PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:41

Maar kijk, er word door jullie nu vanuit gegaan dat, omdát ik kritiek uit ik:

1: Vóór Geert Wilders ben, en uh, nou neen.
2. Dat ik alle Moslims het land uit wil: nope.
3: Dat ik denk dat er alleen problemen voorkomen bij Moslims: ook niet.
4: Dat ik mijn vrijheden op wil geven om van Moslims af te komen (vrijheid van religie moet weg want ik vind de Islam maar niks).
5: Alle Moslims zijn hetzelfde: Neheee -O-

We hebben een probleem gecreëerd, in een bepaalde oorlog hebben we geleerd hoe gevaarlijk het is om een bevolkingsgroep over een kam te scheren en als zondebok te gebruiken. Terecht willen we dat pertinent niet meer, super! Want natuurlijk moet dat niet! En ja, daarom ben ik geen fan van Geert Wilders, die überhaupt nooit met oplossingen komt trouwens. Hij wil aandacht en dat krijgt hij.

Er zijn in dit topic wel degelijk een heleboel mensen die geen enkel probleem zien, en willen zien.

Dat de VS de verkeerde kant op gaat betekent niet dat we niks hoeven te doen aan onze eigen problemen. Dat is toch geen argument? Er zijn fijnere westerse landen en minder fijne, maar uiteindelijk streven de meeste westerse landen naar hetzelfde, en zeker Nederland. Ondanks dat veel Nederlanders hun medelanders en hun land niet meer zo tolerant vinden zijn we dat echt wel.

In Zweden draven ze zo ver door dat mensen met een afwijkende (te rechtse) mening hun baan en vrienden kwijtraken. Ze zijn daar zo bang geworden hun mening te uiten dat het een soort blije schijncultuur is geworden, alles gaat fantastisch, culturele verrijking is de oliebol en iedereen die die mening niet deelt is debiel. We zijn op weg alle negatieve dingen weg te censureren, een van onze vrijheden die al in het gedrang is door al dit gedoe. Ik zou het heel jammer vinden als die trend zich doorzet en onze poging zo tolerant mogelijk te zijn uitmondt in het daadwerkelijk verliezen van al die vrijheden die ons land (ja sorry je geeft het zelf ook toe) fijner maakt om in te leven dan bijvoorbeeld een communistisch land of een extreem conservatief gelovig land..

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:42

Resistance schreef:
Willl65 schreef:
Ik zou zeggen lees een echt boek ipv een site waar iedereen van alles kan plaatsen
Ik heb het over islamJe wordt als moslim geboren maar dat betekent nog niet dat je het geloof ook praktiseert.

Ik ben nog bezig met inlezen maar ook ik vond dat opmerkelijk.
Dat zou namelijk van een moslim een ras of volk maken.

Overigens dat boekje wat ik aanhaalde is qua titel inderdaad heftig maar de heldin die het geschreven heeft weet aan den lijve wat het is om als Marokkaanse vrouw niet voor de islam te kiezen net als Ayaan Hirsi die kritiek durfde te uiten en salam Rushdie Raif Badawi etc
Nogmaals ik ben nog kennis aan het vergaren en mijn mening is nu gebaseerd op wat ik nu weet.
Ik stop deze discussie dan ook.
Het spijt mij allang dat ik met volle been hierin ben gegaan.


Fijne zondag



Je spreekt jezelf echt zo ontzettend tegen hier. Je zegt eerst dat je als moslim geboren wordt, en vervolgens dat moslims geen ras of volk zijn. Snap je het zelf nog?

Je wordt niet als moslim geboren; je wordt ook niet als christen geboren.
Op zich snap ik het wel, men kan blijkbaar als moslim/jood/christen/buddhist geboren worden en dit staat los van het land van herkomst/nationaliteit.

liedje89
Berichten: 7158
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:45

Lienie_F schreef:
ruitje schreef:
Dit is een beetje de tendens in NL vind ik. Om PVV stemmers weg te zetten als laagopgeleid/dom.

Ten eerste stemt een ( groot deel ook nog) PVV, dus je zal het er in NL gewoon mee moeten doen. Voelt een beetje als linkse elite om te zeggen dat er alleen maar domme mensen op PVV stemmen( buiten dat daar geen bewijs voor is)

En je doet precies hetzelfde als waar je de PVV van beschuldigt, een complete groep generaliseren en veroordelen.


Hier heb ik gisteren nog een artikel over gelezen toevallig, dat er dus wel generalisaties mogelijk zijn. Niet direct met intelligentie, maar wel met inkomen, wat vaak toch samenhangt met opleidingsniveau.

https://nos.nl/artikel/2223052-stap-op- ... m-pvv.html


Maar daarmee is toch niet perse duidelijk wat oorzaak en gevolg is? Het is opzich logisch dat als je minder verdient en in een verpauwperde wijk woont waar je rolluiken voor de ramen moet hebben zodat je huis niet wordt leeggeroofd je minder tevreden bent over de overheid dan als alles op rolletjes loopt en je op je kneiter dure bakfiets naar de yoga fietst en die dan daar niet gejat wordt :Y) . En dat je in dat eerste geval dus meer geneigd bent te stemmen voor een partij die zich op mensen richt die niet tevreden zijn.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:49

Oke reistanse ik snap wat je zegt maar nu begrijp jij mij verkeerd en eerlijk gezegd begin ik heel veel spijt te krijgen ook maar 1 lettter neer geschreven te hebben.

Ik zeg niet dat je als moslim geboren wordt de islam zegt dat.
Het is niet mijn eigen waarheid.
Ik deel wat ik lees en ik heb al eerder laten weten dat ik ervan schrik hoe meer info ik vergaar.

Alles wat ik hier deel is niet mijn waarheid dus niet waar ik in geloof maar is hoe de islam is.
Het feit dat het als mijn waarheid gezien word maakt mij eerlijk gezegd bang .

Zelf ben ik geen hatelijk persoon. Zelf geloof ik niet in uitsluiten . Ik herhaal niets meer dan wat ik lees.
Waarom denk je dat ik zeg verdiep je?
Ik moet mij nu gaan verdedigen voor dingen waar ik zelf niet in geloof maar waar ik voor probeer te waarschuwen .

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:49

Willl65 schreef:
Waar het omgaat is dat ik zelf geen woord over moslims heb gerept maar dat verweten wordt


Dit omdat jij de enige bent die daar een onderscheid in maakt - het is echt heel standaard dat 'moslims' en 'islamitsche personen' gaat om dezelfde mensen.

(En dat iemand iets in een boek zet, maakt het nog niet meteen waar of correct.)


Lepeltje schreef:
Er zijn in dit topic wel degelijk een heleboel mensen die geen enkel probleem zien, en willen zien.


Dat is ook maar hoe je het wilt lezen denk ik? Ik zie geen probleem in de zin van (of op de schaal van) het onderwerpen van een heel continent.

Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:53

liedje89 schreef:
Lienie_F schreef:


Hier heb ik gisteren nog een artikel over gelezen toevallig, dat er dus wel generalisaties mogelijk zijn. Niet direct met intelligentie, maar wel met inkomen, wat vaak toch samenhangt met opleidingsniveau.

https://nos.nl/artikel/2223052-stap-op- ... m-pvv.html


Maar daarmee is toch niet perse duidelijk wat oorzaak en gevolg is? Het is opzich logisch dat als je minder verdient en in een verpauwperde wijk woont waar je rolluiken voor de ramen moet hebben zodat je huis niet wordt leeggeroofd je minder tevreden bent over de overheid dan als alles op rolletjes loopt en je op je kneiter dure bakfiets naar de yoga fietst en die dan daar niet gejat wordt :Y) . En dat je in dat eerste geval dus meer geneigd bent te stemmen voor een partij die zich op mensen richt die niet tevreden zijn.


Ben ik met je eens, maar ik denk dat daar dus juist een aandachtspunt ligt. Want als bepaalde bevolkingsgroepen uit onvrede of angst PVV stemmen ligt er dus juist in die wijken een taak om daar verbeteringen door te voeren dat angst wordt weggenomen. Dus niet om te wijzen naar zo'n groep, maar om structurele veranderingen door te voeren vind ik het goed dat er dus wel degelijk gegeneraliseerd kan worden welke bevolkingsgroepen er PVV stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:55

Shadow0 schreef:
Willl65 schreef:
Waar het omgaat is dat ik zelf geen woord over moslims heb gerept maar dat verweten wordt


Dit omdat jij de enige bent die daar een onderscheid in maakt - het is echt heel standaard dat 'moslims' en 'islamitsche personen' gaat om dezelfde mensen.

(En dat iemand iets in een boek zet, maakt het nog niet meteen waar of correct.)


Lepeltje schreef:
Er zijn in dit topic wel degelijk een heleboel mensen die geen enkel probleem zien, en willen zien.


Dat is ook maar hoe je het wilt lezen denk ik? Ik zie geen probleem in de zin van (of op de schaal van) het onderwerpen van een heel continent.




:j

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 17:59

Jammer SHadow maar je slaat de plank mis wat mij betreft.

Iemand die moslim is hoeft niets met de islam te maken te hebben waar ik het over hebt.
Ik probeer een heel ander gevaar te benoemen maar het is duidelijk dat dit niets word via een toetsenbord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:00

Willl65 schreef:
Jammer SHadow maar je slaat de plank mis wat mij betreft.

Iemand die moslim is hoeft niets met de islam te maken te hebben waar ik het over hebt.
Ik probeer een heel ander gevaar te benoemen maar het is duidelijk dat dit niets word via een toetsenbord.



Welk gevaar probeer je dan te benoemen?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:02

Waarschijnlijk dat een bepaalde groep mensen, die vrijwel allemaal tot hetzelfde geloof behoren, de rest v.d. wereld over gaan nemen.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:02

Willl65 schreef:
Jammer SHadow maar je slaat de plank mis wat mij betreft.

Iemand die moslim is hoeft niets met de islam te maken te hebben waar ik het over hebt.
Ik probeer een heel ander gevaar te benoemen maar het is duidelijk dat dit niets word via een toetsenbord.


Misschien moet je duidelijker uitleggen wat je bedoelt.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:11

@ Lepeltje:
Ik persoonlijk heb niets van die dingen aaan jou toebedeeld , even als uitgangspunt. Je bent mij hier ook niet opgevallen als GW stemmer of door generaliserende meningen.

Mijn wijzen naar de USA in het begin van dit topic was meer als vergelijking. Nee, het is niet zo dat als er daar ook een probleem is dat we dan hier niets hoeven veranderen of in hoeven zien. Maar, ik vind wel dat dat soort informatie in topics over GW en de "islam is x" waardevol is. Vooral als eye opener voor diegenen onder zijn stemmers die alleen naar de Islam willen kijken en niet willen of kunnen zien dat het een veel breder en veelzijdiger probleem is.

Heb je een voorbeeld/bron over dat mensen hun banen kwijtraken in Zweden doordat ze rechtse meningen uiten? Dat is voor mij nieuws en ik ben het met je eens dat dat een hele slechte tendens zou zijn om in mee te varen.

edit:
@Will65: Mijn familie vindt ook dat ik als Christen geboren ben. Een gedeelte van die familie vindt ook dat ik daardoor niet zou moeten werken, geen stemrecht zou moeten hebben, een rok zou moeten dragen en me zou moeten onderwerpen aan mijn man.
Maar zo is niet elke Christen, die nuance proberen veel mensen hier te maken en die mis jij een beetje.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:18

Willl65 schreef:
Allereerst zal ik never op PVV stemmen maar weten jullie eigenlijk wel wat Islam betekent?
ONDERWERPING!!
Verdiep je eens in de Islam en weet wat je verdedigt


JA...!!!
(...gisteren had ik noh hommeles met iemand over hoofdletters...)

Onderwerping aan de wil van God.

Ik heb mij enigzins in het verschijnsel islam verdiept: het is een godsdienst.
Zo ongeveer alle godsdienstenprediken dit (uiteraard met verschillen links en rechts).
Citaat:
Ik kan het Boek vernietig het islamitisch fascisme geschreven door Zineb El Rhazoui zeer aanbevelen.

Voor diegene die liever onwetend blijven... niet huilen als je over een aantal jaar ontdekt dat je als vrouw niet meer veilig over straat kan als je de keuze maakt NIET bedekt buiten te lopen
Jullie hebben dan vrijwillig gekozen voor onderwerping.

...om te huilen, dat boek.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:21

Shadow0 schreef:
Dat is ook maar hoe je het wilt lezen denk ik? Ik zie geen probleem in de zin van (of op de schaal van) het onderwerpen van een heel continent.


Heb je de rest ook gelezen?
Onderwerpen van een heel continent, mwah, op het moment niet, maar een goed praktiserend Moslim ziet het wel als zijn taak ook andere mensen te bekeren. Net als jehova's i guess, maar die hebben daarin nog geen gewelddadige stroming.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dawa

Zo ook een Syrische jongen die ik ken, fantastische kerel, binnen een paar jaar bijna vlekkeloos Nederlands sprekend. Helemaal alleen naar Nederland en studerend, werkend, leuke jongen verder ook om mee om te gaan. Máár hij vindt Nederland eigenlijk helemaal niet leuk, om meerdere redenen hoor, een ervan is natuurlijk dat zijn familie nog in Syrie is. Maar een belangrijke reden is ook dat onze gebruiken niet zo bij hem passen. Drinken bij het uitgaan, opfluffen en leuke 'sexy' kleding dragen, bepaalde eetgewoonten en zo veel meer kleine dingen die hij liever niet ziet. En het liefst had hij dat wij ook Moslims zouden worden en zouden stoppen met deze dingen.
Verder niks mis mee hoor, want hij handelt er niet naar en laat ons in onze waarde, én hij doet leuk mee. En wij laten hem in zijn waarde.

Maar goed, als ik kijk naar wat er in verschillende landen gebeurt, zijn juist de extreem Linkse partijen bezig met het verminderen van onze vrijheden en het stimuleren van datgene dat men in de Islam dus Dawa noemt.

Een voorbeeld is Duitsland, waar op verschillende evenementen al jarenlang vrouwen aangerand (of zelfs verkracht) worden door een bepaalde bevolkingsgroep, meest Moslims maar dat maakt me nu even niks uit, het gaat om wat er verder gebeurt. Het is een trend in Duitsland om de schuld bij autochtone Duitsers te leggen, en met idiote 'oplossingen' te komen, zoals een safe zone voor vrouwen. Bekende figuren vertellen vrouwen dat ze om aanranding te voorkomen hun blouse wat hoger dicht moeten knopen en een armlengte afstand moeten houden van zulke groepen. Het probleem op evenementen was er altijd al maar wordt steeds groter.

Dit is wat er gebeurt door die angst om kritiek te uiten, angst om te discrimineren, het probleem niet willen zien. Als je kijkt naar de oplossingen die aangebracht worden geven we liever onszelf de schuld, wij moeten ons aanpassen, het is hun cultuur en die moeten we respecteren?

Naar mijn idee is het heel simpel en haal je gewoon elke aanrander op zon evenement weg en die laat je lekker in de bak feestvieren. Of het nu een Duitser is, een Chinees, een Nederlander, een Somalier, een Iranees of wat voor nationaliteit ook, we accepteren toch niet dat vrouwen massaal aangerand worden op evenementen?

Dit zijn de gevaren die ik zie en ik vind ze terecht, we moeten een middenweg zien te vinden waarbij hardwerkende geintegreerde vluchtelingen zich goed voelen en jonge mannen die de grenzen opzoeken weten waar ze zijn, onze cultuur begrijpen en respecteren.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:30

Lepeltje schreef:
Maar goed, als ik kijk naar wat er in verschillende landen gebeurt, zijn juist de extreem Linkse partijen bezig met het verminderen van onze vrijheden en het stimuleren van datgene dat men in de Islam dus Dawa noemt.


Dit is in elk geval onzin. Er is op dit moment geen extreem-linkse stroming van betekenis in de gehele westerse wereld.


Citaat:
Dit is wat er gebeurt door die angst om kritiek te uiten, angst om te discrimineren, het probleem niet willen zien.


Ik vraag me af wie die angst precies voelt? Want het weerhoudt mensen blijkbaar niet echt - er wordt al tientallen jaren gezegd 'dat je het niet mag zeggen, maar dat ze het toch doen.' Oftewel: het valt allemaal wel mee en mensen kunnen eigenlijk best wel benoemen, uiten, kritiek geven.

En anderen zijn het dan, zoals ook in dit topic, daar niet mee eens en reageren daarop. Maar dat is geen probleem toch? Dat lijkt me nou precies zoals het hoort te gaan: mensen zeggen iets, andere mensen reageren.

Citaat:
Als je kijkt naar de oplossingen die aangebracht worden geven we liever onszelf de schuld, wij moeten ons aanpassen, het is hun cultuur en die moeten we respecteren?


Ik heb dat hier eigenlijk nergens gelezen? Dit is het opzetten van een stropop: je verzet je nu tegen iets wat niemand daadwerkelijk verdedigt.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:37

In Duitsland en Zweden wel degelijk, ik heb eigenlijk geen tijd om alle informatie voor je op te zoeken maar als je echt geïnteresseerd bent is het zeker de moeite waard om te onderzoeken wat daar gebeurt.

Sorry wikipedia, maar deze is wel redelijk accuraat denk ik.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Extreemlinks

Gewone linkse partijen beginnen ook te neigen naar extreem links vanwege geroeptoeter aan de rechterkant. Het versterkt elkaar, denk ik.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:38

Lepeltje schreef:
Zo ook een Syrische jongen die ik ken, fantastische kerel, binnen een paar jaar bijna vlekkeloos Nederlands sprekend. Helemaal alleen naar Nederland en studerend, werkend, leuke jongen verder ook om mee om te gaan. Máár hij vindt Nederland eigenlijk helemaal niet leuk, om meerdere redenen hoor, een ervan is natuurlijk dat zijn familie nog in Syrie is. Maar een belangrijke reden is ook dat onze gebruiken niet zo bij hem passen. Drinken bij het uitgaan, opfluffen en leuke 'sexy' kleding dragen, bepaalde eetgewoonten en zo veel meer kleine dingen die hij liever niet ziet. En het liefst had hij dat wij ook Moslims zouden worden en zouden stoppen met deze dingen.
Verder niks mis mee hoor, want hij handelt er niet naar en laat ons in onze waarde, én hij doet leuk mee. En wij laten hem in zijn waarde.

Als christen ben ik het roerend met hem eens.
Nederland is het paradijs op aarde niet.
"Sex and drugs and rock and roll" - dat is ook maar een armzalige 'invulling' van het begrijp vrijheid.
Citaat:
Maar goed, als ik kijk naar wat er in verschillende landen gebeurt, zijn juist de extreem Linkse partijen bezig met het verminderen van onze vrijheden en het stimuleren van datgene dat men in de Islam dus Dawa noemt.

De Rote Armee Fraction...?
(Al jaren niets meer van gehoord.)
Citaat:
Een voorbeeld is Duitsland, waar op verschillende evenementen al jarenlang vrouwen aangerand (of zelfs verkracht) worden door een bepaalde bevolkingsgroep



MAN EN PAARD - graag!!!

Ja, een x aantal verkrachters claimde Syrier te zijn.
Een groot deel van de Syriers heeft zich er met nadruk van gedistantieerd.

En verkrachting gebeurt ook in het westen, Marc du T. enzo - dus: specifiek graag.
Citaat:
Dit is wat er gebeurt door die angst om kritiek te uiten, angst om te discrimineren, het probleem niet willen zien.


Stel je niet aan.
WELK probleem...?
Immigratie...?
Sexisme?
Discriminatie?
Jouw idee over de islam...?
Citaat:
Als je kijkt naar de oplossingen die aangebracht worden geven we liever onszelf de schuld, wij moeten ons aanpassen, het is hun cultuur en die moeten we respecteren?

In de 1960er jaren kwamen hier gastarbeiders. Spanjaarden, Italianen, Turken en Marokkanen.

Let op het woord: van gastvrijheid was geen sprake en "als koelies kwamen ze om te werken". Jawel, zo ging dat. Zelfs met de inwoners van de EEG.

Mbt Turkije en Marokko: ze werden geronseld in de minst westerse gebieden.
De taal leren was verboden.

Jawel: de vakbonden deden het stiekem toch - want ze werden 'uiteraard, het zijn maar koelies' onder de maat betaald en regelmatig bedonderd mbt sociale premies, maar ook veiligheid.

Dus nee - de start was verre van perfect.
Harde guldens moesten ze voor ons verdienen en bek dicht.


Citaat:
we accepteren toch niet dat vrouwen massaal aangerand worden op evenementen?

Wij - wie is dat...?
Nee - ik ben pertinent tegen verkrachting.
Het staat ook gewoon in de wet.
MAAR: daar heeft de vrouwenbeweging voor gezorgd, dat ging echt niet vanzelf.
"de Nederlandse cultuur en identiteit", helaas: die tolereert verkrachting.
Ik heb nog meegemaakt dat zo'n rotzak zei "Edelachtbare, ik ben een gezonde Hollandse jongen en het meisje woont op kamers, dus ze was wel iets gewend".
Tot aan de Hoge Raad en terug naar het Gerechtshof moest ze procederen om de ellendeling achter tralies te krijgen.

Dus mwah....
Ik geef zo hoog niet op van "onze" cultuur. Zonder feminisme gaat het gewoon weer uit de strafwet...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-03-18 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:44

Willl65 schreef:
Oke ik zie al welke kant het hier opgsst.
We gaan niet op de inhoud maar we gaan op de persoon spelen ik kon er op wachten.
Iemand die moslim is hoeft trouwens niet islamitisch te zijn. Nog een weetje. Dus als je lekker in bikini mag zitten good on you.
Ik heb in mijn hele betoog geen woord over moslims gerept en met reden, ik heb het over de islam met kleine letter.
Ik heb niet de waarheid in pacht ik probeer alleen te waarschuwen dat je helder moet hebben wat je verdedigd.
Haal kennis uit wetenschappelijke historische boeken. Luister naar mensen die onder de islamitische wetgeving hebben geleefd en leer.


Volgens mij ben jij degene die hier op de persoon gaat spelen.

Je zou je eens wat meer moeten verdiepen in ‘jouw’ boeken of wellicht wat anders gaan lezen want je kennis is er duidelijk niet, jammer dat je dan wel zulke uitspraken durft te doen die je hier in dit topic doet.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:44

Will. Ik vind het zo sneu dat je op deze manier in het leven staat en zou je zo graag eens leuke contacten en gesprekken met verschillende moslims/aanhangers van de islam toewensen.
Loop eens een dag met mij mee en bezoek eens wat clienten van me als ik op pad ga voor Vluchtelingenwerk waar ik vrijwilligerswerk voor doe. Je bent welkom om eens een leuk gesprek aan te knopen, nieuwe mensen te leren kennen en open te staan voor nieuwe (misschien wel verrassende!!) meningen.

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 18:58

PVV aanhanger ben ik niet.
Te zwart-wit, geen duidelijk plan en vooral maar roepen naar 1 groep

Maar....ik zie de islamisering wel en daar ben ik tegen.

Ik vind Nederland een soft land , wat uiteindelijk na jaren op democratische wijze overgenomen zal worden.

Het is eigenlijk toch niet te geloven dat de PVV op zo'n beetje de tweede plaats staat wat betreft stemmen, maar iedereen dat negeert.
Dus wat nou democratisch land?.
Maar dat een partij als DENK ( ik krijg spontaan migraine als ik die filmpjes zie) zoveel stemmen heeft en in de kamer zitten!!!!!!!
Notabene de arm van Erdogan zit in de kamer.
En Nederland? Nederland vindt dat goed.,


Groen links? die gaan in zee met Nida
Schrikken zich rot van uitspraken, en halen een streep door de samenwerking.

Als Nederlander word je monddood gemaakt en wordt alles in de hoek van racisme en discriminatie weggezet.
Nederland vind ik vooral een land dat wegkijkt, en aandacht geeft aan de verkeerde onderwerpen in de krant en social media


Waar ik mij overigens ook bijzonder over verbaas.
Alles en iedereen kan Nederland inkomen.
Maar moet je eens kijken hoe je zelf in een ander land kan geraken:
Familie van mij probeert te emigreren naar Canada.
Moet je eens proberen dat land in te komen.
Ik heb het nu over mensen met een goed inkomen, goede beheersing van taal, contacten en familie in het land zelf en een goede opleiding.
Nou, dat gaat dus zomaar niet.
Los van je inkomen, word je hele gezondheid nagezien , incl dat van je kinderen.
Je leeftijd wordt nagegaan en kan al direct een struikelblok betekenen.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:02

Ravellie, een aantal dingen die je schrijft zijn niet waar. Helemaal niet iedereen kan Nederland zomaar inkomen: ook wij hebben aardig wat regels waar mensen aan moeten voldoen voor ze hierheen mogen komen. Emigreren naar Nederland vanuit buiten de EU is helemaal niet makkelijk of voor iedereen te doen. Ook wij hebben inkomenseisen en taaleisen.

Verder vind ik dat 'monddood maken' zo'n dooddoener, als je het gewoon kunt schrijven en het enige wat er gebeurt is dat andere mensen het er niet mee eens zijn?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:07

Janneke, discussies met jou zijn altijd wat lastig omdat je er gelijk honderd duizend emotionele argumenten in gooit. Ik snap dat het je emotioneel maakt maar je generaliseert gelijk zo.

In essentie willen we hetzelfde, een tolerant land waar iedereen elkaar respecteert en vreedzaam samenleeft.

Zoals ik eerder zei: omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren? Omdat er een aantal Nederlandse mannen verkrachten moeten we niet zeuren dat bepaalde immigranten het en masse doen?

En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken? Een land waar je niet dat leuke jurkje mag dragen omdat mannen dan niet van je af kunnen blijven? Een land waar je geen enkel ander geloof mag hebben dan die ene waarvan besloten is dat dat de juiste is? Een land waar je het eens moet zijn met de publieke opinie want anders word je verbannen, of nog erger? Een land waar je als vrouw een stuk minder rechten hebt dan de man?

Nee, Nederland is niet perfect, maar beweren dat het net zo slecht of slechter is dan de landen waar deze vluchtelingen vandaan komen is.. Bijzonder.

Ik heb het trouwens niet alleen over Syriers, dat is zon generalisatie die je maakt, veel mensen hier trekken gelijk conclusies trouwens, dat is een van de redenen dat mensen hier geen discussie meer over durven te hebben. Je bent gelijk ingedeeld in de nationalistische enge nazi achtige mensen groep.
Welke mensen er betrokken waren heb je zelf ook kunnen lezen en het waren geen autochtone Duitsers. Het probleem was er al voordat de stroom Syriers deze kant op kwam dus ook zij zijn niet het hoofdprobleem. Het is een bepaalde cultuur die (helaas) vaak uit Islamitische landen komt.

Het probleem dat ik zie is meervoudig, een groep immigranten (nee niet ALLE immigranten) die geen respect hebben voor bepaalde normen en waarden, en een groep medelanders die daar geen normale discussie over kan voeren zonder gelijk te generaliseren en weigert de problemen te zien. En zo komt er nooit een goede oplossing voor het eerste probleem.

Zo, dan ga ik nu lekker een drankje doen met een ex moslim Irakese vriend, dat mag namelijk in dit land. 8-)

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:08

ravellie schreef:
Ik vind Nederland een soft land , wat uiteindelijk na jaren op democratische wijze overgenomen zal worden.

Dat mag je vinden hoor - maar is de toekomst voorspellen ook een mening...?
Ik vind toekomst voorspellen nogal glibberig.

Maar ik wil best Winston Churchill citeren - democratie is geen staatsvorm voor bangerds.
Citaat:
Het is eigenlijk toch niet te geloven dat de PVV op zo'n beetje de tweede plaats staat wat betreft stemmen, maar iedereen dat negeert.
Dus wat nou democratisch land?.


Stropop!

1) zo groot zijn ze niet.
2) en het gaat er al bladzijden over....
Citaat:
Maar dat een partij als DENK ( ik krijg spontaan migraine als ik die filmpjes zie) zoveel stemmen heeft en in de kamer zitten!!!!!!!

Zie citaat Churchill en welkom in Nederland - wij zijn sinds de middeleeuwen democratisch, dus schep moed!
Citaat:
Groen links? die gaan in zee met Nida


Kom zeg!
1) niet waar.
...of toon je bron.

2) Al zou het wasr zijn...
Het zijn moslemdemocraten.
Net zoiets als het cda.

En wat momenteel in NL niet "mag": kritiek op de stast Israël hebben 'want dan ben je een anti semiet '.
Nu - volgens sommigen ben ik dan maar antisemiet: de staat Israël treedt als bezettende mogendheid het volkenrecht met voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:13

Ik snap Lepeltje wel en ben het ook wel een beetje met haar eens. Dankzij Geert Wilders en zijn voorganger Pim Fortuin is het alleen maar moeilijker geworden om problemen bespreekbaar te maken.
Ik verafschuw de PVV en alles waar zij voor staan en vind het vreselijk als mensen mij die hoek in duwen of trekken.

Er lijken vaak 2 kampen te zijn, mensen die boos nare dingen over moslims of allochtonen roepen en mensen die ontkennen dat er ook maar een vuiltje aan de lucht is in onze multicultisamenleving. Dat zie ik hier ook weer gebeuren. Met beide ben ik het niet eens.

Shadow0

Berichten: 43516
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:13

Lepeltje schreef:
Zoals ik eerder zei: omdat bepaalde dingen ook in andere culturen en religies gebeuren moeten we alles accepteren?


Nee.

Maar wat we dus ook niet moeten doen is denken dat het alleen een probleem is van een andere cultuur, en niet van ons.

Citaat:
Omdat er een aantal Nederlandse mannen verkrachten moeten we niet zeuren dat bepaalde immigranten het en masse doen?


Hier doe je alsof het probleem onder migranten groter is dan onder Nederlandse mannen. ("een aantal" nederlandse mannen vs 'en masse'.)

Maar dat is niet juist.

Citaat:
En wil jij dan in een land leven waar het je verboden wordt te genieten van een drankje, waar je in het geheim een wijntje moet drinken? [etc]


Het punt is: dit staat niet te gebeuren. Er zijn 5 a 6% moslims in Nederland. Dat is in de verste verte niet genoeg om ook maar in de buurt te komen van iets dergelijks.

Hiermee roep je een schrikbeeld op wat gewoon helemaal niet klopt. We staan niet op de rand om Saoedi Arabie te worden. Echt niet. Niet in de verste verte.