en dan wil hij je geen hand geven....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:15

Indestal schreef:
Totdat ze niet willen samenwerken met je, dan piep je anders...die sabotage gaat ook heel slinks...kennelijk heb je daar nog niet mee te maken gehad...eenmalig is tant pis, maar als het al verschillende keren is gebeurd, dan krijg je de pis in...

Ik wil niet de taalpolitie uithangen maar zou je wat meer aandacht aan je spelling willen besteden?

Het komt nu al meerdere malen voor dat ik met de beste wil er niet uit kan halen wat je nou probeert te zeggen.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:16

Omdat ze dan niet de stok op kunnen pakken, is nl Nederlands...dan kun je minder trappen :+

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:16

Enzino, nee daar heb ik geen zin in, als je het woordje PIS niet kan aanzien, heb je pech..

En dat jij de Franse taal niet machtig bent, heb je dubbel pech.

Ik vat je post ook op als lekker persoonlijk trappen, maar kan het wel van je hebben :+

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:18

Wat is ...tant pis? Nog nooit van gehoord, wel er de pis in hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:19

Indestal schreef:
Als 20 jarige verwacht ik ook nog geen ervaren maatschappelijke beeldvorming...



Ga je lekker? Het spijt voor je dat je zo gefrustreerd bent. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:20

spatter schreef:
Interresant topic vooral hoe verschillend er gedacht wordt in Nederland.

Ik woon en heb gewerkt in Belgie .
Daar werkten vele buitenlanders, van verschillende landen en culturen.
Verplichting was dat er Nederlands/Vlaams werd gesproken op de werkvloer.
Geen hoofddoekjes of andere geloofstoestanden.

Deze hele discussie zou daar niet eens gevoerd hoeven worden want ook de buitenlanders(al waren de meeste gewoon in Belgie geboren en getogen) vonden het heel normaal dat ze zich moesten aanpassen aan de normen binnen het bedrijf.

Op het werk werkte iedereen met elkaar samen, na het werk gingen bij de moslimvrouwen de hoofddoeken weer om en bedekte ze zich weer helemaal(geen burka) en werden ze door hun familie bekende of familie mannen begeleid naar huis.
Je kon trouwens goed merken dat die vrouwen/meiden zich bevrijd voelden van hun juk , op het werk.

Bidden mocht je trouwens in je eigen tijd/pauze doen en er werd verwacht dat je gewoon werkte met de ramadan, anders nam je maar verlofdagen op.
Dat gold natuurlijk ook voor rokers bv, in je pauze ben je vrij te doen wat je wil.

Ik heb veel met zowel de mannen als de vrouwen gewerkt, was immers ook een buitenlander en ze werkte juist graag met mij samen omdat ik veel vriendelijker met hun omging als de gemiddelde Belg.
Wat ik begreep was dat er veel gebruiken van moslims in Nederland, helemaal niet zo gebruikelijk zijn in hun geloof .
Als ik iets vertelde van problemen in Nederland, kreeg ik vaak te horen dat dat meer landsgebruik was als een geloofskwestie.

Persoonlijk zou ik zo'n man niet aannemen, zijn geloof is blijkbaar zo sterk dat ik bijna zeker kan stellen dat naast het handen schudden, er meer opvatingen zullen zijn die niet aansluiten bij mijn of het bedrijf zijn opvattingen.

Interessant om te horen dat het zo dichtbij zo anders is. Ik denk dat dit mede komt doordat wij (Nederlanders) ons zo tolerant vinden en anderen niets op willen leggen en een tiental jaren later pluk je daar de (zure) vruchten van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:20

spatter schreef:
Wat is ...tant pis? Nog nooit van gehoord, wel er de pis in hebben.



Dit dus, en dan zeggen, zonder enige onderbouwing, dat mijn wereldbeeld niet goed is. :')

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:21

Dat gemiddeld genomen integratie mislukt is ben ik helaas ook deels mee eens.
Wij hebben een hoop (verkapte) aggressie op de werkvloer tussen verschillende bevolkingsgroepen en daarnaast ook regelmatig intimidatie naar vrouwen.
Ook op de parkeerplaats schijnt af en toe een bandje doorgeprikt te worden.
Allemaal eruit knikkeren gaat niet want dan is er een personeelstekort.

Er is niet zozeer 1 afkomst of geloof die schuldiger is dan de ander maar de compertitie en afgunst tussen de nationaliteiten.
Hand geven doen ze overigens wel allemaal :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:27

Indestal schreef:
Enzino, nee daar heb ik geen zin in, als je het woordje PIS niet kan aanzien, heb je pech..

En dat jij de Franse taal niet machtig bent, heb je dubbel pech.

Ik vat je post ook op als lekker persoonlijk trappen, maar kan het wel van je hebben :+

Het is een Nederlands forum waar de discussies in het Nederlands verlopen. Als jij in het frans een discussie wilt voeren kan je misschien beter op een frans forum terecht? Of zal ik voortaan Thai er doorheen gaan gooien, daar zal het lekker duidelijk mee worden ;)

Ik heb trouwens geen probleem met het woord pis, aannemende dat je het over urine hebt. Maar ik begrijp er niets van wat je in die zin probeerde te communiceren.

Het was trouwens niet persoonlijk trappen. Ik vind het juist leuk dat je mening (sterk) afwijkt en je op vragen en opmerkingen ingaat. Maar als mensen jou niet kunnen volgen dan heeft het weinig zin, want je zit je mening toch niet voor jezelf te geven maar hoopt toch dat andere er een nieuw inzicht uit halen of juist helemaal om gaan?

P.s. heb meteen even getemt ivm je gebruik van een andere taal
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-18 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:28

Ja Sizzle ik herken dit....

Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...

Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..

Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..

Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:29

Sizzle schreef:
Dat gemiddeld genomen integratie mislukt is ben ik helaas ook deels mee eens.
Wij hebben een hoop (verkapte) aggressie op de werkvloer tussen verschillende bevolkingsgroepen en daarnaast ook regelmatig intimidatie naar vrouwen.
Ook op de parkeerplaats schijnt af en toe een bandje doorgeprikt te worden.
Allemaal eruit knikkeren gaat niet want dan is er een personeelstekort.



En dat is natuurlijk iets wat menig werkgever probeert te voorkomen door al te selecteren bij de deur. Al zal geen enkel bedrijf dat hardop zeggen het is wel dagelijkse realiteit dat er geselecteerd wordt en ik begrijp heel goed waarom. Dergelijke spanning op de werkvloer komt de productiviteit niet ten goede dus kun je maar beter zorgen dat je een team hebt dat bij elkaar past.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:30

Och Enzino, wat laat je je nou van een kinderlijke kant zien.

Misschien kan ik je trickeren tot een intelligentere manier van ruzie zoeken en je tot een woordendebat uitlokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:33

Indestal schreef:
Och Enzino, wat laat je je nou van een kinderlijke kant zien.

Misschien kan ik je trickeren tot een intelligentere manier van ruzie zoeken en je tot een woordendebat uitlokken.

Een woordendebat klinkt mij saai in de oren en niet echt betrekking hebbende op dit topic. En je mag mij kinderlijk vinden, daar heb ik geen problemen mee.

On-topic misschien weer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:35

Indestal schreef:
Ja Sizzle ik herken dit....

Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...

Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..

Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..

Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...




Wat grappig dat je met jouw term veilige omgeving impliceert dat zich er geen allochtonen in bevinden. :) Ik werk en woon en ging naar school in een veilige omgeving, en bijna iedereen is er moslim. Ik doe mijn boodschappen enkel in een turkse supermarkt, ik ben één van de enoge Nederlanders in mijn buurt sinds ik op kamers ben gegaan. Ik zat in een VWO klas (ja, dat kunnen "ze" dus wel :+ ) waarvan meer dan de helft moslim was.


Ik heb nooit één probleem met hen ondervonden; ik ervaar iedereen juist als enorm respectvol, oprecht en mensenlievend.

Wellicht ondervind jij de problemen juist omdat je je zo klein maakt en niemand aankijkt. Omdat je je zo enorm afsluit. Wel eens aan gedacht dat het integratieprobleem aan jezelf ligt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:36

Dat alle christelijke ideëen goed gevonden worden is niet waar. Een jongen waarbij ik vroeger in de klas gezeten heb kwam landelijk in het nieuws toen hij ineens geen stage meer mocht lopen bij een bedrijf omdat de eigenaar er achter gekomen was dat hij homo is.. Dat werd toen echt niet goedgekeurd dus ook christelijke mensen kunnen te ver gaan zodra ze discrimineren.

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:36

Indestal schreef:
Ja Sizzle ik herken dit....

Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...

Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..

Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..

Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...



Dat is toch verschrikkelijk als je zo moet werken. En wat ik heel erg vind is dat een gedeelte van bokt welmvalt over het kritiek hebben op iemands geloof maar het vervolgens uitstekend vind om vrouwen te discrimineren en zelfs vrouwen die het niet erg vinden om gediscrimineerd te worden.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:40

Indestal schreef:
Ja Sizzle ik herken dit....

Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...

Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..

Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..

Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...


Hier herken ik me juist niet in. Ik stel mij juist eerder authoritair op. Als ik iets wil controlleren of data nodig heb dan doe ik dat en ook mijn team doet gewoon hun werk.
De dames in de productie zijn ook absoluut geen timide kipjes, die staan hun mannetje wel. Dat wekt dan echter weer aggressie op bij de mannen die eigenlijk niet met vrouwen zouden willen werken.
Bij misdragingen worden ze op het matje geroepen. Echter zal er zelden iemand ook echt uitvliegen. Wel zal waarschijnlijk de salarisverhoging tegenvallen.

Al met al een echte multi-culti :+

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:45

dees_daan schreef:
Dat alle christelijke ideëen goed gevonden worden is niet waar. Een jongen waarbij ik vroeger in de klas gezeten heb kwam landelijk in het nieuws toen hij ineens geen stage meer mocht lopen bij een bedrijf omdat de eigenaar er achter gekomen was dat hij homo is.. Dat werd toen echt niet goedgekeurd dus ook christelijke mensen kunnen te ver gaan zodra ze discrimineren.



Kan me nog wel iets herinneren van een dergelijk bericht was dat geen doe het zelf zaak. Lijkt me eerlijk gezegd een vreselijk bedrijf om te werken die lui gaan zeker ook allemaal op Zomdag met elkaar naar de kerk dacht ik nog. Die jomgen had een rottijd gehad als hij daar was komen te werken.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:55

Indestal schreef:
Maar waarom worden wij toch steeds aangekeken? Alsof de nieuwkomers zo graag met ons willen buitenspelen en wij dit niet willen....ooit wel eens bedacht dat zij niet eens met ons samen willen zijn? Ze ons niet eens de moeite waard vinden? Ons zelf een raar, naar en belachelijk volkje vinden en zeker onze vrije vrouwen bijzonder irritant en onbehoorlijk vinden...

Dat intergreren is vragen om appels en peren tot een nieuwe vrucht te maken, waar nog maar bitter weinig, vanwege verschil in opvatting vanuit de paplepel ingegoten, mensen behoefte aan hebben....juist diegenen die alles over boord hebben gezet, blijken zich bijzonder goed aan te passen en kunnen de problemen haarfijn belichten....maar dat is vanuit hun eigen inzet! En kennelijk moeiteloos inpasbaar tussen het autochtone gepeupel....een kleine groep...

Ook de nieuwkomers uit Afrika, vergeet niet dat ze overwegend moslim zijn, trekken zich van alles wat niet binnen hun hokjesdenken past, terug..

Het ontstaan van verschillende culturele groepen, is iets wat de groepen zelf is aan te rekenen..

Kijk maar eens wat er in die massale distributiecenters aan de gang is..daar werken duizenden buitenlanders, veelal rechtstreeks geimporteert uit bv de oostbloklanden en verder een overgroot deel uit Afrikaanse landen, totale scheiding van groepen en de Ollander, veruit in de minderheid wordt net als ze andere nationaliteiten, volkomen genegeerd....deze mensen hebben allemaal een legale werkstatus, dus de grootste groep zal ook een Nederlands paspoort hebben, Nederlands spreken is geen vereiste voor dit werk, men spreekt frans of een paar woorden engels, de chefs met geluk een paar woorden Nederlands.

Dit is het werk van de toekomst! De nieuwe slavenij en importeren van EU arbeiders is dagelijkse koek, immers de Poolse Randstad heeft kantoor binnen deze centra..

Multicultureel? jazeker! Samenleven? Neezeker! Totale desintresse..

Zeer benieuwd wie in dit topic ook in deze centra werkt of gewerkt heeft en dit fenomeen herkent....dit oet je echt zelf omdervinden, anders blijft het wollig kletsen met de bekende nenderlandse vingerwijzing dat wij die tokkieNederlander echt zo slecht zijn naar onze medelanders...en de nieukomers zoooo graag willen meespelen...echt niet! Hoeft ook niet....

Alles staat in het Pools, een ander kan het niet eens lezen...de Afrikaners zien alleen elkaar, klitten samen en de groep moslim Afrikaners kijken je als vrouw vies aan, of helemaal niet als je niet opzij stapt, lopen ze over je heen kijkend tegen je aan....

Een zeer aparte ervaring....voelde me alsof ik van Mars kwam.....wat is een android telefoon toch een uitvinding in de pauze :D

Yesh, ik heb in dit soort bedrijven gewerkt.
Sterker nog, ik was een goed functionerende medewerker totdat ik een hele sloot inwerkers kreeg.
Nadat ik ze had ingewerkt mocht ik opstappen :D

Mijn huidige werk is ook multiculti, heel ander niveau.
We moeten allemaal nederlands praten want we zijn een nederlands bedrijf.
De gasten die we hebben zijn ook multiculti, vandaar dat we de meeste avonden een mannelijke medewerker hebben. Sommige gasten zijn ouderwets in hun normen en waarden en vinden het moeilijk om aanwijzingen van een vrouw aan te nemen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en als er geen mannelijke collega voorhanden is dan redden we ons trouwens ook wel.

En we krijgen echt mensen van allerlei achtergronden, elk weer met zijn eigen bijkomende problemen :)
Zorgt wel voor een leuke uitdaging.

Ik heb alleen een nieuwe vraag door dit topic. Hoe staan moslimmannen tegenover reanimatie door een vrouw?

Trouwens kom ik uit de Bible belt en heb redelijk door Nederland gewoond, mensen zijn overal bekrompen en moeilijk als je iets doet buiten hun belevingswereld. Geloof of geen geloof :+

@ Resistance, ik vind wel dat je een beetje doordraaft en licht aggressief in je berichten. Veel van hetzelfde en vooral gericht om mensen die voor in het topic hebben gereageerd.
De laatste pagina's heb ik vooral mensen gezien die rustig hun punt uit proberen te leggen.

Verder dan oneliners heb ik je eigenlijk niet inhoudelijk zien reageren, voornamelijk andere bokkers zeggen dat ze mensen niet als beesten mogen zien.

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:55

Indestal schreef:
Maar waarom worden wij toch steeds aangekeken? Alsof de nieuwkomers zo graag met ons willen buitenspelen en wij dit niet willen....ooit wel eens bedacht dat zij niet eens met ons samen willen zijn? Ze ons niet eens de moeite waard vinden? Ons zelf een raar, naar en belachelijk volkje vinden en zeker onze vrije vrouwen bijzonder irritant en onbehoorlijk vinden...

Dat intergreren is vragen om appels en peren tot een nieuwe vrucht te maken, waar nog maar bitter weinig, vanwege verschil in opvatting vanuit de paplepel ingegoten, mensen behoefte aan hebben....juist diegenen die alles over boord hebben gezet, blijken zich bijzonder goed aan te passen en kunnen de problemen haarfijn belichten....maar dat is vanuit hun eigen inzet! En kennelijk moeiteloos inpasbaar tussen het autochtone gepeupel....een kleine groep...

Ook de nieuwkomers uit Afrika, vergeet niet dat ze overwegend moslim zijn, trekken zich van alles wat niet binnen hun hokjesdenken past, terug..

Het ontstaan van verschillende culturele groepen, is iets wat de groepen zelf is aan te rekenen..

Kijk maar eens wat er in die massale distributiecenters aan de gang is..daar werken duizenden buitenlanders, veelal rechtstreeks geimporteert uit bv de oostbloklanden en verder een overgroot deel uit Afrikaanse landen, totale scheiding van groepen en de Ollander, veruit in de minderheid wordt net als ze andere nationaliteiten, volkomen genegeerd....deze mensen hebben allemaal een legale werkstatus, dus de grootste groep zal ook een Nederlands paspoort hebben, Nederlands spreken is geen vereiste voor dit werk, men spreekt frans of een paar woorden engels, de chefs met geluk een paar woorden Nederlands.

Dit is het werk van de toekomst! De nieuwe slavenij en importeren van EU arbeiders is dagelijkse koek, immers de Poolse Randstad heeft kantoor binnen deze centra..

Multicultureel? jazeker! Samenleven? Neezeker! Totale desintresse..

Zeer benieuwd wie in dit topic ook in deze centra werkt of gewerkt heeft en dit fenomeen herkent....dit oet je echt zelf omdervinden, anders blijft het wollig kletsen met de bekende nenderlandse vingerwijzing dat wij die tokkieNederlander echt zo slecht zijn naar onze medelanders...en de nieukomers zoooo graag willen meespelen...echt niet! Hoeft ook niet....

Alles staat in het Pools, een ander kan het niet eens lezen...de Afrikaners zien alleen elkaar, klitten samen en de groep moslim Afrikaners kijken je als vrouw vies aan, of helemaal niet als je niet opzij stapt, lopen ze over je heen kijkend tegen je aan....

Een zeer aparte ervaring....voelde me alsof ik van Mars kwam.....wat is een android telefoon toch een uitvinding in de pauze :D

Ik heb geen ervaring op de werkvloer maar wel in het "gewone"leven.Ik denk dat dit onderscheid meer met geloof dan met nationaliteit te maken heeft.Ik ben heel zwaar Rooms-Katholiek en heb daardoor Poolse vrienden,waarmee ik de traditionele vorm van dit geloof deel.Wat met Nederlanders moeilijker is omdat die meestal een veel liberalere geloofsopvatting hebben.Door een bepaald geloof gedragen mensen zich ook op een bepaalde manier.Ik vind dat niet erg,eerder interessant.

Loretta
Berichten: 8789
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:08

Indestal schreef:
.

Ik heb alleen een nieuwe vraag door dit topic. Hoe staan moslimmannen tegenover reanimatie door een vrouw?



Ik denk dat ze liever door 72 maagden gereanimeerd worden. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:17

Het is mijn vraag, maar dat zijn dingen waar ik wel tegenaan loop.
Sommigen mag ik ook niet helpen met EHBO.

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:25

Resistance schreef:
Indestal schreef:
Ja Sizzle ik herken dit....

Ik mijn werkkring probeer ik mij zo klein mogelijk te maken, tijdens pauzes ga ik al de kantine niet meer in en voor de vorm zeg ik goedemiddag zonder iemand aan te kijken, antwoord terug krijg ik toch niet, ze zien me niet eens....maar onderwerp van gesprek ben ik wel als ze me in hun buurt hebben en het klinkt niet leuk...

Mij is duidelijk dat de bokkers toch wel in een veilige omgeving zitten en dit niet herkennen..

Ik voel mij juist zeer niet op mijn gemak en ben alleen geld aan het verdienen..

Haha handje geven, nou hier wordt helemaal niet voorgesteld en gegroet...




Wat grappig dat je met jouw term veilige omgeving impliceert dat zich er geen allochtonen in bevinden. :) Ik werk en woon en ging naar school in een veilige omgeving, en bijna iedereen is er moslim. Ik doe mijn boodschappen enkel in een turkse supermarkt, ik ben één van de enoge Nederlanders in mijn buurt sinds ik op kamers ben gegaan. Ik zat in een VWO klas (ja, dat kunnen "ze" dus wel :+ ) waarvan meer dan de helft moslim was.


Ik heb nooit één probleem met hen ondervonden; ik ervaar iedereen juist als enorm respectvol, oprecht en mensenlievend.

Wellicht ondervind jij de problemen juist omdat je je zo klein maakt en niemand aankijkt. Omdat je je zo enorm afsluit. Wel eens aan gedacht dat het integratieprobleem aan jezelf ligt? :)

Resistance, ik smeek je, ga alsjeblieft nooit de politiek in, dan hebben we binnen een paar weken de sharia ingevoerd in Nederland.

Kijk jij behalve naar de gevoelens van allochtonen ook nog wel eens naar die van Jan de Boer? Of hij het leven wel aankan? Gewoon een oprechte vraag. :)

Anoniem

Re: en dan wil hij je geen hand geven....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:39

Dus als je wel normaal omgaat met je medemens wordt de sharia meteen ingevoerd? :') Doe alsjeblieft niet zo dramatisch en ga aan jezelf werken ofzo.

De mens verbaasd mij keer op keer opnieuw.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:41

Wat is dat nou weer voor reactie Palmera. Resistance stelt haar ervaring gewoon tegenover die van Indestal. Beide geven een beeld van de werkelijkheid zoals zij die ervaren. Het ligt allemaal niet zo zwart-wit.