Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 23:26

Naar aanleiding van de vorige topics over het coronavirus was ik benieuwd naar jullie mening. Dit kunnen we ook hier bespreken zodat de andere topics relevant blijven.

Ik ben er zelf misschien wel heel nuchter in. Ik ben niet aan het hamsteren geslagen, ik blijf niet weg bij drukke plaatsen en maak me er echt niet zo druk om... Daarintegen schijnen anderen heel erg bang te zijn, willen niet gaan werken enzovoorts...

Maken jullie je druk om het coronavirus waar minder mensen aan sterven dan aan de influenza?

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:28

Ik vind het juist zorgelijk dat mensen er zo laks mee omgaan als jij ;)

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:29

Maakte mij in het begin al niet druk en nu nog steeds niet.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:30

Eens. Meeste mensen laten zich, niet geremd door enige vorm van kennis, totaal meeslepen in de massahysterie.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:30

Ik maak me er zeker niet druk om. Ook nooit gedaan, niet in het begin. Als je kijkt naar het stervingspercentage is er niets om je zorgen over te maken.. ja, mits je al zwakker bent, maar dan let je ook al op met de 'normale' griep

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 23:30

imaudy schreef:
Ik vind het juist zorgelijk dat mensen er zo laks mee omgaan als jij ;)


Laks niet, ik maak me er gewoon niet druk om..

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:31

Maak ik me er voor mezelf zorgen om? Niet specifiek.

Maak ik me zorgen om mijn naasten die een heel groot risico lopen en wie het fataal kan worden? Zeker wel.

Ik zie het als maatschappelijke verantwoordelijkheid. Geen paniek zaaien, maar wel serieus nemen. Dat je er zelf niet aan onderdoor gaat betekend niet dat dat ook voor anderen geldt.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:34

imaudy schreef:
Ik vind het juist zorgelijk dat mensen er zo laks mee omgaan als jij ;)

Laks, omdat ze niet hamstert en niet wegblijft op drukke plekken? Dan ben ik ook laks... So be it. Drukke plekken mijd ik eerder omdat ik ze zlef onprettig vind dan omdat ik denk dat ik er covid-19 mee voorkom.

Weet je, ik sta als freelancedocent voor de klas. Niet werken = geen inkomen uit die pot. Als mensen niet lekker zijn of het onprettig vinden, mogen ze van mij afmelden, maar zo lang als ik geen reden heb om te denken dat ik besmet ben, blijf ik gewoon doen. Ik kan dan immers niemand besmetten/in gevaar brengen. Mocht het zo zijn dat ik wel ziek word, dan zien we wel weer. Ik val afgezien van milde astma niet in een risicogroep en ben jong en sterk genoeg om me wel te redden als ik het wel krijg. Ik zal wel wat voorzichtiger zijn bij mijn opa en mijn moeder.
En verder denk ik toch niet dat het echt te voorkomen is. Je hoeft bij de supermarkt maar iemand tegen te komen die een keer in je richting hoest en de volgende dag blijkt hij ziek te zijn. Tja.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 01-03-20 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:34

In het hoofd topic over corona is dit al meerdere keren aan bod gekomen.

Ik ga daardoor dit topic temmen, het is voor iedereen overzichtelijker om dit soort discussies gewoon in het hoofdtopic te houden.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:35

Ik vind het ook een enorm massahysterie. Maak me er ook niet te druk om. Ook al loop ik meer risico door mijn astma dat het een longontsteking wordt. Voor mijn opa’s ben ik wel bang. Zijn beide op leeftijd, de een zwaar COPD.

Vind dat we allemaal doorslaan, van de aantal besmettingen sterft maar een klein percentage die (hoogstwaarschijnlijk) door ‘normale’ griep ook zou overlijden. Ik wacht het rustig af, er kan toch niks tegen gedaan worden.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:35

ik reis al met mondkap, weggooi handschoenen en gesloten bril (nee geen duikbril ) en ik heb werkelijk #%=# wat een ander daarvan vind.
Ik ben degene die geacht wordt iedere dag 3 uur in de spits te reizen tussen hoestende mensen die negen van tien x hun mobiel belangrijker vinden dan hygiëne in acht te nemen.
Ik ga zeker niet wachten tot onze overheid wakker wordt.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 23:36

mvdende schreef:
In het hoofd topic over corona is dit al meerdere keren aan bod gekomen.

Ik ga daardoor dit topic temmen, het is voor iedereen overzichtelijker om dit soort discussies gewoon in het hoofdtopic te houden.

Dit is een heel ander topic. Dit topic gaat over de discussie of men niet teveel doorslaat.... Het andere topic gaat over de ontwikkelingen en daar is de discussie over het doorslaan niet relevant

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:38

Sommige nemen het ernstig op en een ander niet, wie zijn wij om daar over te oordelen?

En ja ik lees op fb bv ook dat mensen een heel overlevingspakket ingeslagen hebben. Aan de ene kant denk ik, ja overdreven. Aan de andere kant. Als je opeens verplicht thuis 14 dagen in Quarantaine moet en je hebt niets in huis, dan baal je wel denk ik. En nee ik heb niets ingeslagen.

Voor me zelf kan ik me er ook niet zo druk over maken, en doe gewoon me ding.
Aan de ander kant, voor mijn dochter van 15 vind ik het wel soms wat spannend. Ze valt dat wel buiten de leeftijdsgroep, maar heeft astma wat deze winter erger op speelt. Constant aan het wisselen in medicijnen omdat ze het niet goed onder controle krijgen. En ze heel snel al een longontsteking heeft (heeft er al 11! gehad).
Zelf is ze er heel nuchter onder en zegt ook, krijg ik het niets aan te doen.
Ze gaat ook gewoon normaal naar school, paardrijden etc.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 01-03-20 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:40

purny schreef:
mvdende schreef:
In het hoofd topic over corona is dit al meerdere keren aan bod gekomen.

Ik ga daardoor dit topic temmen, het is voor iedereen overzichtelijker om dit soort discussies gewoon in het hoofdtopic te houden.

Dit is een heel ander topic. Dit topic gaat over de discussie of men niet teveel doorslaat.... Het andere topic gaat over de ontwikkelingen en daar is de discussie over het doorslaan niet relevant


Die discussie hebben we gewoon gehad in dat topic. Als ik het goed heb, woensdag middag voordat het eerste geval bekend werd.

Dus de discussie over wel of niet doorslaan is in dat topic weldegelijk relevant.

Maar de tem is er al uit, ik wacht wel op wat de mod ervan vind.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:40

Ik vraag me af of de 'massahysterie' daadwerkelijk zo groot is als media doet overkomen. Ik was vandaag in het Rijksmuseum, hutje mutje op elkaar schilderijen en beelden bekijken, zoals 99% van de tijd dat je het Rijksmuseum bezoekt, en daar liepen zat ouderen rond met nou niet bepaald de beste weerstand in mijn ogen, en ook jongere mensen waarbij ik het vermoeden had dat die nou niet de optimale weerstand hadden. Maar niemand met mondkapjes, niemand die druk in de weer was met het desinfecteren van hun handen. Ook op straat niet. Een bokker in het andere topic zei als dat ze bij een beurs was en niemand die elkaar een hand minder gaf. Er ging ook een hele stoet naar de Negenmaandenbeurs.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:46

Ik maak me er niet heel erg druk om. Als in: ik ontsmet mijn handen niet na elke deurkruk die ik heb aangeraakt, loop niet met een mondkapje en ik heb geen boodschappen ingeslagen.

Ik vind het alleen niet heel grappig dat de studentenvereniging met 900 studenten lekker een weekje gaat skiën in Noord-Italië. Deze studenten lopen volgende week weer op de universiteit rond, eventueel besmet of niet. Maar goed, aan de andere kant ga ik ook nog steeds met het openbaar vervoer. Daar zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die carnaval hebben gevierd in Tilburg of hebben geskied in Noord-Italië.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:47


prugelpiet

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:48

Whale schreef:
Maakte mij in het begin al niet druk en nu nog steeds niet.


Dit dus.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:49

Ik doe ook niet mee aan de hysterie. Mocht ik in thuisquarantaine moeten dan laat ik de boodschappen gewoon thuis bezorgen door de AH of eventueel familie. We zullen echt niet meteen omkomen van de honger.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:51

Ik ben aan het hamsteren hoor
Laatst bijgewerkt door tita op 02-03-20 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:52

Ik tref ook geen onnodige extra maatregelen, maar ik ben mezelf er wel van bewust dat ik een wat groter risico loop ivm erg gevoelige longen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-03-20 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:53

purny schreef:
Naar aanleiding van de vorige topics over het coronavirus was ik benieuwd naar jullie mening. Dit kunnen we ook hier bespreken zodat de andere topics relevant blijven.

Ik ben er zelf misschien wel heel nuchter in. Ik ben niet aan het hamsteren geslagen, ik blijf niet weg bij drukke plaatsen en maak me er echt niet zo druk om... Daarintegen schijnen anderen heel erg bang te zijn, willen niet gaan werken enzovoorts...

Maken jullie je druk om het coronavirus waar minder mensen aan sterven dan aan de influenza?

Ik zie eigenlijk niet zoveel heel erg bange mensen, hoewel dat niet betekent dat ze er niet zijn. Wat ik wel veel zie zijn mensen die roepen dat er teveel paniek en hysterie is, en dat zij zich helemaááál niet druk maken. Daarin draaien we wel een beetje door vind ik.

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:55

Marie_Anne schreef:
purny schreef:
Naar aanleiding van de vorige topics over het coronavirus was ik benieuwd naar jullie mening. Dit kunnen we ook hier bespreken zodat de andere topics relevant blijven.

Ik ben er zelf misschien wel heel nuchter in. Ik ben niet aan het hamsteren geslagen, ik blijf niet weg bij drukke plaatsen en maak me er echt niet zo druk om... Daarintegen schijnen anderen heel erg bang te zijn, willen niet gaan werken enzovoorts...

Maken jullie je druk om het coronavirus waar minder mensen aan sterven dan aan de influenza?

Ik zie eigenlijk niet zoveel heel erg bange mensen, hoewel dat niet betekent dat ze er niet zijn. Wat ik wel veel zie zijn mensen die roepen dat er teveel paniek en hysterie is, en dat zij zich helemaááál niet druk maken. Daarin draaien we wel een beetje door vind ik.


Daar sluit ik mij bij aan!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Coronavirus... draaien we niet een beetje door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:59

Ik vind een corona journaal wel massa hysterie ja. Dat hebben we met de griep of noro of wat voor dodelijke virussen ook niet

Shanna7836
Berichten: 451
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 00:00

DreamGuide schreef:
Maak ik me er voor mezelf zorgen om? Niet specifiek.

Maak ik me zorgen om mijn naasten die een heel groot risico lopen en wie het fataal kan worden? Zeker wel.

Ik zie het als maatschappelijke verantwoordelijkheid. Geen paniek zaaien, maar wel serieus nemen. Dat je er zelf niet aan onderdoor gaat betekend niet dat dat ook voor anderen geldt.


Hier ben ik het volledig mee eens :j