Avicii overleden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:27

Ik kreeg echt even tranen in mijn ogen toen ik net dat filmpje van de dom beluisterde.

Vreselijk, wat een goede artiest.. Ik ben toen nog naar zijn concert geweest, paar jaar geleden in de ziggo dome. Mijn eerste echte concert.. Toen ik het hoorde was ik ook echt even van slag.

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:40

Waar kan ik de docu over Avicii kijken?

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:41

hannahaapje schreef:
Waar kan ik de docu over Avicii kijken?


Op Netflix!

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:49

Dreamy schreef:
hannahaapje schreef:
Waar kan ik de docu over Avicii kijken?


Op Netflix!


Thnx

Anoniem

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:04

Ik heb de docu gezien. Wat mooi om hem met muziek bezig te zien. Zoals Wyclef Jean al zei, hij heeft het orkest in zijn hoofd zitten. Bijzonder hoor...
Maar hoe er met hem en zijn gezondheid wordt om gesprongen, vind ik wel shocking. En meer dan 800 keer iets doen waar je eerst een hekel aan hebt en later een ontzettende angst voor ontwikkeld, is toch redelijk heftig...

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:08

Maar vond je niet dat hij er uiteindelijk zelf ook bij was, zn gezondheid?
Volgens mij had ie zelf ook wel wat te vertellen over die alvleesklier.. ?
En ik had in het begin niet het idee dat ie een hekel had aan optreden, want toen zat ie vol in de party modus. Dat ie later zegt "ik heb er altijd een hekel aan gehad" ja.. dat weet je niet ..

Overigens was ik zelf heel benieuwd of er nog kosten genoemd zouden worden voor het cancellen van die shows, want dat is ook niet iets wat verder geen consequenties heeft. Dat zegt die manager nog een beetje voorzichtig "hij heeft geen idee wat dat allemaal kost"..

Ik had een beetje soms het gevoel van 'ja werken willen we allemaal wel eens niet'.. maar ik denk dat ik daarmee de meest onaardige opmerking in dit topic plaats en zo bedoel ik het niet.
Heel jammer ook om te zien dat ie op het laatst rust had, want geen shows meer, en dat er dan toch nog op zo'n jonge leeftijd, als ie eindelijk alles bij elkaar heeft, iets misgaat..

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:15

Ik was ook erg verschoten... Ben geen super grote fan maar luisterde wel eens graag naar zijn muziek. Heb gisteren de mini docu ook bekeken: zo'n leven zou je toch absoluut niet willen... Maar hij koos er wel zelf voor. Met mijn kennis van mijn studie vermoed ik ook wel dat hij een autisme spectrum stoornis had en enorm perfectionistisch was. Zijn vader zei ook dat hij rare trekjes had: niet naar het circus willen omdat hij de clown niet kent bijvoorbeeld. Snap niet dat zijn crew ook nooit hebben gedacht dat hij zichzelf aan het kapot maken was op deze manier.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:20

Dat lijkt me lastig om dat voor iemand te bepalen, stel dat hij zelf zou zeggen dat er niks aan de hand was (in het begin). Op een gegeven moment zit je dan inderdaad in een rollercoaster waar ook nog eens heel veel geld van afhangt.. En misschien omdat hij muzikaal zo briljant was, hadden ze niet echt een idee dat het slecht ging. Want je hoort ze ook een paar keer zeggen "maak je niet zo druk" en dat is op zich natuurlijk een logische reactie van de mensen denk ik?

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:26

Cer schreef:
Dat lijkt me lastig om dat voor iemand te bepalen, stel dat hij zelf zou zeggen dat er niks aan de hand was (in het begin). Op een gegeven moment zit je dan inderdaad in een rollercoaster waar ook nog eens heel veel geld van afhangt.. En misschien omdat hij muzikaal zo briljant was, hadden ze niet echt een idee dat het slecht ging. Want je hoort ze ook een paar keer zeggen "maak je niet zo druk" en dat is op zich natuurlijk een logische reactie van de mensen denk ik?

Denk wel dat als je logisch kan redeneren zo'n levensstijl ongezond en echt te veel is, ik heb hem geen een keer zien lopen zonder die computer in zijn handen. Biologisch ritme kapot, als je constant op een vliegtuig zit en de hele wereld moet doorkruisen en dan nog eens een galblaas die niet goed is en na 6 dagen uit het ziekenhuis. Ik heb iets soortgelijks gehad, ik mocht 2 maanden niet op m'n paard gaan zitten en hij stond er wat te springen na 6 dagen en liep scheef van de pijn denk ik??? Sorry maar als manager ben je dan ook niet goed snik dat je dit toelaat, ook al zegt hij dat hij 'oke' is. Als hij durft toegeven dat hij er een hekel aan heeft, als manager heb je ook de rol om voor je artiesten te zorgen. En dit werd niet gedaan naar mijn mening.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:30

Nu denk ik wel dat er een verschil in zit als wanneer ik van de dokter iets te horen krijg en even niet kan werken, of wanneer iemand zoals hij dat doet..
En niet iedereen gaat dood aan veel werken.. hij is ook niet de enige met zo'n levensstijl natuurlijk..

Ik weet ook niet in hoeverre hij zelf iets kan bepalen en in hoeverre de manager dingen doet en regelt waar je dan echt niet onderuit kan. Hij was wel heel jong toen hij erin rolde, en is toen niet goed in de gaten gehouden. Niet door vrienden, kennissen en familie (zn vrienden vonden t maar wat cool).
Van je vrienden moet je het hebben...

Aan de andere kant, als het een eigenwijze druif was dan houdt t ook een beetje op. Je hebt nu eenmaal mensen die niet luisteren naar goede raad. Je kunt een volwassen iemand moeilijk ontvoeren.
Je zou nog wel kunnen zeggen dat ze beter op hun 'kapitaal' hadden moeten passen, maar dat klinkt ook zo sneu..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:42

Ik denk dat zijn management hem meer had moeten beschermen tegen zichzelf. Die ene vent deed zich voor als mentor 'die het beste met hem voor had en hem hielp om de juiste keuzes te maken', maar uiteindelijk bedoelde hij daar wel vooral het geld mee.

Ik vond het vooral schokkend om te zien dat hij in die autorit na het ziekenhuisbezoek al volledig van het padje af was. Wegdraaiende ogen enzo...
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-04-18 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:43

Cayenne schreef:
Ik denk dat zijn management hem meer had moeten beschermen tegen zichzelf. Die ene vent deed zich voor als mentor 'die het beste met hem voor had en hem hielp om de juiste keuzes te maken', maar uiteindelijk bedoelde hij daar wel vooral het geld mee.

Deel deze mening, er werd echt niet begeleid, en zeker als m'n 24/7 bij hem is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:44

Ik vond het vooral schokkend om te zien dat hij in die autorit na het ziekenhuisbezoek al volledig van het padje af was. Wegdraaiende ogen enzo...

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:45

Cayenne schreef:
Ik vond het vooral schokkend om te zien dat hij in die autorit na het ziekenhuisbezoek al volledig van het padje af was. Wegdraaiende ogen enzo...

Is hij juist geopereerd en zit hij weer met die computer op z'n schoot, vond ik ook schokkend.

Edit: Zeker omdat ik ongeveer hetzelfde heb gehad, ik kon na 6 dagen amper op mijn benen staan en hij stond er wat te springen...

Blacky94

Berichten: 3506
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:50

Hij stond 1,5e dag na zijn operatie al weer op het podium. Maar waar denk je dat ze hem mee volgepompt hebben? Hij heeft niet voor niks nog maanden aan de zware medicatie gezeten terwijl hij daar al lang vanaf had moeten zijn.. :=

Maar dat dat niet alleen, Humberto Tan noemde hem in die link van RTL Late Night van een paar jaar terug al niet voor niks een jongen in het lichaam van een 80 jarige. Door de documentaire heen vond ik hem op een gegeven moment ook net een wandelend lijk. Toen hij op een gegeven moment wel 5 maanden rustig aan gedaan had kon je zien dat hij toch wel flink opgeknapt was.
Daarnaast vond ik vooral die scene in die auto heel erg schrijnend. Of hij er nu zelf bij was of niet, je zag hem constant bijna out gaan waarbij zijn ogen wegdraaide etc. maar niemand die (iig op dat moment) eens even leek te zeggen van ''goh, misschien moeten we even een stapje terug doen''.

Dat ie perfectionistisch was dat zou me ook niet verbazen. Overigens kreeg ik zelf niet direct het idee dat ie niet van werken hield, alleen dat hij het optreden gewoon niks aan vond. Het album wat hij nu af zou hebben is het 2e album wat hij uit zou brengen sinds hij definitief gestopt is met optreden. Daarnaast produceerde hij dacht ik ook nog voor anderen dus hij zal er toch zijn geld mee hebben kunnen verdienen want anders hield hij het zo natuurlijk ook niet vol...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:53

Iemand als Tiësto tourt ook al jaren, maar die heeft zelf grotendeels het management in handen en bepaald dan redelijk zelf hoe zijn agenda eruit ziet. Dat is wat anders als dat een management jouw leven bepaald. Dan draait het volgens mij in de eerste plaats vooral om geld en de rest komt daarna pas.
Zo heb ik het van redelijk dichtbij meegemaakt dat een bepaalde houseact helemaal kapot ging door hun zware schema dat contractueel werd opgelegd. Zodra er geld mee gemoeid is, verliezen anderen vaak het welzijn en realiteit uit het oog.

iirrssjjee

Berichten: 5962
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:54

CalipsoLover schreef:
Cayenne schreef:
Ik vond het vooral schokkend om te zien dat hij in die autorit na het ziekenhuisbezoek al volledig van het padje af was. Wegdraaiende ogen enzo...

Is hij juist geopereerd en zit hij weer met die computer op z'n schoot, vond ik ook schokkend.

Edit: Zeker omdat ik ongeveer hetzelfde heb gehad, ik kon na 6 dagen amper op mijn benen staan en hij stond er wat te springen...


Nou ik denk dat hij dat ook wel zelf wilde, voor hem een manier van ontspanning he, bezig zijn met muziek. Wij rijden bv paard, of gamen, of netflix. Hij is bezig met muziek.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 11:54

Ja hij kwam onder de pijnstillers en verdovende middelen uit het ziekenhuis, dan zit je niet recht op.
En hij vroeg toch zelf ook aan de dokter of die alvleesklier eruit kon?

Nee werken was inderdaad niet het probleem, maar die optredens wel. Hoewel, als hij eenmaal bezig was, zou je dat niet zeggen. En wellicht dat zijn omgeving dan dus ook dacht 'nou dat valt wel mee, kijk m eens springen'(en ondertussen kunnen ze doorcashen, zo werkt het natuurlijk gewoon)

Wat ik wel vond, was dat weinig mensen hem tegenspraken, dat vond ik ook in dat amerikaanse ziekenhuis.. hij is het niet eens met zn medicatie en die dokters lopen gewoon weg. Ik vraag me af of dat daar dan met aansprakelijkheid enzo te maken heeft, dat ze moeten doen wat hij zegt, of doen wat hij zegt omdat het een wereldster is of weet ik veel.. ik vond dat echt zo weird..
Hoe kan hij nou bepalen wat voor pillen hij moet hebben.. :?

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:11

Ik schrok me wezenloos toen ik het hoorde. Waren op dat moment net uiteten, vriend kreeg de pop-up van NOS. Kon het niet geloven- en nog steeds niet eigenlijk!
Toen we in de auto stapte draaide Slam op dat moment alleen maar Avicii - logisch natuurlijk - maar toen was het helemaal kippenvel all over the place.

Ongelofelijk, zo jong en zo talentvol.
Wat een eenzaam einde. Y;(

Niniane

Berichten: 6447
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:21

Cer schreef:
Nu denk ik wel dat er een verschil in zit als wanneer ik van de dokter iets te horen krijg en even niet kan werken, of wanneer iemand zoals hij dat doet..
En niet iedereen gaat dood aan veel werken.. hij is ook niet de enige met zo'n levensstijl natuurlijk..

Ik weet ook niet in hoeverre hij zelf iets kan bepalen en in hoeverre de manager dingen doet en regelt waar je dan echt niet onderuit kan. Hij was wel heel jong toen hij erin rolde, en is toen niet goed in de gaten gehouden. Niet door vrienden, kennissen en familie (zn vrienden vonden t maar wat cool).
Van je vrienden moet je het hebben...

Aan de andere kant, als het een eigenwijze druif was dan houdt t ook een beetje op. Je hebt nu eenmaal mensen die niet luisteren naar goede raad. Je kunt een volwassen iemand moeilijk ontvoeren.
Je zou nog wel kunnen zeggen dat ze beter op hun 'kapitaal' hadden moeten passen, maar dat klinkt ook zo sneu..

Nou...
Meerdere dj's benoemde jaren geleden al dat zijn touring schema zo ontzettend heftig was. En wanneer jouw collega's, die zelf ook ontzettend veel reizen met een ongezond ritme, dit over jouw management, schema, leven en gezondheid zeggen, zit je echt diep in de nesten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:32

Cer schreef:
Nu denk ik wel dat er een verschil in zit als wanneer ik van de dokter iets te horen krijg en even niet kan werken, of wanneer iemand zoals hij dat doet..
En niet iedereen gaat dood aan veel werken.. hij is ook niet de enige met zo'n levensstijl natuurlijk..


Maar de gezondheid van de een is natuurlijk niet de gezondheid van de ander. En mentaal kan niet iedereen dezelfde werkdruk aan.
Hij gaf duidelijk meerdere keren aan dat het hem teveel werd, maar er zal contractueel ook wel zoveel gedoe omheen zijn om een show af te zeggen, laat staan de exorbitant hoge bedragen die daarmee gemoeid zijn.
Dat legt natuurlijk gigantische druk op iemand. Als je dan al niet stevig in je schoenen staat (en dat stond hij niet getuige de alcohol die hij nodig had om het podium op te gaan), dan is het een kwestie van tijd voor iemand door z'n hoeven zakt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:37

Mee eens :j

Alleen vond ik dat uit de documentaire niet heel erg blijken..

Tuurlijk, er zijn ook mensen die om minder omvallen. Maar ik vond de docu niet zo heel shocking.. Wat niks afdoet aan het feit dat zijn overlijden vreselijk is natuurlijk he, dat voorop stellend.

Overigens kan ik nu nergens vinden hoeveel shows hij per jaar deed... dat werd in die docu wel genoemd meen ik

Lisitano

Berichten: 4950
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:44

Cer schreef:
Nu denk ik wel dat er een verschil in zit als wanneer ik van de dokter iets te horen krijg en even niet kan werken, of wanneer iemand zoals hij dat doet..
En niet iedereen gaat dood aan veel werken.. hij is ook niet de enige met zo'n levensstijl natuurlijk..


En bovenstaande is wat hij zelf ook benoemt in de documentaire. Hij vergeleek zich met anderen en die leken er geen moeite mee te hebben, dus hij moest ook maar door.

Muziek maken en optreden vind ik toch wel twee heel verschillende dingen. Optreden en al helemaal in het tijdschema dat hij had, is energievretend en als die act ook nog eens vanuit je tenen moet komen omdat je het niet in je hebt en zelfs niet leuk vindt, is dat echt slopend.

Overigens, toen hij wilde stoppen, douwde zijn manager er stiekem alsnog optredens tussendoor. Als tegenspreken al volledig tegen je eigen aard in gaat, je al stopt en voor je gevoel de wereld teleurstelt en dan ook nog eens je manager keer op keer tegen moet spreken en dat lukt niet op een aardige, menselijke manier, dan sloopt dat wel ja.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Avicii overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:47

Nou ja ik ken zn tijdsschema niet, en de duur van zn shows niet, en zn vluchtplan niet. Ik zag alleen dat cijfertje oplopen.. maar geen idee of hij bijv 12 shows in een week deed en dan 2 weken niets..

Ja dat het niet bij hem paste, dat is zeker waar. En dat hij mensen om zich heen had die dat niet in de gaten hadden, is supertriest.
Overigens is er toch nog niet bekend gemaakt waar hij aan is overleden? Voor t zelfde geld staat t overal los van.. (net als bijv van die jonge sporters... ook zo vreselijk)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110886
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:50

Wat ik bij anderen van redelijk dichtbij heb meegemaakt (geen DJ's, wel populaire danceact) hadden zij zo'n ruim 300 tot 400 shows per jaar en soms meerderen per avond. En dan zaten ze de ene dag in Israël, dan weer de volgende dag vliegen naar Barcelona, Zweden, Japan etc etc. Tussendoor interviews doen, promotiewerk, singles opnemen, videoclips maken, fotoshoots. Het ging niet alleen om de optredens.
Dat hakt er gigantisch in. Ook qua gezondheid zag je ze na zo'n tour gewoon achteruit gaan. Uiteindelijk is dat vanwege de mentale druk ook geklapt. Jaren later hebben ze het nog eens geprobeerd. Eerst met het management zelf in handen maar uiteindelijk toch weer anderen ingeschakeld. Daarna is het opnieuw geklapt. Heel jammer allemaal. En ik snap dat verantwoordelijkheidsgevoel ook wel, want er zijn massa's mensen achter de schermen die ook betaald moeten worden.

Ik ben ook benieuwd waar hij aan overleden is.