriften ze leuk zouden vinden (ik zou niet vragen of ze uberhaupt tijdschriften lezen, dat kan nog wel eens vooroordelend over komen. Als je gewoon vraagt wat ze leuk vinden, hoor je ook snel genoeg of een tijdschrift in de smaak zal vallen, ja of nee :) )

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:20

Ik Heb wel eens een patiënt gehad en die mocht echt weinig wat met vermaak te maken had. Die mocht ook niet naar de dierentuin volgens mij of sauna of dat soort dingen. Volgens mij mochten zij niks doen kwa vermaak wat geld kost. Dan zou ik ook gaan twijfelen over tijdschriften. Dus snap je wel.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:21

Serieus, ik heb deze zin 'Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen' drie keer gelezen. Ik zag tijdschriften an sich al lezen zeg maar :+

Waarom zou het niet mogen? Tijdschriftenbon lijkt mij inderdaad een goede.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:23

Nou ik denk het niet, de echte grefo’s niet hoor...de protestanten wel..alles wat werelds is, is verderfelijk bij de echte gereformeerden..

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:24

Ik verplaats je topic even naar [LZP] Leven Zonder Paarden, omdat dit gewoon een vraag is en geen discussie-onderwerp.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:25

Haha, gelukkig was ik niet de enige bij wie het kwartje niet viel, Winged :D

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:27

Miischien wordt een gereformeerd blad op prijs gesteld?

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:28

Indestal, ik ben 'echt' gereformeerd en ik heb toch echt Netflix hoor :+ Ook binnen de gereformeerde kerk zijn er heel wat gradaties van 'mag wel/mag niet'.

Ts, ik weet niet waar je woont. Maar anders eens op zoek gaan naar een christelijke boekhandel? Die hebben vaak ook veel cadeau-artikelen, ik denk dat dat ook wel gewaardeerd wordt :j

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:29

Wat de een onschuldig noemt is voor de ander duivels. Een gereformeerd meisje bij mij op school mocht geen tv kijken, geen lange broek aan en geen Suske en Wiske lezen

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:30

Duidelijk niet op de hoogte van de hoedjesparade...zo hebben wij eens onschuldig een hele verzameling suskes en wiskes gegeven aan grefo kids....kregen de verscheurde kaft terug de inhoud was aan stukken in de kliko, door paps en de kids met de mededeling dat paps heeeeel erg boos op ons was...dussss :+

En dan de viva? Margriet? Met korte rokjes, make-up :D .., sexueel getinte vragen en probleembesprekingen.? Jonge meiden attent maken op sexie uiterlijk? :D

Niwla

Berichten: 4116
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:32

Ik ken geen gereformeerden die dat niet mogen, maar wellicht bestaan ze wel.
Als je safe wil zitten kun je bijvoorbeeld de Terdege of Gezinsgids kopen, dat zijn gereformeerde tijdschriften.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 15:38

Ik zeg toch dat er heel wat gradaties zijn? Bij de ene stroming belandt Suske en Wiske idd nog net niet op de brandstapel, maar bij ons gingen ze gewoon mee op vakantie. Naar de Beter-Uit Camping. Dat dan weer wel :')

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:33

Wij woonden dik 40 jaar geleden in Veenendaal. Daar mocht bij ons in de straat geen tv worden gekeken. Wij waren (in naam) katholiek, dus wij mochten dat wel.

Als er al buurtjes waren die bij ons binnen kwamen, dan altijd met de rug naar de tv, nooit de ogen erop gericht. Ook al stond het apparaat uit. Die tv werd ervaren als een soort van duivels.

Die mensen waren wel behoorlijk fel in de leer.

marjannuh
Berichten: 138
Geregistreerd: 21-03-07
Woonplaats: urk

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:47

Zelf ben ik christelijk gereformeerd en lees gewoon tijdschriften oke geen playboy enzo dan heb ik geen behoefte aan. Heb ook gewoon een tv en Netflix. Maar mijn man komt zelf uit de oud gereformeerde kerk is nu christelijk gereformeerd geworden. Maar weet tot familie van hem gewoon woon tijdschriften en handwerk tijdschriften kopen. En zijn zelf lid van de Donald duck maar als we ze uit hebben gaan ze naar familie van mijn man. Maar is dus gewoon heel verschillend hoe de personen er zelf voor staan

M_I_K_A

Berichten: 242
Geregistreerd: 04-01-06
Woonplaats: Scherpenzeel

Re: Mogen gerevormeerde tijdschriften lezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 23:54

Ik ben ook gereformeerd (zwaardere kant ;)) en lees ook vaak tijdschriften. Inderdaad hangt het er wel vanaf wat voor tijdschrift., wat veel al zeggen, niet in de categorie playboy.

Wat zijn de interesses van het stel?