PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 14:40

Hier idem hoor, vind de discussie die is ontstaan nav het filmpje en mijn OP mega interessant.
Maar heb behoorlijk moeite met de hele lappen tekst en de manier waarop elk woordje wat je schrijft in de weegschaal wordt gelegd.

Daardoor ga ik mij er niet in mengen.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 15:01

Ik ga toch nog even door met knippen en plakken. Anders discussieert het zo lastig.
Citaat:
Dat verhaal dat links niet genoeg zou erkennen, is vooral onzin, want er wordt juist door die verwerpelijke linkse partijen gewoon wat aan gedaan. Als ik even hier in een paar wijken kijk: er is een buurtvaderproject, er wordt samenwerking met de moskeeen gezocht, er is aandacht voor taalactiviteiten, er is aandacht om moslimvrouwen meer toegang te geven tot de samenleving, er zijn opvoed- en ouderschapsavonden en ochtenden, kinderen uit gezinnen met een laag inkomen krijgen extra budget om sport of cultuur-activiteiten te kunnen doen (bv muziekles of een toneelvereniging.) Er is een weekendschool waar de kinderen in aanraking komen met allemaal verschillende beroepen en vakrichtingen om ze ook te inspireren. En er is een betere aanpak opgezet richting jeugdcriminaliteit, d'r lopen een paar goede wijkagenten rond. Er is aan allerlei kanten veel gedaan om verandering in gang te zetten.

Ik had het over de wijze van discussiëren, niet over het beleid.

Overigens, meer dan prima, de door jou beschreven projecten ter bevordering van de integratie. Kan ik helemaal achter staan. Hopelijk draagt het bij aan de lokale integratie.
Zijn het werkelijk exclusief de linkse partijen die dit soort projecten opzetten/steunen? Noem eens man en paard zou ik zeggen.
Citaat:
Maar in geen van de plannen helpt het ook maar iets om te benadrukken hoe fout de islam fundamenteel is of iedere keer weer 'erkennen'.

Gebeurt dat dan?
wat is er overigens mis met het kritisch beschouwen van bepaalde aspecten en stromingen van de islam omdat die botsen met onze westerse waarden? Dat is toch niet hetzelfde als de islam an sich als 'fout' bestempelen?
Citaat:
Dit zijn overigens precies het soort voorstellen waar de 'benoemers' zo ontzettend tegen zijn. Ook al werkt het aantoonbaar, men is tegen. De PVV heeft veel van dit soort voorstellen op landelijk niveau weggestemd (en FvD lijkt daarin dezelfde kant op te gaan.)

Wie bedoel je met 'benoemers', los van de usual suspects?

Wat mij stoort aan jouw wijze van argumenteren is dat je constant bezig bent 'links' neer te zetten als redelijk en constructief, en 'rechts' als intolerant en impliciet racistisch door 'rechts' consequent gelijk te stellen met de PVV en FvD. Nogal kort door de bocht en vooringenomen. Er zijn ook grijstinten.

For your information overigens, zelf ben ik verre van rechts in mijn ideeën en opvattingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:09

Shadow0 schreef:
Dat verhaal dat links niet genoeg zou erkennen, is vooral onzin, want er wordt juist door die verwerpelijke linkse partijen gewoon wat aan gedaan.

(...)

Ook in dat opzicht is doen alsof er een 'beide zijden' is die gelijk in vorm zijn maar alleen net tegengestelde opvattingen niet juist. Want een van beide zijden doet erg z'n best om constructieve oplossingen te vinden.

Is je post nou ironisch bedoelt?

Haar punt is dat het een polariserende discussie is zonder ruimte voor nuance en daar reageer jij op met dat alles de fout is van een kant terwijl de andere kant alles zo goed doet: geen nuance en volledig polariserend.

Je had haar punt op geen betere manier kunnen bekrachtigen!

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 17:57

Askja schreef:
Zijn het werkelijk exclusief de linkse partijen die dit soort projecten opzetten/steunen? Noem eens man en paard zou ik zeggen.


Dit is een omkering. Want er werd eerst gesteld dat links niet genoeg erkent dat er problemen zijn. Maar de situatie daadwerkelijk met daden veranderen - hoeveel meer erkenning wil je?


Citaat:
Citaat:
Maar in geen van de plannen helpt het ook maar iets om te benadrukken hoe fout de islam fundamenteel is of iedere keer weer 'erkennen'.

Gebeurt dat dan?


Eh ja, dat is de hoofdzaak van de kritiek op het spotje dat de PVV uitzendt, de hoofdzaak van dit onderwerp zou ik zeggen.


Citaat:
Wat mij stoort aan jouw wijze van argumenteren is dat je constant bezig bent 'links' neer te zetten als redelijk en constructief, en 'rechts' als intolerant en impliciet racistisch door 'rechts' consequent gelijk te stellen met de PVV en FvD.


Nee, waar ik me tegen verzet is het idee dat er een balans is tussen links en rechts en dat je aan beide zijden extremen hebt die je min of meer tegen elkaar weg kunt strepen omdat ze vergelijkbaar zijn in destructiviteit en omvang.

Er worden ongelijkwaardige dingen voorgesteld als vergelijkbaar, en dat zijn ze niet.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 18:45

Ik geloof niet dat we hier uit gaan komen. Bovenstaande post is gewoon weer een herhaling van zetten.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:12

@Pien: ik heb jouw samenvatting van Fatima Mernissi 's boek met plezier gelezen in het topic over feminisme.
(En het boek zelf een 30 tal jaren terug - oma wordt al oud _/-\o_ .)

...wat zou het leuk zijn, als Geert Wilders- of Ayaan Hirsi Ali dit (soort) boek(en) zouden lezen...
De mening van AHA is helaas bekend: iedere vrouw die 'nog' niet met de islam heeft gebroken, 'is nog niet zo ver' en verder geen gesprek.
Voor GW geldt dat hij om hem moverende redenen (volgens mij machtspolitiek) geluiden als van Fatima Mernissi straal negeert. (Ze past niet in zijn ophitserij 'dat het geen geloof zou zijn, dat het een politieke beweging zou zijn en vooral dat iedere moslima die genuanceerde meningen heeft mbt de islam zou liegen, want dat zou niet bestaan.)

En nog even een opmerking mbt een serie pagina's terug:
1) ik pleit niet voor leven in het verleden, maar ik vind wel dat je je geschiedenis moet kennen als mens - inclusief hoe wij Nederlanders die 'gastarbeiders' hebben uitgebuit.
In de polarisatie is dat dan geworden 'dat links pleit voor begrip' en vaak in 1 moeite door ook maar allerlei zaken opgeven. (Wat mij betreft: het ontduiken van de CAO lonen etc opgeven!)

2) Vervolgens kwam er een opmerking in de trant van 'ach - misschien hebben we deze ellende ook wel verdiend'.
Ik mag dan een steile calviniste zijn - dat denk ik dus niet.
Ik ben geen fataliste van schuld en boete: ken je geschiedenis en handel creatief en verantwoordelijk. Juist als je weet waar de pijn, het probleem zit, kun je metterdaad oplossingen gaan zoeken.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26903
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:45

Hoe werden gastarbeiders uitgebuit?

Hier in de omgeving werkte gastarbeiders in fabrieken waar ook de Nederlanders werkten. Tegen een heel goed salaris, prima pensioenvoorziening en complete vergoedingen als je een bril nodig had of zelfs een nieuw bed thuis als je rugklachten had.
De Joegoslaven, Portugezen en Spanjaarden waren er superblij mee en een deel van de moslims ook.

Een ander deel van de moslims kondigden na een aantal maanden al aan dat ze zich ziek gingen melden en dan de wao in. Dat was ze door diverse groeperingen ingefluisterd.
Die gingen terug naar hun geboorteland met behoud van de wao uitkering.

Ik heb in die tijd werkelijk nog nooit gehoord van uitbuiting van gastarbeiders en er kwamen er heel wat over de vloer bij ons thuis.
Ze kregen gewoon net als iedereen minimaal het minimumloon en kregen werk wat ook door Nederlanders werd gedaan. Die Nederlanders werden blijkbaar ook uitgebuit?

pien_2010

Berichten: 43286
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 19:48

Janneke2 schreef:
De mening van AHA is helaas bekend: iedere vrouw die 'nog' niet met de islam heeft gebroken, 'is nog niet zo ver' en verder geen gesprek.

Ik blijf buiten de discussie maar blijf mee lezen.
Wel wil ik het even voor Ayaan opnemen. Ook zij is onder weg. Ze is zo'n goede moslima geweest. Maar heeft ook een hele hoge prijs hiervoor betaald namelijk in haar land is zij als kind, tegen de wil van haar vader in toen hij op vakantie was volledig verminkt als vrouw zijnde. Hier ondervindt ze elke dag nog de gevolgen van. Dus ook al is deze vrouw heel erg intelligent, heeft zij de mensen veel te vertellen, dit gegeven is natuurlijk ook wel erg heftig als je dit persoonlijk meemaakt. Daarnaast is zij haar leven niet meer veilig , dit ook uit naam van diezelfde God....en ook daar dus draagt ze elke dag de gevolgen van.
Als dit dan gebeurt uit naam van ......kan ik me haar standpunt toch wel voorstellen.

Verder ga ik weer graag meelezen want ik vind het interessant jullie discussie.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:00

Het verhaal van Fatima Mernissi lees ik heel anders, het bevestigt mijn idee dat de Islam geen vrouwonvriendelijk gewelddadig geloof hoeft te zijn. Het hangt allemaal van de interpretatie af.

Helaas is het dat, zoals zij ook bevestigt, op het moment voor veel mensen wel. Ze zegt alleen dat de reden daarvoor niet Islam zelf, of de visie van de profeet is, maar de mensen die naarmate de geschiedenis vorderde allerlei hadiths (leefregels en gewoonten) toeschreven aan de profeet die helemaal niet van hem vandaan kwamen.

Althans, dat is hoe ik het lees, correct me if i'm wrong.

De mening van AHA is ook veel genuanceerder dan jij nu beschrijft, alleen heeft zij misschien minder inzicht in waarom de Islam op het moment in veel landen steeds gewelddadiger en vrouwonvriendelijker begint te worden. Maar in principe zegt ze hetzelfde, met de basic dingen van het geloof is niks mis. Ze zegt ook dat ze helemaal niet als einddoel ziet dat het hele geloof verdwijnt.

Ze heeft gewoon gelijk dat het door de leiders in het land zelf erger wordt gemaakt, zij baseren hun rechtssysteem op deze hadiths uit de Koran, in principe maakt dat het dus een politieke doctrine.

Hoe moet ik het dan noemen? Een verschillende interpretatie van de leefregels in de Koran? Waarop alle regels in deze landen gebaseerd zijn? Das toch hetzelfde?

pien_2010

Berichten: 43286
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 20:46

Lepeltje schreef:
Het verhaal van Fatima Mernissi lees ik heel anders, het bevestigt mijn idee dat de Islam geen vrouwonvriendelijk gewelddadig geloof hoeft te zijn. Het hangt allemaal van de interpretatie af.

Lepeltje schreef:
Ze heeft gewoon gelijk dat het door de leiders in het land zelf erger wordt gemaakt, zij baseren hun rechtssysteem op deze hadiths uit de Koran, in principe maakt dat het dus een politieke doctrine.

Dat lees ik precies zo Lepeltje. Het is een heerlijk boek en Fatima heeft in mijn ogen een boek geschreven dat haar tijd ver vooruit was en erg actueel op dit moment. Het kan een brug slaan en begrip ogen waar het al heel vroeg is mis gegaan. Maar met de ideeën van de profeet heeft dat mis gaan niets te maken.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:22

Citaat:
Zijn het werkelijk exclusief de linkse partijen die dit soort projecten opzetten/steunen? Noem eens man en paard zou ik zeggen.


Citaat:
Dit is een omkering. Want er werd eerst gesteld dat links niet genoeg erkent dat er problemen zijn. Maar de situatie daadwerkelijk met daden veranderen - hoeveel meer erkenning wil je?


Naar mijn mening is het probleem niet dat links er niets aan doet, uiteraard wordt er onderkend dat er problemen zijn, en zoals je beschrijft worden er ook zat projecten en regelingen op poten gezet om de aanwezige problemen te proberen op te lossen. Het erkennen dat er problemen zijn is dan ook niet het probleem. Het probleem ligt met name in de mening over de oorzaak van het probleem. Links heeft al heel snel de ‘mea culpa’ houding, en zeker (extreem)links legt de oorzaak van de huidige problemen volledig bij discriminatie, ongelijke kansen en een gebrek aan acceptatie van andere culturen. (Extreem)rechts legt de oorzaak volledig bij de islam en cultuur. Beiden zijn gewoonweg niet waar.
Links sluit de ogen volledig voor het feit dat er nou eenmaal elementen zijn binnen de islam die inderdaad niet verenigbaar zijn met onze cultuur, normen en waarden, en zelfs wetten. En dan kun je om het hardst roepen dat dat niet de échte islam is, maar dat is wél onderdeel van islam. Anders zou je net zo goed kunnen roepen dat mensen van gereformeerde gezindte geen christenen zijn. Ik vind het persoonlijk altijd redelijk ironisch dat links intolerantie beschermt uit naam van tolerantie. Ook vind ik dat er een enorme denkfout gemaakt wordt door te denken dat mensen als je ze maar zoveel mogelijk kansen geeft ze vanzelf progressief worden.
Rechts sluit de ogen volledig voor het feit dat je niet iedereen op één hoop kunt mikken, en gaat er per definitie vanuit dat er geen verandering mogelijk is, wat ook niet waar is. Bovendien zijn ze nogal geneigd ze van alle problemen de schuld te geven.
Tussen die twee uitersten zit een heel groot grijs gebied, en de waarheid ligt zeer waarschijnlijk ergens in het midden.


Citaat:
Maar in geen van de plannen helpt het ook maar iets om te benadrukken hoe fout de islam fundamenteel is of iedere keer weer 'erkennen'.


Citaat:
Gebeurt dat dan?


Citaat:
Eh ja, dat is de hoofdzaak van de kritiek op het spotje dat de PVV uitzendt, de hoofdzaak van dit onderwerp zou ik zeggen.


Het gaat niet om het erkennen dat de islam fundamenteel fout is, het gaat erom dat er elementen van de islam zijn waarvan ieder moet erkennen dat ze hier niet thuis horen. En dan heb ik het niet over bijvoorbeeld een hoofddoek, van mij mag je een hoofddoek dragen, dat recht heb je hier gelukkig. Ook al weiger ik een hoofddoek als ‘feministisch’ of ‘empowering’ te zien, zoals ik idioot genoeg ook al heb zien gebeuren. Ik heb het over elementen als bijvoorbeeld het gebrek aan homoacceptatie, vrouwenonderdrukking, antisemitisme, niet erkennen van democratie, sharia, etc..
Als je zegt dat dat niet bestaat ben je ziende blind, en als je zegt dat ‘ze’ allemaal zo zijn ook.


Citaat:
Wat mij stoort aan jouw wijze van argumenteren is dat je constant bezig bent 'links' neer te zetten als redelijk en constructief, en 'rechts' als intolerant en impliciet racistisch door 'rechts' consequent gelijk te stellen met de PVV en FvD.


Citaat:
Nee, waar ik me tegen verzet is het idee dat er een balans is tussen links en rechts en dat je aan beide zijden extremen hebt die je min of meer tegen elkaar weg kunt strepen omdat ze vergelijkbaar zijn in destructiviteit en omvang.

Er worden ongelijkwaardige dingen voorgesteld als vergelijkbaar, en dat zijn ze niet.


Die balans is er wel. Jij ziet links alleen als de ‘goede’ kant, en trekt het begrip ‘extreemrechts’ waarschijnlijk erg breed, en maakt het groter dan het is. Qua destructiviteit, ik heb het al eerder genoemd, maar daar wordt absoluut niet op in gegaan, wat te denken van extreemlinks bij de G20 in Hamburg? Helemaal ok?

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:30

Van mij mag iemand als Fatima wel meer in de spotlights staan, zij is precies het voorbeeld dat conservatieve Moslims met extreme leefregels nodig hebben. Zo'n persoon moet belangrijk zijn voor (vooral vrouwelijke) Moslims. Was ze nog maar in leven.

Wij kunnen het Moslim vrouwen niet afdwingen van vrouwonvriendelijke leefregels af te stappen, ze moeten zelf inzien dat het niet nodig is en voor zichzelf opkomen. Net zoals dat in onze nog best wel recente geschiedenis gebeurd is. Met het voordeel dat ze niet tegen de regels van hun land vechten (voor de Moslims hier niet althans) maar tegen de regels van een doctrine die eigenlijk helemaal niet bij de visie van de profeet hoort.

Met het voordeel dat vrouwonvriendelijkheid onder Islamitische mannen zichzelf ook vanzelf oplost, net zoals de tolerantie voor andere religies hoger zal zijn. Zolang er genoeg aanhangers zijn zal het binnen de gemeenschap niet meer getolereerd worden.

De huidige status is helaas dat er niks mis is of dat alle Moslims vrouwonvriendelijk en gewelddadig zijn. -O- Beide (+ oorlog) zorgen ervoor dat ze zich meer en meer afzetten van onze maatschappij. Oke, ik zie de extreem rechtse praktijken daar nog iets meer invloed op hebben. Maar het zou toch helpen als Links zou erkennen dat we iemand als Fatima nodig hebben om problemen, die er wél zijn, maar niet hoeven te zijn, op te lossen.

Ik hoop dat ze die film maken.

Marjolein29

Berichten: 377
Geregistreerd: 20-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 22:33

@lepeltje en @supertje _/-\o_ *\o/*

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:40

Ik wil trouwens ook nog even reageren op het boek van Fatima Mernissi, ik heb het ook gelezen, overigens ook al een hele tijd terug, ik denk een jaar of 20 geleden, misschien wel langer, en heb het een paar jaar geleden herlezen.

Allereerst, prachtig boek, absoluut, en mensen/vrouwen als Fatima Mernissi zouden er een stuk meer moeten zijn, ze was haar tijd ver vooruit en het boek is heel toegankelijk, zeker geen droge kost.

Maar..... ik heb er verrassend genoeg wel wat kanttekeningen bij :+

Mernissi zegt dat de Koran en wat Mohammed voorschreef gelijkheid van mannen en vrouwen was.
Ze ondermijnt zeker de traditionele of huidige opvattingen binnen de islam over vrouwen door erop te wijzen dat de ‘regels’ wbt vrouwen met name in de Hadith staan, en dat er daarvan later een hoop toegevoegd zijn, dat vrouwonvriendelijke delen vaak onder dubieuze omstandigheden zijn toegevoegd, dat dat de interpretaties van anderen waren en niet van Mohammed, etc. Heel goed overigens. Veel moslims en moslimvrouwen zullen zich daar niet direct van bewust zijn, en dat duidelijk maken is belangrijk.
Verder geeft ze bewijs dat in de tijd van Mohammed in medina er anders met vrouwen werd omgegaan dan in veel van de Hadith staat, en dat de opkomst van islam de positie van vrouwen juist verbeterde. Dat is (zeer waarschijnlijk) waar, vrouwen kregen meer rechten dan pre-islam. Maar gelijkheid, nee. De helft van een erfenis, sluiers verplicht, etc., dat is een verbetering, maar geen gelijkheid, en bewijst haar stelling dat islam gelijkheid beoogt dus niet.

Mernissi is een revisioniste, in die zin dat ze bestaande en algemene opvattingen over de islam wil herzien, en dat is een heel nobel streven. Maar dit soort revisionisme heeft vaak een probleem. Revisionisten kunnen zeggen dat hun geloof/cultuur/gebruik verenigbaar is met met de herinterpretatie die ze willen (en daar heeft ze een heel sterk punt), maar het is wat anders om te zeggen dat hun geloof/cultuur/gebruik hun herinterpretatie volledig onderbouwt. Dat is meestal niet het geval, anders waren en geen revisionisten nodig.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:10

Ik vind het sowieso schandalig om aha in het rijtje Wilders te stoppen. Mijn mond viel echt open toen ik dat las.
Dan heb je je hoofd wel heel diep zitten waar het niet hoort hoor.
Een van de grootste feministe van onze tijd notabene.

En dan over hoe wij gastarbeiders behandelden.
Ik ben opgegroeid in de tijd dat zij kwamen.
Ze werden helemaal niet slecht behandeld. Ze kregen onderdak zelfde lonen werden gewoon geaccepteerd er was voldoende werk.
Ik snap niet waar die verhalen vandaan komen dat ze zo vreselijk behandeld zijn!
Ik weet nog hoe iedere zomer de vw busjes volgeladen richting thuisland ging . Er was geen haat en geen nijd. Het waren arbeiders die tijdelijk in Nederland zouden verblijven om geld bij te verdienen

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:44

Saoedi Arabie is al aan het moderniseren in de Islam..daar begint het...snel zal dat ook hier binnen in het conservatieve Westen Islam aanhangigen doordringen....ik verwacht een snelle golfbeweging naar liberale Islam, te veel moslims vragen zich af waarom het geloof zo veel barbaars uitdraagt en uiteindelijk zal er een hervorming plaats vinden.....ook het christendom heeft een enorme hervorming gekregen in de loop der eeuwen.

pien_2010

Berichten: 43286
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:49

Supertje schreef:
Maar gelijkheid, nee. De helft van een erfenis, sluiers verplicht, etc., dat is een verbetering, maar geen gelijkheid, en bewijst haar stelling dat islam gelijkheid beoogt dus niet.

De helft van de erfenis vind ik eerlijk want de andere helft ging naar de mannen. Dat was zeer vooruitstrevend van de profeet en riep grote weerstand en woede op bij de mannen. Hiervoor was namelijk alles voor de mannen.
De sluier wordt ook uitgelegd. De eerste keer dat het woord hidjab ter sprake komt in de koran gaat het om de betekenis van gordijn. De profeet trekt een gordijn tussen hem en een andere man om meer privacy. De andere hidjab daar is de Profeet echt op tegen maar is ter bescherming van de vrouwen daar "de huichelaars" in die tijd vrouwen aanvielen op straat en seksueel ongewenst benaderde. Er is toen een onderscheid gemaakt tussen slavinnen (ongesluierd) en gesluierde vrouwen (vrouwen van de profeet en andere aristocratische vrouwen) om in ieder geval die gesluierde vrouwen hiertegen te kunnen beschermen. Daarbij is ook nogin verzen opgenomen dat ook slavinnen niet ongewild seksueel misbruikt mogen worden. Ben het verder met je eens hoor, maar wat Fatima heeft willen verklaren en uitleggen dat de hidjab/ sluier helemaal niet iets is wat van de profeet komt en helemaal geen uiting is van "een goede moslima" zijn. Dat is er later van gemaakt.
Dat neemt niet weg, dat in mijn ogen alle moslima's die gesluierd zijn gewoon het normale respect verdienen want ieder mens maakt zijn eigen kleding keuze. Maar met het oorspronkelijke geloof heeft het weinig te maken iets dat zij voor mij overtuigend heeft bewezen en wat bij veel moslims onbekend is.

Dat verwacht ik ook INdestal, maar zal vrees ik wel nog even duren.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:52

respect krijg je door het te geven.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:55

Oh, denk ook nog wel minstens 50 jaar....oneerbiedig gezegd, opschonen van oud bloed, met andere woorden oudere generaties en oude overtuigingen die vervagen....

Ik zag een interview met een Deense partij, nooit echt Wilders goed gevolgd, maar ik viel bijna van mijn stoel hoe die denkbeelden zijn.....

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:02

Willl65 schreef:
respect krijg je door het te geven.



Ja klopt, maar dan moet je wel heel goed zijn om dit zo uit te dragen, dat de andere partij tot beweging komt....de knopje misbruik en minachting ligt dan snel op de loer..

Ik ben meer van de eerlijk, direkt en gelijke kappen is gelijke monikken! Bovenal altijd beleefd blijven, dat is voor mij het totaal beeld van respect, niet jaknikken, meebuigen, toegeven, misplaatst schaamtegevoel en wegkijken, onder het mom van Hullie zijn respectloos, kijk mij eens respect tonen??

Gewoon alles over een kam!

Overigens denk ik dat het nu tijd wordt om wettelijk te bepalen dat een CV geen naam en geen leeftijd meer mag bevatten en oas bij gesprek duidelijkheid wie je bent...ook bij woningzoekend alleen jaarinkomen en hoeveel gezinsleden en eventueel briefje goed gedrag voor boven de huurgrens.

Dan krijgen we een eerlijke kans maatschappij! Waarom durft men dat nu niet aan??

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:51

Indestal schreef:
Overigens denk ik dat het nu tijd wordt om wettelijk te bepalen dat een CV geen naam en geen leeftijd meer mag bevatten en oas bij gesprek duidelijkheid wie je bent...ook bij woningzoekend alleen jaarinkomen en hoeveel gezinsleden en eventueel briefje goed gedrag voor boven de huurgrens.

Dan krijgen we een eerlijke kans maatschappij! Waarom durft men dat nu niet aan??


Ik laat me niet uit over het woning huren want ik heb geen idee hoe zo'n procedure werkt, maar 'anoniem solliciteren' gaat alleen maar leiden tot een toename van korte, zinloze sollicitatiegesprekken die eigenlijk 'oh-oliebol-ik-heb-nu-iemand-tegenover-me-zitten-die-ik-echt-niet-in-mijn-bedrijf-wil-en-die-ik-een-beetje-soepel-moet-zien-te-lozen'gesprekken zouden moeten heten. De arbeidmarkt laat zich niet dwingen.

pien_2010

Berichten: 43286
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 09:56

Lijkt me een heel goed idee. Gisteren nog zo'n bizar verhaal namelijk van een echt paar die na 30x schrijven nooit een bezichtiging afspraak kreeg totdat de echtgenote haar naam onder de brief zette (Nederlandse naam )en gelijk bezichtiging en huur contract kregen. De naam van echtgenoot was buitenlands. Schaamtevol zoiets.

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 10:57

Indestal schreef:
Saoedi Arabie is al aan het moderniseren in de Islam..daar begint het...snel zal dat ook hier binnen in het conservatieve Westen Islam aanhangigen doordringen....ik verwacht een snelle golfbeweging naar liberale Islam, te veel moslims vragen zich af waarom het geloof zo veel barbaars uitdraagt en uiteindelijk zal er een hervorming plaats vinden.....ook het christendom heeft een enorme hervorming gekregen in de loop der eeuwen.


Ik help het je hopen.
De buitenwijken van London en Parijs laten dat tot op heden nog niet zien.
Ik heb er zelf een hard hoofd in, maar wie weet.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:19

Cowboy ben ik het niet mee eens... anonimiseren CV is al vaker besproken...

Je zult dan nog nog steeds een fatsoenlijke op de functie gerichte brief moeten schrijven en je opleiding moet passen of aansluiten...dan zullen jong en oud wit en zwart met elkaar concurreren. Alleen zal je dan heel goed voorbereid moeten zijn. De vooroordelen zullen ook verminderen.. boven 45 dus niet perse oud versleten en futloos en allochtoon niet perse dom crimineel en ongemotiveerd...goed voor de samenleving om mensen op persoon te kwalificeren.

Social media zo anoniem als de pest en iedereen heeft een stempel wat niet klopt met werkelijkheid en dat vinden we normaal...het gros doet zich beter voor en iedereen slikt het.. de zelfde vooroordelen doen zich voor op naam en leeftijd en maken scheidingen in de samenleving die de samenleving alleen maar verder uit elkaar drijft.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 12:28

Indestal schreef:
Cowboy ben ik het niet mee eens... anonimiseren CV is al vaker besproken...

Je zult dan nog nog steeds een fatsoenlijke op de functie gerichte brief moeten schrijven en je opleiding moet passen of aansluiten...dan zullen jong en oud wit en zwart met elkaar concurreren. Alleen zal je dan heel goed voorbereid moeten zijn. De vooroordelen zullen ook verminderen.. boven 45 dus niet perse oud versleten en futloos en allochtoon niet perse dom crimineel en ongemotiveerd...goed voor de samenleving om mensen op persoon te kwalificeren.


Een nobel streven, maar als ik geen ouderen of allochtonen in mijn bedrijf wil dan zal als gevolg van 'anoniem solliciteren' niet veranderen. En dat hierdoor vooroordelen veranderen....ik help het je hopen maar ik geloof er niet zo in.