Groene aanslagverwijderaar levensgevaarlijk voor katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Groene aanslagverwijderaar levensgevaarlijk voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 18:57

Maureen_M

Re: Groene aanslagverwijderaar levensgevaarlijk voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:07

Was het levensbedreigend voor de mens kreeg je nu over het gehele nieuws een terugroepactie en noem maar op maar dieren zijn in dit geval weer niet belangrijk genoeg....
Hopen dat dit bericht genoeg onder de mens komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:51

Nou, ik heb het gebruikt, kat leeft nog gewoon en het spul werkt verder echt geweldig! :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 19:58

Maureen_M schreef:
Was het levensbedreigend voor de mens kreeg je nu over het gehele nieuws een terugroepactie en noem maar op maar dieren zijn in dit geval weer niet belangrijk genoeg....
Hopen dat dit bericht genoeg onder de mens komt!

Het is voor mensen ook gevaarlijk. Net als bleek, ammoniak en allerhande schoonmaakmiddeltjes, maar ook slakkengif en rattenkorrels bijvoorbeeld. Je verstand gebruiken bij gebruik en er is niks aan de hand.

Goed dat er op de verpakking komt te staan dat het potentieel gevaarlijk is voor dieren, maar imo is dat geen reden om een product uit de handel te nemen.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:01

Nynke55, ik ben je heel dankbaar dat je dit plaatst hier! Ik heb namelijk een fles groene aanslagverwijderaar gekocht (niet van de Action, maar met dezelfde gevaarlijke stof als wordt benoemd in het artikel) en ik wilde het dit weekend gaan gebruiken op mijn terras :brr: ik moet er niet aan denken dat één van mijn lieverds er iets aan zou overhouden! Die fles gaat dus mooi de deur uit, ik wil het risico niet lopen. Dan maar wat harder schrobben op die groene aanslag :D

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:01

Vorig jaar een kat op het werk gehad, brandblaren op de tong en een eigenaar die twee weken lang in spanning heeft gezeten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:03

Catnip schreef:
Nynke55, ik ben je heel dankbaar dat je dit plaatst hier! Ik heb namelijk een fles groene aanslagverwijderaar gekocht (niet van de Action, maar met dezelfde gevaarlijke stof als wordt benoemd in het artikel) en ik wilde het dit weekend gaan gebruiken op mijn terras :brr: ik moet er niet aan denken dat één van mijn lieverds er iets aan zou overhouden! Die fles gaat dus mooi de deur uit, ik wil het risico niet lopen. Dan maar wat harder schrobben op die groene aanslag :D

Hogedrukspuit in combi met schoonmaakazijn werkt erg goed :D.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:06

Catnip schreef:

Je eigen tuin kan je nog in de gaten houden, maar als bv je katten wel los komen op andermans terrein en de buurman gebruikt het, heb je het probleem nog steeds. Maar dat is met heel veel middelen zo, ook bv met autoantivries, dat veel dieren lekker vinden als dat gemorst is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:17

Al die reinigers zijn troep. Koop bij de Aldi/Lidl/Action een 5 liter tankje schoonmaak azijn en je komt er ook, werkt net zo goed als die chemische rotzooi :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:20

Hier ook al aantal keren gebruikt hoor, en de beesten leven allemaal nog en hebben geen rare dingen.

De beesten blijven binnen bij gebruik, en mogen pas weer naar buiten als het geheel droog is.
Beetje gezond verstand gebruiken bij dit soort dingen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:28

_CS_ schreef:
De beesten blijven binnen bij gebruik, en mogen pas weer naar buiten als het geheel droog is.
Beetje gezond verstand gebruiken bij dit soort dingen.

Precies.
Als je zulke troep gebruikt moet je sowieso even voorzichtig zijn, of het nou van action of een ander merk is. Katten weer buiten als de boel opgedroogd is, prima.
Mijn tuin is ook ellende momenteel, dus ik ga hem binnenkort ook weer behandelen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:32

Zolang er hier huisdieren rondlopen worden dit soort middelen gewoon niet gebruikt.
Schoonmaakazijn werkt ook prima en zelfs daarbij mogen de dieren er pas op als alles weg is.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:58

Sjolvir schreef:
Catnip schreef:

Je eigen tuin kan je nog in de gaten houden, maar als bv je katten wel los komen op andermans terrein en de buurman gebruikt het, heb je het probleem nog steeds. Maar dat is met heel veel middelen zo, ook bv met autoantivries, dat veel dieren lekker vinden als dat gemorst is.

Mijn katten kunnen alleen op mijn volledig met kattennet afgezette terras komen, dus niemand kan ze (al dan niet per ongeluk) vergiftigen gelukkig :D behalve ikzelf dan :')

Bedankt voor de tip van schoonmaakazijn en een hogedruk San87!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 20:59

Let ook op als je het schoongemaakt hebt en met natte schoenen naar binnen loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 21:07

Wij reinigen groene aanslag alleen met water en de hogedrukspuit. Werkt prima!