Avicii overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:32

Lees net op de telegraaf (ja i know) dat de familie zich ernstige zorgde maakte en daarop de broer van avicii naar Oman was afgereisd om Avicii terug naar huis te halen.. hij kwam net een paar uur te laat..

Weet niet of het klopt, het is de telegraaf.. maar dan moet je je als familie zijnde nog erger voelen als het nu al is..

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 00:49

Wat machteloos.... ;(

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 11:36

Vorige week vrijdag op koningsdag werd er bij ons op een festival, om 19:05 ook een remix gedraaid van Avicii, nou meer dan 70% stond met tranen, was zo'n intens moment... Kippenvel

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:49

Zonnetje81 schreef:
Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.

Maar misschien ben ik te nuchter.

Je klinkt in ieder geval niet als iemand met psyschische problemen. (Gelukkig maar :D )

Maar wat ik dan jammer vindt is dat je jou (gelukkig hele gezonde) referentiekaders en visie op de wereld gebruikt om te projecteren op mensen met (zeer zware) psychische problemen.

Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan dat aangetoond heeft dat mensen die psyschische problemen hebben wel degelijk beinvloed kunnen worden door uitgebreide teksten over het hoe van zelfmoord plegen. Dus dat ontkennen is zoals iemand al zei niet nuchter denken, maar gewoon een beetje dom. :) (en het kan buitengewoon kwetsend zijn voor mensen die wel psyschische problemen hebben en die weer eens met de neus op de feiten gedrukt worden hoe simplistisch mensen zonder dit denken over hun problemen)

Dat ze het anders misschien ook wel gedaan zouden hebben, wil niet zeggen dat we het ze maar in de schoot moeten werpen.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:57

Sunnda schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik geloof niet in dingen tot aanzetten en ideeen op doen. Iemand die niet met het idee loopt gaat daar niks mee doen en andersom bedenken ze vanzelf wel iets. Mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Ik ga echt niet denken oh ik zal dat maar eens doen net zoals die bekende persoon. En aanrijding met een persoon op een plek waar niemand komt is gewoon zeggen zelfmoord. Konkelen is dat.

Maar misschien ben ik te nuchter.

Je klinkt in ieder geval niet als iemand met psyschische problemen. (Gelukkig maar :D )

Maar wat ik dan jammer vindt is dat je jou (gelukkig hele gezonde) referentiekaders en visie op de wereld gebruikt om te projecteren op mensen met (zeer zware) psychische problemen.

Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan dat aangetoond heeft dat mensen die psyschische problemen hebben wel degelijk beinvloed kunnen worden door uitgebreide teksten over het hoe van zelfmoord plegen. Dus dat ontkennen is zoals iemand al zei niet nuchter denken, maar gewoon een beetje dom. :) (en het kan buitengewoon kwetsend zijn voor mensen die wel psyschische problemen hebben en die weer eens met de neus op de feiten gedrukt worden hoe simplistisch mensen zonder dit denken over hun problemen)

Dat ze het anders misschien ook wel gedaan zouden hebben, wil niet zeggen dat we het ze maar in de schoot moeten werpen.


Maar als dat bewezen is kunnen we ze nog altijd niet behoeden voor alles inclusief zichzelf....

Heel de wereld moet dan vaag doen en konkelen zoals ik dat noem om een ‘klein’ % mensen te proberennn te behoeden...? Je kan helaas niet met iedereen rekening houden. Misschien heb ik (en meer mensen) wel last van foto’s van in de prak liggende auto’s op het nieuws.

Ik geloof in de realiteit en harde boze wereld en als je daar met hulp nog niet in kan functioneren en niet tegen dit soort nieuwsberichten kan dan ben je sowieso niet te redden en een tikkende bom.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 14:54

Ik vind sowieso dat het er niet toe doet hoe iemand zichzelf van zijn/haar leven beneemt, t feit dat iemand geen uitweg meer ziet van zijn/haar eigen situatie is al erg genoeg.

@Zonnetje81: het moet inderdaad niet zo zijn dat iedereen moet oppassen met hoe/wat er gezegd word en op welke manier want "Stel dat iemand dat zo en zo opvat" maar wat ik wel vind is dat er wat meer rekening met elkaar gehouden mag worden. Als iemand zegt: "hey, ik vind het niet oke dat je dit zegt" vind ik niet dat de ander mag zeggen: "ja welkom in de echte grote boze wereld" want dat is wel een heel makkelijk argument, ipv gewoon aan iemand vragen of het dan wel gaat en of diegene hulp nodig heeft, vind ik persoonlijk een fijnere oplossing

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:02

Ik geloof ook zeker wel dat het mensen kan triggeren, maar dat het mensen op ideeën kan brengen lijkt mij sterk. Genoeg op het internet te vinden en iemand die het echt wilt vindt wel een weg, met of zonder dat artikel gelezen te hebben..

Maar dat terzijde vind ik het ook niet echt respectvol tegenover hem en zijn familie/vrienden dat ze dit plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 17:12

Zeg dat niet te hard. In het borderline topic mocht ook niet meer over snijden gesproken worden omdat mensen elkaar aanstaken en dat ging ook zo ver tot zelfmoordpogingen aan toe...

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:25

Een topic is dan al heel wat anders... Heb al vaker gelezen dat zo'n dingen inderdaad gebeuren.

Maar mensen verbieden om erover te spreken vind ik geen oplossing, net zoals er een tijdje geleden op Bokt ook zo'n topic was dat werd gesloten toen iemand advies gaf over hoe je je wonden moest verzorgen want 'tips mochten niet gegeven worden'. Vond het maar erg naar.

Denk dat het bij zo'n dingen vooral erg belangrijk dat mensen toezicht hebben op de manier dat berichten geplaatst worden. Zelf zit ik ook op 'zo een forum', en je mag er wel over praten maar geen details geven + een trigger warning als het daar dus over gaat.
Zoals er bij de meeste programma's ook het nummer van bijvoorbeeld de zelfmoordlijn op het einde komt te staan als het over dat onderwerp gaat. Bij de meeste triggerende onderwerpen op TV komt er hier toch naargelang het onderwerp een bijhorend nummer/website waar je om hulp kan vragen.

Maar zo'n dingen zal je nooit 100% kunnen tegenhouden, de mensen uit het borderline topic hadden evengoed via een groepsapp hun gedrag verder kunnen zetten. Tevens waren ze waarschijnlijk al eerder met hun verwondingsgedrag bezig. Dat het uiteindelijk een competitie werd om 'het ziekst' te zijn (zo lijkt het mij toch van 'kijk ik heb het erger/ik kan mezelf meer pijn doen') is zacht uitgedrukt erg spijtig.. Lijkt mij dat dat topic net mensen zou moeten kunnen steunen. Maar helaas kan het voor sommige mensen ook een obsessie worden om mentaal 'ziek' te zijn. (Ik vind 'ziek' zo naar in deze context.)
Maar uiteindelijk zal je wel overal triggers kunnen tegenkomen. Er zullen genoeg mensen zijn die zichzelf verwonden en dan littekens van anderen zien en denken van 'Goh, die persoon zijn littekens zijn wel erger dan de mijne' en zo mogelijk nog verder terugvallen in hun destructief gedrag. Maar voor zo'n dingen moet je niet eens op het internet zijn, kan evengoed zijn dat ze het op straat zien. Je kan mensen dan niet gaan verplichten om hun armen/benen te gaan bedekken omdat het anderen kan triggeren. Uiteindelijk moet diegene die er zo gevoelig aan is hulp zoeken, want het komt altijd vanuit diepere problemen.

Zo vond ik bijvoorbeeld de goedbedoelde reclame op de radio voor Rodeneuzendag (organisatie die jongeren met mentale problemen ondersteund) erg 'moeilijk'. Nu ben ik zelf absoluut niet snel getriggerd door iets, maar aangezien ik toen bij mijn moeder in de auto zat kreeg ik er echt een rotgevoel door. Ik word niet graag op die manier geconfronteerd met die dingen. Maar uiteindelijk is het wel iets waar ik mee zal moeten leren omgaan, en dat zal niet lukken door alle triggers altijd maar weg te steken.

Maar goed, dit is misschien een beetje offtopic. :)

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 19:58

Ik sta er blijkbaar heel anders in. Mocht ik ooit iets doen mag het met details in de krant. Ook als ik een auto ongeluk krijg mogen er fotos gemaakt worden. Geen moeite mee. Ik ben blijkbaar een van de weinige die durft toe te geven dat ik in de ogen van anderen een sensatiezoeker ben. Wat ook als slecht wordt gezien. Ik ben iemand die wil weten en zien wat de waarheid is hoe hard ook.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:59

Zonnetje81 schreef:
Ik sta er blijkbaar heel anders in. Mocht ik ooit iets doen mag het met details in de krant. Ook als ik een auto ongeluk krijg mogen er fotos gemaakt worden. Geen moeite mee. Ik ben blijkbaar een van de weinige die durft toe te geven dat ik in de ogen van anderen een sensatiezoeker ben. Wat ook als slecht wordt gezien. Ik ben iemand die wil weten en zien wat de waarheid is hoe hard ook.


Eerlijk dat je daar gewoon voor uit komt. Iedereen heeft toch zo z'n 'donkere kanten' denk ik :o
Buiten het feit dat het wat offtopic allemaal aan het worden is vind ik het ook wel 'fijn' om de doodsoorzaak te weten en het daarmee beter te kunnen afsluiten.

En nee dat het aanstootgevend is als alleen de doodsoorzaak naar buiten komt denk ik niet..

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:03

Goh, volgens mij zijn veel mensen wel sensatiezoekers. Ik ga niet ontkennen dat ik niet nieuwsgierig was, maar dat wilt niet zeggen dat ik het daarom niet respectloos kan vinden.

Dat jij het oké vindt dat ze over jou alles mogen schrijven in de krant is één ding. Maar daarnaast heb je ook nog de mensen die achterblijven.

Zonnetje81
Berichten: 18696
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:21

Je kan het helaas nooit goed doen voor iedereen. Maar vaag blijven zorgt juist voor gossip. Dat is nog erger dan de realiteit mijn inziens. Verder respecteer ik anderen hun mening alleen vanuig mijn mening is dat soms erg overtrokken. :-) benoem het beestje bij zijn naam zonder dat het extra schade toe brengt.

Edit
Vooral bij mensen met een bekendheid lijkt het of mensen alleen mogen meegenieten als het goed gaat. Fans zijn er in voor en tegenspoed. Daarom zie IK niks respectloos aan het benoemen van de doodsoorzaak en hoe. Daarmee zijn alle speculaties ook meteen te niet gedaan.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 00:03

Sunnda schreef:
Zonnetje81 schreef:
Je klinkt in ieder geval niet als iemand met psyschische problemen. (Gelukkig maar :D )

Maar wat ik dan jammer vindt is dat je jou (gelukkig hele gezonde) referentiekaders en visie op de wereld gebruikt om te projecteren op mensen met (zeer zware) psychische problemen.

Er is genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan dat aangetoond heeft dat mensen die psyschische problemen hebben wel degelijk beinvloed kunnen worden door uitgebreide teksten over het hoe van zelfmoord plegen. Dus dat ontkennen is zoals iemand al zei niet nuchter denken, maar gewoon een beetje dom. :) (en het kan buitengewoon kwetsend zijn voor mensen die wel psyschische problemen hebben en die weer eens met de neus op de feiten gedrukt worden hoe simplistisch mensen zonder dit denken over hun problemen)

Dat ze het anders misschien ook wel gedaan zouden hebben, wil niet zeggen dat we het ze maar in de schoot moeten werpen.


Maar als dat bewezen is kunnen we ze nog altijd niet behoeden voor alles inclusief zichzelf....

Heel de wereld moet dan vaag doen en konkelen zoals ik dat noem om een ‘klein’ % mensen te proberennn te behoeden...? Je kan helaas niet met iedereen rekening houden. Misschien heb ik (en meer mensen) wel last van foto’s van in de prak liggende auto’s op het nieuws.

Ik geloof in de realiteit en harde boze wereld en als je daar met hulp nog niet in kan functioneren en niet tegen dit soort nieuwsberichten kan dan ben je sowieso niet te redden en een tikkende bom.

Je kunt jou geloof en mening niet toepassen om miljoenen mensen die misschien een andere mening zijn toebedeeld.

Vooral je laatste alinea klinkt nogal bijzonder
Wat voor jouw werkt, werkt voor tientallen anderen niet. Maar omdat jij het vindt zijn anderen tikkende tijdbommen?

Je hebt duidelijk 0,0 procent kaas gegeten van psychische problemem.
Geeft niet, maar het is raar een stellige mening te hebben over iets waar je geen verstand van hebt en dan ook nog wetenschappelijk bewijs te negeren.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:32

Is het in sommige landen/situaties gebruikelijk om iemand pas na een maand te begraven? Was verbaast nu nog na meer dan een maand te lezen dat Avicii begraven wordt. Dacht dat dat allang wel gebeurd zou zijn buiten de media om.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:35

finnens schreef:
Is het in sommige landen/situaties gebruikelijk om iemand pas na een maand te begraven? Was verbaast nu nog na meer dan een maand te lezen dat Avicii begraven wordt. Dacht dat dat allang wel gebeurd zou zijn buiten de media om.


Situaties, ja zeker. Er is ook autopsie verricht op zijn lichaam en dat kost tijd.

Blacky94

Berichten: 3504
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:52

Wat Quir zegt.

Daarnaast gebeurt het zelfs in de Westerse wereld dat het echte begraven soms wel een half jaar later is. In Canada (maar ik gok ook Scandinavië), waar de winters streng zijn, is er normaal gesproken wel al een afscheidsdienst maar de daadwerkelijke begrafenis pas tegen de tijd dat de grond ontdooit is.
De oom van mijn Canadese is ex is een aantal jaar terug in Januari overleden. Vlak daarna wel de wake en afscheidsdienst gehad maar de begrafenis zelf was volgens mij pas in mei ofzo.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:56

Aha! Bedankt voor jullie toelichting, wist het niet en was er wel benieuwd naar toen ik het las. Had het nooit eerder gehoord.