PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 19:26

Ik zit net de laatste paar minuten voor het journaal te kijken en zie in de zendtijd voor politieke partijen een filmpje van de PVV langs komen.

Hier in staat met grote letters :
Dit is ISLAM

En vervolgens verschijnen, begeleid door een zwaar muziekje, daar onder teksten als:
Gedwongen huwelijk
Doodstraf
Onderdrukking

Door de schok die het filmpje bij mij heeft veroorzaakt weet ik nauwelijks nog te noemen wat er stond.

Ben ik te lichtgeraakt?
Ik vind dit schokkend en totaal niet kunnen in Nederland. Dat je zo met een groep om gaat kan ik niet met mijn hoofd bij.
Wordt er boos en verdrietig tegelijk van.

Hoe staan de Bokkers hier on?
Kan en mag dit?

Pluttersput

Berichten: 15019
Geregistreerd: 11-09-05

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:28

Nee, ben ik het ook niet mee eens.
Dat je propaganda voor je eigen partij maakt vind ik prima. Maar je kraakt als partij met deze woorden meteen de volledige Islam af. Iedereen mag daarover vinden wat hij wil, maar dit vind ik echt te ver gaan.

Als ik al zou stemmen en ik was van plan pvv te stemmen, dan nu niet meer...

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:29

Nou, wordt steeds gekker hier. Jeetje...

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:30

Ik vind het teveelgericht op een bepaalde groep, zoals altijd bij de PVV. Maar hebben ze ongelijk? Bij de Islam vinden gedwongen huwelijken en onderdrukking plaats. Alleen is het aan de PVV om daar op zo'n respectloze manier 'aandacht' voor te vragen? Nee, ik vind zelf van niet. Snap niet zo goed wat hun doel is. Ze halen zichzelf alleen maar meer naar beneden op deze manier.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:31

door het gebrek aan eigen kwaliteit wijs je naar 'slechte' dingen bij een andere groepering, of dat geheel de waarheid is maakt niet uit.
zoals je overal extremisten hebt heeft nederland dat ook, in de vorm van de PVV.

Ben het geheel eens met Plutterput, ik vind het ook niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:33

Wat een opruiende filmpjes weer, echt walgelijk. Laten we vooral die 2% van het geloof uitlichten en die gebruiken als speerpunten :n Daar tekent de domheid al vanaf :n

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:34

De subtiliteit van de PVV is altijd ver te zoeken, alleen hebben ze helaas wel vaak gelijk..
ik zat op een school vroeger met veel Moslim kinderen en ik zag/hoorde daar vreselijke dingen die ook gewoon in NL gebeurde. Met name het uithuwelijken aan neven/nichten, homohaat, en de onvriendelijke opvoeding jegens NLse meisjes.. Ik vond het goed dat er aandacht aan besteedt word. Maarja de manier waarop...

Pluttersput

Berichten: 15019
Geregistreerd: 11-09-05

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:37

Dus de nederlanders die homohaat hebben, hun kinderen onvriendelijk opvoeden jegens 'buitenlanders'.. Die tellen we dan maar niet mee?
Nederland heeft net zo veel rotte peren er tussen, alleen omdat dat nederlanders zijn doen we er niet zoveel mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:37

_Zsazsa_ schreef:
De subtiliteit van de PVV is altijd ver te zoeken, alleen hebben ze helaas wel vaak gelijk..
ik zat op een school vroeger met veel Moslim kinderen en ik zag/hoorde daar vreselijke dingen die ook gewoon in NL gebeurde. Met name het uithuwelijken aan neven/nichten, homohaat, en de onvriendelijke opvoeding jegens NLse meisjes.. Ik vond het goed dat er aandacht aan besteedt word. Maarja de manier waarop...


Het is alleen zo kortzichtig om te denken dat dit alleen binnen de Islam gebeurd. Want dit gebeurt in het Christendom en de Katholieke kerk in NL!! ook. Meisjes die lesbisch zijn en door hun hele familie worden geweerd omdat ze dus lesbisch is, de drang om zoveel mogelijk kinderen te krijgen, een dominee/pastoor die in een volle kerk verteld dat hij de aanslag in Parijs terecht vind, omdat de mensen gestraft werden voor de muziek die ze luisterde.. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:39

Die religieuze oogkleppen vind je ook op de biblebelt hoor. Daar hebben moslims niet het alleenrecht op. Stemmen op PVV is echt een gebrek aan kritisch kunnen denken.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:41

Joolien schreef:
_Zsazsa_ schreef:
De subtiliteit van de PVV is altijd ver te zoeken, alleen hebben ze helaas wel vaak gelijk..
ik zat op een school vroeger met veel Moslim kinderen en ik zag/hoorde daar vreselijke dingen die ook gewoon in NL gebeurde. Met name het uithuwelijken aan neven/nichten, homohaat, en de onvriendelijke opvoeding jegens NLse meisjes.. Ik vond het goed dat er aandacht aan besteedt word. Maarja de manier waarop...


Het is alleen zo kortzichtig om te denken dat dit alleen binnen de Islam gebeurd. Want dit gebeurt in het Christendom en de Katholieke kerk in NL!! ook. Meisjes die lesbisch zijn en door hun hele familie worden geweerd omdat ze dus lesbisch is, de drang om zoveel mogelijk kinderen te krijgen, een dominee/pastoor die in een volle kerk verteld dat hij de aanslag in Parijs terecht vind, omdat de mensen gestraft werden voor de muziek die ze luisterde.. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Dat laatste van die dominee ik denk eerder anders, ik vond het ook bijzonder vond die band ? Ook goddeloos en dan gebeurd er zo iets.

Als die dominee het zo gezegd heeft is natuurlijk niet ok.

nessinator
Berichten: 1790
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:46

Ik vind de genoemde dingen (gedwongen huwelijk, doodstraf) meer een cultuurding dan een geloofding, en ik vind het dus heel erg kortzichtig om dit op geloof te gooien. Uithuwelijken komt namelijk bij de boeddhisten en hindoes net zo goed veel voor, en Amerika, een vrij christelijk land, voert nog steeds doodstraffen uit. Vrouwenonderdrukking is schering en inslag bij het grootste deel van de geloven.
Overigens heb ik het filmpje zelf niet gezien, maar ik vind al langer dat de PVV de aansluiting met de wereld kwijt is, steeds hypocrieter wordt, en gewoon de plank volledig misslaat.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 19:50

Wij waren hier ook geschokt door het filmpje...
We zaten te eten maar zijn even gestopt.
Ik vind het ook walgelijk.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:02

Klopt Joolien, ik reageerde alleen even op dit ‘ding’. Niet op overige geloven/religies. Ik geloof helemaal nergens in en van mij part schaffen we alle geloof af.
De PVV vind ik ook niks, maar aandacht voor dit soort dingen die nog steeds in de doofpot worden gestopt vind ik niet erg. Ze moeten het alleen in het gehele plaatje bekijken en niet met oogkleppen op alleen naar Moslims. Wel is het algemeen bekend dat de PVV het nu eenmaal niet op moslims heeft..

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:06

nessinator schreef:
Amerika, een vrij christelijk land, voert nog steeds doodstraffen uit.

Sterker nog, in de helft van de Amerikaanse staten is er geen minimum leeftijd voor huwelijken, kinderbruiden mogen dus in een groot deel gewoon nog.

In zowel Kentucky als Tenessee is er toevallig de afgelopen weken nog tegen wetten gestemd die dat zouden stoppen.

Doodstraf? Check
Onderdrukking? Check
Gedwongen huwelijken? Check
Hebben de mensen die hier actief voor stemmen een andere huidskleur? Oops.. nope.. dus dat negeert Wilders dan gewoon.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:10

Typisch de PVV, had niet anders verwacht. Gelukkig weten we zelf hoe bont het is in dit land.
En dan heb ik het ook over de Bible Belt want dat daar is ook een vorm van fundamentalisme. Getvr wat een woord :x

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 20:11

Is dit dan niet strafbaar in Nederland?

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:19

Drifter schreef:
nessinator schreef:
Amerika, een vrij christelijk land, voert nog steeds doodstraffen uit.

Sterker nog, in de helft van de Amerikaanse staten is er geen minimum leeftijd voor huwelijken, kinderbruiden mogen dus in een groot deel gewoon nog.

In zowel Kentucky als Tenessee is er toevallig de afgelopen weken nog tegen wetten gestemd die dat zouden stoppen.

Doodstraf? Check
Onderdrukking? Check
Gedwongen huwelijken? Check
Hebben de mensen die hier actief voor stemmen een andere huidskleur? Oops.. nope.. dus dat negeert Wilders dan gewoon.


https://www.volkskrant.nl/buitenland/zi ... ~a4576509/

Sterker nog: gewoon trouwen met je verkrachter, al ben je 11.

Ik vind het wel bijzonder dat zoiets kan in Nederland, zo'n filmpje...

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 21:42

koend schreef:
Is dit dan niet strafbaar in Nederland?


Eens met vooral de post dat dit in alle extremisme groepen voorkomt.

Maar bovenstaande vraag ik mij dus ook af.

Walgelijk is het meest passende woord wat ik hier gelezen heb.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 21:47

Citaat:
Maar hebben ze ongelijk? Bij de Islam vinden gedwongen huwelijken en onderdrukking plaats. Alleen is het aan de PVV om daar op zo'n respectloze manier 'aandacht' voor te vragen? Nee, ik vind zelf van niet. Snap niet zo goed wat hun doel is. Ze halen zichzelf alleen maar meer naar beneden op deze manier.


Binnen en buiten de islam vinden gedwongen huwelijken plaats.

Binnen de islam zijn zelfgekozen partners erg goed mogelijk.

En onderdrukking komt ook voor in ons 'vrije' westen.
Glazen plafond...?
Michael P. ...?
Hoe de Groningers en Limburgers zich voelen (wel gas en steenkool, "Nederland" werd rijk, en wij zitten met de gebakken peren)
etc etc.
Gewoon door blonde mannen met blauwe ogen; ook door blonde vrouwen met blauwe ogen - etc.etc.

"Als het niet zo triest was: gewoon hard om die pvv lachen...."

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:08

koend schreef:
Is dit dan niet strafbaar in Nederland?

Hij is er al twee keer eerder mee weg gekomen, waarvan hij alleen de tweede keer veroordeeld is. Hij weet erg goed hoe hij op het randje van de wet kan wandelen.

Volgens mij ligt het ligt maar net aan hoe hij het bracht. Ik heb de reclame niet gezien dus kan niet oordelen. "Alle Moslims doen x" is groepsbelediging en aanzet tot discriminatie, maar met "dit is een probleem onder de Islam" kan hij zich eruit banketstaaf door te zeggen dat hij nooit naar de gehele groep gewezen heeft en alleen een maatschappelijk debat wilde over de probleemgevallen.

Bovendien werd hij bij zijn veroordeling alleen op de vingers getikt. Hij kreeg geen straf. En zelfs al wordt hij aangeklaagd en veroordeeld, dan levert hem dat zowel publiciteit en meer steun van zijn achterban op. Want dan kan hij weer een mooi filmpje maken voor zijn stemmers waarin hij slachtoffertje speelt en zegt dat we zo "ziek" zijn als land, net als de vorige keer.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:16

Die man kan echt alleen maar heel hard roepen en naar iedereen wijzen, zodra hij iets moet gaan doen krabbelt ie terug.

Geen aandacht aan besteden, zulke mensen roeien zichzelf, vroeg of laat, vanzelf uit.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:19

En toch ailill, is een grote groep mensen het met hem eens... :\

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:22

LadyMadonna schreef:
En toch ailill, is een grote groep mensen het met hem eens... :\
Oh ik zal ook eerlijk toegeven dat ik me, tot op zeer zekere hoogte, ook kan vinden in enkele van zijn punten.

Echter, de wijze waarop hij dit brengt en over de rug van wie, nee, daar kan ik me niet in vinden. Is voor mij een teken van zwakte en dan verlies je bij mij, per direct, al het respect.

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:25

Ook ik heb met mn mond open zitten kijken. Ik werd er gewoon een beetje bang van, dat dit op de Nederlandse tv kan!