Avicii overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:55

Cer schreef:
Nou ja ik ken zn tijdsschema niet, en de duur van zn shows niet, en zn vluchtplan niet. Ik zag alleen dat cijfertje oplopen.. maar geen idee of hij bijv 12 shows in een week deed en dan 2 weken niets..

Ja dat het niet bij hem paste, dat is zeker waar. En dat hij mensen om zich heen had die dat niet in de gaten hadden, is supertriest.
Overigens is er toch nog niet bekend gemaakt waar hij aan is overleden? Voor t zelfde geld staat t overal los van.. (net als bijv van die jonge sporters... ook zo vreselijk)

Over het algemeen hebben dj's nooit zomaar 2 weken niets, tenzij ze het zelf inplannen. In de zomer gaan ze van festival naar festival, clubs hier en clubs daar. In de winter vallen de festivals weg, maar de clubs en arena's gaan gewoon door. Weet niet of men hier ooit documentaire over Hardwell heeft gezien, maar daarin zie je dat hij ook door totale vermoeidheid voor de deur van zijn ouders stond, niet meer wist hoe of wat en niet meer kon.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:56

Had niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen. Was geen fan van hem maar ik vond een goeie artiest en het leek me een mooi mens. Volgde hem wel op instagram, van de foto's leek hij het perfecte leven te leiden, maar wat moet hij zich slecht hebben gevoeld.

Laidback Luke schreef dit een aantal jaar terug al. Ik denk dat zijn schema en de druk die op hem uitgeoefend werd enorm was. Dat zeggen meerdere artiesten ook. Van die manager in de docu kreeg ik kriebels.
This wonderful and talented kid might not overcome his struggles.
At that moment, I envisioned my friend, now 26, joining the infamous “27 club” of music and film stars who died at that age. It sounds horrible but it’s the truth, and I can’t take back the ­overwhelming sense of frustration I felt. It was like ­watching Amy, the recent Amy Winehouse ­documentary, and suddenly realizing that you too were laughingly ­belting out her lyrics — “They tried to make me go to rehab/I said no no no” — while we all watched the spectacle, seeing tragedy unfold and not doing a damn thing.
(https://www.billboard.com/articles/news ... retirement)

Vraag me af of er nog naar buiten wordt gebracht waaraan hij overleden is, maar het lijkt er (voorlopig) niet op dat dat gaat gebeuren.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:07

Nou ja niet perse benieuwd, maar hij had nu eindelijk zn leven voor elkaar... dat vind ik dan echt dubbeltriest.. Heeft ie kunnen ontsnappen aan wat ie niet meer wilde en het zo kunnen inrichten dat hij wel muziek kon maken maar de stress kwijt was.. gebeurt er zoiets..

Er zijn meer artiesten overleden .. je zou dan als jonge arties, of nieuwe artiest of manager of weet ik veel toch een enorme waarschuwing moeten krijgen of zoiets van "nou alles prima maar geen MJ of Prince"...

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:18

Cer schreef:
Mee eens :j

Alleen vond ik dat uit de documentaire niet heel erg blijken..

Tuurlijk, er zijn ook mensen die om minder omvallen. Maar ik vond de docu niet zo heel shocking.. Wat niks afdoet aan het feit dat zijn overlijden vreselijk is natuurlijk he, dat voorop stellend.

Overigens kan ik nu nergens vinden hoeveel shows hij per jaar deed... dat werd in die docu wel genoemd meen ik


In de documentaire kwam zijn overmatige alcoholgebruik niet naar voren inderdaad. En werd ook niet verteld waardoor die alvleesklierontsteking kwam en waardoor zijn galblaas verwijderd moest worden. Je ziet alleen een duidelijk overwerkte jongen die steeds angstiger wordt.

Ik denk ook niet dat hij zijn leven nu voor elkaar had. Ja, hij was gestopt met touren maar de gevolgen daarvan waren onomkeerbaar. Al die pijnstillers en dan het overmatige alcholgebruik hebben gewoon z'n tol geëist. Ik denk dan ook dat een van die twee zijn dood hebben veroorzaakt. Geen zelfmoord, als je in die docu al ziet hoe slecht hij eruit zag... Als je voor elke show moet drinken.. En andere dj's zeiden ook dat hij gewoon dronken was tijdens sommige shows. Heel erg sneu dat het zo moet gaan, niemand nam hem tegen zichzelf in bescherming en hij werd tegen het einde ook zowat gedwongen om die shows te doen.

Dit is in ieder geval een eye-opener voor de dj wereld denk ik. Dieptriest...

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:27

Cer schreef:
Ja hij kwam onder de pijnstillers en verdovende middelen uit het ziekenhuis, dan zit je niet recht op.
En hij vroeg toch zelf ook aan de dokter of die alvleesklier eruit kon?

Nee werken was inderdaad niet het probleem, maar die optredens wel. Hoewel, als hij eenmaal bezig was, zou je dat niet zeggen. En wellicht dat zijn omgeving dan dus ook dacht 'nou dat valt wel mee, kijk m eens springen'(en ondertussen kunnen ze doorcashen, zo werkt het natuurlijk gewoon)

Wat ik wel vond, was dat weinig mensen hem tegenspraken, dat vond ik ook in dat amerikaanse ziekenhuis.. hij is het niet eens met zn medicatie en die dokters lopen gewoon weg. Ik vraag me af of dat daar dan met aansprakelijkheid enzo te maken heeft, dat ze moeten doen wat hij zegt, of doen wat hij zegt omdat het een wereldster is of weet ik veel.. ik vond dat echt zo weird..
Hoe kan hij nou bepalen wat voor pillen hij moet hebben.. :?

Wat ik er zo van begreep kreeg hij een hele zooi medicatie waarvan een deel niet werkte, en het deel dat wél werkte wilden ze er eigenlijk af hebben terwijl hij zoiets had van ja maar dit is het enige wat wel werkt.

Cer schreef:
Mee eens :j

Alleen vond ik dat uit de documentaire niet heel erg blijken..

Tuurlijk, er zijn ook mensen die om minder omvallen. Maar ik vond de docu niet zo heel shocking.. Wat niks afdoet aan het feit dat zijn overlijden vreselijk is natuurlijk he, dat voorop stellend.

Overigens kan ik nu nergens vinden hoeveel shows hij per jaar deed... dat werd in die docu wel genoemd meen ik

2008-2012: 550 shows
2008-2013: 657 shows (eerste ziekenhuisopname)
2008-2014: 725 shows (tweede ziekenhuisopname + blinde darm en galblaas eruit)
2008-2015: 772 shows (?) 2e album + promotietour + cancelling shows voor 8 maanden
2008-2016: 813 shows

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:33

dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:34

Ik en iedereen in mijn omgeving zijn zich rot geschrokken. Toen ik jonger was, groot fan van Avicii, vrienden van me zijn toen naar Engeland gegaan en bij z'n laatste festival optreden geweest... Het doet bijna zeer, ik was/ben helemaal gek van zijn muziek en durf ook zeker te stellen dat hij de beste producer van deze tijd was en muziek kon maken zoals menig ander producer dat niet kon.

Even inhaken op zijn optredens: 20 gigs per week is an sich niet veel, maar 5 optredens in 4 verschillende continente binnen een week is wat ontzettend zwaar is en om over je jetleg heen te komen is drinken onder die werkdruk het makkelijkst, al dan niet drugs gebruiken.

The world lost a talent, a pioneer and a hero Y;(

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:35

finnens schreef:
Had niet gedacht dat het me zo aan zou grijpen. Was geen fan van hem maar ik vond een goeie artiest en het leek me een mooi mens. Volgde hem wel op instagram, van de foto's leek hij het perfecte leven te leiden, maar wat moet hij zich slecht hebben gevoeld.

Laidback Luke schreef dit een aantal jaar terug al. Ik denk dat zijn schema en de druk die op hem uitgeoefend werd enorm was. Dat zeggen meerdere artiesten ook. Van die manager in de docu kreeg ik kriebels.
This wonderful and talented kid might not overcome his struggles.
At that moment, I envisioned my friend, now 26, joining the infamous “27 club” of music and film stars who died at that age. It sounds horrible but it’s the truth, and I can’t take back the ­overwhelming sense of frustration I felt. It was like ­watching Amy, the recent Amy Winehouse ­documentary, and suddenly realizing that you too were laughingly ­belting out her lyrics — “They tried to make me go to rehab/I said no no no” — while we all watched the spectacle, seeing tragedy unfold and not doing a damn thing.
(https://www.billboard.com/articles/news ... retirement)

Vraag me af of er nog naar buiten wordt gebracht waaraan hij overleden is, maar het lijkt er (voorlopig) niet op dat dat gaat gebeuren.


precies dit.. dit heeft me ook een aantal tranen gekost, vreselijk Y;(

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:40

Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...

Vergeet, wat Toothless ook al zegt, niet dat ie over de hele wereld zat. Kan zomaar zijn dat je het ene moment in Amerika zit, en 3 dagen later in Australie. Je hebt alleen wel ruim 24u reistijd heen en 24u terug dus het klinkt misschien leuk dat je ''maar'' 2 shows in de week had, maar je bent dan ook rustig nog zo'n 2 a 3 dagen aan reistijd kwijt. En de impact van je jetlag enzo. In 2015 zat ie in Ibiza van waaruit in heel Europa etc. gemiddeld zo'n 3 a 4 shows per week deed, voordat hij er, na de zomer volgens mij, voor 8 maanden uit ging.
Daarnaast is hij in 2013 en 2014 dus bijv. ook opgenomen geweest.
Hij zei in de documentaire ook dat hij vooral richting 2014/2015 zelf vond dat hij een relatief relaxed schema had, maar vervolgens zat hij de andere 5 dagen in de week alsnog aan zijn muziek te werken. Hij heeft er niet voor niks 2 jaar over gedaan om zijn 2e album af te krijgen, terwijl hij bij het eerste in 3 maanden bijna alles af had.

verootjoo
Berichten: 35681
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:47

Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...


Als artiest doe je niet alleen die shows hè :+ Je moet ook eerst muziek maken en produceren om te showen, cd’s uitbrengen, dat is veel werk. Daarnaast ben je niet gewoon zo goed en altijd op niveau, je moet ook blijven ‘trainen’ om op niveau te blijven.
En verder nog interviews, presentaties etc.
En dan ook nog de hele wereld over, veel in vliegtuigen zitten, veel tijdsverschil, veel werken op niet normale tijden, zoals ‘s nachts. Zeer onregelmatig leven. Dat allemaal is funest voor je lijf.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 24-04-18 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey
Berichten: 9532
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:47

Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...


Dit is inderdaad aan jou om te bepalen, en zeker in dit topic is dat dé plek.

Mensen hebben altijd hun oordeel klaar zonder gehinderd te zijn door kennis van zaken. Vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:51

Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...

Sowieso zijn de shows in de eerste vier jaar niet gelijkmatig verdeeld. Toen hij doorbrak had hij natuurlijk in een klap onwijs veel optredens.
Maar zo'n zwaar schema? Ja natuurlijk! Het zijn niet alleen shows, het is ook het (intercontinentaal) reizen, het maken van nieuwe tracks, releasen van een nieuw album, bijbehorende interviews, etc. etc. etc. Hij lag in het ziekenhuis, is anderhalf uur na een operatie alweer aan het werk, geeft de dag daarna gewoon weer een show. Dat zijn operaties waar een 'normaal' mens drie weken van moet herstellen. Op een gegeven moment geeft hij in de docu ook aan dat hij na de tweede operatie vier maanden lang dag in, dag uit met pijn liep. Moet je nagaan wat zoveel stress, ziekte en al zo'n moordend schema met je lijf doet, dat is echt slopend. Soms komen ze amper over een jetlag heen, dan heb je van voren geen idee meer dat je van achteren leeft. Deze jongen werkte 7 dagen in de week, legde de lat voor zichzelf enorm hoog. De stress die hij voor een show had was enorm, als je een week voor de show al in de stress schiet over het feit dát je een show hebt, dan is dat ontzettend zwaar. Zeker als de shows zich maar op blijven volgen en je dus continu stress hebt.

Ik vind het toch wel een erg nare ondertoon in je berichten.. Verdiep je er eens in voor je een oordeel velt. Bijvoorbeeld door de docu te bekijken of je anderszins te verdiepen in deze wereld. Het is namelijk lang niet zo rooskleurig als het lijkt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:51

Tazzey schreef:
Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...


Dit is inderdaad aan jou om te bepalen, en zeker in dit topic is dat dé plek.

Mensen hebben altijd hun oordeel klaar zonder gehinderd te zijn door kennis van zaken. Vreselijk.


Lees mijn opmerking : "als je er zo gestressed van raakt" zeker wel....
Wel lezen he.. :j
Het is niet aan mij om te bepalen, bepaal ik dat dan? Ik stel een vraag hardop.
En ik weet niet of dit wel of geen topic daarvoor is...

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:52

Cer schreef:
dat is de eerste 4 jaar 137 shows per jaar.
dan wordt het volgens mij cumulatief (maar dat snapte ik in die docu ook al niet)
dus in 2013: 107 shows (gem 2 per week)
in 2014 gem 1 per week en dan loopt het steeds een beetje terug...
(maar goed, het zullen wel bijv 20 shows in 2 weken zijn geweest en dan weer even niet... zoiets.. )

Ik weet niet of dat nou zo zwaar zou moeten zijn? Is dat echt een heel zwaar schema?
ja als je er zo gestressed van raakt, dan zeker wel...


Ga jij t maar eens doen :Y) Ik vond werken bij een evenementenbedrijf al stressvol en hectisch, kun je nagaan als artiest waar je 4 gigs per nacht hebt en als je wereldwijd beroemd bent 4 gigs per week in totaal verschillende landen en tijdzones

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:54

xJitskee schreef:
Ik vind het toch wel een erg nare ondertoon in je berichten.. Verdiep je er eens in voor je een oordeel velt. Bijvoorbeeld door de docu te bekijken of je anderszins te verdiepen in deze wereld. Het is namelijk lang niet zo rooskleurig als het lijkt.

Ik heb die docu gezien... lees mijn berichten dan goed, als je er commentaar op hebt..

Ik snap dat het een nare ondertoon is, dat geef ik zelf ook al aan :j
Dat ik zelf ook vind dat het vreselijk is, dat lezen jullie dan weer niet.. jammer is dat.

Citaat:
Ga jij t maar eens doen

dat ga ik niet doen, ik ben geen artiest. Wat is dat nou weer voor een non opmerking..
Maar er zijn meer artiesten met een zwaar tourschema..

Ik geef toch ook aan dat het waarschijnlijk 20 shows in 2 weken zijn geweest.. dus de toegevoegde opmerkingen van mensen die vinden dat ik naar doe, vind ik echt wel onterecht..

Mi_Amore

Berichten: 14850
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:55

Het is niet enkel die shows. Het is alles eromheen :) De druk van buitenstaanders, prestatiedruk, het is niet show geven en klaar, zo’n leven beïnvloed eenvoudigweg ALLES. Ik snap ergens dat hij ervantussen gemuisd is. Niet iedereen is even sterk. Ik respecteer zijn keuze, het was een diamant, nu helaas verloren, maar nooit vergeten, daarvoor heeft hij teveel invloed gehad :)

*edit: met niet iedereen is even sterk bedoel ik vooral dat niet iedereen hetzelfde leven op hetzelfde ritme kan leiden. Ik heb 3 jaar lang 85h/week gewerkt, het was moordend. Mijn man daarentegen werkte aan hetzelfde tempo en kon het prima aan :) Niet iedereen is hetzelfde.

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:57

Cer: Ja, het waren ontzettend veel shows. O.a. Laidback Luke en Martin Garrix gaven aan, toen hij stopte in 2016, dat hij een ontzettend zwaar schema had en ze bezorgd om hem waren.
Laatst bijgewerkt door Niniane op 24-04-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:57

Mi_Amore schreef:
Het is niet enkel die shows. Het is alles eromheen :) De druk van buitenstaanders, prestatiedruk, het is niet show geven en klaar, zo’n leven beïnvloed eenvoudigweg ALLES. Ik snap ergens dat hij ervantussen gemuisd is. Niet iedereen is even sterk. Ik respecteer zijn keuze, het was een diamant, nu helaas verloren, maar nooit vergeten, daarvoor heeft hij teveel invloed gehad :)

*edit: met niet iedereen is even sterk bedoel ik vooral dat niet iedereen hetzelfde leven op hetzelfde ritme kan leiden. Ik heb 3 jaar lang 85h/week gewerkt, het was moordend. Mijn man daarentegen werkte aan hetzelfde tempo en kon het prima aan :) Niet iedereen is hetzelfde.


+20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:57

Je vraagt je af wat er nu zo stressvol is aan '100 shows per jaar'... Nou als je de docu hebt gezien zie je hoe erg hij kampt met paniekaanvallen. Daar zie je ook dat hij 2 dagen in de week optreedt en de overige 5 dagen aan zijn nieuwe muziek werkt. Ik vind het dan nogal vreemd dat je je dan ineens hardop af moet vragen of dat nou zo'n zwaar schema is....

Als collega's, die zelf ook in dit wereldje zitten en dus ook echt wel wat gewend zijn, al aangeven dat het een moordend schema is, dan lijkt met dat toch wel duidelijk genoeg..

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:02

xJitskee schreef:
Je vraagt je af wat er nu zo stressvol is aan '100 shows per jaar'... Nou als je de docu hebt gezien zie je hoe erg hij kampt met paniekaanvallen.

Nee, daarom zeg ik dat toch ook :j
"als je daar zo gestressed van raakt, dan wel"
moet ik het nu nog een keer opschrijven?

Met andere woorden: Het lijkt misschien niet zo zwaar maar voor hem was het heel zwaar, hij wilde het ook helemaal niet.

En van die andere DJs, ja dat is ook achteraf geklets.. waarom hebben die hem niet geholpen dan? Zij waren tenslotte de oude rotten in het vak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:03

Cer schreef:
xJitskee schreef:
Je vraagt je af wat er nu zo stressvol is aan '100 shows per jaar'... Nou als je de docu hebt gezien zie je hoe erg hij kampt met paniekaanvallen.

Nee, daarom zeg ik dat toch ook :j
"als je daar zo gestressed van raakt, dan wel"
moet ik het nu nog een keer opschrijven?

Met andere woorden: Het lijkt misschien niet zo zwaar maar voor hem was het heel zwaar, hij wilde het ook helemaal niet.

En van die andere DJs, ja dat is ook achteraf geklets.. waarom hebben die hem niet geholpen dan? Zij waren tenslotte de oude rotten in het vak...

Moet ik nu nog een keer opschrijven dat het niet alleen shows zijn die hij doet? Je pakt een kleine quote uit mijn verhaal, maar als je doorleest zie je dat hij naast die shows nog een héél veel andere verplichtingen had. Dát naast al die shows, dat maakt het al helemaal een moordend schema, ja dat is stressvol en ja dat is slopend. Ik snap niet wat daar nog aan uit te leggen valt?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-18 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:04

Alleen al het feit dat hij er - hoogstwaarschijnlijk - aan onderdoor is gegaan bevestigt voor mij al genoeg dat het een zwaar schema was.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:06

Jitske. we zeggen gewoon hetzelfde... alleen jij leest iets negatiefs in mijn post..
Ik zeg helemaal niet dat het makkelijk was..
Je hoeft ook niks uit te leggen.. ik snap wel wat ik schrijf hoor :j

En dan nog, hij is niet de enige die zo'n schema heeft, alleen voor hem was het teveel. En je zag gewoon dat hij zes weken voor een show (ja zeg ik het weer, maar dat vond ik ook zo bijzonder) al liep te stressen.. en dan heb je eigenlijk nog zes weken..

Wat het uiteindelijk geweest is, weet niemand.. misschien is de rust niet op tijd gekomen, misschien was het toch iets anders.
Dan nog is het vreselijk..

Overigens vind ik het voor alle jonge mensen vreselijk als ze jong overlijden..

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:07

Cer schreef:
xJitskee schreef:
Je vraagt je af wat er nu zo stressvol is aan '100 shows per jaar'... Nou als je de docu hebt gezien zie je hoe erg hij kampt met paniekaanvallen.

Nee, daarom zeg ik dat toch ook :j
"als je daar zo gestressed van raakt, dan wel"
moet ik het nu nog een keer opschrijven?

Met andere woorden: Het lijkt misschien niet zo zwaar maar voor hem was het heel zwaar, hij wilde het ook helemaal niet.

En van die andere DJs, ja dat is ook achteraf geklets.. waarom hebben die hem niet geholpen dan? Zij waren tenslotte de oude rotten in het vak...

Martin Garrix was op dat moment ook nog maar 19, die werd alleen véél beter in de gaten gehouden door bijv. zijn familie...
Daarnaast kan ik me wel voorstellen dat je daar niet zomaar tussen komt, vooral niet als hij denkt dat hij het wel aan moet kunnen omdat alle andere DJs dat ook kunnen, hij al moeilijk nee kon zeggen en je een manager hebt die behoorlijk pusherig kan zijn...
Je kan het dan wel zeggen, maar zo lang diegene zelf niet gelooft dat het ook écht te veel is en daarop actie kan/durft te ondernemen...

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:20

Ik heb net de docu gekeken en het laat me maar niet los. Zo eeuwig zonde! Ik mis in de docu wel de rol van zijn familie, vraag me af hoe zij hem hebben ondersteund.

En zouden we nog te horen krijgen waar aan hij precies is overleden? Ik kan me ook niet voorstellen dat hij alleen in die kamer was toen hij overleed..