Plezierjacht op wilde dieren..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:43

Azmay schreef:
julius_juut schreef:
Ik moet zeggen dat die docu van Louis Theroux me wel een beetje genuanceerder heeft laten denken. Ja, ik vind het nog steeds een heel rare hobby, en de lol van dieren doodschieten snap ik echt niet, maar het is wel degelijk iets wat populaties in stand kan houden die anders volledig zouden verdwijnen.
Een van de ranch eigenaren zei het daar heel mooi: Dieren moeten geld opleveren om te zorgen dat mensen (hij zei specifiek Afrikanen geloof ik, maar het gaat eigenlijk voor vrijwel alle mensen op) ze wíllen beschermen. Een dier dat geen geld oplevert is een dier dat uitsterft, door ze op zo'n manier te houden en fokken leveren ze meer geld op dan ze gewoon uit het wild af te knallen en op te eten.

Vreselijk toch dat alles geld moet opleveren, zal er ook wel mee te maken hebben dat zoveel mensen ongelukkig zijn.
Lang leve het kapitalisme -O-


Ook kost en instand houden van populaties een hoop geld natuurlijk.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:11

Inderdaad ontzettend zonde dat iets pas 'waarde' heeft wanneer je dat in geld uit kan drukken, maar helaas wel de staat waarin de mensheid nu is. Als je er niet aan kan verdienen kan het net zo goed niet bestaan. Dat dat het ecosysteem waardoor wij kunnen bestaan beïnvloed vergeten mensen alleen wel graag. |o

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Plezierjacht op wilde dieren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 18:52

Volgens mij klopt dat gewoon niet. Ze fokken er gewoon meer dieren mee om af te schieten. Er zijn meer leeuwen in gevangenschap voor canned hunting dan in het wild. Geen enkele wordt uitgezet. Ze dragen niet bij aan in stand houden.

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:00

poes schreef:
Volgens mij klopt dat gewoon niet. Ze fokken er gewoon meer dieren mee om af te schieten. Er zijn meer leeuwen in gevangenschap voor canned hunting dan in het wild. Geen enkele wordt uitgezet. Ze dragen niet bij aan in stand houden.


Ik ben even advocaat van de duivel nu, maar ik wil even benadrukken dat ik ook tegen het schieten op leeuwen ben;
Wat wordt precies gezien als 'in het wild'? Bedoel je daarmee bijvoorbeeldhet Krugerpark (wat ook gereguleert wordt)?
Het probleem is vaak, met katachtige die worden gefokt 'door de mens', dat deze dieren geen manier van overleven hebben. Deze dieren worden gevoerd, wat inhoudt dat ze hun jachtersinstinkt niet 100% ontwikkelen, waardoor ze zullen verhongeren in het wild. Nogmaals, dit betekend niet dat ik het goed vindt dat katachtige en bijvoorbeeld olifanten gefokt worden voor de plezierjacht.

Ik probeer overigens niet 'dwars' te liggen of maar de hele tijd tegen jullie in te gaan, maar het onderwerp vanaf een andere kant te laten zien :).

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Plezierjacht op wilde dieren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:22

In Namibie zijn wel nog wilde leeuwen. En loopt er ook een initiatief om de lokale bevolking mee om te laten gaan. Dat is wel nog echt wild. In ZA leven er idd geen grote zoogdieren meer in het wild. Hoewel, Kruger is even groot als België. Zo kunstmatig is dat nu ook niet. Volgens mij worden die overigens niet gereguleerd? Mss wel verkocht?

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Plezierjacht op wilde dieren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 16:18

Leuk uitjé voor de rijken der aarde die er een harde p**mel van krijgen. Niks meer en niks minder.
Zelf zou ik het niet kunnen, een dier voor de lol dood maken. En al die excuses dat een heel dorp van het vlees kan eten enz vind ik bullshit, laat die dorpelingen zelf gaan jagen dan.

Jis_

Berichten: 11597
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:15

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb verder niet echt een mening over het al dan niet laten uitsterven van dieren, maar wel over mensen die aan plezierjacht doen. Ik vraag me gewoon echt af wat de psychologie erachter is, dat mensen besluiten om een dier dat ze anders nooit zouden kunnen overmeesteren neer te schieten met een wapen waar zo'n beest zich op geen enkele manier tegen kan verdedigen. Persoonlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het te maken heeft met macht of het gevoel van macht en dat het daarom een kick geeft. <KNIP>



Maar ja, dan denk ik: als je nou echt zo'n machtige held wil zijn, ga die leeuw of dat wrattenzwijn dan te lijf met een speer zoals de locals (vroeger) deden in plaats van de ingewanden van zo'n beest met een zakkanon over 30m2 te verspreiden. Het enige wat je nu bewijst is dat je minstens 1 werkend oog en 1 werkende wijsvinger hebt. Voor de rest bewijs je helemaal niks.


Dat zou toch mooi zijn, zo'n lompe niet atletische rijke vent die op een leeuw wil gaan jagen, goed meneer hier heeft u uw wapen, succes met dat mes.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 15:21

Jis_ schreef:
Cowboy55 schreef:


Maar ja, dan denk ik: als je nou echt zo'n machtige held wil zijn, ga die leeuw of dat wrattenzwijn dan te lijf met een speer zoals de locals (vroeger) deden in plaats van de ingewanden van zo'n beest met een zakkanon over 30m2 te verspreiden. Het enige wat je nu bewijst is dat je minstens 1 werkend oog en 1 werkende wijsvinger hebt. Voor de rest bewijs je helemaal niks.


Dat zou toch mooi zijn, zo'n lompe niet atletische rijke vent die op een leeuw wil gaan jagen, goed meneer hier heeft u uw wapen, succes met dat mes.


Op z'n goed Engels: How bad do you want it? :j