Moderators: Mjetterd, Polly, Ladybird, Hanmar, Maureen95, Dani, Giolli, ynskek
Taffje schreef:Dan moeten ze die vluchten niet aanbieden.
Die burger is best bereid iets meer te betalen.
Daarbij draaien ze nog steeds beste winsten.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/transavia-noteert-nettowinst-van-81-miljoen-euro
Taffje schreef:Bestuur biedt een CAO maar daar gaan ze niet mee akkoord.
Ik lees helaas overal wat ze niet krijgen maar nergens wat ze wel krijgen. De piloten die ik ken hebben het niet zo slecht![]()
En ze krijgen al een winstuitkering.
Één van de eisen is een uitkering van het bedrijf als een piloot niet meer kan vliegen, waarom zou een werkgever een uitkering moeten geven aan iemand die arbeidsongeschikt wordt?
Een bouwvakker die versleten raakt door het lange zware werk moet het ook met het UWV doen...
En onregelmatig werk brengt ongemak met zich mee maar dat geld ook voor alle onregelmatige en gebroken diensten in de zorg, dat is beroepsgerelateerd (al vind ik het in de zorg ook te ver gaan).
Lau schreef:Die vluchten worden ten kosten van het personeel aangeboden. Het bestuur besluit welke prijs die vluchten krijgen en niet het personeel wat uiteindelijk in je vliegtuig aanwezig is.
Ik snap heel goed dat ze zeggen aju wij willen ook wat zien van die winst.
Dat het voor mensen die vliegen op die datum even rot is dat is dan vervelend. Die mensen die werken verdienen ook gewoon een goede cao. En dat zullen de mensen die een vlucht hebben best begrijpen.
Het is natuurlijk zuur dat het je vakantie kost. Maar zijn we tegenwoordig echt zo egoïstisch dat jouw vakantie hoger staat als een goede coa voor die werknemers? Die mensen moeten maar voor jou veiligheid zorgen onder een rot cao. Terwijl jij lekker met je ballen in de zon ligt?
Ibbel schreef:Taffje schreef:Dan moeten ze die vluchten niet aanbieden.
Die burger is best bereid iets meer te betalen.
Als de burger bereid was meer te betalen, bestonden er geen prijsvechters en charters. Dus nee, die vluchten worden aangeboden omdat er vraag naar is, niet omgekeerd.
vevina schreef:Jouw reactie vind ik zelf dus niet prettig om te lezen. Ik heb al het begrip dat de piloten een goed CAO willen, maar dat een bokker mij egoïstische vind omdat ik het echt zwaar kl*te zou vinden als mijn zuur verdiende vakantie niet door gaat vind ik egoïstische. Dag geld en dag vakantie.
Taffje schreef:Ibbel schreef:
Als de burger bereid was meer te betalen, bestonden er geen prijsvechters en charters. Dus nee, die vluchten worden aangeboden omdat er vraag naar is, niet omgekeerd.
De burger is denk ik best bereid meer te betalen maar als het aangeboden wordt kiezen mensen het voordeligste ticket.
De vliegmaatschappijen kunnen afspraken maken over een minimum prijs voor een vlucht maar ze verkopen ze liever voor minder dan met lege stoelen te vliegen.
Ibbel schreef:Zo werkt economie niet. Er is vraag naar goedkoop vliegen. Eérst vraag, dán aanbod.
'Iedereen' wil 2-3 keer per jaar met vakantie, en met de auto naar de Ardennen is niet goed genoeg. Dús wordt er 2-3 keer gevlogen, maar dan moet dat wél betaalbaar zijn. En zolang 'iedereen' maar blijft vliegen, blijven er goedkope vluchten.
En goedkope tickets is natuurlijk ook leuk voor degenen die met moeite maar 1x per jaar op vakantie kunnen. Maar dat zijn zelden de mensen die zo nodig ook met de voorjaarsvakantie in het vliegtuig willen stappen.
Taffje schreef:Dan moeten ze die vluchten niet aanbieden.
Die burger is best bereid iets meer te betalen.
Daarbij draaien ze nog steeds beste winsten.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/transavia-noteert-nettowinst-van-81-miljoen-euro
chocobroodje schreef:Maar personeel kiest er ook zelf voor om in zo'n bedrijf te werken.. Als het zo slecht is dan zoek je toch een andere job? Dan gaat zo'n bedrijf vanzelf wel mee met de verandering of ze gaan ten onder..
Ik vergelijk het maar met winkelpersoneel. Werk je in een winkel is de kans heel groot dat je koopzondagen en koopavonden draait. Dat hoort ook bij het vak tegenwoordig. Heel vervelend maar wel waar.. Piloten zullen qua tijden ook niet de gunstigste jobs hebben maar ook dat hoort erbij..
Vriendin van mij werkt in de zorg, maar die kan absoluut geen nachtdiensten handelen omdat ze fysiek echt ziek en van slag raakt ervan. Die heeft met haar huidige werkgever een deal kunnen sluiten maar ze weet ook dondersgoed dat dat bij de meeste zorginstellingen een stuk lastiger zal zijn..
Zelfde geld voor onderwijs, ze willen meer verdienen... Maar dat lost hun probleem niet op, namelijk te grote klassen en teveel werkdruk. Van 100 euro extra in de maand netto zal je niet beter gewapend zijn tegen een burnout. Oplossing is meer scholen met kleinere klassen, beter voor de leraren en veel belangrijker ook beter voor de kinderen! Meer werkgelegenheid kortom een veel betere oplossing dan het huidige lerarenbestand x% opslag te geven.
Er moet wellicht een heel ander systeem komen maar ik geloof niet dat staken in de huidige economie echt wat oplevert buiten frustratie en irritatie bij de mensen die er "last" van hebben
Nabster schreef:chocobroodje schreef:Maar personeel kiest er ook zelf voor om in zo'n bedrijf te werken.. Als het zo slecht is dan zoek je toch een andere job? Dan gaat zo'n bedrijf vanzelf wel mee met de verandering of ze gaan ten onder..
Ik vergelijk het maar met winkelpersoneel. Werk je in een winkel is de kans heel groot dat je koopzondagen en koopavonden draait. Dat hoort ook bij het vak tegenwoordig. Heel vervelend maar wel waar.. Piloten zullen qua tijden ook niet de gunstigste jobs hebben maar ook dat hoort erbij..
Vriendin van mij werkt in de zorg, maar die kan absoluut geen nachtdiensten handelen omdat ze fysiek echt ziek en van slag raakt ervan. Die heeft met haar huidige werkgever een deal kunnen sluiten maar ze weet ook dondersgoed dat dat bij de meeste zorginstellingen een stuk lastiger zal zijn..
Zelfde geld voor onderwijs, ze willen meer verdienen... Maar dat lost hun probleem niet op, namelijk te grote klassen en teveel werkdruk. Van 100 euro extra in de maand netto zal je niet beter gewapend zijn tegen een burnout. Oplossing is meer scholen met kleinere klassen, beter voor de leraren en veel belangrijker ook beter voor de kinderen! Meer werkgelegenheid kortom een veel betere oplossing dan het huidige lerarenbestand x% opslag te geven.
Er moet wellicht een heel ander systeem komen maar ik geloof niet dat staken in de huidige economie echt wat oplevert buiten frustratie en irritatie bij de mensen die er "last" van hebben
En je denkt dat banen in de luchtvaart voor het oprapen liggen?
chocobroodje schreef:Maar personeel kiest er ook zelf voor om in zo'n bedrijf te werken.. Als het zo slecht is dan zoek je toch een andere job? Dan gaat zo'n bedrijf vanzelf wel mee met de verandering of ze gaan ten onder..
Citaat:Zelfde geld voor onderwijs, ze willen meer verdienen... Maar dat lost hun probleem niet op, namelijk te grote klassen en teveel werkdruk. Van 100 euro extra in de maand netto zal je niet beter gewapend zijn tegen een burnout.
Citaat:Er moet wellicht een heel ander systeem komen maar ik geloof niet dat staken in de huidige economie echt wat oplevert buiten frustratie en irritatie bij de mensen die er "last" van hebben
Gebruikers op dit forum: ardanwan, YandexBot en 13 bezoekers